Kumpi mielummin 'Marskiksi' elokuvaan?

Mannerheimiksi paremmin sopii

• Äänestäjiä yhteensä
    29

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Niinhän se on. Vaikka elokuvan autenttisuus on aina enemmän tai vähemmän teeskenneltyä, on jokaisella katsojalla täysi oikeus itse määrittää ne itselleen tärkeät uskottavuuskriteerit.

Näin esimerkkinä:
Werner Herzog raijasi oikeasti täysikokoisen laivan mäen yli elokuvassa Fitzcarraldo "autenttisuuden vuoksi". En ole kovin vakuuttunut, että tuo on koskaan tehnyt ko. elokuvasta sen autenttisempaa muiden kuin laivaa itse siirtämässä olleiden silmissä.
Näin varmasti. Toisaalta jos U-96:n miehistö puhuisi englantia, Das Boot ei olisi likimainkaan niin hieno pätkä kuin se on.

edit: tai jos veneen kipparia näyttelisi Jürgen Prochnowin sijaan Samuel L. Jackson.. se kun ei vaan toimi, vaikka Jackson varsin taitava näyttelijä onkin.

Viimeksi muokattu:

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Hävettää suomalaiset ja heidän suhtautumisensa veteraaneihin 50- ja 60-luvulla.
Mun ymmärtääkseni tuota aikalaisten kielteistä suhtautumista on jälkikäteen vahvasti liioiteltu. Koko myytti tais lähteä liikkeelle yhdestä Päivi Istalan radio-ohjelmasta. Ei mulla muuta, jatkakaa.

Tai no... onhan tuo kieltämättä aika taitavasti Muhammed-pilapiirrosten hengessä laadittu mielennyrjäytys hommalaisia vastaan. Itse elokuvan arvostelen vasta sen nähtyäni.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Mutta tuohon "kumpi mielummin" kysymykseen täytyy vastata B) niin pitkään kun tuota Solarin räpellystä on kuvattu tasan nolla freimiä.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Tässä on käynyt vähän niinku silleen, että täysin yhdentekevästä produktiosta ollaan saatu sopivasti polttoainetta joillekin "piireille". Ja kyse on siis äärilaidoista sekä elävässä elämässä ,että foorumilla. Piireillä tarkoitan niitä, jotka vetävät tästä hirveitä hepuleita tai niitä jotka kettu kainalossa kylvävät mm. tabujen murtamisella tai "taiteellisuudella" uusia piikkejä....

Itse leffahan ja sen mustat päähenkilöt ovat jo ihan sivuosissa. :D

markoj

Custom User
Reaktioista vois kyllä päätellä, että Mannerheim olisi Suomen Profeetta Muhammad. :rolleyes:
Kyseessähän on pienen, mutta erittäin äänekkään ja väkivaltaisiin ratkaisuihin taipuvan fanaatikkojoukon ja muutaman ammattisijaisloukkaantujan masinoima kampanja. Molemmissa.

Mangelo

Well-known member
Kyseessähän on pienen, mutta erittäin äänekkään ja väkivaltaisiin ratkaisuihin taipuvan fanaatikkojoukon ja muutaman ammattisijaisloukkaantujan masinoima kampanja. Molemmissa.
Et ilmeisesti harrasta kenraali Ernroothin äänikirjojen kuuntelua?

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Niin, taiteellinen vapaus sallii rajojen venyttelyn, mutta jos vaaleaa, pitkää ja hoikkaa miestä pitäisi näyttelemän, niin kumpi annetuista vaihtoehdoista sinun mielestäsi pitäisi esittää Mannerheimia?
Sanotaan että tummaihoinen, pitkä ja hoikka kiharapää mies olisi parempi vaihtoehto.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Itse pitäisin tätä pahempana vaihtoehtona. Jos halutaan kertoa oikeista henkilöistä niin käytettäköön sitten oikeita nimiä, vaikka naama olisikin vähän erinäköinen.
Mutta tarinahan on täysin fiktiivinen, joten nimet voisivat olla ihan mitä tahansa. Lienee ainoita yhtymäkohtia todellisuuteen nuo henkilöiden nimet ja muu on sitten keksittyä. Joten jos halutaan kertoa tarina oikeista henkilöistä, niin muidenkin asioiden kuin pelkästään nimien tulisi olla kohdillaan.

Mangelo

Well-known member
Mutta tarinahan on täysin fiktiivinen, joten nimet voisivat olla ihan mitä tahansa. Lienee ainoita yhtymäkohtia todellisuuteen nuo henkilöiden nimet ja muu on sitten keksittyä. Joten jos halutaan kertoa tarina oikeista henkilöistä, niin muidenkin asioiden kuin pelkästään nimien tulisi olla kohdillaan.
Niinpä. Auta armias jos tehtäisiin elokuva Kimi Räikkösestä, ja sitten se päähenkilö olisikin joku.. no keksi itse. Lieköhän edes ihan laillista. Kuolleita toki voi rienata.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Seuraava YLE-produktio:

Cassius Clay
Nyrkkeilijälegendan elämää mustan makkaran tuoksuisessa Hervannassa. Pääosassa Jasper Pääkkönen.

Oscar on varma :ahem:

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Seuraava YLE-produktio:

Cassius Clay
Nyrkkeilijälegendan elämää mustan makkaran tuoksuisessa Hervannassa. Pääosassa Jasper Pääkkönen.

Oscar on varma :ahem:
No ei Jasper voisi tuossa olla mitenkään vähemmän vakuuttava kuin Nykäsenä.