Kumpi MM-kisoista kiinnostaa enämpi?

Kumpi MM-kisoista kiinnostaa enämpi?

• Äänestäjiä yhteensä
    155

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Aiheeseen sopiva dokkari maikkarilta torstaina:
22:30 MTV3.doc: Helvetin huligaanit
--
Onko jalkapallohuliganismissa kyse intohimosta lajia kohtaan vai silkasta väkivallasta? Dokumentissa kuusi brittiläistä huligaania kertoo motiiveistaan. Tuotanto: ARTE France, Doc en stock.
... samalla voidaan käydä TV-lupa jarnaa, onko Maikkarin dokkarit laadukkaita vai ei :ahem:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
jaska sanoi:
Aiheeseen sopiva dokkari maikkarilta torstaina:

... samalla voidaan käydä TV-lupa jarnaa, onko Maikkarin dokkarit laadukkaita vai ei :ahem:
Missä ajattelit katsoa?

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Barco:[ sanoi:
Kun nyt tuon postauksen kaivoit esiin niin lue sen kaksi ensimmäistä lausetta (poistit quotestasi ensimmäisen asioita vääristääksesi) huolella:
Poistin epäoleellisia kohtia pitkästä jaarituksestasi.

Varsinkin tuon quotetun tekstin loppuosasta ei ollut mitään iloa. Alkuosassa esität oman kantasi miksi sanaa jalkapallohuliganismi ei pitäisi käyttää. En kommentoinut tätä käsitettä/mielipidettäsi.

Sitä paitsi viestissäni oli linkki viestiisi, jota painamalla voi tarpeen tullen tarkistaa kommenttisi kokonaisuudessaan.
Olet muutenkin aika omituisia asioita tuolta alleviivannut. Mitä tekemistä Englannin ja Saksan yhteisellä synkällä historialla on jalkapallon kanssa? Älä esitä tyhmää ja vedä yhtä "eivät kestä hävitä" sanaparia keskeltä lausetta ja sitten hypi tasajalkaa riemuissasi: "nyt se tunnusti! nyt se tunnusti!"
:rolleyes: Itsehän koplasit mm. Englannin ja Saksan synkän historian yhteen jalkapallon kanssa. Miksi teit niin ?

Kommentistasi ei löydy kohtaa missä tuomitset väkivallan tai huliganismin muotoja. Oletan(oletin), että kommenttisi oli vastine tähän: Barco on sokea, ellei ole huomanut kuinka pahaksi ongelmaksi jalkapallon huliganismi on mennyt.

Jalkapallohuliganismi on paha ongelma. Eipä eri maiden hallitukset (tai muut instanssit) ole syyttä suotta asiaan puuttuneet. Luulisi, että jalkapalloa aktiivisesti seuraava henkilö ymmärtäisi kuinka vakavasta asiasta on kyse. Luulisi,että hän myös ymmärtäisi olla latelemasta ympäripyöreitä aiheesta vaan tuomitsisi selväsanaisesti jalkapallohuliginismin mm. lajin mainetta vahingoittavana ongelmana. Luulisi myös, että tällaisella jalkapalloa seuraavalla henkilöllä ei ole varaa olla vahingoniloinen vastaavista (vielä huomattavasti kevyemmistä) ilmiöistä toisten lajien parissa.

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Formulanomi sanoi:
Jalkapallohuliganismi on paha ongelma. Eipä eri maiden hallitukset (tai muut instanssit) ole syyttä suotta asiaan puuttuneet.
Ei pelkästään huliganismi vaan myös rasismi, josta on tullut jonkunlainen muoti-ilmiö futiskansan keskuudessa. Viimeksihän tässä just jokunen viikko/kuukaus sitten Saksassa käytiin vakavaa keskustelua aiheesta (epäilemättä lähestyvillä MM-kisoilla on osuutensa asiaan). Italiassahan mm. Lazio Rooman kannattajat ovat maailmankuuluja rasistisisa asenteistaan ja aktiviteeteistaan.

Mutta siinä mielessä olen kyllä näiden forumin potkupallojannujen kanssa samaa mieltä asiasta, että hiukan väärillä jäljillä liikutaan, jos syytä huliganismiin ja muihin lieveilmiöihin lähdetään etsimään itse lajista, toisaalta ei siitä pääse mihinkään, että nimenomaan futis tuntuu olevan semmoinen laji, joka magneetin lailla vetää puoleensa näitä tyyppejä, jotka mun puolesta vois lähettää plutoa kiertävälle radalle.

Tuolta lisää aiheesta.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
OoPee sanoi:
Ei pelkästään huliganismi vaan myös rasismi, josta on tullut jonkunlainen muoti-ilmiö futiskansan keskuudessa. Viimeksihän tässä just jokunen viikko/kuukaus sitten Saksassa käytiin vakavaa keskustelua aiheesta (epäilemättä lähestyvillä MM-kisoilla on osuutensa asiaan). Italiassahan mm. Lazio Rooman kannattajat ovat maailmankuuluja rasistisisa asenteistaan ja aktiviteeteistaan.

Mutta siinä mielessä olen kyllä näiden forumin potkupallojannujen kanssa samaa mieltä asiasta, että hiukan väärillä jäljillä liikutaan, jos syytä huliganismiin ja muihin lieveilmiöihin lähdetään etsimään itse lajista, toisaalta ei siitä pääse mihinkään, että nimenomaan futis tuntuu olevan semmoinen laji, joka magneetin lailla vetää puoleensa näitä tyyppejä, jotka mun puolesta vois lähettää plutoa kiertävälle radalle.

Tuolta lisää aiheesta.
Rasismi on tosiaan myös ongelma.

En ole (mielestäni missään) väittänyt jalkapallohuliganismin johtuvan itse lajista. Sen sijaan, kuten on käynyt selväksi, Barcon omista kommenteista voi tällaisen tulkinnan johtaa eli että huliganismi kuuluisi lajiin.

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Kuten se on yleisestikin. Futis vain heijastelee yhteiskunnan ongelmia, ei luo niitä.
Joo. Kirjoitinko, että jalkapallo lajina luo rasismia ? :doubtful:

Ei voida kuitenkaan sanoa, etteikö rasimi ja/tai huliganismi olisi vakava ongelma jalkapallossa. (ja sitä seuraavien fanien keskuudessa) Tästä lienemme samaa mieltä ?!

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Yhtälailla voitaisiin jeesustella että kaikkinainen kilpaurheilu tulisi kieltää koska ne ruokkivat vastakkainasettelua josta ei seuraa kuin pahaa

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Mutku sanoi:
Yhtälailla voitaisiin jeesustella että kaikkinainen kilpaurheilu tulisi kieltää koska ne ruokkivat vastakkainasettelua josta ei seuraa kuin pahaa
Kielletään samalla eläminen. :ahem:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Formulanomi sanoi:
Joo. Kirjoitinko, että jalkapallo lajina luo rasismia ? :doubtful:

Ei voida kuitenkaan sanoa, etteikö rasimi ja/tai huliganismi olisi vakava ongelma jalkapallossa. (ja sitä seuraavien fanien keskuudessa) Tästä lienemme samaa mieltä ?!
NO sanotaan vaikka näin, että määrittele ensin termi vakava :)

Huliganismin esiintyminen on kuitenkin nykyään erittäin harvinaista "länsimaissa", varsinkin jos määrät suhteututetaan tapahtumien ja osallistuvien ihmisten määrään.

Rasismia ilmenee nykyään jopa huliganismia useammin, mutta vielä hyvin harvoin.

Mutta toisaalta, molempien ilmeneminen lainkaan on ongelma, että sikäli ongelma on olemassa ja koska varsinkin rasismi lienee kasvussa, niin ongelman voidaan sanoa olevan vakava - ainakin jollain tasolla :)

--- aiheesta toiseen-----
Mitä huliganismiin tulee, niin rajan vetäminen on kanssa "hieman" hankalaa - onko jokainen baari-tappelu ~15km säteellä stadionista huliganismia, tällaistakin uutisointia nimittäin näkee. Kun vielä tiedotusvälineillä on kanssa mukava tapa "liioitella" tapahtumia.

Ranskan MM-kisojen aikaan kerrottiin 100 Englantilaisen huligaanin hyökänneen 100 Saksalaisen kimppuun - ja taas jeesusteltiin. Loppujen lopuksi paikalla oli 2 Englantilaista, joista kumpikin sai turpaansa ~5 saksalalaiselta.

Ei ehkä vastannut otsikkoa "joukkotappelu"

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Niin .. on toki myönnettävä, että jos vaikkapa hevospoolo ois maailmanlaajuisesti yhtä suosittu kuin jalkapallo, niin kaipa sielläkin huligaaneja olisi.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
NO sanotaan vaikka näin, että määrittele ensin termi vakava :)

Huliganismin esiintyminen on kuitenkin nykyään erittäin harvinaista "länsimaissa", varsinkin jos määrät suhteututetaan tapahtumien ja osallistuvien ihmisten määrään.

Mutta toisaalta, molempien ilmeneminen lainkaan on ongelma, että sikäli ongelma on olemassa ja koska varsinkin rasismi lienee kasvussa, niin ongelman voidaan sanoa olevan vakava - ainakin jollain tasolla :)

--- aiheesta toiseen-----
Mitä huliganismiin tulee, niin rajan vetäminen on kanssa "hieman" hankalaa - onko jokainen baari-tappelu ~15km säteellä stadionista huliganismia, tällaistakin uutisointia nimittäin näkee. Kun vielä tiedotusvälineillä on kanssa mukava tapa "liioitella" tapahtumia.

Ranskan MM-kisojen aikaan kerrottiin 100 Englantilaisen huligaanin hyökänneen 100 Saksalaisen kimppuun - ja taas jeesusteltiin. Loppujen lopuksi paikalla oli 2 Englantilaista, joista kumpikin sai turpaansa ~5 saksalalaiselta.

Ei ehkä vastannut otsikkoa "joukkotappelu"
Tarviiko tuota vakavaa enää määritellä ?! Määrittelit sen itse. :D

Taisit tosin ajatella enemmän määriä, mutta voisi sanoa että silloin kun ne lieveilmiöt alkavat olla muita kuin yksittäistapauksia, niitä voidaan pitää vakavina ongelmina. Sama pätee rasismiin. On toki onni, että huliganismia on saatu rajoitettua, mutta se ei onnistuisi ilman tiukkoja toimenpiteitä.

SamiJ

Well-known member
Henkilökohtaisesti en ole jääkendo vastainen, minä vain halveksun lajin olemusta ja kannattajia.
Kendojanarit ovat samasta puusta veistettyjä jokainen. Alkukantaisia barbaareja.
Jääkorona on moderni hömpötys joka tuli, kohta menee ja sitten unohtuu. Siihen ei liity mitään tunteita tai syvää merkitystä. Se on vain muutaman yksinkertaisen ihmisen tapa viettää aikaa.
Loppujen lopuksi jääkiekko symboloi minullekin sitä mitä tämä kansa on: metsissä elävä sivistymätön roskakansa ilman historiaa tai aitoa kulttuuria.
Voisiko Barco selventää, että mistä tämä jääkiekon kannattajien halveksunta, ellei jopa vihaaminen, oikein kumpuaa? Millä perusteilla sinun mielestäsi kyseisen lajin seuraajat ovat "alkukantaisia barbaareja", "sivistymättömiä", "roskakansaa" ja "yksinkertaisia ihmisiä"? Tai vaihtoehtoisesti miksi nostat jalkapallon ja sen seuraajat (ja samalla itsesi) muiden yläpuolelle?

Se tulikin jo tuossa alkupuolella selville, miksi sinä et henkilökohtaisesti pidä lajista, ihan ymmärrettäviä syitä. En minäkään jostain syystä ole kiinnostunut jalkapallosta, vaikka se varmasti monien mielestä hieno laji onkin. En silti halveksu jalkapalloa tai sen seuraajia, koska eihän minulla ole mitään syytä siihen, kysehän on kuitenkin vain urheilulajista, jota en nyt itse satu seuraamaan. Sinulla ilmeisesti on joku syy, mikä?

Viimeksi muokattu:

Barco:[

Well-known member
"Voisiko Barco selventää, että mistä tämä jääkiekon kannattajien halveksunta, ellei jopa vihaaminen, oikein kumpuaa?"

Jääkiekko on minulle melko yhdentekevä laji, jota seuraan tuloksien ja lajiuutisten muodossa itsekin, joskus myös yksittäisiä otteluita. Tunnen paljon hyviä ihmisiä, jotka lajista pitävät ja sitä seuraavat erittäin aktiivisesti.

Sitten on kendojanarit, joille jääkiekon seuraaminen tarkoittaa vastakkainasettelua jalkapallon kanssa. Niistä minä en pidä ja heitän kiviä takaisin kun jaksan. Molemmilla kerroilla kun tässä toikissa on huliganoitu, ovat ensimmäiset kivet lentäneet janareiden toimesta.. Silloin kun huvittaa niin heitän kiven kivestä, ei tässä sen kummempaa.

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Ehkä Suomessa, mutta kyllä sitä kansainvälisissä ympyröissä pidetään niin suurena ongelmana, että siitä keskustellaan hyvinkin korkeilla poliiittisillakin tasolla ja perustellaan kaikenmaailman organisaatioitakin sitä tyrehdyttämään. Tuskin tämmöstä tapahtuis, jos kyseessä olis "hyvin harvoin" eteen tuleva ongelma :rolleyes:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
"Voisiko Barco selventää, että mistä tämä jääkiekon kannattajien halveksunta, ellei jopa vihaaminen, oikein kumpuaa?"

Jääkiekko on minulle melko yhdentekevä laji, jota seuraan tuloksien ja lajiuutisten muodossa itsekin, joskus myös yksittäisiä otteluita. Tunnen paljon hyviä ihmisiä, jotka lajista pitävät ja sitä seuraavat erittäin aktiivisesti.

Sitten on kendojanarit, joille jääkiekon seuraaminen tarkoittaa vastakkainasettelua jalkapallon kanssa. Niistä minä en pidä ja heitän kiviä takaisin kun jaksan. Molemmilla kerroilla kun tässä toikissa on huliganoitu, ovat ensimmäiset kivet lentäneet janareiden toimesta.. Silloin kun huvittaa niin heitän kiven kivestä, ei tässä sen kummempaa.
Jos nyt tarkemmin kattelet toikin ekaa sivua, niin eipä siellä sen kummemmin mitään kiviä lentänyt ennen kuin sinä itse aloit hyökkäämään jääkiekkofaneja vastaan. Sitä ennen oli toki kommentteja tyyliin "jalkapallo ei kiinnosta", mutta myös oli yhtä lailla kommentteja tyyliin "jääkiekko ei kiinnosta". Sitten lähti jarna kun sinä puutuit keskusteluun hyökkäävän provosoivalla tyylilläsi. :tongue:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla

Et varmaan löydä yhtään kohtaa missä esim. minä (ja hyvin harva on muutenkaan) olen harrastanut vastakkainasettelua jääkiekon ja jalkapallon suhteen lajina.

Omista kommenteistasi ei muuta asiaa löydä. Katsopa peiliin Barco, jos sellaisen omistat... :D

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Ehkä Suomessa, mutta kyllä sitä kansainvälisissä ympyröissä pidetään niin suurena ongelmana, että siitä keskustellaan hyvinkin korkeilla poliiittisillakin tasolla ja perustellaan kaikenmaailman organisaatioitakin sitä tyrehdyttämään. Tuskin tämmöstä tapahtuis, jos kyseessä olis "hyvin harvoin" eteen tuleva ongelma :rolleyes:
Mä seuraan jalkapalloa muullakin tasolla kun Suomen tasolla ;)

Mutta en silti sanoisi, että ongelma on laaja, määrällisesti. Mutta kuten totesin ongelma on suunta, joka on kasvava.

abc

DNF
:D :D :D :D :D