KKWCS - Haasteet

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jaa, eli mun ja Andyn tavoitteet on naurettavia? Edelliskausien suoritusten perusteellako?
Ei! Vaan tuollaiset tavoitteet ylipäätänsä.. Mä naureskelen niille.. Ihmettelen miksi niitä pitää asettaa, etenkään kun ei tiedä millainen taso kisoissa tulee olemaan..

Esim.. Jos annat kaikkesi ja ajat niin hyvin kuin ikinä mahdollista.. Sattuukin käymään niin, että jäät silti B-finaaliin koska tarpeeksi moni ajaa vielä paremmin.. Miksi ihmeessä olet pettynyt silloin? Jonkun etukäteen asetetun tavoitteen takia..

Älkääkä nyt vetäkö niitä herneitä nenään.. Tää nyt on vaan tällaista ääneen ajattelua. :D
 

Örfil

Guest
Älkääkä nyt vetäkö niitä herneitä nenään.. Tää nyt on vaan tällaista ääneen ajattelua. :D
Joskus on hyvä jättää se pieru himaan ;)

En nyt usko millään että voimasuhteet muuttuvat ratkaisevasti ens kaudella.

Domppari ehkä nousee sun edelle ja A/B finaalin mustaksi hevoseksi Nipsun lisäksi, mutta muuten homma etenee viime vuoden kaavan mukaan jos ei joku ole treenannut/salakehittynyt sitten ihan sikana. Tietenkin toivon tiimikaverille parasta mahdollista menestystä, mutta treeniä follollekin pitäis saada enemmän alle. Sekin asia korjaantuu viikon päästä. Scuderia Mansester tulee olemaan top 3 tiimi ens kaudella.

Vai onko jakkuesilla parempaa tietoa tulevan kauden suhteen?
 

Örfil

Guest
Äkkiä noista treeniminuteista tulkittuna niin sieltä voi jo lukea että mikä on panostus ja vastaava menestys kauden aikana.

Joku on jo syntymänopea eikä tarvitse kuin hiukan kisakokemusta lisää (esim. Andy, Nipsu, Domi jne.) mutta kyllä se "kisaröyhkeys" tulee vain kisoja ajamalla ja oppimalla.

Hyvänä esimerkkinä mun vika kisa Suzussa tällä viikolla: takana oli nopeampi kaveri mutta kaveri jätti ohitusyritykset tyystin käyttämättä kun parin peräpusun jälkeen näytin sille "soo soo" sormimerkkiä. Vastaavassa tilanteessa joku Cmoney olis tullut sen jälkeen nätisti mutkassa rinnalle ja ohi. Cmoney on sen suhteen mun mielestä paras kuski sarjassa. Toinen on ehkä Wope.

Kisoissa pitää olla röyhkeä mutta kohtelias, kun tilaisuus tulee. Kylkeen tööttääjät ei ole kohteliaita, vaan huonoja kuskeja.
Kaverin virheestä pitää osaa rokottaa kohteliaasti!

Ja anteeksi että jakelen "ehdottomia" mielipiteitä, ja vaikka olen kisajärkkäri, katson kuitenkin olevani siihen oikeutettu. Joka kisaan kuitenkin täytyy katsoa rata ja vastustajat ja arvioida oma tilanne henk.koht. "strategiapalaverissa" etukäteen. Tilanne tietysti kehittyy a-a:n mukaan, mutta aina pitää olla suunnitelma kisaan :ahem:
Nyt kolmannella kaudella alkaa jo kaverit olemaan tuttuja ja voi jo vähän arvailla että kuka tekee mitäkin kisan aikana.
 
Viimeksi muokattu:

Felipe

Well-known member
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
72
Vai onko jakkuesilla parempaa tietoa tulevan kauden suhteen?
Ei Jakuesi tiedä hevon vittukan.. Ei kyllä sinäkän!

Mutta minä tiedä! Sinä näe tulevan kausi täydellinen enustus FAKTA pohjalla lähiviikojen aikana!
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Esim.. Jos annat kaikkesi ja ajat niin hyvin kuin ikinä mahdollista.. Sattuukin käymään niin, että jäät silti B-finaaliin koska tarpeeksi moni ajaa vielä paremmin.. Miksi ihmeessä olet pettynyt silloin? Jonkun etukäteen asetetun tavoitteen takia..
Minä olen ainakin silloin pettynyt. En etukäteen asetetun tavoitteen takia, vaan siksi että tarpeeksi moni ajaa vielä paremmin..
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Minä olen ainakin silloin pettynyt. En etukäteen asetetun tavoitteen takia, vaan siksi että tarpeeksi moni ajaa vielä paremmin..
Mut jos vaan sattuu olemaan jossain kisassa tarpeeksi monta parempaa, ja itse tekee parhaansa, niin minkäs sille voi?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Minä olen ainakin silloin pettynyt. En etukäteen asetetun tavoitteen takia, vaan siksi että tarpeeksi moni ajaa vielä paremmin..
Nohnoh, ei kannata tuolle linjalle lähteä.

Muistetaan kuitenkin sekin että näissä vuokrahommissa vaikuttaa paljon se kalustokin, kuten nähtyä niin hyvän & heikon auton ero voi tehdä helpostikin useamman kymmenyksen Myllypurossa, se taas itsessään voi jo riittää putoamiseen B-finaaliin.

Eli ei se autom tarkoita että parempia kuskeja on edellä :)
(esim. miten kävi PeePeelle viime vuonna myllypurossa)
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Kyllähän se ennakkoon omia odotuksia heikommin sijoittuminen varmaan vähän syö miestä, mutta ajaminen itsessään on sen verran palkitsevaa puuhaa, että vitunko väliä! :thumbup:

T: Domp "Ilmiselvää luuseripuhetta" pari.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kyllähän se ennakkoon omia odotuksia heikommin sijoittuminen varmaan vähän syö miestä, mutta ajaminen itsessään on sen verran palkitsevaa puuhaa, että vitunko väliä! :thumbup:
Jep, tämä on totta. Viime vuonna söi miestä pudota Forssassa C-finaaliin, mutta toisaalta ne kisat siellä oli sen verran viihdyttäviä ettei haitannut yhtään jälkikäteen :)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13731
Hyvänä esimerkkinä mun vika kisa Suzussa tällä viikolla: takana oli nopeampi kaveri mutta kaveri jätti ohitusyritykset tyystin käyttämättä kun parin peräpusun jälkeen näytin sille "soo soo" sormimerkkiä. Vastaavassa tilanteessa joku Cmoney olis tullut sen jälkeen nätisti mutkassa rinnalle ja ohi. Cmoney on sen suhteen mun mielestä paras kuski sarjassa. Toinen on ehkä Wope.
Ai? :) Thanks vaan. Itsekin toki seuraillut muiden edesottamuksia lähitaisteluissa. Hienosti pääsit DW:n ohi KICssä mutta muista vastaisuudessa vähän kokeneempana olla tarkkana muutama seuraava mutka. Sen verran kokenut kaveri silloin kuittasi takaisin :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ai? :) Thanks vaan. Itsekin toki seuraillut muiden edesottamuksia lähitaisteluissa. Hienosti pääsit DW:n ohi KICssä mutta muista vastaisuudessa vähän kokeneempana olla tarkkana muutama seuraava mutka. Sen verran kokenut kaveri silloin kuittasi takaisin :)
häh, eiks kukaan huomannut mun ja Alpun mallikasta taistoa B-finaalissa ollenkaan? :confused:
Side-by-Side useempi mutka, mutta reilusti! :thumbup:
(sama pätee kyllä A-finaalissa Flavion kanssa käytyyn kanssa)
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
häh, eiks kukaan huomannut mun ja Alpun mallikasta taistoa B-finaalissa ollenkaan? :confused:
Side-by-Side useempi mutka, mutta reilusti! :thumbup:
(sama pätee kyllä A-finaalissa Flavion kanssa käytyyn kanssa)
Samoin mulla KIC:n A:ssa Nipsuhuulen kanssa oltiin useaan otteeseen rintarinnan pitkiä pätkiä. Kolisteluja ei tullut - paitti sitten myöhemmin Nipzyyzin kanssa.
 

Örfil

Guest
Ai? :) Thanks vaan. Itsekin toki seuraillut muiden edesottamuksia lähitaisteluissa. Hienosti pääsit DW:n ohi KICssä mutta muista vastaisuudessa vähän kokeneempana olla tarkkana muutama seuraava mutka. Sen verran kokenut kaveri silloin kuittasi takaisin :)
Joo, taisi se Teppokin silloin kuitata takaisin kun nyt tarkemmin muistellaan eli lisätään top 3 listaan: Matti, Teppo ja Wope ;)
Ohittamisestahan tässä lajissa on kyse, silloin kun ajetaan kisaa :ahem:
Aloittelijan moka ryssiä ohitus seuraavissa mutkissa, eli Teppo kuittas silloin tunarin - well done !
 

Örfil

Guest
Muistetaan kuitenkin sekin että näissä vuokrahommissa vaikuttaa paljon se kalustokin, kuten nähtyä niin hyvän & heikon auton ero voi tehdä helpostikin useamman kymmenyksen Myllypurossa, se taas itsessään voi jo riittää putoamiseen B-finaaliin.
Just, tämä on se mikä syö miestä jos näin käy! Se on tullut koettua sen muutaman kerran "uran" aikana ja se syö kyllä miestä kun lähtee varikolta ja heti ekassa mutkassa tuntee että alla on liukas ja hidas p***a. Aja siinä sitten kisa, kun ohi tullaan vasemmalta ja oikealta.

Siksi tänä vuonna ratoihin panostettiin eli ajetaan radoilla, joissa pitäisi olla suht tasainen kalusto.

Ok, tästä tulee taas palautetta, mutta 100% tasapäistä tilannetta ei saada muuten kuin että joka jäbä tuo omat renkaat ja moottorin kisaan mukaan.

Tuota rengas-asiaa muuten joskus follon kanssa leikillään laskeskeltiin ja todettiin että ei taida mennä läpi.

Eli tän varaan itsekin lasken että joskus "auto-jokerilla" pätkisin Nastyn ;) joka on niistä syntymänopeista se turhan vikkelin heppu.
 

Örfil

Guest
No Myllypurossa on 1/10 mahdollisuuksista käsissä....vituiks tietty menee:D (B-paalulla)
Pyllymuro on kyllä enempi Matin heiniä: joudut tekemään saman kuin mä eli hakemaan sen pidon rajan herkemmin tuolla, Matti on siinä hyvä. Siellä on pari mutkaa mitkä pitää tietää, minne lykätä se eturengas. Pyllis on sellainen luistinrata että siellä herkästi sortuu ajelemaan liian pitkiä rallilinjoja.

Matti on hyvä analysoimaan ratoja, me sun kanssa taidetaan ajaa enemmän perstuntumalla kisat ja radat.

KAUHEAT PAINEET EKAAN KISAAN!
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ok, tästä tulee taas palautetta, mutta 100% tasapäistä tilannetta ei saada muuten kuin että joka jäbä tuo omat renkaat ja moottorin kisaan mukaan.
jeps.. veikkaan että silloin se vasta epätasaista olisikin.. Muistuttaisi noita Felipen juttuja tossa ennustustopicissa (ja sun avatarissa). :D
 

Örfil

Guest
Väitätkö että titanium männät ja kryptoniitti männänrenkaat jotenkin vaikuttaisivat asiaan?

Ihme spekulointia taas.

;)
 
Ylös