1. Testejä enemmän uusille talleille ja myös uusille kuskeille hieman vapaampi testaaminen kuin jo nyt olevilla konkareilla.
2. 26-32 autoa radalla. Näin nykyinen pistejärjestelmä antaisi paljon enemmän arvoa pisteille. Ja kuvitelkaa vaikka pieniä yhden auton talleja, jossa Fisichella, Villeneuve, de la Rosa, Heidfeld sun muut kokemuksen omaavat ajelisivat kilpaa keskenään.
3. Enemmän talleja. Jollain lailla valmistajien suuri määrä on aina kiehtonut minua. Jos olisi vaikka sellainen sääntö, että jos uusi talli ei yllä 3,5-4 sekunnin sisään kärkitalli(e)n ajoista, niin lähtöruudukkoon pääsisi vain yksi tallin auto ja näin valmistajiakin olisi enemmän. Tästä voisi kuitenkin joustaa jos taloudellisesti valmiita valmistajia ei ilmaantuisi tarpeeksi.
4. Kilpailevat rengasvalmistajat
5. Aika-ajoihin ei karsintoja, vaikka valmistajia/ formuloita olisi paljon radalla, mikäli yltää 107 % sisään. Ehkä mahdollisesti myös 105 % tai joku vastaava, joka riippuisi tilanteesta.
6. Ratoja enintään 25 kalenterissa, mutta ainakin 20. EI enää katuratoja vaan sellaisia, missä ohittaminen ja kilpaileminen on helpompaa, nopeampaa ja mielekkäämpää. Myös jonkin sortin talvi-GP tai sellainen rata, jossa saavutettaisiin 400 km/h vauhti kuulostaisivat mielenkiintoisilta.
7. Asfaltoitujen alueiden karsiminen ja mikäli ajaa leveäksi ja jää hiekalle niin sille ei voi sitten mitään. Ratoihin voisi myös tehdä lisää myös mm. keskeytysalttiita mutkia, joihin ajetaan kovaa ja sen jälkeen jyrkkä vasen/ oikea. Tai sellainen hiekka- tai nurmiosuus, joka on loivasti alaspäin ja näin kuljettaja ei pääsisi takaisin radalle ajaessaan liikaa leveäksi.
8. Keskeytysprosentin kasvattaminen siten, että kolareista ei rangaistaisi niin paljoa ja kuljettajat viitsisivät ottaa enemmän riskejä ajossaan.
9. Eipä sitte muuta tällä erää.