Kuinka muuttaisit sääntöjä?

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Juu, "ei kierrosrajoitusta" -kohdan olisin voinut napata vielä quotelaatikkoon :eek:
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Oliko tälläkään kaudella kellään moottorit lopussa loppukaudesta? Että tuskin olisi loppuenlopuksi mikään ongelma. Ja tuskin jokainen moottori on kauden lopussa ihan paskana muutenkaan, että vaikka säästellen sitten...
Vettelillähän meinasi olla ongelma, mutta ei siltäkään loppunu moottorit kesken. Ja sun suunnitelmissa moottoreita olisi käytössä enemmän kuin tällä kaudella.
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
- Vanha aika-ajo takasin. Maksimi kierrosmäärä siis 12 ja aika-ajelun kesto 60 minuuttia
- Aerodynamiikkaa saisi kehittää vapaasti. Vaaralliseksi luokiteltavat viritelmät kuitenkin kiellettäisiin turvallisuuden vuoksi.
- Pistejärjestelmä: 12-8-6-5-4-3-2-1. Jos talleja olisi vähän, niin sitten voitaisiin palata siihen pistesysteemiin, joka oli käytössä 1991-2002. Mutta nyt kun tulee uusia talleja, nii tuo ehdottamani järjestelmä.
- Kaksi rengasvalmistajaa ja renkaita saisi kehittää vapaasti

Nämä nyt päällimäisenä tulevat mieleen. :) Mielestäni nykyään rajoitetaan vähän turhankin paljon formuloiden kehittelyä ja testaamista. Noilla saataisiin vähän eroja talline välille.
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12580
Sijainti
Sivulla viisi
Vettelillähän meinasi olla ongelma, mutta ei siltäkään loppunu moottorit kesken.
Bemareilla taisi tehdä sangen tiukkaa myöskin. (?)

Erikoista ettei kukaan sitten lopulta joutunut ylimääräisiä koneita käyttämään. Ihan hyvä niin, tuo lähtöruudunpudotusrangaistus on huonossa mielessä naurettava.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
- Vanha aika-ajo takasin. Maksimi kierrosmäärä siis 12 ja aika-ajelun kesto 60 minuuttia
12 kierroksen säännön käyttöönottovuotta en löytänyt, mutta ilmeisesti tässä tarkoitettu "vanha aika-ajo" oli käytössä vain 1996-2002. Sitä aiemmin aika-ajoja ajettiin sekä perjantaina että lauantaina.
- Kaksi rengasvalmistajaa ja renkaita saisi kehittää vapaasti
Voi olla vähän hankala pakottaa rengasvalmistajia osallistumaan. ;)
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Tämmössii on tullut myös mieleen:

-Etusiipi yhtä kapeaksi kuin takasiipi
-Downforce Monzan tasolle
-Helvetin isot gumit
-Täydellinen ohitusten blokkauskielto
-Tupladiffuusori pois

muuten samat kuin tossa aiemmassa viestissä...
 

TVertanen

Member
Liittynyt
20.2.2008
Viestit
7
Button olisi voittanut mestaruuden jossain Monacon korvilla tällä pisteytyksellä. Mutta kyllähän tuo pistäisi tosissaan ajamaan voitosta.
Ei nyt sentään. Oli pistesysteemi mikä tahansa niin teoriassa on mahdotonta ratkaista mestaruus ennen kauden puoliväliä. Monaco oli vasta 6. kisa.

12-8-6-5-4-3-2-1 oma suosikki. Nykyään liian suuret määrät pisteitä jaossa. Kivempaa pienemmillä lukemilla.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
pisteitä, perhana

12-8-6-5-4-3-2-1 oma suosikki. Nykyään liian suuret määrät pisteitä jaossa. Kivempaa pienemmillä lukemilla.
Miksi? Samahan se on vaikka kaikki maaliin tulleet saisivat pisteitä, niin kauan kun voitosta saa eniten pisteitä, vaikka 100, niin mitä väliä jos siitä 15. sijasta saa yhden? Pisteiden tarkoitus on on auttaa hahmottamaan paremmuusjärjestys kauden ajalta ja silloin on sitä parempi mitä useampi pisteitä saa, jotta muutkin kuin kärkitallit saadaan järjestykseen laitettua.
 

Makkonen

Guest
Miksi? Samahan se on vaikka kaikki maaliin tulleet saisivat pisteitä, niin kauan kun voitosta saa eniten pisteitä, vaikka 100, niin mitä väliä jos siitä 15. sijasta saa yhden? Pisteiden tarkoitus on on auttaa hahmottamaan paremmuusjärjestys kauden ajalta ja silloin on sitä parempi mitä useampi pisteitä saa, jotta muutkin kuin kärkitallit saadaan järjestykseen laitettua.
Jep, ja olisi kuskeilla motivaatiota taistella sijoituksista vaikka olisivatkin hännänhuipulla.
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
Aerodynamiikkaa vois karsia pois ja mekaanista pitoa enemmän (renkaat) eli kanukin kanssa vähä samoilla linjoilla. 80-luvulla oli hienoja kilpailuja paljon ohituksia ja tosi vääntöö sijoituksista.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18373
- Rengaskehityksen ja huipputason turvaamiseksi F1 tarvitsee kaksi rengasvalmistajaa.

- Palkintopallilla palattaisiin vanhaan hyvään aikaan, eli voittaja saisi kaulaansa laakeriseppeleen ja seipään nielleiden poliitikkojen sekä muun ikävystyttävän virallisen edustuston lisäksi korokkeelle tulisi myös kauniimman sukupuolen edustajia (kuten esim. MotoGP:ssä).
Samaa mieltä Rengaskehityksessä, no mennään nyt taas pari vuotta onneksi uudella Pirellillä, katsellaan kahden valmistajan kehitystä sitten tulevaisuudessa enemmän.

Kyllä F1:ssäkin todella pitäisi seppeleet ja kypärät ottaa mukaan palkintopallille.

Edit: Testaaminen takaisin ja se taidettiin rajoittaa sen takia, että saataisiin sitä kautta tasoeroja pienemmäksi jollain konstilla. Oikeastaan en tiedä miksi edes autojen pitäisi olla juurikin samantasoisia kun kysymys on kuitenkin "autotehtaiden" kilpailusta toisiaan vastaan, siitä kenellä on paras auto.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Lyhentäisin kaikki Q osiot 10 minuuttiin ja nostaisin karsintojen määrän neljään.

Tai no en nyt nostaisi noiden Qualien määrää, mutta Q1 on nykyisellään kyllä tappavan tylsää, 20 min on aivan liian pitkä aika. Ja tietty se alkuperäinen kierros pitää saada lopetettua aikarajaan mennessä takaisin. Vähän sähäkkyyttä mukaan aika-ajoihin.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Palaisin takaisin aika-ajo järjestelmään tunti aikaa, 12 kierrosta käytettävissä. Siinä saadaan ensin puoli tuntia katsella minardeja ja sitten pamahtaa. Samaan fiilikseen ei ole koskaan päästy näillä nykyisillä pilkotuilla aika-ajoilla.
 

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Turva-autotilanteissa ajattaisin kierroksella ohitetut omille paikoilleen.
 
Ylös