Kyrsivat nykysanonnat... :mad:

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
JayR sanoi:
Ehkä olen jo vanha pieru, mutta käytän edelleen 'kiintolevystä' nimitystä winsu. Tulee sanasta winchester

Winsu on mullekin tuttu termi, eikä olisi aiheuttanut sekaannusta. Mutta joku tuoreempi nörtti vois ehkä luulla, että winsu tarkoittaa windowsia. :D
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Votettamisesta tulee mieleen Liukkosen Voitto ja sitä myöden votettaminen voisi olla pitkä tauko kiireettömien lauseiden välissä.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Reikäpeli on yksi tapa laskea tulosta golfissa. Siinä ei ratkaise kokonaislyöntimäärä, vaan voitetut reiät.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
"Joutuu ruveta tehdä", "Ei pysty tehdä"...ihan käsittämätöntä että nykyisin on alettu puhua noin.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
"Joutuu ruveta tehdä", "Ei pysty tehdä"...ihan käsittämätöntä että nykyisin on alettu puhua noin.
Esimerkki eräältä IRC-kanavalta vähän aikaa sitten, eli kirjoitetussa kielessäkin käyttävät tuota nykyisin:
[18.09 12:29:21] <xxxxxxxx> mä joudun lähteä kaupungille puolen tunnin päästä
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
BBstä on tullut pari HYVÄÄ sanontaa:

Virpominen on sama kuin vemppaaminen

ja 'Maalaa venettä' tarkoittaa että on kerää puolukoita pikkareihin eli on kivikautiset.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Moe Szyslak sanoi:
ja 'Maalaa venettä' tarkoittaa että on kerää puolukoita pikkareihin eli on kivikautiset.
Hyvä että selvitit, toi meni vähän ohi (enkä jäänyt miettimään moista). Kuvittelin, että se vaan meni 'kroisostelun' piikkiin.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Moe Szyslak sanoi:
BBstä on tullut pari HYVÄÄ sanontaa:

Virpominen on sama kuin vemppaaminen

ja 'Maalaa venettä' tarkoittaa että on kerää puolukoita pikkareihin eli on kivikautiset.

Joo, toi Hannen käyttämä veneen maalaus oli ainakin mulle uusi, mutta hyvin kuvaava sanonta.
 
Ylös