Ferrari 4ever sanoi:
Jääkiekko on ihan viihdyttävää pienen piirin puuhastelua, jota jaksaa katsella aina Olympialaisten tai Canada Cupin aikana alkua pidemmälle. Kotimaan pelejä käyn yleensä katsomassa kerran vuodessa.
Luonnollisesti jalkapallo on lajina aivan toisesta maailmasta, se on oikeastaan yksi taiteen hienoimmista muodoista. Katsomokulttuuri on vertaansa vailla Italiassa, poliittiset jännitteet tekevät peleistä uskomattomia kokemuksia Espanjassa ja Suomessakin - jalkapallon kehitysmaassa - buumi on selviö kun maajoukkue suorittaa tiensä arvokisoihin.
Näinpä juuri.. Sikäli tuo toikin kysymysten asettelu ei ollut ihan sopiva, sillä jalkapallon MM-kisoissa ei Suomea ollut. Ja väitän edelleen että etenkin joukkueurheilussa kansallistunne on yksi suurin voima mikä vetää massoja (myös Felipen) liikkeelle. Ja koska kansainvälisesti jalkapallo on paljon suositumpi ja arvostetumpi laji niin parempi polli kysymys olisi ollut esim. "Kumpi kiinnostaa enemmän Jääkiekon MM-finaali, jossa Suomi on toisena joukkueena VAI Jalkapallon MM-finaali, jossa Suomi on toisena joukkueena.". Tällaiseen kysymykseen varmaan ainakin 95% olisi vastannut jalkapallo. 5% mahtuisi vain Nomi ja pari muuta, jotka eivät vain kehtaisi myöntää asian todellista laitaa.
Tuohon nykyisen pollin tuloksiin nimittäin vaikuttaa todella vahvasti se, että jääkiekossa Suomi pärjää ainakin jotenkin, mutta jalkapallossa ei ole koskaan ollut edes lopputurnauksessa. Sitä kautta myös jääkiekon MM-kisat ovat kiinnostavampia monen mielestä. Heti kun Suomi on mukana jalkapallon arvokisojen lopputurnauksessa (MM tai EM), niin ne, kuten minä, jotka eivät seuraa sen erityisemmin kumpaakaan näistä lajeista arvokisoja lukuunottamatta, vastaisivat välittömästi jalkapallon.
Nyt esim. minä laitoin jääkiekolle ruksin, mutta ihan vaan sen takia, että se kiinnostaa enemmän Suomen menestymismahdollisuuksien takia. Lajeina sekä jääkiekko että jalkapallo ovat mulle kiinnostavuudessaan about samalla tasolla. Eli todella kaukana esim. moottoriurheilun, hiihtolajien ja maantiepyöräilyn kiinnostavuudesta.