Kommentointia moderoinnin ja ylläpidon tekemisistä

  • Viestiketjun aloittaja JPP
  • Aloituspäivämäärä

Seibertron

Well-known member
Liittynyt
8.9.2016
Viestit
61
Ja kyselet noita asioita multa sen takia että?

Oletatko, että mun mielipiteeni jotenkin voisi muuttaa sun mielipiteen koskien Antsa Riepon suorittamia moderointitoimenpiteitä? Vai ihanko vaan muuten peräät yhden moderaattorin kantaa toisen moderaattorin tekemisiin. Jotenkin olen tässä ketjussa kirjoittamissani (ja sinne toiseen ketjuun siirtyneissä) viesteissä ollut antavinani sellaisen vaikutelman, että en ihan kovin lyhyellä tikulla ryhdy tähän ns. matolaatikkoon kajoamaan.

Sanotaan nyt kuitenkin sen verran, että Antsana olisin varmaankin siirtänyt ne viestit suoraan toiseen ketjuun kulkematta ensin roskiksen kautta.

Ja jos vielä sen verran lisään, että mikä äkkiseltään voi vaikuttaa kantaaottamattomuudelta, voi olla jonkinlainen kannanoton tapainen sekin.
Kysyin siksi että ilmeisesti tässä topicissa pitää olla hyvinkin korrekti tapa kirjoittaa, joten yksilöin kysymykset tarkasti ettei tule ainakaan OT.

Halusin tietää muiden kannan edm. menettelyyn, senkin vuoksi että onko kyseessä yleinen käytäntö foorumilla vai kenties vain yhden moderaattorin toimintamalli.
Sen sijaan että asia muuttaisi mielipidettäni Rieposta, niin tarkoitus on tietää enemmän muista.

Ja viimeiseksi, kun ei tuntunut Antsaa kiinnostavan vastailu, niin sinulle ohjasin kysymyksen josko vaikka asiaan saisi ihan vastauksenkin.
Ainakin aiempien vastausten perusteella kun vaikutit asialliselta tyypiltä.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24203
Sijainti
lappeen Ranta
Eipä kestä. Kiittää. Ja hahmojen kirjoituksista saadut vaikutelmat ei aina välttämättä pidä paikkaansa.

Moderaattorit puolestaan touhuaa enimmäkseen niillä alueilla ja sen verran kun kiinnostusta riittää ja joitain juttuja pähkäillään yhdessä enemmänkin hartaasti joskus toisinaan. Viime aikoina tosin esim. mun moderoinnit on olleet jokseenkin olemattomia eikä oo muutenkaan tullut yhtä paljoa täällä palloiltua kuin jokusia vuosia sitten parhaimmillaan.
 

Seibertron

Well-known member
Liittynyt
8.9.2016
Viestit
61
Ymmärrän hyvin muiden modejen kannanoton. Suotta lähteä näin mitättömän asian ja loputtoman nillityksen takia tähän mukaan. Olkoonkin että ilmeisesti Antsa on sanonut vähemmän harkiten liioiteltua juttua, mutta voisi odottaa Zoeltakin vähän aikuisempaa otetta. Ei tämä tästä jankkaamalla muuksi muutu, vai oletko tuollainen ihan töissä ja perhepiirissäkin?

Vai onko kyseessä forumin kuolemisen viimeiset korahdukset, jolla yritetään saada tänne edes vähän säpinää? No, tällaiseen taas kun mennään, niin eipä ole ruusuinen tulevaisuus tiedossa.
Ottamatta kantaa meneillään olevaan asiaan, niin boldattuun silti hieman kommenttia.
Se millainen hahmo on kotona tai työmaallansa, tuskin kuuluu tänne millään lailla, edes spekulaation tasolla.
Ja jos kaikki vähänkään negatiiviset asiat painettaisiin aina vain hiljaiseksi pariksi päivää niin sekö ne sitten lopulta oikeuttaa?
Kunhan nyt vaan ei jankata, sillä se ei ainakaan etene?
Hieno asenne.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8332
Sijainti
Vantaa
Sinunkin viestisi on sääntöjenvastainen. Kysymykseen on liitetty aika paljon vittuilua ja loanheittoa sekä omaa tuomaroitia.

Pistä Antille viestiä että ottaa modennatsat pois. Minäkin pistin.

Ja kun kerran väität mun piipittävän, niin kyllähän tuo sinunkin ulosantisi on varsin vauvamaista, vaikka yrität sitä ryydittää miehekkäillä kirosanoilla.


En tiedä miten tämä keissi edes liittyy sinuun, mutta aika paljon olet siihen osallistunut haukkumalla minua. Noinko vaikeaa se on hyväksyä sitä, että olet saanut rangaistuksia sääntöjen rikkomisesta. Eikä edes ihan herkästi, vaan olet varoittelujen jälkeenkin vielä jaksanut vittu, paska ja perse-linjalla. Tai ollut hauska tuomalla kuskien perheenjäseniä mukaan keskusteluun. Ei tämä forumi paljon menetä jos sinun postauksiasi ei täällä olisi. Ei ihan kovin informatiivistä tekemistä eikä Pulizer-kamaa. Jos rehellisesti ja vilpittömästi arvioidaan toisten tekemisiä, kuten sinä tuossa yllä.

Tai sitten vain haluat olla sääntöjen yläpuolella, kuten aiemminkin arvioinut.

Vastineesi voit laittaa tuonne Kommentointia moderoinnista-toikkiin. Siellähän sinun tämänkin viestisi olisi pitänyt olla. Jos haluat kysyä jotain, kysy. Jos haluat tuomita, vittuilla, antaa ehdotuksia miten tulisi toimia, niin pane toiseen toikkiin.
Eikö kannattaisi vetää hiukan happea, jos tuollaista suoltaa. Myönnettävän, että homma on paisunut yli äyräiden, mutta nyt mielestäni keuli Ansalta pahemman kerran? Normikäyttäjät joutuisi tuosta ikibanniin. Eikö olisi kokonaisuudessaan helpointa vääntää Zoen ja Antsan homma, vaikka julkisesti loppuun?
 
Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Eikö kannattaisi vetää hiukan happea, jos tuollaista suoltaa. Myönnettävän, että homma on paisunut yli äyräiden, mutta nyt mielestäni keuli Ansalta pahemman kerran? Normikäyttäjät joutuisi tuosta ikibanniin. Eikö olisi kokonaisuudessaan helpointa vääntää Zoen ja Antsan himma, vaikka julkisesti loppuun?
Niin, en tiedä mikä saa Hallikaisen täällä avautumaan, mutta jos tuollaista suoltaa, niin ihan niin suuri Jeesus en ole, että käännän toista poskea ja pyllistän.

Mutta kiitos arvioista, että minulla se tässä nyt keulii ja mikä olisi sinun tuomiosi asiassa.

Mä voin käydä tämän keissin läpi Zoen kanssa vaikka naamatusten kaffee- ja teekupin äärellä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8332
Sijainti
Vantaa
Niin, en tiedä mikä saa Hallikaisen täällä avautumaan, mutta jos tuollaista suoltaa, niin ihan niin suuri Jeesus en ole, että käännän toista poskea ja pyllistän.

Mutta kiitos arvioista, että minulla se tässä nyt keulii ja mikä olisi sinun tuomiosi asiassa.

Mä voin käydä tämän keissin läpi Zoen kanssa vaikka naamatusten kaffee- ja teekupin äärellä.
Onpa tuota varoituksia itsellekin paukkunut privana, kun vastasin samalla mitalla käyttäjälle. Joten huono perustelu.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Onpa tuota varoituksia itsellekin paukkunut privana, kun vastasin samalla mitalla käyttäjälle. Joten huono perustelu.
No mutta sitten kannattaa vastata privana.

Kyllä tuonne privaboxeihin mahtuu viestejä. Fiksumpaa se onkin siellä pölistä kun täällä/toikissa, missä pelikaani menee turpiiniin ja yht'äkkiä kaikilla onkin siihen mielipide. Eikö vaan?

Sehän tässä koko keississä onkin kupletin juoni.

5. Metakeskustelu eli keskusteluun itseensä viittaava keskustelu (suomeksi: kuka sanoi ja teki mitä, miksi se on väärin ja mitä moderaattorien tulisi asialle tehdä) ketjun sisällä ei ole suvaittavaa. Asiattomuuksista tulee ensisijaisesti ilmoittaa moderaattoreille report post -painikkeen avulla ja tilanteen niin vaatiessa ketjun aiheeseen liittymätön keskustelu tulee käydä yksityisviestein tai ylläpitopuolella.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
No mutta sitten kannattaa vastata privana.

Kyllä tuonne privaboxeihin mahtuu viestejä. Fiksumpaa se onkin siellä pölistä kun täällä/toikissa, missä pelikaani menee turpiiniin ja yht'äkkiä kaikilla onkin siihen mielipide. Eikö vaan?

Sehän tässä koko keississä onkin kupletin juoni.
Itse sitten avauduit vain elämää toikissa asiattomasti? Olisko kannattanut pitää se Zoen kanssa keskustelu sitten sielä priva puolella, kun alkaa yht'äkkiä ojentamaan vapaan toikissa?
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8332
Sijainti
Vantaa
No mutta sitten kannattaa vastata privana.

Kyllä tuonne privaboxeihin mahtuu viestejä. Fiksumpaa se onkin siellä pölistä kun täällä/toikissa, missä pelikaani menee turpiiniin ja yht'äkkiä kaikilla onkin siihen mielipide. Eikö vaan?

Sehän tässä koko keississä onkin kupletin juoni.
No pakko vielä kysyä, miksi itse olet mollannut viikon sisällä monia kirjoittajia julkisesti? Olen huomannut useissa kirjoituksissa hyökkäyksen kirjoittajaa kohtaan, kun on esittänyt kritiikkiä moderointilinjaa kohtaan. Kyllähän tuossa viestissä kärjistyy nyt koko toimintasi. Muitten pitää tyytyä nielemään toisten "naljailu", mutta moden asemassa voi henkselit paukkuen pistää julkisesti vastaiskua.
 

Zoe

Maagikko, noituja
Liittynyt
25.11.2002
Viestit
9925
Sijainti
Nollola
Vastaan Samin minulle osoittamiin kommentteihin täällä, kun en kysymyspalstalla tohdi.

Voisi odottaa Zoeltakin vähän aikuisempaa otetta. Ei tämä tästä jankkaamalla muuksi muutu.
Kyllä, olen tosiaan jankuttanut ja kysellyt kyselemästä päästyänikin, koska olen ihan oikeasti halunnut yrittää selvittää asian ja saada selkoa siitä, mitä tässä oikein on taustalla. Tämä tapaus ei olisi koskaan paisunut näihin mittoihin, jos virheet olisi myönnetty tai kysymyksiin vastattu avoimesti. Eikö olekin merkillistä, että esimerkiksi tätä viestiäni koskevaan, lukuisia kertoja esittämääni kysymykseen ei edelleenkään ole suostunut vastaamaan kukaan?

Oletko tuollainen ihan töissä ja perhepiirissäkin?
Sikäli kun se nyt mihinkään liittyy, olen luonteeltani lähes loputtoman lauhkea. Epäreilua käytöstä en kuitenkaan hyväksy ollenkaan, sen enempää netissä kuin ns. tosielämässäkään.
 

Zoe

Maagikko, noituja
Liittynyt
25.11.2002
Viestit
9925
Sijainti
Nollola
Mä voin käydä tämän keissin läpi Zoen kanssa vaikka naamatusten kaffee- ja teekupin äärellä.
Kiitän tarjouksesta, teekupponen maistuu aina, mutta tässä tapauksessa se ei valitettavasti puhdistaisi mainettani väitettynä sääntöjen rikkojana ja julkisena lynkkaajana.

Sehän tässä koko keississä onkin kupletin juoni.
Ei. Kupletin juoni on kaikessa yksinkertaisuudessaan se, että julkisesti esitettyjä rumia syytöksiä ei suostuta perustelemaan (tai vaihtoehtoisesti pahoittelemaan) julkisesti.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Vastaan Samin minulle osoittamiin kommentteihin täällä, kun en kysymyspalstalla tohdi.



Kyllä, olen tosiaan jankuttanut ja kysellyt kyselemästä päästyänikin, koska olen ihan oikeasti halunnut yrittää selvittää asian ja saada selkoa siitä, mitä tässä oikein on taustalla. Tämä tapaus ei olisi koskaan paisunut näihin mittoihin, jos virheet olisi myönnetty tai kysymyksiin vastattu avoimesti. Eikö olekin merkillistä, että esimerkiksi tätä viestiäni koskevaan, lukuisia kertoja esittämääni kysymykseen ei edelleenkään ole suostunut vastaamaan kukaan?



Sikäli kun se nyt mihinkään liittyy, olen luonteeltani lähes loputtoman lauhkea. Epäreilua käytöstä en kuitenkaan hyväksy ollenkaan, sen enempää netissä kuin ns. tosielämässäkään.
Tämä selvä :)

Hyvillä mielin kohti juhannusta :thumbup:
Ja mitä tuohon jälkimmäiseen tulee, niin itsehän olen täällä pyrkinyt olemaan alusta asti samalla tavalla kuin toimin myös "normaalissa" elämässä. Ei siis ole tarvetta tulla skitsoilemaan tai pätemään nimimerkin taakse. Eikä myöskään ollut tarkoitus millään muotoa pahoittaa hahmo Zoen mieltä aiemmalla kommentillani, Toivottavasti näin ei myöskään tapahtunut - sivupahoittajia sen sijaan tuntui riittävän.
 

Upseeri Jerry Flodin

Kantahenkilökuntaa
Liittynyt
28.3.2014
Viestit
494
:D:D UI JUMALAUTA!! :D:D

On pahoittelujen aika. En ole tajunnut tämän Riepon olevan ehta vajakki. Oikeasti. Jälkeen jäänyt. Ja vammaisia ei sovi kiusata. Älkää kiusatko vammaisia! Parhaansa yrittää. Vaikka ei se kovin paljon ole.

Valtavaa. Halukkuuteni moderaattoriksi ohitettiin olankohautuksella. Valta annetiin vajaaälyiselle. Rock rock saatana.
 

tyyny

legenda
Liittynyt
9.5.2016
Viestit
23
Natsi Rieppo sanoi:
SJ ei toistuvista varoituksista ja eilen kahdesta poistetusta viestistä ottanut onkeensa, vaan jatkoi paska/perse-linjalla. 2 viikkoa voi miettiä saiko sillä viestinsä paremmin ymmärretyksi perille.
Heh. Korjataanpas sun valheitasi hieman.

1. En koskaan ole saanut mitään varoituksia.
2. En ole koskaan huomannut viestien poistumista, sillä en pidä kirjaa postauksistani, enkä ole saanut ilmoitusta siitä.
3. En edes tiedä, mihin perseeseen viittaat, koska en muista kirjoittaneeni mitään tuollaista eikä viestihistoriastani löydy mitään sellaista. Näen vain sen, että jostain ketjusta olet poistanut viisi perättäistä viestiä ja siinä massassa on kaiketi ollut yksi minunkin postaukseni. psykoosi++

En yllättyisi, jos punaisen sumun seasta näit väärin ja luulit minun postanneen jotain, mitä joku muu siinä viiden viestin sumpussa oli kirjoittanut.

Sä olet ainoa henkilö tällä foorumilla, joka maanisesti seuraa muiden saati omia postauksiaan. Kukaan muu täällä ei muista edes kaikkia edellisenä iltana kirjoittamiaan viestejään tai että vielä pitäisi tilastoa käyttämistään sanoista.

P.S. Olet tiennyt tämän tunnuksen altteriksi siitä lähtien, kun ensimmäisenä asianani postasin vittuilua jostain aiemmasta bannistani, joten älä sitten kehtaa esittää, ettet muka salli altterointia. Säännöissä ei tunnu olevan mitään logiikkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ei vissiin enää poisteta kuskeja herjaavia viestejä F1-asiapuolelta. Etädiagnosointia esim. kusipääksi ja narsistiksi ilmenee.

Onko se ok, ja jos on, niin pitäisikö siitä ilmoittaa julkisesti, että näin voi toimia muillekin?
 
Ylös