DC
Helsingin UA
Juha Piironen kertoo Suurajojen aattona 1993 sairastumisestaan ja toipumisestaan.
IL 27.8.1993
IL 27.8.1993
Reitistä en osaa sanoa, mutta isossa A-ryhmässä oli erinomainen kattaus. Viivalla mm. 1992 SM-sarjan väliin jättäneet Lampi ja Sundström sekä SM-sarjan kärkinimistä ainakin Laine ja Miettinen. Tästä olisi kyllä mukava katsella liikkuvaa kuvaa - takuulla on jossain (olisiko jopa joku runkipaikka Crash 8:lla?).Löytyisikö keneltäkään materiaalia (muisteloita, videoita, lehtileikkeitä) vuoden 1992 Hotelli Kauppi Rallista? Onkohan kilpailusta liikkuvaa kuvaa millään kasetilla? Olisi kiinnostanut etenkin reitin puolesta; noita Pirkkalan kyläteitä (Kranstolppa, Kortteisto, Keskisenkulma) lentoaseman nurkilla ei olla ainakaan oman tietoni mukaan ajettu oikein missään kilpailussa ja tuskin tullaan enää milloinkaan ajamaankaan.
Ei niinkään kustannukset, vaan se lotto että minkähänlainen keli on. Se kun pitäisi käytännössä 3-4kk etukäteen tietää.Kyläseppärallikin taisi muutamana vuonna olla 2000-luvun puolella joulukuussa, tai ainakin kerran todistetusti kuten henkka yllä totesi. Mutta vähiin on tosiaan käynyt nämä loppuvuoden rallit. Kyllä ainakin itselle olisi tilausta vielä penkalle loppuvuoden päivinä. Taitaa vaan olla kustannukset teiden osalta isot.
Sprinttejä tosiaan puuttui jokunen. Yhteensä 70 sprinttiä oli merkitty kauden 1996 kalenteriin:Mummolassa tuli pengottua arkistoja, ja löytyi vuoden 1996 rallikalenteri eräästä aluevihkosta. Ainakin kaikki rallit tuossa pitäisi olla, sprintit taitaa olla vain Itä-Suomesta.
Periaatteessa näin, mutta käytännön tasolla nykypäivänä vaaditaan viranomaisilta aivan samat luvat kuin ralliin. Osallistujamäärätkin ovat olleet kovin laskusuunnassa ja vastaavasti hinta noususuunnassa, niin yhtälö rupeaa näyttämään pikkuhiljaa mahdottomalle. Täten järjestämällä rallin harjoituskilpailun saat paremman tuoton kuin rallisprintillä ja kuskitkin pääsevät ajamaan enemmän.Nyt on muuten pakko esittää tyhmä kysymys (tekisi itseasiassa laittaa pystyyn tyhmien rallikysymysten topicikin), mutta mistä johtuu, että erityisesti sprintejä löytyy enää niin vähän rallikalentereista? Ensi kaudelle Kitin listoilla näytti olevan sen alle 20 sprintiä. Eikös noissa kuitenkin ole pienemmät järjestely-/järjestyksenvalvojaresurssit, vähemmän kunnostettavia tieosuuksia, rallia helpommin lähestyttävä yleisölaji kohdennettuina kioski- ja parkkipalveluineen jne? Luulisi, että erityisesti pienten seurojen olisi helppo järjestää näitä verrattuna rallikilpailuihin.
Oi oi oi....legendaarinen kilpailu, jonka järjestelyt menivät täysin vihkoon. Pätkällä tuli ralliautoja vastaan ainakin traktori, ja taisi pari henkilöautoakin tulla. Muutakin säätöä oli sen verran, että järjestävälle seuralle napsahti kaksi-kolme vuotta rallin järjestelykieltoa. Pätkiltä puuttui järkkäreitä, kun luvatut yhteistyöseurojen edustajat eivät tulleetkaan paikalle, tuomariston ja järjestävän seuran välille tuli riitaa.....Mummolassa tuli pengottua arkistoja, ja löytyi vuoden 1996 rallikalenteri eräästä aluevihkosta. Ainakin kaikki rallit tuossa pitäisi olla, sprintit taitaa olla vain Itä-Suomesta.
29.6 Nurmijärviralli, Nurmijärvi (SM/Na/Jun)
Vasuri jossa kivi ulkona?Ykköspätkällä legendaarisessa runkipaikassa oli paljon yleisöä, mutta huomio "pilasi" paikan. Samassa kaarteessa talven 1991 Metrama-rallissa toteutui runkipaikan viisaus, vippi tai 0-auto, en muista kumpi, vei penkan. Antero Laine ajoi numerolla 1 ja oli katkolla. Hamunen Audilla oli matkassa joko numerolla 2 tai 3, hän veti reippaalla vauhdilla pihalle. Muistaakseni toistakymmentä autoa suistui paikassa tuolloin.
Tämä.Ei niinkään kustannukset, vaan se lotto että minkähänlainen keli on. Se kun pitäisi käytännössä 3-4kk etukäteen tietää.