Kuljettajien siirtohuhuilut ja siirrot kaudelle 2013

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Tuolla vapaalla pyörivässä kuskien palkkakehitysketjussa oli tämmöinen mielenkiintoinen juttu, herran uransa aikana tuomat tukijaiset

Luulisi Kobayashin saavan tallipaikan edes murto-osalla tuosta. Vai onko Nipponista rahat loppu? Taino onhan sillä jo murto-osa kerätty tuo ,6.
Kai tuo Katayaman tukiaispaketti sentään jakautuu useammalle vuodelle. Ainakin herra 1992-97 ajoi.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Eikös se aika selkeästi päätellen jakaudu jos kyse oli uran aikaisesta tukipaketista.
Pointti olikin, että vaikka se Kobayashin kolehti ei niin älyttömän suureksi kertyisikään (murto-osa Katayaman lahjuksista), niin kausikohtaisesti voi päästä luvuissa lähellekin. Saattaa vaan olla paikat täytetty ennen sitä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Nopeus ratkaisee Force Indian kuskivalinnan

Julkaistu 01.12.2012 12:09

Force India asettaa kuljettajan nopeuden etusijalle etsiessään ensi kauden tallitoveria Paul di Restalle, vakuttaa tallin toimtusjohtaja Otmar Szafnauer.

Force Indialla vielä vapaana olevalle paikalle on paljon tulijoita. Huhuissa ehdokkaiksi ovat nousseet mm. Sebastien Buemi, Bruno Senna, Kamui Kobayashi ja pahoinpitelyjupakan vuoksi välivuoden formulasarjasta viettänyt Adrian Sutil.

Szafnauer painottaa, että nopea tallitoveri on paras vaihtoehto myös Paul di Restan kannalta.

– Itse voi ajatella ajavansa parhaan kykynsä mukaan, mutta vain kilpailu teroittaa keskittymisen, tarkkaavaisuuden ja taidot. Kilpailutilanne auttaa kirittämään itseään vieläkin enemmän, Szafnauer filosofoi Autosportille.

Talli aikoo julkistaa toisen kuljettajansa nimen seuraavan kahden viikon kuluessa.

– Kaikki julkistetaan parin viikon päästä. Lista kandidaateista on tällä hetkellä varsin lyhyt, Szafnauer sanoi.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/12/1667053/nopeus-ratkaisee-force-indian-kuskivalinnan


Grosjeanillekin mahdollinen paikka?
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Kobayashia tänne! Sutilia ei oikeesti mihinkään. Oli niiin karu pahoinpitely, ei mikään pikku kimmastuminen. En ymmärrä miten formuloissa voinut ees ajaa noin hermoton kaveri.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Niin no tuo Katayaman pienin paketti oli vuonna 1992 eli 20 vuotta sitten 8 miljoonaa dollaria ja suurin viimeisellä kaudella eli vuonna 1997 oli 15 miljoonaa dollaria. Vuodeksi 1998 huhuttiin Katayaman vielä palaavan ykkösiin kun Riccardo Rosset ajeli miten ajeli Tyrrelillä ja jälki ei tyydyttänyt.

Silloin puhuttiin 17-18 miljoonan dollarin rahasummasta. Katayaman 15 miljoonan dollarin osuus ei ollut yksittäisen kauden ennätys silloinkaan kun vuonna 1995 Pedro Diniz maksoi 16 miljoonaa dollaria Fortilla ajosta. Tuohon pienimpään saattaisi ehkä riittää Kobayashin keräilyt.

Katayamaa tukivat kuitenkin Mild Sevenin eri tuoteryhmät ja Katayaman sponsorit olivat haluttua tavaraa jopa Flavio Briatorelle Benettonilla. Flavio kun etsi rahaa maksaakseen Schumin palkan...:eek:

Joka tapauksessa paikat ensi kaudelle vähentyivät juuri parin paikan verran kun HRT meni ilmeisesti lopullisesti nurin. Saa nähdä kuka tulee ajamaan Force Indialla tai Caterhamilla. Toki Lotusilla voi olla paikka vapaana, mutta se oletettavasti menee Grosjeanille ilman yhtäkkistä ulosheittoa tallista.

Siinäkin tapauksessa Jerome d'Ambrosio taitaisi saada paikan. Se olisi ollut vähän sama juttu kuin Pastorin korvaaminen lähinnä toisella saman maan edustajalla Williamsilla.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Vertaus noihin vanhoihin tapauksiin ei oikein toimi. Voisin melkein lyödä vetoa että d'Ambrosio ei Lotaria Australiassa aja (hätähälytyksenä myöhemmin kyllä mahdollista... :rolleyes:), meinaan jos Lotus Grosjeanin dumppaa tässä kohta, niin se tarkoittaa, että Totalin rahoja ei enää Lotarilla kaivata.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Niin no tuo Katayaman pienin paketti oli vuonna 1992 eli 20 vuotta sitten 8 miljoonaa dollaria ja suurin viimeisellä kaudella eli vuonna 1997 oli 15 miljoonaa dollaria. Vuodeksi 1998 huhuttiin Katayaman vielä palaavan ykkösiin kun Riccardo Rosset ajeli miten ajeli Tyrrelillä ja jälki ei tyydyttänyt.

Silloin puhuttiin 17-18 miljoonan dollarin rahasummasta. Katayaman 15 miljoonan dollarin osuus ei ollut yksittäisen kauden ennätys silloinkaan kun vuonna 1995 Pedro Diniz maksoi 16 miljoonaa dollaria Fortilla ajosta. Tuohon pienimpään saattaisi ehkä riittää Kobayashin keräilyt.

Katayamaa tukivat kuitenkin Mild Sevenin eri tuoteryhmät ja Katayaman sponsorit olivat haluttua tavaraa jopa Flavio Briatorelle Benettonilla. Flavio kun etsi rahaa maksaakseen Schumin palkan...:eek:

Joka tapauksessa paikat ensi kaudelle vähentyivät juuri parin paikan verran kun HRT meni ilmeisesti lopullisesti nurin. Saa nähdä kuka tulee ajamaan Force Indialla tai Caterhamilla. Toki Lotusilla voi olla paikka vapaana, mutta se oletettavasti menee Grosjeanille ilman yhtäkkistä ulosheittoa tallista.

Siinäkin tapauksessa Jerome d'Ambrosio taitaisi saada paikan. Se olisi ollut vähän sama juttu kuin Pastorin korvaaminen lähinnä toisella saman maan edustajalla Williamsilla.
Sillä erolla, että Jerome ei ole Grosjeanin kanssa samasta maasta.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Tärkeää Jeromen tapauksessa on myös sama managerointipiiri. Samasta maasta Grosjeanin kanssa hän ei tietenkään ole kotoisin. Samankaltainen tapaus tietyin ehdoin löytyisi ehkä Bianchin kautta.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Hetkinen. Siis korvaajan on pakko tulla samasta managerointitoimistosta? Eiköhän se nopeus ratkaise ja jos Grosjean ei jatka, niin korvaaja ei todellakaan tule olemaan Jerome.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13756
Kobayashia tänne! Sutilia ei oikeesti mihinkään. Oli niiin karu pahoinpitely, ei mikään pikku kimmastuminen. En ymmärrä miten formuloissa voinut ees ajaa noin hermoton kaveri.
Millaistahan lie ollut sananvaihto sitä ennen. Ties vaikka jotain tosi törkeää josta useampikin kaveri menettäisi hiprakassa totaalisesti malttinsa hetkeksi.
Mutta, ei siis tietoa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14277
Jerome on ollut myös testikuskina ja ajanut korvaavana kuljettajana kilpailussa. Totta toki on myös se seikka, että Jeromen ajattaminen kilpailuissa yleisesti saattaisi olla valtava riski. Tallin ulkopuolisen hyvän kuljettajan palkkaaminen voi sitä taustaa vasten kenties olla järkevää.

Vapailla markkinoilla on lähinnä Kovalainen, Petrov tai Senna joista ensimmäiseksi ja viimeiselle mainitulle toivoisin paikkaa. Kovalaiselle ihan jo ymmärrettävistäkin syistä ja Sennalle lähinnä Boullierin viime kauden kahville jättämisen jälkeen.

Toki myös Petrovkin sinällään ansaitsisi uuden mahdollisuuden tallissa, mutta hän sai ajaa myös silloin kun auto vielä oli hyvä ja alkoi tippua vauhdista ennen kokonaan lekkeriksi menoa.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Rankkaatko Petrovin ja Sennan esimerkiksi Kobayashin ja Sutilin yläpuolelle? Sutil olisi mun ykkösvaihtoehto, mutta Lux ilmeisesti vielä vaikuttaa Lotuksen taustalla.:eek:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jerome on ollut myös testikuskina ja ajanut korvaavana kuljettajana kilpailussa. Totta toki on myös se seikka, että Jeromen ajattaminen kilpailuissa yleisesti saattaisi olla valtava riski. Tallin ulkopuolisen hyvän kuljettajan palkkaaminen voi sitä taustaa vasten kenties olla järkevää.

Vapailla markkinoilla on lähinnä Kovalainen, Petrov tai Senna joista ensimmäiseksi ja viimeiselle mainitulle toivoisin paikkaa. Kovalaiselle ihan jo ymmärrettävistäkin syistä ja Sennalle lähinnä Boullierin viime kauden kahville jättämisen jälkeen.
Kaikista kolmesta Enstonen tiimissä on kokemusta ja puhtaasti näppituntumalla veikkaisin, että Kovalainen teki talliin aikoinaan noista parhaan vaikutuksen.

Mitä Gravity Sportsin kuskien palkkaamiseen tulee, niin kyllä niistä Grosjean on paras vaihtoehto. Jeromella toki on toiseksi eniten kokemusta, mutta kun vapailla markkinoilla olisi parempiakin vaihtoehtoja, niin miksi ottaa riski Jeromen kanssa? Paitsi jos rahat on tiukalla. Mutta silloinkin maksukuski taitaisi mennä ohi.
Rankkaatko Petrovin ja Sennan esimerkiksi Kobayashin ja Sutilin yläpuolelle? Sutil olisi mun ykkösvaihtoehto, mutta Lux ilmeisesti vielä vaikuttaa Lotuksen taustalla.:eek:
Sutil on tuossa porukassa päätä ylempänä muita, mutta juuri tuohon talliin taitaa olla sillat poltettu. Kobayashi voi olla lopuista nopein (ja rohkein), mutta Petrov on nykyään tasaisempi. Senna ajoi jo Petrovia vastaan Enstonen tiimissä ja oli heikompi. Ei jatkoon (paitsi rahalla).
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Joe Sawardin viimeisimmät vinkit kuskimarkkinoille: Caterhamin vapaa paikka näyttää menevän Petroville, joka on ilmeisesti onnistunut löytämään venäläistä sponsoritukea. Grossu jatkanee Enstonen Lotuksella. Force Indian osalta tilanne on edelleen avoin.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Petrovin Brasiliassa tuoma valmistajien sarjan kymmenes sija taisi kallistaa taloutta siihen suuntaan, etteivät McGregorin miljoonat olekaan välttämättömyys. Kummankin kuskin vaihtaminen on melkoinen riski, joten siihen tuskin halutaan lähteä... Ja jos totta puhutaan, niin ei Kovalainen kyllä mitenkään merkittävästi Petrovia paremmin ajanut, joten kun vauhti suhteutetaan hitaan, ei ratkaisu vaikuta ollenkaan hullummalta.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Luulisi sponssien huomaavan miten suosittu Koba on fanien keskuudessa, kun kaveri on kerännyt jo 2 miljoonaa dollaria nettikeräyksellä faneilta.
 
Ylös