Kumpi MM-kisoista kiinnostaa enämpi?

Kumpi MM-kisoista kiinnostaa enämpi?

• Äänestäjiä yhteensä
    155

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Barco:[ sanoi:
Loppujen lopuksi jääkiekko symboloi minullekin sitä mitä tämä kansa on: metsissä elävä sivistymätön roskakansa ilman historiaa tai aitoa kulttuuria.
Mun mielestä ainoo mikä tässä jotain symbolisoi, on noi sun heikohkot provoiluyritelmäsi ja nekin vaan kahta helvetin tyhjänpäiväistä asiaa, meinaan a) mitä sä itte kaikessa naiviudessasi kuvittelet olevasi ja gee) mitä sä tosiasiassa olet.

Jatkakaa :rolleyes:

Barco:[

Well-known member
Niin minkäs lajin janarit ne tämän ketjun ylös nostivat ja millä tavalla...? Provokaatio on aina lukijansa silmässä. Kirjoittaa voi ainoastaan valheita, mielipiteitä ja totuuksia. Jos joku minun sanomani ja mielipiteeni tulkitsee siten, että se on suunnattu juuri minulle ja kirjoittaja haluaa saada juuri minut liikkeelle niin onnea vaan.

Niin sanottakoon se nyt ensimmäisen ja viimeisen kerran, että en provosoi täällä ketään vaan jokainen kirjoitukseni on itseäni varten tehty. Ehkä Heidille joskus heitän pikku pikku provon, mutta muuten jokaisen kirjoitukseni tarkoitus on viihdyttää itseäni.

Viimeksi muokattu:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Formulanomi sanoi:
Barco taas tuntuu olevan sitä mieltä, että huliganismi kuuluu jalkapalloon nimenomaan historillisten, kulttuuristen ja poliittisten syiden vuoksi. Ja olisi siis siksi (asia mikä ei todellakaan tule menemään "metsien miehen" jakeluun) hyväksyttävää. Oletko itse sitä mieltä ?! (lainaamasi lausehan liittyy nimenomaan huliganismin tuomitsemiseen)
En, minusta väkivalta ei ole koskaan hyväksyttävää.

Toki esim. El Classicoissa on tunnelmaa (osittain) noiden kaikkien syiden takia ja ne kuuluu jalkapalloon, joka on elämää suurempi peli monessa maassa, mutta ei sen pidä silti tarkoittaa hulinointia. Eihän loppujen lopuksi huliganismia (kuten me sen tunnemme) noissa matseissa juurikaan esiinny.

Mutta (pikkaisen laajemmassa mittakaavassa) voidaan sanoa, että hyväksymmekö sodat historiallisten, kultuurillisten, tai poliittisten syiden takia - emme toki, mutta niitä silti tapahtuu. Sama pätee jossain määrin jalkapallohuliganismiin.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
jaska sanoi:
Toki esim. El Classicoissa on tunnelmaa (osittain) noiden kaikkien syiden takia ja ne kuuluu jalkapalloon, joka on elämää suurempi peli monessa maassa,
Eli pari kuollutta ei tunnu missään, kun kyse on elämää suuremmasta asiasta. Tuttu juttu kaikista uskonnoista :thumbup:

Thyella

þýðingafræðingur
Sijainti
Ciutat Comtal
jalkapallo tietty, italialaiset ja kreikkalaiset uroot :thumbup: mutta tällä kertaa en voi tehdä niinku toissakesänä kun kannustin kreikan voittoon kera kreikkalaisten kannustushuutojen ku ei Camp Massanettan leirialueella oo telkkua :( mut oon hengessä mukana ;) H ELLAS, PREPEI NA NIKHSEI!

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
mikäs se oli se kolumbialainen Escobar, joka sai näppärästi haulikosta ja kuoli, kun oli muutama päivä aiemmin tehnyt oman maalin, minkä takia Kolumbian MM kisat loppui vuonna 1994. Juu siis ei mulla muuta mutta tämmönen tässä tuli vaan mieleen.

DFiaA

I told you so
Eniten kiinnostaa formula 1 MM-kisat :thumbup:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Jacques sanoi:
mikäs se oli se kolumbialainen Escobar, joka sai näppärästi haulikosta ja kuoli, kun oli muutama päivä aiemmin tehnyt oman maalin, minkä takia Kolumbian MM kisat loppui vuonna 1994. Juu siis ei mulla muuta mutta tämmönen tässä tuli vaan mieleen.
No kato, hei, se oli elämää suurempi asia tuo.

Samoin kuin Heyselin ja esim. Hillsborough stadionin uhrit.

Mutta vähän harmittaa, kun EU ja muut instanssit niin törkeällä tavalla puuttuu ihmisten tärkeimpään asiaan eli jalkapallon pelaamiseen ja sen oikean plaatuiseen seuraamiseen. Esimerkiksi täältä!

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Muo on ilm. taas ymmärretty väärin :nope:

Mähän nimenomaan sanoin, että en tuollaista hyväksy, mutta ei sille voi mitään, eikä sitä oikein jalkapallon "syyksi" voi laittaa.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Sam sanoi:
Eli pari kuollutta ei tunnu missään, kun kyse on elämää suuremmasta asiasta. Tuttu juttu kaikista uskonnoista :thumbup:
Oisit ihmeessä leikannut sen loputkin ko. kappaleesta
Eihän loppujen lopuksi huliganismia (kuten me sen tunnemme) noissa matseissa juurikaan esiinny.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Tähän mennessä en ole katsonut vielä yhtään futiksen MM-peliä. Jokos niitä on monta pelattu?

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Muo on ilm. taas ymmärretty väärin :nope:

Mähän nimenomaan sanoin, että en tuollaista hyväksy, mutta ei sille voi mitään, eikä sitä oikein jalkapallon "syyksi" voi laittaa.
Mun kommenttini ironisoi nimenomaan Barcon kannanottoja. Ei liittynyt teikäläiseen...ihan vaan varmuuden vuoksi laitan tän siis..

Well-known member
"Mähän nimenomaan sanoin, että en tuollaista hyväksy, mutta ei sille voi mitään, eikä sitä oikein jalkapallon "syyksi" voi laittaa."

No älä nyt viitsi, siis kyllähän sen nyt jokainen tietää että kun Kolumbiassa murhataan ihminen niin se on ensisijaisesti jalkapallon vika.

Well-known member
Miten ihmeessä Fomi on muuten onnistunut vääntämään kommenttini siten, että väkivalta jalkapallon kannattajien keskuudessa on hyväksyttävää tai kuuluu jalkapalloon. En tiedä pitäisikö noin lapsellista tempausta nyt edes kommentoida mutta voi herran jumala...

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Miten ihmeessä Fomi on muuten onnistunut vääntämään kommenttini siten, että väkivalta jalkapallon kannattajien keskuudessa on hyväksyttävää tai kuuluu jalkapalloon.
En vääntänyt kommenttiasi, vaan ihan itse kirjoittelit soopaa:

http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=667549&postcount=394
Jalkapallo on monissa maissa sitoutunut kaiken ympärille ja sen kautta purkautuu muita, syvemmällä olevia asioita. Tyhmä suomalainen kendojanari ei ehkä voi ymmärtää miksi englantilaiset eivät kestä hävitä Saksalle, miksi Barcelonan ja Madridin kohtaaminen on maailman suurin yksittäinen seuraottelu ja miksi Roomassa fanit hyökkäävät Pohjois-Italiasta tulevia kannattajia kohtaan. Kyse on historiasta, politiikasta ja eriarvoisuudesta. Ja jalkapallo osa näitä kaikkia, tärkein yksittäinen asia elämässä, joka symboloi kaikkea maailmassa.

Tämä on se syy, minkä takia jalkapallo on Euroopan ja monen sen siirtomaan suurin ja tärkein, joskus myös ainoa laji. Tämän takia sitä on turha edes verrata mihinkään muuhun.
Huh! Niin karseaa tekstiä, ettei tota olisi todennäköisesti kannattanut edes quotettaa. :rolleyes:

Sanotaanko tuossa, että väkivalta jalkapallokatsomossa (tai sen ulkopuolella häviön jälkeen) on tuomittava asia vai onko se ymmärrettävä asia ? "Tyhmä kendojanari" ei voi ymmärtää, mutta miten "viisas jalisfani" sen oikein ymmärtää ? Eipä minusta jää paljon epäilyksen sijaa. Jalkapallohan on tästä syystä tärkein yksittäinen asia elämässä, joka symboloi kaikkea ?! (tärkeämpi esim. kuin toisten ihmisten terveys/henki jne.)

Uskallan myös väittää, että muutkin päättelivät kommenttisi (joissa on lähes nollatoleranssi muunlaisen tulkitsemisen suhteen) perusteella samoin kuin minä.

ps. Et ole vieläkään kirjoittanut (siis viimeisessäkään kommentissasikaan), ettet hyväksy jalkapallohuliganismia.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Formulanomi sanoi:
Uskallan myös väittää, että muutkin päättelivät kommenttisi (joissa on lähes nollatoleranssi muunlaisen tulkitsemisen suhteen) perusteella samoin kuin minä.
Tunnustan :eek: Sen perusteella pikkaisen jaskan viestiä lainasinkin. Ei siis liittynyt jaskan juttuun mitenkään muuten kuin sopivan sanamuodon takia. Pahoitteluni hänelle väärinkäsityksen aiheuttamisesta.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Formulanomi sanoi:
Mun kommenttini ironisoi nimenomaan Barcon kannanottoja. Ei liittynyt teikäläiseen...ihan vaan varmuuden vuoksi laitan tän siis..
sama täällä.. kommenttini oli lähinnä barcolle joka hyökkäsi jääkiekon pikku humalakikkailuja vastaan, vaikka itse hehkuttamassaan jalkapallossa kuolee ihmisiä juurikin fanien takia.

Well-known member
Pidän itsestään selvänä ettei väkivaltaa tule hyväksyä. Muistelen että sinulla on aikaisemminkin ollut vaikeuksia syyn ymmärtämisen ja hyväksynnän erottamisessa? Kun nyt tuon postauksen kaivoit esiin niin lue sen kaksi ensimmäistä lausetta (poistit quotestasi ensimmäisen asioita vääristääksesi) huolella:

"Jalkapallohuliganismin syyt eivät kovinkaan usein ole jalkapallossa, joten pidän koko sanaa varsin harhaanjohtavana. Jalkapallo on monissa maissa sitoutunut kaiken ympärille ja sen kautta purkautuu muita, syvemmällä olevia asioita."

Olet muutenkin aika omituisia asioita tuolta alleviivannut. Mitä tekemistä Englannin ja Saksan yhteisellä synkällä historialla on jalkapallon kanssa? Älä esitä tyhmää ja vedä yhtä "eivät kestä hävitä" sanaparia keskeltä lausetta ja sitten hypi tasajalkaa riemuissasi: "nyt se tunnusti! nyt se tunnusti!"

En minäkään yritä vetää jotain kendojanareilta jatkuvasti ilmoille pääsevää ryssävihaa jääkiekon syyksi.

Ihan sellainen yleisluontoinen kysymys, että kun saat toisen tekstistä sellaisen kuvan että kirjoittajan mielestä väkivalta tulisi hyväksyä (en vieläkään ymmärrä miten sen tässä teit) niin etkö todella pysähdy miettimään että oliko tämä nyt ihan varmasti näin? Se on kuitenkin melko harvoin kenenkään sanoma.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Ihan sellainen yleisluontoinen kysymys, että kun saat toisen tekstistä sellaisen kuvan että kirjoittajan mielestä väkivalta tulisi hyväksyä (en vieläkään ymmärrä miten sen tässä teit) niin etkö todella pysähdy miettimään että oliko tämä nyt ihan varmasti näin? Se on kuitenkin melko harvoin kenenkään sanoma.
Kieltämättä sun tekstis on vähän hankalaa luettavaa kun käytät niin hyökkäävää ilmaisutapaa. Sikäli ei kait ole mikään yllätys, että tekstiäsi voi tulkita eri tavalla kuin itse ehkä tarkoitat.