Kumpi MM-kisoista kiinnostaa enämpi?

Kumpi MM-kisoista kiinnostaa enämpi?

• Äänestäjiä yhteensä
    155

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Formulanomi sanoi:
Linkitykset Edit: :D artikkeleihin, ilman mitään selityksiä - omia kannanottoja ovat täysin turhia. Eiköhän täällä jokaikinen osaa lukea intternettiä...;)
Kyllä minä ainakin arvostan linkkejä mielenkiintoisiin artikkeleihin. Kaikki osaa nettiä lukea, mutta harvempi selailee niin monella sivulla, että kaikki mielenkiintoinen osuu silmään!

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Kyllä minä ainakin arvostan linkkejä mielenkiintoisiin artikkeleihin. Kaikki osaa nettiä lukea, mutta harvempi selailee niin monella sivulla, että kaikki mielenkiintoinen osuu silmään!
Mielenkiintoinenpa hyvinkin. :D

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Formulanomi sanoi:
Oliskohan ollut paikallaan kertoa heti miksi tuon laitoit tähän. (=eli mitään syytä ei ollut...:D ) Linkitykset Edit: :D artikkeleihin, ilman mitään selityksiä - omia kannanottoja ovat täysin turhia. Eiköhän täällä jokaikinen osaa lukea intternettiä...;)
Sinä oot kyllä ihan uskomattoman pihalla joskus.

Ferrari 4ever

Well-known member
Sijainti
Saarimaa
Jääkiekko on ihan viihdyttävää pienen piirin puuhastelua, jota jaksaa katsella aina Olympialaisten tai Canada Cupin aikana alkua pidemmälle. Kotimaan pelejä käyn yleensä katsomassa kerran vuodessa.

Luonnollisesti jalkapallo on lajina aivan toisesta maailmasta, se on oikeastaan yksi taiteen hienoimmista muodoista. Katsomokulttuuri on vertaansa vailla Italiassa, poliittiset jännitteet tekevät peleistä uskomattomia kokemuksia Espanjassa ja Suomessakin - jalkapallon kehitysmaassa - buumi on selviö kun maajoukkue suorittaa tiensä arvokisoihin.

Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Formulanomi sanoi:
Enpä minä olisi moista juttua löytänyt ilman jaskan linkkausta.. Toki en juttua jaksanut itse lukea, kuten sanoinkin, mutta en toisaalta ymmärrä tuota meuhkaamistasi. Jutun otsikon perusteella tuo kuitenkin tähän toikkiin parhaiten sopii ja voihan olla, että tuo joitain hahmoja voisi jopa kiinnostaakin.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jacques sanoi:
Enpä minä olisi moista juttua löytänyt ilman jaskan linkkausta.. Toki en juttua jaksanut itse lukea, kuten sanoinkin, mutta en toisaalta ymmärrä tuota meuhkaamistasi. Jutun otsikon perusteella tuo kuitenkin tähän toikkiin parhaiten sopii ja voihan olla, että tuo joitain hahmoja voisi jopa kiinnostaakin.
Nimenomaan. Ainakin minulle sellaisten artikkelien tai sivustojen, joita itse en ole osannut etsiä, löytäminen on yksi iso motiivi keskustelufoorumien käyttöön ylipäätään. Tuokin olisi varmuudella mennyt ohi muuten. En minä tuohon meuhkaamiseen nähnyt kyllä mitään muuta syytä kuin sen, että pääsee mahdollisesti melskaamaan jaskalle.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Jacques sanoi:
Itsehän jopa luin sen. Pariinkin otteeseen. En löytänyt mitään uutta....vanhan kertausta pikemmin ja mielestäni virheitä. (esim. tuo että TamU:n katsojakeskiarvo olisi tavoittanut Ilveksen/Tapparan...ainakaan minun käsittääkseni näin ei ole käynyt...ellei sitten jollakin ole uutta tietoa, mutta ilmeisesti ei ole)

No ehkä odotin vähän liikaa. Tuo artikkeli taitaa miellyttää futisfanaatikkoja. :thumbup:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Formulanomi sanoi:
Itsehän jopa luin sen. Pariinkin otteeseen. En löytänyt mitään uutta....vanhan kertausta pikemmin ja mielestäni virheitä. (esim. tuo että TamU:n katsojakeskiarvo olisi tavoittanut Ilveksen/Tapparan...ainakaan minun käsittääkseni näin ei ole käynyt...ellei sitten jollakin ole uutta tietoa, mutta ilmeisesti ei ole)

No ehkä odotin vähän liikaa. Tuo artikkeli taitaa miellyttää futisfanaatikkoja. :thumbup:
Ois kannattanut lukea vielä kertaalleen:
United's attendances rarely reach the level of the two ice hockey teams in the city, Tappara and Ilves
TamU:n yleisöennätys oli päälle 6000, joka lienee samaa luokkaa / yli Tapparan ja Ilveksen keskiarvot.

edit. todetaan vielä, että tuo ennätys siis viime kaudelta.

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Bobakki sanoi:
Nimenomaan. Ainakin minulle sellaisten artikkelien tai sivustojen, joita itse en ole osannut etsiä, löytäminen on yksi iso motiivi keskustelufoorumien käyttöön ylipäätään. Tuokin olisi varmuudella mennyt ohi muuten. En minä tuohon meuhkaamiseen nähnyt kyllä mitään muuta syytä kuin sen, että pääsee mahdollisesti melskaamaan jaskalle.
Mihis muihin johtopäätöksiin (virheellisiin) olette siellä sätissä päätyneet. ;)

Jacques

Sijainti
Helsinki
Ferrari 4ever sanoi:
Jääkiekko on ihan viihdyttävää pienen piirin puuhastelua, jota jaksaa katsella aina Olympialaisten tai Canada Cupin aikana alkua pidemmälle. Kotimaan pelejä käyn yleensä katsomassa kerran vuodessa.

Luonnollisesti jalkapallo on lajina aivan toisesta maailmasta, se on oikeastaan yksi taiteen hienoimmista muodoista. Katsomokulttuuri on vertaansa vailla Italiassa, poliittiset jännitteet tekevät peleistä uskomattomia kokemuksia Espanjassa ja Suomessakin - jalkapallon kehitysmaassa - buumi on selviö kun maajoukkue suorittaa tiensä arvokisoihin.
Näinpä juuri.. Sikäli tuo toikin kysymysten asettelu ei ollut ihan sopiva, sillä jalkapallon MM-kisoissa ei Suomea ollut. Ja väitän edelleen että etenkin joukkueurheilussa kansallistunne on yksi suurin voima mikä vetää massoja (myös Felipen) liikkeelle. Ja koska kansainvälisesti jalkapallo on paljon suositumpi ja arvostetumpi laji niin parempi polli kysymys olisi ollut esim. "Kumpi kiinnostaa enemmän Jääkiekon MM-finaali, jossa Suomi on toisena joukkueena VAI Jalkapallon MM-finaali, jossa Suomi on toisena joukkueena.". Tällaiseen kysymykseen varmaan ainakin 95% olisi vastannut jalkapallo. 5% mahtuisi vain Nomi ja pari muuta, jotka eivät vain kehtaisi myöntää asian todellista laitaa.

Tuohon nykyisen pollin tuloksiin nimittäin vaikuttaa todella vahvasti se, että jääkiekossa Suomi pärjää ainakin jotenkin, mutta jalkapallossa ei ole koskaan ollut edes lopputurnauksessa. Sitä kautta myös jääkiekon MM-kisat ovat kiinnostavampia monen mielestä. Heti kun Suomi on mukana jalkapallon arvokisojen lopputurnauksessa (MM tai EM), niin ne, kuten minä, jotka eivät seuraa sen erityisemmin kumpaakaan näistä lajeista arvokisoja lukuunottamatta, vastaisivat välittömästi jalkapallon.

Nyt esim. minä laitoin jääkiekolle ruksin, mutta ihan vaan sen takia, että se kiinnostaa enemmän Suomen menestymismahdollisuuksien takia. Lajeina sekä jääkiekko että jalkapallo ovat mulle kiinnostavuudessaan about samalla tasolla. Eli todella kaukana esim. moottoriurheilun, hiihtolajien ja maantiepyöräilyn kiinnostavuudesta.

Ferrari 4ever

Well-known member
Sijainti
Saarimaa
Hyvä artikkeli jaskalta.

Onhan se selvää, että jalkapallon potentiaali on jäänyt paljolti käyttämättä Suomessa. Suurimpia syyllisiä tähän ovat Palloliitto ja Hämäläinen. Ammattitaidottomuus näkyy käsittämättömissä projekteissa ja Kanervan tapaisille henkilöille annetuissa jatkosopimuksissa.

Arvokisoihin pääsy on kuitenkin se polttoaine, jota kotimainen futis tarvitsee syttyäkseen. In Hodgson we trust! :cool:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Jacques sanoi:
Näinpä juuri.. Sikäli tuo toikin kysymysten asettelu ei ollut ihan sopiva, sillä jalkapallon MM-kisoissa ei Suomea ollut. Ja väitän edelleen että etenkin joukkueurheilussa kansallistunne on yksi suurin voima mikä vetää massoja (myös Felipen) liikkeelle. Ja koska kansainvälisesti jalkapallo on paljon suositumpi ja arvostetumpi laji niin parempi polli kysymys olisi ollut esim. "Kumpi kiinnostaa enemmän Jääkiekon MM-finaali, jossa Suomi on toisena joukkueena VAI Jalkapallon MM-finaali, jossa Suomi on toisena joukkueena.". Tällaiseen kysymykseen varmaan ainakin 95% olisi vastannut jalkapallo. 5% mahtuisi vain Nomi ja pari muuta, jotka eivät vain kehtaisi myöntää asian todellista laitaa.
Ai kuinka? Mitäs sä oikein meuhkaat. :D

Lukee vaan niitä tämän toikin aikaisempia postauksia. (että mitä mieltä olen tästä vastakkaisasettelusta ollut...vois löytyy, jos jaksaa etsiä ja lukea)

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Bobakki sanoi:
Kivaa, että olet löytänyt pitsistä oman juttusi.
Niin on. :) Laiton linkin myös niiden hahmojen takia, joilla on iso motiivi löytää erilaisia asioita keskustelupalstoja lukemalla. Ei tarvitse itse etsiä. :thumbup:

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Edelleenkään en jaksa ymmärtää tätä vastakkainasettelua. Pollimielessä kyllä, mutta jarnamielessä en.

Ymmärtäisin paremmin hieman etäämmällä toisistaan olevista asioista kiistelyn.

Esim: Kumpi kiinnostaa enemmän, nussiminen vai netissä sättäily?
Näissä toiminnoissa näkyy valtameret ja vuoristoseudut välissä vaikka zoomailtais Plutosta. Futis ja kiekko taas eivät erotu toisistaan enää about korttelin päästä katsottuna.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Formulanomi sanoi:
Ai kuinka? Mitäs sä oikein meuhkaat. :D

Lukee vaan niitä tämän toikin aikaisempia postauksia. (että mitä mieltä olen tästä vastakkaisasettelusta ollut...vois löytyy, jos jaksaa etsiä ja lukea)
:rolleyes:

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Formulanomi sanoi:
Niin on. :) Laiton linkin myös niiden hahmojen takia, joilla on iso motiivi löytää erilaisia asioita keskustelupalstoja lukemalla. Ei tarvitse itse etsiä. :thumbup:
Hienoa!

Harmi vaan, ettet jaskasta poiketen kyennyt löytämään oikeaa otsikkoa linkillesi. :(

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Bobakki sanoi:
Harmi vaan, ettet jaskasta poiketen kyennyt löytämään oikeaa otsikkoa linkillesi. :(
Niin tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun Jaska löysi tauon jälkeen tämän toikin uudestaan. ;)
Edellinen avaus. http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=755678&postcount=495

Ainahan niistä "Jaskan löydöksistä" on jonkinlainen keskustelu virinyt. Tällä kertaa se tosin jätti perustelunsa tekemättä ja lauleskelee nyt viattomasti jossakin internetin nurkassa "Minähän annoin vain futisinfoa"...:D

Joo. Ehkä se ei tällä kertaa "yrittänyt mitään" (=siis pönkittää omia futisfanaatikon märkiä unelmiaan)...uskotaan, uskotaan! :thumbup:

Viimeksi muokattu: