KKWCS Season 2010, round 10, Turku Karting

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Vaikuttaa tietyllä tavalla aika jännältä. Varsinkin kun ei ole koskaan tullut kartingia kokeiltua. Lisäksi kartinghalli olisi aikasta lähellä ja hintakin ihan käypä.

Tosin sen varauksen kanssa pitäisi olla kiire, mutta en uskalla vielä ilmoittautua. Täytyy diskuteerata asiasta vielä hieman.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Vaikuttaa tietyllä tavalla aika jännältä. Varsinkin kun ei ole koskaan tullut kartingia kokeiltua. Lisäksi kartinghalli olisi aikasta lähellä ja hintakin ihan käypä.

Tosin sen varauksen kanssa pitäisi olla kiire, mutta en uskalla vielä ilmoittautua. Täytyy diskuteerata asiasta vielä hieman.
Loistavaa! Mukaan vaan!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Vaikuttaa tietyllä tavalla aika jännältä. Varsinkin kun ei ole koskaan tullut kartingia kokeiltua. Lisäksi kartinghalli olisi aikasta lähellä ja hintakin ihan käypä.

Tosin sen varauksen kanssa pitäisi olla kiire, mutta en uskalla vielä ilmoittautua. Täytyy diskuteerata asiasta vielä hieman.
Mun mielestä Turun rata ja kkwcs-kisa siellä on yksi parhaista tilaisuuksista kokeilla lajia. Rata on suht helppo omaksua, vaikka siinä on toki myös ajoteknisesti vaativia osuuksia. Ajoporukka on tasoltaan laajaa, eli on samaan aikaan mahdollisuus oppia taitavammilta uusia juttuja, mutta voi kuitenkin ajaa kilpaa muiden samantasoisten kanssa..

Suosittelen!
Ja sitten kun pääsee lajiin mukaan, niin ensi vuonna voi kokeilla ulkoradalla oikeita kilpa-autoja. :)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Mun mielestä Turun rata ja kkwcs-kisa siellä on yksi parhaista tilaisuuksista kokeilla lajia
Sisäradathan ne vaikeimpia on. Kapeaa ränniä niin että hirvittää, ja meidän tasolla täytyy kääntää millintarkasti. Jos niin ei tee, kaasulla ei voi korjata. Tehottomat autot eivät käyttäydy niinkuin olettaisi, ja ajolinjat ovat täysin epäloogiset.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Sisäradathan ne vaikeimpia on. Kapeaa ränniä niin että hirvittää, ja meidän tasolla täytyy kääntää millintarkasti. Jos niin ei tee, kaasulla ei voi korjata. Tehottomat autot eivät käyttäydy niinkuin olettaisi, ja ajolinjat ovat täysin epäloogiset.
Kyllä noilla saa perää irti ulostuloissa :thumbup:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kyllä noilla saa perää irti ulostuloissa :thumbup:
Joo niin taisi olla, ehkä Turku on siis mulle helpoin kuitenkin sisäradoista. Myllypurossa toissa kaudella pärjäsin jotenkin, koska olin treenannut siellä, en sen takia että se soveltuisi mulle hyvin. Sisäradat vaativat oivallusta ja älyä. En taida olla tarpeeksi fiksu sisäradoille
Ulkoradoilla mennään enemmän intuitiolla
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Sisäradathan ne vaikeimpia on. Kapeaa ränniä niin että hirvittää, ja meidän tasolla täytyy kääntää millintarkasti. Jos niin ei tee, kaasulla ei voi korjata. Tehottomat autot eivät käyttäydy niinkuin olettaisi, ja ajolinjat ovat täysin epäloogiset.
Aloittelijalle kuitenkin varmaan helpompi paikka aloittaa juurikin tehottomien autojen takia. Ei vaadi niin paljoa rohkeutta, kuin vaikkapa Hyvinkäällä. Eipä silti, onhan muutama hahmo Hyvinkään peleilläkin aloittanut.. Muistaakseni eräs Domppari?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Varmaan WoPen TV-tiimikin tulee taas. Hyviä pläjäyksiä kyllä tullut :)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Aloittelijalle kuitenkin varmaan helpompi paikka aloittaa juurikin tehottomien autojen takia. Ei vaadi niin paljoa rohkeutta, kuin vaikkapa Hyvinkäällä. Eipä silti, onhan muutama hahmo Hyvinkään peleilläkin aloittanut.. Muistaakseni eräs Domppari?
Kai se on makuasia, miten aloittaa. Jos on itseluottamusta mutta ei taitoa, kannattaa aloittaa Hyvinkäältä. Taidolla pärjää sisäradoilla vaikkei kuvittelisi olevansa se Senna. Ulkoradoilla aina kuvittelen olevani se maailman paras kuski, ja jos ja kun nopeampia on, selitän sen itselleni että ne on treenannut enemmän ja aloittaneet nuorempina. Sisäradoilla totuus sitten paljastuu :D
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mä luulen että mulle olis ollut helpompi aloittaa ulkoradoilta, jotenkin toi sisärata istuu omaan ajotyyliin enempi ja sitä kautta toi ulkoratojen niksien opettelu on ollut tosi vaikeeta...

Väitän etten kyllä vieläkään oikein osaa ajaa ulkoradoilla, jotain oleellista tuntuu puuttuvan ajamisesta edelleen :dunno:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kai se on makuasia, miten aloittaa. Jos on itseluottamusta mutta ei taitoa, kannattaa aloittaa Hyvinkäältä.
Ja rohkeutta.. Ehkä se on näinkin.. Toki ulkoradalla ajolinjat muistuttaa enemmän oikeaa kilpa-autoilua, mikä on F1-fanille varmasti tutumpaa.. Mut en nyt sanoisi että sisäradalla aloittamisessa haittaakaan olisi tai etteikö kannattaisi.

Mä luulen että mulle olis ollut helpompi aloittaa ulkoradoilta, jotenkin toi sisärata istuu omaan ajotyyliin enempi ja sitä kautta toi ulkoratojen niksien opettelu on ollut tosi vaikeeta...

Väitän etten kyllä vieläkään oikein osaa ajaa ulkoradoilla, jotain oleellista tuntuu puuttuvan ajamisesta edelleen :dunno:
Nojaa.. epäilen vahvasti että ulkoradalla osaamiseen liittyisi sisäratakokemus oikein mitenkään ainakaan heikentävästi. Ainakin omasta mielestäni kyse niin erilaisesta ajotyylistä, ettei niitä keskenään sotke.

No joka tapauksessa canukin kannattaa ehdottomasti tulla Turun kilpailuun! :) Siitäkin huolimatta että kaikki eivät ole samaa mieltä siitä mistä kannattaa aloittaa.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Nojaa.. epäilen vahvasti että ulkoradalla osaamiseen liittyisi sisäratakokemus oikein mitenkään ainakaan heikentävästi. Ainakin omasta mielestäni kyse niin erilaisesta ajotyylistä, ettei niitä keskenään sotke.
Siis tarkotin sitä että kun lähti ns. nollista, olis voinut olla luontevampaa opetella ulkoratojen niksit ensin.
Nyt tuo sisärata ajaminen on kokoajan se hallitseva (omasta mielestä) omassa ajotyylissä ja sen muuttaminen on ollut mulla vaikeaa.
(ja on edelleen)
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Varmaan WoPen TV-tiimikin tulee taas. Hyviä pläjäyksiä kyllä tullut :)
Pitänee tähän kohtaan huomauttaa. Minä EN KUULU Wopen TV ryhmään, vaikka Kic:n kisan kuvasinkin ja toimitin materiaalia Wopelle :frank:
Toimin siellä lähinnä freelancerina! :D
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Mukana!

-Siis auto ja kypärä tulee radalta, mutta mitä ajovarusteita pitää olla ja millasia? Siis jos mun on tarkoitus ajaa ihan väin tälleen todella harvoin?
 
Viimeksi muokattu:

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Mukana!

-Siis auto ja kypärä tulee radalta, mutta mitä ajovarusteita pitää olla ja millasia? Siis jos mun on tarkoitus ajaa ihan väin tälleen todella harvoin?
Jotkut ohutpohjaiset kengät (sisäpelikengät, lenkkarit) kannattaa ottaa ja ehkä pitävät hanskat, muutoin vuokratoimintaa harjoittavat puulaakit toimittavat tarvittavat varusteet.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
-Siis auto ja kypärä tulee radalta, mutta mitä ajovarusteita pitää olla ja millasia? Siis jos mun on tarkoitus ajaa ihan väin tälleen todella harvoin?
Periaatteessa et tartte mitään mukaan, rata tarjoaa kaikki pakolliset varusteet kyllä. Mukavempihan se toki aina on, jos sattuu itsellä olemaan jotain sopivia varusteita, esim. juurikin Totken tarjoamat varusteet.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Mukana!

-Siis auto ja kypärä tulee radalta, mutta mitä ajovarusteita pitää olla ja millasia? Siis jos mun on tarkoitus ajaa ihan väin tälleen todella harvoin?
Tuosta löytyy nykyprofiili. Ajolinjoja voi matkia, tai voi olla matkimatta videolta (ei mitään käsitystä keitä ovat, mut harvinaisen selvinpäin jokatapauksessa:ahem:)

Varaustilanne löytyy täältä.

Kannattaa hyödyntää radan läheisyys ilman muuta. Muuten tulee kylmää kyytiä kaikilta.

E: Ihan pienenä vihjeenä vain....salatreenausta, muuten tulee noutaja......äh tulee se muutenkin(omaa kohtaloa mietin)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös