Off-Topic
Well-known member
En mä ylipäätään anna ohjeita ihimisille tai niitä arvioi, tarkastelen asioita yleisellä tasolla. Jos sinä otat sen henkilökohtaisen loukkauksena, niin sille ei mitään voi. Se on erinomainen tapa ohittaa itse asia, eli jos pidät huolta koirastasi ja toimit sen kanssa normien mukaan, otat muut ihmiset huomioon, ongelmia tuskin tulee. Jos joltain ihmiseltä koira karkaa ja sitä jokin viiltää kurkusta, niin ketä siitä pitää syyttää? Mulla ei oo koiraa ollut, eikä tule (yllätys?), mutta mulla on sellanen käsitys, että ne ei sais karata. Mä oon lukenut myös sellasia juttuja, joissa karanneet tai muuten käsistä riistäytyneet koirat on olleet pääosissa. Jos tollanen peto tulee vapaan vastaan haukkumaan ja murisemaan, hyökkäämään kimppuun ja häiritsemänä sun fyysistä koskemattomuuttasi, niin pitääks sen antaa syödä uhrinsa vai puolustautua? Ihmiset jotka ei tunne koiria, ei osaa katsoa onko se nyt sellanen kiltti räksyttävä ja hyppivä rakki, vaiko verenhimoinen peto. Sen takia on äärimmäisen tärkeetä, että se omistaja nauttii siitä koirastaan ihan vaan ite, jos ei toinen muuhun lupaa anna.