Örfil
Guest
Etkö sä ole saanut mun hinnastoa?
No siis luulen että Jussi laitto mut tohon ryhmään kun tietää mun kierroajat tuolla.Sulla on toki se ajoryhmäetu nyt kun pääset peesaamaan puoliammattilaisia. En saanut sitä paikkaa junailtua itselleni, vaikka miten yritin Jussia lahjoa.. Siis toisin sanoen en tiedä mitä Follo on Racer X:lle tarjonnut, mutta jotain kesämökkiä suurempaa joka tapauksessa.
Juu perustelut on tiedossa ja ne on ihan selkeät, kunhan tsoukkailin.No siis luulen että Jussi laitto mut tohon ryhmään kun tietää mun kierroajat tuolla.
Mä voin tehdä sulle talveksi treeniohjelman niin ens vuonna voitat KKWCS-mestaruuden.. :ahem:Esim. mulla ja Jussilla ei ajolinjoissa ole tolla eroa, kierrosajoissa tulevat erot sitten painon takia (erot siinä 0,5-1sek)
Ei huono idea ollenkaan, tosin pitäs varmaan ensin hommata polkupyöräMä voin tehdä sulle talveksi treeniohjelman niin ens vuonna voitat KKWCS-mestaruuden.. :ahem:
Onneksi ehdin hakea omani poies.Ei huono idea ollenkaan, tosin pitäs varmaan ensin hommata polkupyörä
Ajolinjatkaan eivät kaikkea kerro (teillä silti lienee abaut samantasoista tuo ajaminen Kaanaassa), mutta onko ehkä lähellä totuutta, että n. 30kg=n. sekunti/kierros? Ja kauanko kierrokseen menee aikaa, lähelle minuutti?Esim. mulla ja Jussilla ei ajolinjoissa ole tolla eroa, kierrosajoissa tulevat erot sitten painon takia (erot siinä 0,5-1sek)
kierrosajat on siinä 52-57sek, riippuen kuskista ja päivästä.Ajolinjatkaan eivät kaikkea kerro (teillä silti lienee abaut samantasoista tuo ajaminen Kaanaassa), mutta onko ehkä lähellä totuutta, että n. 30kg=n. sekunti/kierros? Ja kauanko kierrokseen menee aikaa, lähelle minuutti?
Plus jarrutuksissa ja eräässä mutkassaNo siis luulen että Jussi laitto mut tohon ryhmään kun tietää mun kierroajat tuolla.
Silti pidän suoraan A-paikkaan todennäkösempänä alppua kuin itseäni (+ muut mun ryhmästä) ja loppujen kuskien osalta mahdollisuudet sitten riippuukin kauanko menee radan opettelussa.
(kun on harkat ensin ja vasta sitten aika-ajo, niin on tod.näk. että aika-ajoon useampi jo löytää kilpailukykyisen vauhdin :ahem
Esim. mulla ja Jussilla ei ajolinjoissa ole tolla eroa, kierrosajoissa tulevat erot sitten painon takia (erot siinä 0,5-1sek)
Niin, siis kaikki muut poislukien minämutta selvää on että 60-65kg kuskit tulee menemään tuollakin kovaa, kuitenkin autot itsessään painaa paljon ja tehoa suht vähän, jotenka kiihdytykset nousee hyvään asemaan tuollakin
Tuohon on pakko antaa sen verran kommenttia, että eikös tuo vain vähennä painoeron merkitystä, jos auto itsessään painaa tavallista enemmän? Kuskin+auton yhteispaino, painavalla ja kevyellä suhdeluku pienenee.mutta selvää on että 60-65kg kuskit tulee menemään tuollakin kovaa, kuitenkin autot itsessään
painaa paljon ja tehoa suht vähän, jotenka kiihdytykset nousee hyvään asemaan tuollakin
Loogiselta se ainakin kuulostaa, Kart-In-Clubilla mulla tuo kierrokseen 20kg lisäpaino n: 2-3 kymmenystä, 30sek rata ja ne autothan painaa jotain 150-180kg?Tuohon on pakko antaa sen verran kommenttia, että eikös tuo vain vähennä painoeron merkitystä, jos auto itsessään painaa tavallista enemmän? Kuskin+auton yhteispaino, painavalla ja kevyellä suhdeluku pienenee.
Jep vähentää nimenomaan, siksi olenkin Jussia lähempänä ajallisesti tuolla kuin Forssassa (siellä erot olleet 1-2sek)Tuohon on pakko antaa sen verran kommenttia, että eikös tuo vain vähennä painoeron merkitystä, jos auto itsessään painaa tavallista enemmän? Kuskin+auton yhteispaino, painavalla ja kevyellä suhdeluku pienenee.
R120 vissiin muutenkin sellainen että painon vaikutus korostuu niihin ihan erilaisiin vuokravehkeisiin jo moottorinsakin ansiosta. Forssassakin kesäkuussa samantien olit mua 0,3s nopeempi vaikka sun jälkeen (yleensä etua mennä jälkeen) hyppäsin samaan autoon.Hyvä esimerkki "kotona". Cmoney ja minä: 80kg:lla vuokra-autolla ero 0,3sek.
Sitten 60kg raket120....Ohooh...0,6sek. Ja kierroserot autoilla 3-5sek.
Tämähän varmaankin saadaan sopimaan, katsellaan tarkemmat jutut lähempänä kisaa...:thumbup:Kyytitilanteet näyttää nyt selkeiltä..
Hyvinkäältä lähtee Nasty Boy, jonka kyytiin pääsee Wilzku. Totke voisi varmaankin hypätä tähän kyytiin Hämeenlinnasta, jos Nastylle sopii?
Näinpä just. Eiköhän tästä painojutusta ole keskusteltu jo ihan tarpeeksi...Ihan sama onko joku metrin lyhympi tai pitempi tai painoeroa kiloja sinne tai tänne: pääasia on että on aika-ajoissa nopeampi ja kisatuloksissa paremmalla sijalla. Vain sillä on merkitystä :ahem: :ahem:
Ei vielä, mutta toisaalta, tällehän on oma topiccinsakin :ahem:Näinpä just. Eiköhän tästä painojutusta ole keskusteltu jo ihan tarpeeksi...