Kotimaisen median huonoimmat F1-jutut

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Oli se ihan hyvä. Itse Kinnunen oli jo huonossa hapessa eikä paljonkaan jaksanut höpötellä. En nyt muista oliko siinä muuta uutta paitsi mulle oli ennenkuulematon fakta, että Kinnunen ajoi Rodriguezin takana tämän kuollessa ja oli itsekin mennä samaan läjään. Enkä nyt muista olinko Kinnusen alustavasta Williams-sopimuksestakaan kuullut aiemmin.
 

Jalperi

Well-known member
Liittynyt
10.1.2007
Viestit
334
Oli se ihan hyvä. Itse Kinnunen oli jo huonossa hapessa eikä paljonkaan jaksanut höpötellä. En nyt muista oliko siinä muuta uutta paitsi mulle oli ennenkuulematon fakta, että Kinnunen ajoi Rodriguezin takana tämän kuollessa ja oli itsekin mennä samaan läjään. Enkä nyt muista olinko Kinnusen alustavasta Williams-sopimuksestakaan kuullut aiemmin.
Ai sillä oli vielä Williams sopimuskin melkein taskussa. Valotatko hieman lisää?
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
1974 Frank Williams kiinnostui kolminkertaisesta Interserie- voittajasta ja tarjosi sopimusta. Neuvottelivat siinä sitten ja Leksa löi omat teesinsä pöytään. Frank totesi, että ei perkule, ihan liian kallis tämä tuntematon finski ja otti Arturo Merzarion.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Urheilulehti pökälsi listan kaikkien aikojen naisautourheilijoista. Ei pitäisi tuohtua näistä urheilun seiskan pökäleistä, ja tiedossahan oli että moottoriurheilu tehdään ko. lehdessä kokonaan vasurilla - mutta tuohduin silti, sillä lista oli selvästi muodostettu metodilla "kenen nimi me täällä toimituksessa on joskus muinoin ikinö kuultu".

1. Michéle Mouton
2. Danica Patrick
3. Lella Lombardi
4. Anita Mäkelä
5. Jutta Kleinschmidt
6. Maria de Filippis, "naisten autourheilun uranuurtaja"
7. Taru Rinne
8. Eija Jurvanen
9. Sabine Schmitz
10. Minna Sillankorva

Pari kolme ylintä on suurin piirtein oikein, mutta alla olevien rankkaaminen jonkun Sabine Schmitzin tai noiden suomalaisten alle osoittaa melkoista asiantuntemuksen puutetta:

- Simona de Silvestro, meriitteinä mm. IndyCar-podium huonolla kalustolla parin vuoden takaa Houstonin katuradalta - edellisenä vuonna muuan Barrichello ei kyennyt samaan...myös menestyksekkäin naispuolinen pikkuformulakuski, kun Formula Atlantic-mestaruus meni törmäykseen Markus Niemelän kanssa.
- Ellen Lohr, yksinkertainen DTM-voittaja Hockenheimiltä 1992; kakkoseksi jäi Bernd Schneider ja kolmoseksi Keke Rosberg
- Desiré Wilson, ainut naispuolinen F1-kilpailun voittaja historiassa (toki heikosta brittien F1-sarjasta v. 1980); kestävyysajoissa rouvan meriitit kenties vieläkin paremmat
- Sarah Fisher, pari IRL-podiumia 2000-luvun alusta, tiimipäällikkönä enemmänkin menestystä
- Lyn St. James, hyviä suorituksia kestävyysajoissa ja myöhemmin Indy 500-kilpailussa
- Vanina Ickx, Le Mansista seitsemäs sija v. 2011
- Jannine Jennky, voitti erään kansallisen GP:n ennen sotia
- Janet Guthrie, menestyksekkäin naispuolinen Nascar-kuski ja ensimmäinen Indy500-kisaan selviytynyt
- Eliska Junkova aka Elizabeth Junek, Targa Florio, Bugatti ja 1928. Mutkaisilla, huippuvaarallisilla sisilialaisilla teillä 520 kilometria käsittänyt viiden kierroksen väliaikalähtökisa oli tuohon aikaan yksi Euroopan arvostetuimmista ellei arvostetuin, ja siihen otti osaa kaikki tuon ajan huipputehdastallit ja suurin osa huippukuskeista: Materassi, Chiron, Divo, Nuvolari, Campari....ja tsekkoslovakialainen nuori rouva Junek miehensä Cenekin omalla yksityisellä GP-autolla. Junek, vasta toisessa isossa kilpailussaan ikinä, oli silti lyödä kaikki ällikällä: hän johti toisen kierroksen jälkeen ja roikkui tiukasti Camparin perässä viimeiselle kierrokselle lähdettäessä - ja Campari oli vaikeuksissa renkaansa kanssa. Näytti siltä, että Elizabeth voittaisi koko kisan täysin puskista - mutta Bugatin jäähdytyssysteemi oli toista mieltä, alkoi keittää ja Elizabeth lipui maaliin vasta viidentenä. Se jäi valitettavasti myös rouva Junekin viimeiseksi kisaksi, sillä mies Cenek sai surmansa myöhemmin samana vuonna Nürburgringillä, minkä johdosta Elizabeth lopetti autourheilun vain 28-vuotiaana.

Toki pari kisaa joukon perillä 50-luvulla ajellutta de Filippistä kuvataan "uranuurtajaksi naisten autourheilussa"...

---

Varmaan unohdinkin vielä jonkun. Mutta, niin. Torvelot siellä urheilulehdessä, älkääpä kirjoittako asioista joista ette tiedä mitään.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
Urheilulehti pökälsi listan kaikkien aikojen naisautourheilijoista. Ei pitäisi tuohtua näistä urheilun seiskan pökäleistä, ja tiedossahan oli että moottoriurheilu tehdään ko. lehdessä kokonaan vasurilla - mutta tuohduin silti, sillä lista oli selvästi muodostettu metodilla "kenen nimi me täällä toimituksessa on joskus muinoin ikinö kuultu".

1. Michéle Mouton
2. Danica Patrick
3. Lella Lombardi
4. Anita Mäkelä
5. Jutta Kleinschmidt
6. Maria de Filippis, "naisten autourheilun uranuurtaja"
7. Taru Rinne
8. Eija Jurvanen
9. Sabine Schmitz
10. Minna Sillankorva

Pari kolme ylintä on suurin piirtein oikein, mutta alla olevien rankkaaminen jonkun Sabine Schmitzin tai noiden suomalaisten alle osoittaa melkoista asiantuntemuksen puutetta:

- Simona de Silvestro, meriitteinä mm. IndyCar-podium huonolla kalustolla parin vuoden takaa Houstonin katuradalta - edellisenä vuonna muuan Barrichello ei kyennyt samaan...myös menestyksekkäin naispuolinen pikkuformulakuski, kun Formula Atlantic-mestaruus meni törmäykseen Markus Niemelän kanssa.
- Ellen Lohr, yksinkertainen DTM-voittaja Hockenheimiltä 1992; kakkoseksi jäi Bernd Schneider ja kolmoseksi Keke Rosberg
- Desiré Wilson, ainut naispuolinen F1-kilpailun voittaja historiassa (toki heikosta brittien F1-sarjasta v. 1980); kestävyysajoissa rouvan meriitit kenties vieläkin paremmat
- Sarah Fisher, pari IRL-podiumia 2000-luvun alusta, tiimipäällikkönä enemmänkin menestystä
- Lyn St. James, hyviä suorituksia kestävyysajoissa ja myöhemmin Indy 500-kilpailussa
- Vanina Ickx, Le Mansista seitsemäs sija v. 2011
- Jannine Jennky, voitti erään kansallisen GP:n ennen sotia
- Janet Guthrie, menestyksekkäin naispuolinen Nascar-kuski ja ensimmäinen Indy500-kisaan selviytynyt
- Eliska Junkova aka Elizabeth Junek, Targa Florio, Bugatti ja 1928. Mutkaisilla, huippuvaarallisilla sisilialaisilla teillä 520 kilometria käsittänyt viiden kierroksen väliaikalähtökisa oli tuohon aikaan yksi Euroopan arvostetuimmista ellei arvostetuin, ja siihen otti osaa kaikki tuon ajan huipputehdastallit ja suurin osa huippukuskeista: Materassi, Chiron, Divo, Nuvolari, Campari....ja tsekkoslovakialainen nuori rouva Junek miehensä Cenekin omalla yksityisellä GP-autolla. Junek, vasta toisessa isossa kilpailussaan ikinä, oli silti lyödä kaikki ällikällä: hän johti toisen kierroksen jälkeen ja roikkui tiukasti Camparin perässä viimeiselle kierrokselle lähdettäessä - ja Campari oli vaikeuksissa renkaansa kanssa. Näytti siltä, että Elizabeth voittaisi koko kisan täysin puskista - mutta Bugatin jäähdytyssysteemi oli toista mieltä, alkoi keittää ja Elizabeth lipui maaliin vasta viidentenä. Se jäi valitettavasti myös rouva Junekin viimeiseksi kisaksi, sillä mies Cenek sai surmansa myöhemmin samana vuonna Nürburgringillä, minkä johdosta Elizabeth lopetti autourheilun vain 28-vuotiaana.

Toki pari kisaa joukon perillä 50-luvulla ajellutta de Filippistä kuvataan "uranuurtajaksi naisten autourheilussa"...

---

Varmaan unohdinkin vielä jonkun. Mutta, niin. Torvelot siellä urheilulehdessä, älkääpä kirjoittako asioista joista ette tiedä mitään.
Sinäkään et taida tietää mitään moottoriurheilusta jos rankkaat moninkertaisen kiihdytysautoilun Euroopanmestarin edelle naisia joiden meriitit jäävät kauas Anita Mäkelän meriiteistä ja Sabine Schmitzkin on kaksinkertainen Nürburgringin 24 tunnin ajon voittaja eli häneltäkin löytyy enemmän meriittejä kuin suurimmalta osalta mainitsemistasi kuljettajilta.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Sinäkään et taida tietää mitään moottoriurheilusta jos rankkaat moninkertaisen kiihdytysautoilun Euroopanmestarin edelle naisia joiden meriitit jäävät kauas Anita Mäkelän meriiteistä ja Sabine Schmitzkin on kaksinkertainen Nürburgringin 24 tunnin ajon voittaja eli häneltäkin löytyy enemmän meriittejä kuin suurimmalta osalta mainitsemistasi kuljettajilta.
Kiihdytysautoilusta en tosiaankaan tiedä mitään joten Mäkelä nyt menköön listalla, mutta ymmärtääkseni se ei kovinkaan merkittävä laji ainakaan Euroopassa ole. Jotain kertoo varmaan se, etten viidessä minuutissa löytänyt edes listaa lajin Euroopan mestareista internetistä. Ja nämä Nürren 24 tunnin kisat olivat ysärillä melko puhtaita puoliammattilaiskisoja. Kenet mainitsemistani kuljettajistani arvostat näiden alapuolelle, paitsi Jennkyn joka nyt oli ehkä kuriositeetti?
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Anita Mäkelä on tosi mukava ihminen mutta jos joku drag racesta listalle niin ehdottomasti Shirley Muldowney.

Rallista pistäisin Sillankorvan Jurvasen edelle, titteleistä huolimatta. Mites sitten Louise Aitken-Walker, maailmanmestari hänkin ja 11. niin Montessa kuin Uudessa Seelannissa pikkuautolla.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5076
Sijainti
Parc Fermé
Vai kiihdytysautoilu moottoriurheilua? Miksei sitten tracktor pullinki? Eikös joku Herlevi siinäkin keulinut?
Tractor pullingin sanominen moottoriurheiluksi on sama kun menisit sanomaan jotain 7. divarin vilttiketjulaista liigan tähtipakiksi. Anteeksi nyt vaan jos joku moisesta lajista diggailee.

Vähän sama juttu kun noissa jenkkilän motorsporttivehkeissä jotka muistuttaa samanaikaisesti ruohonleikkuria, golfkärryä ja amiscorollan takaspoileria.

Nåh, se siitä, jatkakaa huonoilla F1-jutuilla jahka niiden aika tulee.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13757
Tähän mennessä IS on otsikoissaan puhunut ihan Häkkisestä, mutta nyt klikkiotsikoidaan "Suomen F1-legendana". Ihme pelleilyä taas sanomilta.
Mieti ensin, miksi taho tekee, niinkuin tekee (haluaa paljon klikkauksia) ennenkuin pidät ihmeteltävänä pelleilynä :)
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Mieti ensin, miksi taho tekee, niinkuin tekee (haluaa paljon klikkauksia) ennenkuin pidät ihmeteltävänä pelleilynä :)
Mieti ensin, ennen kommentointia, missä topikissa seikkailet :) Tuollainen perseily nimenomaan kuuluu tähän topikkiin ja sen ihmettely
 
Viimeksi muokattu:

DuckAvenger

Katollaan
Liittynyt
30.10.2008
Viestit
780
Alonso lyttäsi Ferrarin mestaruusunelman

Espanjalainen tunnustaa realiteetit Hondan tehotasosta. Hän uskoo kuitenkin, että McLarenilla voi olla vielä sarjan paras runko, vaikka ilman tehokasta moottoria sekään tuskin riittää kovinkaan pitkälle.

- Olen erittäin ylpeä tiimistä, mitä olemme saavuttaneet viimeisten kuukausien aikana.

- Nautin tästä päivästä, mutta meidän pitää saada autosta esiin lisää suoritustehoa, Alonso tuumi Reutersille.

Alonso antoi toisen testipäivän päätyttyä arvion, joka tuskin ihastuttaa Ferrarin kannattajia tai vaihtelua kaipaavia neutraaleja F1-faneja.

- Uskoakseni Mercedeksen ylivoima ei ole päättynyt. Mielestäni he ovat erittäin, erittäin vahvoja.

- He ajavat mielenkiintoisia päiviä ... Tuolla määrällä kierroksia asiat ovat hyvin selvillä, joten kun he saavat täyden potentiaalinsa käyttöön, he ovat vahvempia kuin koskaan aikaisemmin, luultavasti vielä enemmän kuin kahden viime vuoden aikana, Alonso ennusti.

VILLE-VEIKKO VALTA
ville-veikko.valta@ilmedia.fi
http://www.iltalehti.fi/formulat/2016022521167858_fo.shtml
 

Petri

Scuderia Ferrari
Liittynyt
5.3.2005
Viestit
259

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Minusta Uheilulehti on ehkä laadukkain suomalainen urheilijulkaisu. Siellä oikeasti tehdään hyvää analyysia, muilla lehdillä se on lähinnä fanitusta. F1-puoli ja otsikointi ovat Urheilulehdessä huonoja.
 
Ylös