Kuljettajien siirtohuhut kaudelle 2012

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Minä ymmärsin ainakin, että de La Rosa otettiin kokemuksen perusteella... Tuskin mitään uutta uraa rakentaa, mutta kertonee de La Rosan taidoista jotain kun McLaren ottaa sen takaisin ja takaisin. Jos olisi huono tai edes tyydyttävä, tuskin McLaren sitä palkkaisi uudestaa testikuskiksi.
Näinpä ja onhan HRT aiemminkin yrittänyt palkata de La Rosaa ja on kokemuksen kannalta tiimille parempi valinta kuin vaikkapa espanjalaisnuoret Villa tai Clos.
 

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
Olisko Repsolilla sormet pelissä? Hui saakeli, piti oikee hierasta silmiänsä, että luinko mä oikein... Mutta ilmeisesti!
 

I'm Batman

MayorDutch
Liittynyt
24.5.2008
Viestit
309
Sijainti
Suomi
Lähinnä sitä tarkoitin että mitkä on DLR:n motiivit? Ajaa kilpaa sijoista 21-23? Raha?
No Espanjalaisena kuskina varmaan aika hienoa olla mukana Espanjalaisessa tiimissä ja olla auttamassa ja nostamassa tiimiä lähemmäs muita. Ja onhan De La Rosa ollut kauan testikuskina joten luulishan tuota että kilpaautoilija aina haluaisi ajaa mieluummin kilpaa vaikka sitten vähän huonommalla autolla kuin pelkästään satunnaisia testejä.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Pitihän tämänkin vanhan pierun ryömiä jostain esiin ja vielä kisaamaan. Juuri kun oltaisiin pääsemässä Barrichellosta, niin uusia jarruja ilmestyy pelipaikalle. :wall:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Jaa, että Pedro vei sitten Rubensilta paikan. Huipputallin testikuljettaja ajamassa peräpään tiimissä ei ole mikään mukava juttu, mutta Pedro tuo rahaa ja kehitysapua talliin. Tosin ei mies aivan kädetön ole kun Kanadassa kutsuttiin ajamaan ja oli kylmiltään 12:sta.

Nykyiset testirajoitukset eivät paljon tuo asemaa tallissa vaikka saakin rahaa varmasti eniten nykytestaajista. Pedro ehkä ikäänsä nähden olisi ollut parempi nähdä vain tallin henkilökunnassa tai omistusportaassa. Toki ei testauspäällikön virka mikään huono juttu myöskään olisi.

Aikoinaan sitä tarjottiin Nicola Larinille ja myös Badoerille huonon comebackin jälkeen. Badoer ei tosin jaksanut kauan virassa palvella kun lähti tiimistä muutenkin. Larini oli jonkin aikaa vielä sen jälkeen kun joutui testikuljettajan asemasta pois.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
No Espanjalaisena kuskina varmaan aika hienoa olla mukana Espanjalaisessa tiimissä ja olla auttamassa ja nostamassa tiimiä lähemmäs muita.
HRT ei tule minnekkään nykysijoiltaa nousemaan, tallin resurssit ei vaan yksinkertaisesti riitä ja auton kehityspolku on kuljettu loppuun.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Lähinnä sitä tarkoitin että mitkä on DLR:n motiivit?
"Päättäessäni liittyä tähän projektiin, minulle oli siinä kolme ratkaisevaa tekijää: haluni palata aktiivikilpailijaksi, se tosiasia, että HRT on espanjalainen tiimi sekä tutustuminen tämän projektin vetäjiin, Luis Perez-Salan ollen heidän joukossaan."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/96383 (käännös minun)

De la Rosa on usein sanonut, että hän on kilpa-ajaja, ja hänen ensisijainen tavoitteensa on ajaa kilpaa, ei toimia testaajana. Se, että tilaisuuksia on alkanut tulla vasta uran ehtoopuolella on tietysti miehen uran kannalta harmillista, mutta ei se kilpailuviettiä ole tappanut.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
HRT on kuitenkin saamassa Kersiä ja muitakin uusia osia. Toki, jos kaikki laittaa samaan vanhaan pakettiin niin jälki ei ole kaunista vaikka tekniikka olisi miten hyvää.

HRT saattaisi sortua siinä tapauksessa Tyrrelin kauden 1993 kaltaisiin virityksiin joita talli yritti tehdä hyvässä tarkoituksessa. Mikäli rahoittajat Espanjan taloustilanteen johdosta vetäytyvät niin siinä tapauksessa välittömän konkurssin uhka on monta kertaluokkaa nykyistä suurempi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Niin. Olisi Pedro päässyt paremmalla onnella jo paljon aiemmin oli F1:siin kun pääsi ja kaudella 99 Damon Hillin lopetushuhut olivat suuria niin Pedro itse asiasssa osti paikan kauden kolmeen viimeiseen kisaan, mutta Hill jatkoi ja Eddie joutui kertomaan pahoittelut. Jordanilla olisi jotain tulosta voinut tullakin.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Minulla on vahva aavistus, että Rubinho ajaa ensi vuonnakin Willya. Tuskinpa Sir Frank olisi toissa viikonloppuna ihan piruttain sanonut, että ensi vuoden kuskit on tod. näk. Maldo, ja ehkä Rubens. Willy kun julkistaa kuskitkin ennen Brasilian GP:tä, niin eiköhän ne Rubinhon ilmoita. Pedro HRT:lle vahvistaa asiaa entisestään.

Interlagosin turvallisuuden tuntien, näin ainakin parasta olisi tai muuten voi olla epämiellyttäviä matkoja radalle.
 

I'm Batman

MayorDutch
Liittynyt
24.5.2008
Viestit
309
Sijainti
Suomi
Aikamoinen ikähaitari muuten formuloissa tällä hetkellä kun De La Rosakin takas tulee. On nuorta jannua ja sitten on jokunen yli 40 vuotias pappakin.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Taitaa F1:stä tulla keski-ikäisten sarja. Vielä kun Villeneuve tulisi takaisin tai isolla rahalla vaikka Lavaggi niin olisi kyllä hauska tilanne.:D
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Niin saisi. Ongelmana on tosin vain nykyään talouslama ja muutamia ääripoikkeuksia lukuunottamatta vaihtoa kuskipuolella kyllä on tapahtunut ,mutta vanhemman polven tehdessä paluuta radoille paikat alkavat uhkaavasti vähentyä.

Taitaa kaudesta 2012 tulla F1:n neljäs suuri muutoskausi. Kaudet 1976, 1989 ja 1994 olivat edellisiä todella suuria muutoskausia. Niille on toki omat juttunsa joten en sen enempää niitä käsittele.

Niissä kuitenkin eräs syy oli kustannustaso. Ja kaikki jotenkin liittyvät myös jollakin tavalla talouspuoleen sen hetkisessä maailmassa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Olisko Repsolilla sormet pelissä?
Tuskin, vaikk onhan HRT:n huhuissa liikkunut useita sponsoreita ajan saatossa kuitenkaan mitään tapahtumatta.
Kiitos testauskiellon. Voisi kyllä veri vaihtua hieman enemmän.
Itsekkin olen aina ollut enemmän kokeneiden kuljettajin kannalla tai siis sitä tarkoitan että heitä on ollut mukava nähdä pyörimässä mukana. Ei nuorissakaan vikaa, mutta menneiltä vuosilta jäänyt vain tuo kokeneiden kuskien arvostus päälle.
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
De la Rosa oli yksi suosikeistani kun Arrowsilla. Hyvä vaan, että tulee ajelemaan. Tuskinpa täällä Foorumilla itkettäisiin, jos Mika Häkkinen siirtyisi ajamaan johonkin uuteen "Nokia GP/Angry Birds" suomalaistalliin.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Kiitos testauskiellon. Voisi kyllä veri vaihtua hieman enemmän.
No en tiedä onko testauskielto palvelut näitä vanhoja konkareita? Milloin viimeksi esimerkiksi de La Rosa on ollut ratissa? Toki kokemusta löytyy aiemmilta vuosilta, mutta viimeaikaista ajokokemusta on aika vähän. Nuorilta junioreilta löytyy tuorempaa kisakokemusta, tosin alemmista luokista mutta silti. Eriasia on joku Barrichello, joka ajaa vuodesta toiseen ilman taukoa. Minä lukisin tämän paremminkin hyvien sattumien summaksi. Uusi espanjalainen tiimi (de La Rosa), Michaelin palava halu palata F1:iin ja Kimin halu palata F1:iin. Näin ne konkarit pääsevät rattiin.

Ja onhan aina ennenkin ollut kokeneita kehäkettuja. Esimerkkinä vuosi 1993. Oli Prost, Patrese, Boutsen, Andre de Cesaris, Senna, Alboreto ja Berger. Sen lisäksi monilla oli rutkasti kokemusta (yli 100 GP). Totuimme vaan tähän pentujen leikkikenttään, jossa teinit ajavat. Minusta hyvä, että opettelevat muissakin luokissa ja ansaitsevat paikkansa.
 
Viimeksi muokattu:

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
No en tiedä onko testauskielto palvelut näitä vanhoja konkareita? Milloin viimeksi esimerkiksi de La Rosa on ollut ratissa? Toki kokemusta löytyy aiemmilta vuosilta, mutta viimeaikaista ajokokemusta on aika vähän. Eriasia on joku Barrichello, joka ajaa vuodesta toiseen ilman taukoa.
Vastahan se de Lar Rosa ajeli Sauberia nyt ei kuitenkaan puhuta ihan mistään Badoerista.
 
Ylös