KKWCS season III, Myllypuro 2010, race 1: parhaat ajolinjat ja kikat

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Voisinpa oikeastaan minäkin tulla, kun ei muutakaan tekemistä ole ja vähän jo polttelee päästä pitkän tauon jälkeen radalle.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Eli onko tuolla Myllypurossa sitten niin, että jos gridi on täynnä niin voi yhtä hyvin ottaa Mini gp:n?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Ottakaa minigp, ja sitten tuloksia julki :) Veikkaus että Nasty vie 14 sekunnilla. Mutta se on teistä muista kiinni :ahem:
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Olen mukana, kirjoitusvauhti oli niin huimaa että valmista tuli jo.

Puoli viideltä radalla? Ja mini-gp kiinnostaa toki!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
yeah! otetaan siis minigp! :ahem: Hinta 25€ (4-8hlö) per naama ja sisältää aika-ajon ja kisan (10min molemmat).

jos bemari ei ole jäätynyt, ja notjiipee on ajoissa, ja itse pääsen konttaamaan 50m matkan neljään mennessä, niin varmaan mekin siinä puoliviiden aikoihin ollaan pyllymurossa! :ahem:
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Hei tota, mahtuisiko näihin treeneihin / minigp:hen vielä yksi mukaan? :ahem: Eli Myllypurossa n. klo 16.30?
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
854
Hei tota, mahtuisiko näihin treeneihin / minigp:hen vielä yksi mukaan? :ahem: Eli Myllypurossa n. klo 16.30?
Aina mahtuu! Minigp optio selviää sitten paikan päällä. ja vinkkinä et kauppakalenterissa oli 2 ajoa yhden hinnalla (ei minigp).
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
sen verran että voisko noista testeistä puhua tuolla talvitestitopicissa?
tämä kun tais olla ajolinjoa varten :D
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Topicin aiheeseen palatakseni..

Mä tulin siihen tulokseen, että häviän Myllypurossa kaikkein eniten jarrutuksissa. Kun Nastyn jarruvaloa seurasin viimeeksi niin pitkään kun hänet edessäni näin, huomasin, että jarrutuspaikat mulla oli suurin piirtein samat. Epäilen kuitenkin, että jarrutan liian kovaa.. Onko siis jarrutus pelkkä hipautus?
Entä tulisiko mutkan ulostulossa tarkoituksella liuttaa (sivuluisussa) vai yrittää kaasukikkailulla pitää auto mahdollisimman vakaana? Nyt mulla tuntuu jarrutus olevan voimakas painallus, jonka seurauksena auto kääntyy vähän niinkuin siinä samalla.. Onko se väärä tapa?

Ekassa loivassa mutkassa mulla lähtee tosi herkästi sladiin, mutta esim. Nastyn ajoa katsellessa näin ei mielestäni käy, vaikka yritän jarruttaa samassa kohdassa (about lähtöviivan kohdilla). Tulen myös siihen mutkaan ehkä liian oikealta, olisikohan siinä syy? Vai painanko jarrua liikaa?
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Piirtäkääs joku kartta kehiin, niin aerodynaamisella silmällä katson nopeimmat linjat.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
tuo JayR:n postaama profiilihan on vanha, tässä on tuo johon on korjattu radan nykyinen profiili

 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
joo ja lähtö / maaliviiva on oikeasti tuossa kaarteen kohdalla tai juuri siinä, josta mutka alkaa.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Ekassa loivassa mutkassa mulla lähtee tosi herkästi sladiin, mutta esim. Nastyn ajoa katsellessa näin ei mielestäni käy, vaikka yritän jarruttaa samassa kohdassa (about lähtöviivan kohdilla). Tulen myös siihen mutkaan ehkä liian oikealta, olisikohan siinä syy? Vai painanko jarrua liikaa?
Mulla on kanssa eniten ongelmia tämän mutkan kanssa.. En tiedä mitä mä teen väärin, mutta yleisin ongelma tuntuu olevan se, että auto käyttäytyy epävakaasti siinä mutkassa (viime treeneissä olleet varmaan ymmärtävät mitä tarkoitan, jos yhtään kiinnittivät huomiota sieltä radan ulkopuolelta ajooni ekassa mutkassa :D).

Viime kerralla tajusin sen verran, että aloin (tai ainakin yritin) kääntämään siihen mutkaan terävämmin kuin ennen.. Siihen asti kaikki meni ihan OK, mutta sen jälkeen alkoi ongelmat eli tuo "epävakaisuus". :confused: Tietty itsellä vaikuttaa ko. mutkan läpiajamiseen toi 17.1. tapahtunut törmäys rengasvalliin. Rehellisesti sanottuna en enää itsekään ymmärrä, että miten se voi oikeasti vaikuttaa tällä tavoin.. Kai se on asennekysymys tai jotain.

Täsmennettäköön vielä sen verran, että missään muualla en ole vastaavaa epävarmuutta huomannut, se tuntuu olevan vain se eka mutka. Muuten mennään kyllä vanhaan tahtiin, mutta odotas vain kun tullaan siihen kohtaan niin muistikuvat palaa mieleen..
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Topicin aiheeseen palatakseni..

Mä tulin siihen tulokseen, että häviän Myllypurossa kaikkein eniten jarrutuksissa. Kun Nastyn jarruvaloa seurasin viimeeksi niin pitkään kun hänet edessäni näin, huomasin, että jarrutuspaikat mulla oli suurin piirtein samat. Epäilen kuitenkin, että jarrutan liian kovaa.. Onko siis jarrutus pelkkä hipautus?
Entä tulisiko mutkan ulostulossa tarkoituksella liuttaa (sivuluisussa) vai yrittää kaasukikkailulla pitää auto mahdollisimman vakaana? Nyt mulla tuntuu jarrutus olevan voimakas painallus, jonka seurauksena auto kääntyy vähän niinkuin siinä samalla.. Onko se väärä tapa?

Ekassa loivassa mutkassa mulla lähtee tosi herkästi sladiin, mutta esim. Nastyn ajoa katsellessa näin ei mielestäni käy, vaikka yritän jarruttaa samassa kohdassa (about lähtöviivan kohdilla). Tulen myös siihen mutkaan ehkä liian oikealta, olisikohan siinä syy? Vai painanko jarrua liikaa?
En osaa oikein sanoa onko tuo väärin vai ei, kuulostaa samanlaiselta kuin mun ajo myös...
Pienissä sladissa saa mennä kokoajan, tommonen eleetön ei multa onnistu mitä Nasty tekee, tosin kannattaa tietty pitää mielessä sekin että autot varmasti käyttäytyy erilailla näillä painoeroilla, voi olla hyvinkin ettei mun ajotyyli puris itsellekään jos painoa olis saman verran kuin Nastylla...

Toisaalta taas Cmoney ajelee suht "repivällä" tyylillä, ja saa silti hyvän ajan aikaan, eli epäilisin että tuolla toimii hyvin parikin eri tyyliä...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tässä 'puhdas' versio..

Voisko joku piirtää oikeat ajolinjat (tai ajolinjaehdotuksia)?

Ajolinjan värikoodeina voisi käyttää esim. seuraavaa kaavaa:

Tumman sininen = kaasu pohjassa
Vaalean sininen = kaasua kevyesti (tai voiko se olla muuta kuin pohjassa? :D)
musta = ei kaasua eikä jarrua
Oranssi = jarrua kevyesti
Punainen = Jarrua voimakkaasti
 
Ylös