KKWCS season 2009, round 7 / Kaanaa GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Sulla on toki se ajoryhmäetu nyt kun pääset peesaamaan puoliammattilaisia. En saanut sitä paikkaa junailtua itselleni, vaikka miten yritin Jussia lahjoa.. Siis toisin sanoen en tiedä mitä Follo on Racer X:lle tarjonnut, mutta jotain kesämökkiä suurempaa joka tapauksessa. :D
No siis luulen että Jussi laitto mut tohon ryhmään kun tietää mun kierroajat tuolla.
Silti pidän suoraan A-paikkaan todennäkösempänä alppua kuin itseäni (+ muut mun ryhmästä) ja loppujen kuskien osalta mahdollisuudet sitten riippuukin kauanko menee radan opettelussa.
(kun on harkat ensin ja vasta sitten aika-ajo, niin on tod.näk. että aika-ajoon useampi jo löytää kilpailukykyisen vauhdin :ahem:)
Esim. mulla ja Jussilla ei ajolinjoissa ole tolla eroa, kierrosajoissa tulevat erot sitten painon takia (erot siinä 0,5-1sek)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
No siis luulen että Jussi laitto mut tohon ryhmään kun tietää mun kierroajat tuolla.
Juu perustelut on tiedossa ja ne on ihan selkeät, kunhan tsoukkailin. ;)

Esim. mulla ja Jussilla ei ajolinjoissa ole tolla eroa, kierrosajoissa tulevat erot sitten painon takia (erot siinä 0,5-1sek)
Mä voin tehdä sulle talveksi treeniohjelman niin ens vuonna voitat KKWCS-mestaruuden.. :ahem:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Esim. mulla ja Jussilla ei ajolinjoissa ole tolla eroa, kierrosajoissa tulevat erot sitten painon takia (erot siinä 0,5-1sek)
Ajolinjatkaan eivät kaikkea kerro (teillä silti lienee abaut samantasoista tuo ajaminen Kaanaassa), mutta onko ehkä lähellä totuutta, että n. 30kg=n. sekunti/kierros? Ja kauanko kierrokseen menee aikaa, lähelle minuutti?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ajolinjatkaan eivät kaikkea kerro (teillä silti lienee abaut samantasoista tuo ajaminen Kaanaassa), mutta onko ehkä lähellä totuutta, että n. 30kg=n. sekunti/kierros? Ja kauanko kierrokseen menee aikaa, lähelle minuutti?
kierrosajat on siinä 52-57sek, riippuen kuskista ja päivästä.
tuo 30kg/sek. lienee likellä oikeaa,meillä se ero on käytännössä 0,5sek jos molemmille osuu suht samanlaiset autot alle
(ajolinjat on suht samat koska ne tuntuu toimivan :p)

mutta selvää on että 60-65kg kuskit tulee menemään tuollakin kovaa, kuitenkin autot itsessään
painaa paljon ja tehoa suht vähän, jotenka kiihdytykset nousee hyvään asemaan tuollakin
(siksi esim Andyn rankkaan omassa veikkauksessa aika korkealle ja laskisin Jakun mahkut hyvinksi kanssa,
olettaen että oppii radan aika-ajoon mennessä)
 

Örfil

Guest
No siis luulen että Jussi laitto mut tohon ryhmään kun tietää mun kierroajat tuolla.
Silti pidän suoraan A-paikkaan todennäkösempänä alppua kuin itseäni (+ muut mun ryhmästä) ja loppujen kuskien osalta mahdollisuudet sitten riippuukin kauanko menee radan opettelussa.
(kun on harkat ensin ja vasta sitten aika-ajo, niin on tod.näk. että aika-ajoon useampi jo löytää kilpailukykyisen vauhdin :ahem:)
Esim. mulla ja Jussilla ei ajolinjoissa ole tolla eroa, kierrosajoissa tulevat erot sitten painon takia (erot siinä 0,5-1sek)
Plus jarrutuksissa ja eräässä mutkassa ;)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
No pitää sitten ajaa 1,07s parempi kierrosaika kuin kukaan muu, niin ei jää valittamisia. ;)
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
mutta selvää on että 60-65kg kuskit tulee menemään tuollakin kovaa, kuitenkin autot itsessään painaa paljon ja tehoa suht vähän, jotenka kiihdytykset nousee hyvään asemaan tuollakin
Niin, siis kaikki muut poislukien minä :p

Onhan tuossa toki nyt 2 onnistunutta/hyvää kisaa alla, saa nähdä jatkuuko hyvä vire.. :) Ajattelin kyllä yrittää jatkaa siitä mihin Forssassa jäin.. :ahem:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
mutta selvää on että 60-65kg kuskit tulee menemään tuollakin kovaa, kuitenkin autot itsessään
painaa paljon
ja tehoa suht vähän, jotenka kiihdytykset nousee hyvään asemaan tuollakin
Tuohon on pakko antaa sen verran kommenttia, että eikös tuo vain vähennä painoeron merkitystä, jos auto itsessään painaa tavallista enemmän? Kuskin+auton yhteispaino, painavalla ja kevyellä suhdeluku pienenee.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Tuohon on pakko antaa sen verran kommenttia, että eikös tuo vain vähennä painoeron merkitystä, jos auto itsessään painaa tavallista enemmän? Kuskin+auton yhteispaino, painavalla ja kevyellä suhdeluku pienenee.
Loogiselta se ainakin kuulostaa, Kart-In-Clubilla mulla tuo kierrokseen 20kg lisäpaino n: 2-3 kymmenystä, 30sek rata ja ne autothan painaa jotain 150-180kg?

Kaanaassa noin pitkällä radalla varmaan lähemmäs sekuntia voi olla hyvinkin tuollainen 20-30kg
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Kyllä, prosentuaalisesti eroa on vähemmän, tuleeko esim. 30 kilon ero auto+kuski yhteispainon ollessa 130-160kg tai sitten 200-230kg. Mutta niin tai näin, nyt on täällä täysi projekti pudottaa omat kilot 75een tai allekin elokuun aikana. Auttaa molempiin harrastuksiin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tuohon on pakko antaa sen verran kommenttia, että eikös tuo vain vähennä painoeron merkitystä, jos auto itsessään painaa tavallista enemmän? Kuskin+auton yhteispaino, painavalla ja kevyellä suhdeluku pienenee.
Jep vähentää nimenomaan, siksi olenkin Jussia lähempänä ajallisesti tuolla kuin Forssassa (siellä erot olleet 1-2sek)
Mutta auton iso paino yhdistettynä suht pieneen tehoon merkkaa että kaikki paino minkä saa pois on etua hitaista kiihdytyksissä, ja niitähän tuolla Kaanaassa on 2kpl :)

Firmakisan kokemuksella jossa oli eripainosia kuskeja mukana niin voi todeta tuon että jos vain linjat osuu kohdalle, niin kevyet kuskit menevät kovaa tuolla(kin)
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Painoeroista

Hyvä esimerkki "kotona". Cmoney ja minä: 80kg:lla vuokra-autolla ero 0,3sek.
Sitten 60kg raket120....Ohooh...0,6sek. Ja kierroserot autoilla 3-5sek. Tästä kait johtuu, et mäkiautoilla tuleekin itselle pataan jo sekunnin verran:D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Hyvä esimerkki "kotona". Cmoney ja minä: 80kg:lla vuokra-autolla ero 0,3sek.
Sitten 60kg raket120....Ohooh...0,6sek. Ja kierroserot autoilla 3-5sek.
R120 vissiin muutenkin sellainen että painon vaikutus korostuu niihin ihan erilaisiin vuokravehkeisiin jo moottorinsakin ansiosta. Forssassakin kesäkuussa samantien olit mua 0,3s nopeempi vaikka sun jälkeen (yleensä etua mennä jälkeen) hyppäsin samaan autoon.
 

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1293
Sijainti
Tuusula
Kyytitilanteet näyttää nyt selkeiltä..
Hyvinkäältä lähtee Nasty Boy, jonka kyytiin pääsee Wilzku. Totke voisi varmaankin hypätä tähän kyytiin Hämeenlinnasta, jos Nastylle sopii?
Tämähän varmaankin saadaan sopimaan, katsellaan tarkemmat jutut lähempänä kisaa...:thumbup:
 

Örfil

Guest
Ihan sama onko joku metrin lyhympi tai pitempi tai painoeroa kiloja sinne tai tänne: pääasia on että on aika-ajoissa nopeampi ja kisatuloksissa paremmalla sijalla. Vain sillä on merkitystä :ahem: :ahem:
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Ihan sama onko joku metrin lyhympi tai pitempi tai painoeroa kiloja sinne tai tänne: pääasia on että on aika-ajoissa nopeampi ja kisatuloksissa paremmalla sijalla. Vain sillä on merkitystä :ahem: :ahem:
Näinpä just. Eiköhän tästä painojutusta ole keskusteltu jo ihan tarpeeksi...
 
Ylös