KKWCS viralliset säännöt ja kilpailukalenteri kaudella 2009

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Aijjahas. Jos ajan 2 kisaa (enempää ei jaksa tulla peräpäähän surraamaan TÄLLÄ kaudella kait), niin menetän sen huonomman kisan pisteet..tai siis puolikkaan. Reilua, jos vaikka loukkaantuu tai jotain:ahem: Ennemmin joku semmonen (mitä formuloissakin joskus muinoin oli), jotta 2-3 kojokierrosta (tai huonointa tulosta) vähennetään.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Aijjahas. Jos ajan 2 kisaa (enempää ei jaksa tulla peräpäähän surraamaan TÄLLÄ kaudella kait), niin menetän sen huonomman kisan pisteet..tai siis puolikkaan. Reilua, jos vaikka loukkaantuu tai jotain:ahem: Ennemmin joku semmonen (mitä formuloissakin joskus muinoin oli), jotta 2-3 kojokierrosta (tai huonointa tulosta) vähennetään.
nojoo, tästä oli puhetta viime vuonna kun Cmoney osallistui vain pariin kisaan...
Käytännössä se raja on edettävä johonkin, ja koska sääntö on kaikille sama niin mitään isompaa ongelmaa tästä ei tule.
Yhden kisan saa ajaa täysillä pisteillä, niitä ei karsita, mutta kahdesta ajaetusta pudotetaan jo se huonoin pois
(jos se pudotus olis 3 kisaa ajaneelle vasta niin tulis se ongelma että ei kannattaisi pisteiden takia ajaa enempää kuin 2 kisaa jos ei kuitenkaan aio ajaa kuin 3-4...)
Syy miksi tällainen sääntö on laitettu on lähinnä PeePee:n viime kausi. Miehellä oli useammassa kisassa teksiniä ongelmia (Hyvinkäällä taka-akseli, kone VM:llä jne) ja haluttiin tasottaa näiden suhteen pistejärjestelmää myös...
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Syy miksi tällainen sääntö on laitettu on lähinnä PeePee:n viime kausi. Miehellä oli useammassa kisassa teksiniä ongelmia (Hyvinkäällä taka-akseli, kone VM:llä jne) ja haluttiin tasottaa näiden suhteen pistejärjestelmää myös...
Itseasiassa mulla ei taka-akseli laulanu vaan Bemarilla, auto vaan sammui kesken kisan täysin syyttä.
 

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1292
Sijainti
Tuusula
Vihti olis kyllä mukava, vaik en oo siel ku pari kertaa ajellu, mut katellu sitäkin enemmän... Niin ja työnnelly satkuu käyntii, aina siellä ala kurveissa asti...
Mutta jos kalusto on jotain muuta, niin Forssan plussaksi lasken kyllä hinta/laatu suhteen...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
KKWCS kehittämiskeskustelua 2010 -> vaan...

Kun tämän sarjan tarkoitus on mahdollisimman hyvässä hengessä vietellä mukavia ajokisoja, ja ymmärrän monella olevan kilpailuhenkeäkin silti näihin, ehdottaisin että voiton pistemäärää nostettaisiin selvästi kakkossijan pisteisiin verrattuna, mutta voittoa seuraaviin kahteen kisaan kys. kuski ei sitten saa osallistua. Näin saadaan enemmän vaihtelua voittajiksi, ja palkintopallille.
Se ei ole tippaakaan Nastyn vika että hän on nopea+kevyt. Mutta se vain uskoakseni latistaa kisaintoa muilla, painavammilla/vähemmän ajaneilla jos yksi kaveri voittaa melkein kaiken. Trendi voi muuten olla tulevaisuudessa lisääntyvässä määrin se että a-finaalissa on pelkästään huomattavan kevyitä ajajia.
Tuskin ketään suoraan halutaan alkaa potkia pois piiristä, mutta tämä toisi juuri vaihtelua ja enemmän mahdollisuuksia laajemmalle menestysnälkäiselle porukalle.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ei me kyllä lähdetä väkeä kenkimään ulos nopeuden takia.
Ei niin tehty Jussillekaan viime vuonna, enkä oikein halua lähtee sille linjalle nytkään.
Meillä on 10 kisaa kauden aikana ja osa kuskeista kehittyy koko ajan, Nipzy oli ekaa kertaa tänä vuonna vasta kisaamassa ja jos wope ja kumppanit saadaan radalle esim. hyvinkäälle niin voitosta tulee taatusti kova vääntö.

Voiton huomioiminen pistemäärässä mietittiin tälle vuodelle, mutta ongelmaksi alkaa muodostumaan se että tosiaan parilla voitolla joku saattaisi keikkua kärjessä hyvinkin pitkään...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Minusta tuo olisi edelleen hyvä idea tuon aiemmin tummentamani kohdan takia, ei sitä joidenkin pian enää nappaa lähteä ajamaan ylivoimaa vastaan (ymmärrän jo Andyn aiemman kommentin leuka rinnassa Jyväskylään kohti uusia pettymyksiä). Säännöt olisivat edelleen samat kaikille, mutta useampi kuski saisi tuikitärkeitä onnistumisen tunteita KOSKA niin eri lähtökohdat eri kuskeilla on kokemuksen ja painon suhteen. Ajattelin vain heittää ilmoille ed. mainitsemieni syiden johdosta.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
No jos on 10 kisaa, niin vaikka 2 huonointa kisaviikonloppua + 1 kisa vähennettäisiin tuloksista.. Ei ainakaan minua innostaisi matkata jokaiseen..tai siis innostaisi, mutta matkustaminen ja ajoluvan osto täältäpäin Suomea maksaa opiskelija-alelipuinkin jotain 100e. Puhun siis vain itseni puolesta, helppo teidän on siellä ratojen vierestä huudella:eek:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Ei me kyllä lähdetä väkeä kenkimään ulos nopeuden takia.
Jalo aate. Funtsin vain että yhden kuskin pitkän voittoputken mahdollisuuskin voitaisiin karsia pois, koska joissain tapauksissa (kilogrammat) ei riitä että ajat paremmin. Pitää ajaa paljon paremmin. Ja Nastya vastaan se on aika mahdotonta koska hänkin on hyvä ajamaan. Kuinka hyviä kisoja minäkin saisin häntä vastaan ajotaitojen ratkaistessa, niin aijai... Tai sinä, kun ajat melko tarkasti.

E: Olisi vain kaikkein hienointa minusta että mahdollisimman monelle hyvien taistelujen jälkeen tulisi vuorollaan voittajan/onnistujan fiilis. Näitä voisi ehkä miettiä tulevaisuudessa. Tärkeintä olisi vain pitää mukavan kokoinen, iloinen jälkipelejä myöten, osanottajajoukko.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jalo aate. Funtsin vain että yhden kuskin pitkän voittoputken mahdollisuuskin voitaisiin karsia pois, koska joissain tapauksissa (kilogrammat) ei riitä että ajat paremmin. Pitää ajaa paljon paremmin. Ja Nastya vastaan se on aika mahdotonta koska hänkin on hyvä ajamaan. Kuinka hyviä kisoja minäkin saisin häntä vastaan ajotaitojen ratkaistessa, niin aijai... Tai sinä, kun ajat melko tarkasti.
Juu ihan hyviä pointteja en sillä tarkoittanutkaan.
Se ongelma vaan on siinä että 2 kisan bannaamisella (voiton jälkeen) siellä on kärjessä esim myllypuron top3:n jompikumpi kaveri, sitten se kolmas voittaa kolmannessa ja bannattu kaverii onkin kehissä jo neljännessä kisassa.
Ei niitä "onnistumisia" sen enempää top3:n ulkopuolelle tulisi...

Kyllä mäkin ajattelen esim. Myllypuron tuloksista että mahkut ajamalla olis ollut sijaan 4 hieman paremmalla auto-onnella, top3:een ei mitään saumaa...
En silti ota surua puseroon, tiedettiin jo alkuun että tästä kaudesta tulee kovempi kuin edellisestä ja että esim voittohaaveet saa moni haudata...
Silti haluan pitää kisan avoimena, en pidä millään tavalla järkevänä rankaista kaveria nopeudesta, oli se sitten kuka tahansa...
Ja tolla periaatteella esim. Jussi jos voittaa jonkun kisan ensi kaudella (Suzukart esim.) niin hyvä olis lähtee järjestämään seuraavaa Forssaa kun on just saanu kisakiellon :nope:

Tietty totta on että ylivoima voi käydä ongelmaksi, mutta kyllä niitä ongelmia kauden aikana tulee muillekin kuin häntäpään kavereille, esim. yks huono auto ratkasevaan paikkaan Forssassa niin pisteet tasottuu taas...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
E: Olisi vain kaikkein hienointa minusta että mahdollisimman monelle hyvien taistelujen jälkeen tulisi vuorollaan voittajan/onnistujan fiilis. Näitä voisi ehkä miettiä tulevaisuudessa. Tärkeintä olisi vain pitää mukavan kokoinen, iloinen jälkipelejä myöten, osanottajajoukko.
Jos meillä on 20-25 kuskia ajamassa kauden mittaan, ja hyväntasosiakin kuskeja on 6kpl nyt ainakin, niin niitä onnistumisen iloja täytyy oikeesti lähtee hakemaan siitä että ajattelee ne tulokset omalla kohdallaan realistisesti.
Mä hain Myllypurosta porukan tuntien sijaa 8-12, nyt jälkikäteen aateltuna mahkut oli neljänneksikin periaatteessa mutta jo sija 6 on aivan älyttömän hyvä.

Edelleenkin, ei menestymisestä rankaista nyt eikä tulevaisuudessa.
Ainoa mitä voitais ajatella on jonkinasteinen painojen tasaaminen, mutta sekään ei ole mahdollista teknisesti noissa vuokravehkeissä niin homma kaatuu siihen...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Joo, ajatuksia jakava tilanne, sikäli kun kaikkein tärkeintä mielestäni on mahdollisimman positiivisesti ajoihin suhtautuva ajajajoukko. Itse oikeasti olisin iloinen aika monen (varmaan kaikkien) uuden voittajan puolesta. Yhtään mulkeroa en ole näissä kisoissa bongannut, vaan moni kyllä juttelee nitä näitä, ja on mukava kaveri.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Joo, ajatuksia jakava tilanne, sikäli kun kaikkein tärkeintä mielestäni on mahdollisimman positiivisesti ajoihin suhtautuva ajajajoukko. Itse oikeasti olisin iloinen aika monen (varmaan kaikkien) uuden voittajan puolesta. Yhtään mulkeroa en ole näissä kisoissa bongannut, vaan moni kyllä juttelee nitä näitä, ja on mukava kaveri.
Ei tämä mitään ajatuksia jaa, tietty vaihtuvat voittajat olis se optimaalisin tilanne, mutta ei kai nyt prkl voida kaverille antaa kisoihin porttikieltoa vain siksi että on liian hyvä?
Asia loppuunkäsitelty.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Mennään vanhalla vaan. Itsekin kieltämättä kilpailuhenkisenä lähden hakemaan kilojen pudotuksella kilpailukykyistä vauhtia :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Juu.. Jos tota periaatetta noudatettaisiin, että nopeat bannataan, niin sopiihan se.. Jokaisen tämän kauden kisan Top10 banniin vaan, kyllä se mulle sopii heh. :D

Jännä muuten, että nyt on ajettu 3 kisaa, sama mies on voittanut niistä vain 2, ja puhutaan jo ylivoimasta jne. :rolleyes:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Privat tulleet...
Loppujen lopuksi en mitään muuta miettinyt, kuin osallistumisen iloa useammalle vaikka idea olikin nopeasti hätiköity. Joskus sellaisetkin ovat hyviä, ei vedetä keilapalloa nenään.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
ei sitä joidenkin pian enää nappaa lähteä ajamaan ylivoimaa vastaan (ymmärrän jo Andyn aiemman kommentin leuka rinnassa Jyväskylään kohti uusia pettymyksiä). Säännöt olisivat edelleen samat kaikille, mutta useampi kuski saisi tuikitärkeitä onnistumisen tunteita KOSKA niin eri lähtökohdat eri kuskeilla on kokemuksen ja painon suhteen. Ajattelin vain heittää ilmoille ed. mainitsemieni syiden johdosta.
Kunhan purnailen autonarvontatuuria. Se nyt vaan taitaa olla minun tapani. Parempihan se vaan on kisata parhaita vastaan, eli en kannata rajoituksia heille. Kiva on olla kuitenkin kilpailukykyinen ja samassa erässä parhaita vastaan. Paremmalla tuurilla meikäläiselläkin voisi olla ainakin kakkos- tai kolmospaikka plakkarissa, esim. Forssan kisasta, vaikka siellä kuitenkin oli Nasty, CM, RX, FO, PP, BMW jne. Lähtökohdat ovat erilaiset, mutta niihin voi ihan itse vaikuttaa. Olisihan sitä siis voinut treenata rata-ajoa nuorempana, tai painoa voi jokainen pudottaa mahdollisuuksien mukaan. Turha rankaista siis kovasta treenauksesta. Autonhallinta yleisesti taas on minulla hanskassa varmasti ihan yhtä hyvin kuin KKWCS-sarjan viimeaikaisilla kärkikuljettajillakin
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Täällähän on näköjään tiukkaa keskustelua. Itsekään en kannata kisakieltoja sille, joka ajaa "liian hyvin". Kuitenkin hänkin on maksanut saman summan osallistumisestaan. Mitä enempi kisoja sitä kalliimmaksi tämän mestaruuden tavoittelu tulee.
Loppupeleissä se on aivan sama ajatko sijalla 1. vai 11. ajomäärä on kaikilla vakio, pl. c- ja b-finaalin nousijat. Itselläni tulee Hyvinkää olemaan ainoa paikka tod.näk. missä voin kisaa ajaa tämän vuoden sarjassa, enpä uhkaa ainakaan kenenkään loppupistesijoitusta silloin. Mahd. harjoituspäiviä voi ottaa ilomielin kalenteriin jos sellaisia tulee, niissäkin pääsee testaamaan oman vauhdin ja kunnon.
 
Ylös