Kuuntelen juuri nyt Päivän biisiä, seuraava sukupolvi

• Viestiketjun aloittaja JPP
  • Aloituspäivämäärä

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Niin kai sitten. En vaan pysty ymmärtämään miksi pitää olla esim.
"en aio mennä syksyllä opistoon...
en halua tarttua aseeseen"
kun voisi olla
"en aio mennä syksyllä opistoon...
en halua tarttua haulikkoon"
jolloin asiasisältö pysyisi samana, samoin tavumäärä ja saataisiin korvaan kauniisti sopiva riimi.

Ja siinä on se vika että...?

edit: En voi sille mitään, että vanhana Gösta- ja Juice-fanina musta tuollainen tahallinen riimittömyys sävelkuluissa, jotka sitä selkeästi huutaa on henkistä laiskuutta ja tuo mieleen, että nyt on menty siitä, mistä aita on matalin. Se on pelkästään ärsyttävää. Tuon kaltainen sanoittaminenhan onnistuu keltä tahansa, kun laittaa vaan sanoja toisen perään ja unohtaa säännöt. Ismo A. ja Kauko R. osaavat käyttää riimittömyyttä erittäin luovasti, tehokeinona, mutta tässä se vaan riipii korvaa.

Olen samaa koulukuntaa. Riimit kuntoon. Vituttaa noissa räppäreissä sama. Ollaan sanaseppoa, mutta riimit on ihan päin helvettiä. Vajaita ja onnettomia räpellyksiä.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Nyt The Beatles: Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band, sit Leaves' Eyes: Njord ja Amorphis: Magic & Mayhem

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Linnut on aika erikoisia eläimiä. Nehän lentää ja eiks ne ole aika suoria hirmuliskojen perillisiäkin tai jotain semmosta.

Linnuista (birds) on nimensä vääntänyt yhdysvaltalainen The Byrds -yhtye, jonka levy Mr. Tambourine Man soi mulla just nyt tuossa taustalla.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Glamrock aiheuttaa yleensä pelkkkää vitutusta. Tämä ei. Tämon hyvä. Hyvä Göteborg!
Lähinnä vituttaa se kun koneeni integroitu äänipiiri ei syötä watteja tarpeeksi kuulokkeille. Aivan v-tun kovalla pitäisi kuulla tämä hehkuglise. Ei vaan voi.

Sue_me

Well-known member
Pave Maijanen - Ai ai ai

En muistanutkaan, että 80-luvun kotimaisestakin löytyy näin tiukkaa settiä. Oli yksi suosikkiartisteistani Billy Idolin ja Jonna Tervomaan kanssa silloin kun olin vielä eskari-iässä.

Musavideokin pelkkää timangia.