Kysy Pekka Saariselta

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Aasia jyrää..

Vihdoinkin päästiin ajamaan tänään.

Tänään pääsin vihdoinkin kokeileen Zhuhain rataa. Reilu 20 kierrosta ja neljäs sija. Täytynee olla tyytyväinen, kun kaikki muut on jo testannut keskiviikosta asti. Huomenna otetaan loput kolme sijaa aika-ajossa tai sit sunnuntaina kisassa, ainakin toivottavasti.

Itse en ikinä olisi uskonut että tällä radalla ajettiin FIA GT:n kisat viime vuonna, enkä myös sitä että tästä radasta oli tarkoitus tulla F1-rata! Rata alue näyttää 80-luvun euroopan radalta ja ratakin on nii prkl:n yksitoikkoinen. Suora, täys jarrutus kakkos vaihteelle, Suora, täys jarrutus kakkos vaihteelle, Suora, täys jarrutus kakkos vaihteelle... Huhhu.. mut heti huomenna tulee lisää stooria..

Mut viikonloppuja

-Pekka-
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Näyttäisi olevan toinenkin viikonloppu Zuhaissa:

Koodi:
10.-12.3. 	Shanghai International Circuit 	 				
07.-09.4. 	Zhuhai International Circuit 					
26.-28.5. 	Zhuhai International Circuit 					
23.-25.6. 	Sepang F1 Circuit 					
25.-27.8. 	Shanghai International Circuit 					
15.-17.9. 	Beijing Goldenport Circuit 					
17.-19.10. 	Macau Guia Circuit
Macaossa ajetaan viikonloppuna vain yksi kisa, muissa kaksi.
 
Viimeksi muokattu:

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Kisa raporttia Zhuhaista

Lauantain kisa-ohjelmaan kuului aika-ajo ja yksi lähtö.

Autoa hiottiin vielä yö myöhään ja jonkun verran aamullakin, mutta silti vauhti vaan hidastui aika-ajoon mennessä. Aika-ajossa oli pieniä ongelmia auton säätöjen kanssa ja keltaiset liputkin haittasivat sen verran että nopein kierros jäi tekemättä. Muutakin vikaa varmasti on, koska aika-ajossa jäin nopeimmasta 1.6 sekuntia.

Aika-ajon tulokset: 1. Henri Karjalainen (fin) 2. Alexandre I. (sui) 3. Zahir Ali (ina) 4. Zhang Jing (chi) 5. Nishitani Takuya 7. Pekka Saarinen

Ensimmäiseen lähtöön startattii aika-ajon tulosten mukaan, joten starttasin seitsemäntenä. Lähtö oli taas jälleen kerran mun hallussa, ensimmäisessä mutkassa jo paikalla kolme. Mutta ensimmäisen kierroksen jälkeen kisa kuitenkin keskeytettii. Yksi autoista oli spinnannut ja vaihde oli jäänyt jumiin, itse kumminkin olisin varmaan ottanu turva-auton radalle.

Toisen kerran matkaan, lähtö oli taas loistava ja kolmantena toiseen mutkaan.. Mutta sitten hommat rupesi vähän pissimään ja toista sijaa tavoitellessa kaveri löi luukun kiinni. Keskeytyshän siitä tuli, muutaman vääntyneen tukivarren kera.

Sehän tarkoittaa sitä että huomenna hänniltä lähtö. Mutta pienet moottori ongelmat hidastaa vähän vauhtia, varalla ollu konekkin meni jo teami kumppanille.

Mut huomenna tulee tuloksia yms..

-Pekka-
 

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Ruohonleikkureita radalla

Aamun 15 minuutin harjoittelu ajettiin puoli kostealla radalla. Keltaiset liput liehui ja muutamista renaulteista tuli kiinnileikanneita ruohonleikkureita, joten paras ei voitu pistää. Ongelmat sen kuin lisääntyy, rellun mosa sen kuin puutuu puutumistaan. Nytten on jo suoran päässä eroa 10km/h. Mutta yrittänyttä ei lasketa, katotaan jos pystytään tekeen jotain jotta oltaisiin hivenen nopeampia..

1.Zahir Ali (INA) 2. Alexandre I. (SUI) 3. Henri Karjalainen (FIN) 10. Pekka Saarinen + 2.468sec

Kisaan parin tunnin päästä.

-Pekka-
 
Viimeksi muokattu:

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Toinen startti...

Toiseen starttiin lähdin paikalta 19. Startti oli ihan kohtuullisen hyvä, nousin joku seitsemän sijaa ensimmäisellä kierroksella. Seuraavalla kahdella kierroksella nousin sijalle seitsemän, mutta neljännen kierroksen jälkeen moottori rupesi vähän hyytymään. Peittelyä riitti, mutta jouduin kumminkin antamaan yhden sijan periksi.

Kaiken kaikkiaan viikonloppu oli silkkaa pelleilyä, mutta jään reenaamaan tänne Zhuhaihin seuraaviksi päiviksi. Seuraava AFR kisa on täällä Zhuhaissa toukokuun puolella. Tuloksia yritän ettiä jostain.

P. Saarinen kuittaa ja kiittää lukioita
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Äh. Perse. Unohdin taas (sitä tuntuu tapahtuvan mulle jatkuvasti), mutta tässä olis muutama kisakuva (parempi kai myöhässä kuin ei ollenkaan).





 

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Suomi-Ruotsi maaottelu

Moro taas kuuntelijat.

Ei tullu finaali paikkaa lätkässä Ruotsia vastaan nii on varmaanki pakko lähtee haastaan ne tuonne Tukholmassa ajettavaan Suomi-Ruotsi maaotteluun. Ajan kohta taisi olla 19.7.
http://www.akk-motorsport.fi/attachements/2006-05-09T15-22-2210.pdf

Siit tulee vielä tiedote myöhemmin.

Itselläni tulee olemaan pikkuisen kiirettä noina päivinä, tiistaina lento Shanghai-Helsinki, keskiviikko aamuna Helsinki-Tukholma, torstaina Tukholma-Helsinki ja Helsinki-Shanghai. Perjantaina ensimmäiset harjoitukset Shanghaissa alkaa 9.30, onhan siinä aikaa lentohan laskeutuu jo 7.10.. Saapahan nähdä miten menee harjoitukset.. Ensimmäiseen kisa lähtöön mennessä on jo varmaan palautunu, mut saapahan nähdä miten kisa v-loppu menee..

Mut palaillaan kun tiedetään jotain lisää..

-Pekka
 
Viimeksi muokattu:

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
PekkaSaarinen sanoi:
Moro taas kuuntelijat.

Ei tullu finaali paikkaa lätkässä Ruotsia vastaan nii on varmaanki pakko lähtee haastaan ne tuonne Tukholmassa ajettavaan Suomi-Ruotsi maaotteluun. Ajan kohta taisi olla 19.7.
http://www.akk-motorsport.fi/attachements/2006-05-09T15-22-2210.pdf

Siit tulee vielä tiedote myöhemmin.

Itselläni tulee olemaan pikkuisen kiirettä noina päivinä, tiistaina lento Shanghai-Helsinki, keskiviikko aamuna Helsinki-Tukholma, torstaina Tukholma-Helsinki ja Helsinki-Shanghai. Perjantaina ensimmäiset harjoitukset Shanghaissa alkaa 9.30, onhan siinä aikaa lentohan laskeutuu jo 7.10... Saapahan nähdä miten menee harjoitukset... Ensimmäiseen kisa lähtöön mennessä on jo varmaan palautunu, mut saapahan nähdä miten kisa v-loppu menee..

Mut palaillaan kun tiedetään jotain lisää..

-Pekka

HÄHÄHÄHÄHÄÄÄÄ!!! Ruåttalaiset saa oikeen kunnon höykytystä. HAHAHAHAAA!!! (Tai ainakin toivottavasti... )
 

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Kisa raporttia Zhuhaista

Moro taas...

Kolmas Aasian Formula Renault viikonloppu ajetaan Zhuhaissa, Kiinassa. Kisa viikonloppu toimii samalla systeemillä kuin aikaisemmin, eli keskiviikosta lauantai aamuun harjotuksia ja sit alkaakin kisat.

Kuten aikaisemmatkin AFR viikonloput on ollut hivenen vaikeita, niin tästäkin piti tehdä sitten semmoinen. Kisat eikä edes harjoituksetkaan ole alkanut ja meillä on jo ongelmia auton kanssa. No okei auton kanssa ei oikeastaan, vaan auton saamisen paikalle asti. Auto on kuulemma tullin huostassa jossain ja kuulemma ehkä tulee perjantaina.

Ei voi sanoa kun prkl. Ongelma ei olisi näin suuri jos kyse olisi jostain muusta radasta, mutta kun tämä on kaikkien muiden teamien kotirata ja ne varmasti hyötyvät kahdesta päivästä testaamisesta.

Se on lähdettävä vetään pullo viiniä jos vaikka ei harmittais näin paljoa. Eli palailen varmaan sitten kun tiedän enenmän.

-Pekka
 
Viimeksi muokattu:

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
No voihan...
Toivotaan että saat auton allesi mahd. pian, harmi että tärkeitä testikierroksia jää ajamatta.
Tsemppiä! :thumbup:
 

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
AFR:n kolmas kisa viikonloppu Zhuhaissa

Taas päästiin AFR-sarjassa eteenpäin kun kolmas viikonloppu startattiin Zhuhaissa.

Perjantaina oli tiedossa vain kolme testiä joten oli tehtävä nopeita ja tarkkoja päätöksiä auton säädöistä. Se mikä hivenen erikoista on tässä viikonlopussa niin peräti 32 Formula Renaulttia on ilmoittautunut mukaan. Moni teami on saanut vahvistuksia mm. Englannin ja Italian Formula Renaulteista. Englannin relluista on tullut vierailemaan McLarenin junior-kuljettaja Matt Shawyer.

Auton perussäädöt perjantaille otettiin Zhuhain edellisestä kisa viikonlopusta vajaat pari kuukautta sitten ja siihen lisäämällä pieniä muutoksia päästiin taas eteenpäin.

Perjantai meni ihan kohtuullisesti ja päivän saldoksi tuli yhdeksäs sija. Yhdeksäs sija sinällään ei tyydyttänyt, mutta tiesin että ajossa ja autossa on parannettavaa mikä varmasti nostaisi top5 joukkoon.

Lauantain lämmittelyissä oli paljon parempi fiilis jo ja aikakin oli huomattavasti parempi. Muutimme autoon vähän pehmeänpää jousta eteen jotta saataisiin hitaihin mutkiin vähän enenmän pitoa etupäähän ja sit samalla pistettiin camperia lisää eteen kokeilu vuoksi. Sija oli kolmas sillä hetkellä kun tulin sisään ja radan parantuessa tipuin kuudenneksi. Eli ihan ok

Aika-ajoa ei sitten enään päästykkään ajamaan kuivalla, vaan taivas päätti tiputtaa oikein urakalla. Aika-ajo ei menny ihan nappiin, vaikka ei huonosti mennytkään. Viides sija aika-ajoissa oli ihan tyydyttävä, hitaampien autojen osuessa nopeille kierroksille.
Sateen takia muutimme autoon vähän pehmeänpää jousta taakse ja vähän siipee lisää, mutta olisi myös pitänyt ottaa vähän camperia pois. Camperi vähentäminen pitäisi auttaa vähän jarrutuksiin ja kiihdytyksiin, mutta saa nähdä jatkuuko sade vielä Sunnuntain kisoihin asti.

Tulokset:
1. Henri Karjalainen(FIN) Asia racing team
2. Alexandre Imperato(SUI) Asia racing team
3. Jim Ka To(HK) FRD
4. Sebastian Hohental (SWE) M3-Prema
5. Pekka Saarinen(FIN) FRD

Palaillaan sunnuntaina taas asiaan
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Ihan mielenkiinnosta kysyn että löytyykö AFR kisoistasi videoclippejä/-koosteita netistä? Kotisivullasi ei tainnut olla kuin fotoja..
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
No enpä ollut uutista huomannut, onnittelut voitosta! :thumbup:
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Originally Posted by Zep
Minkä muuten Pekka luulet olevan syynä siihen, että suomalaisille ratakuskeille ei tahdo löytyä kunnon manageria? Sellainen mutu ainakin on, että varsin monta lahjakkuutta ollaan kymmenen vuoden sisään menetetty, kun ei kukaan ole auttanut kaveria eteenpäin -taikka sitten manageri on ollut täysin käsi.
PekkaSaarinen sanoi:
Luulen etta suurin ongelma on pienet markkinat. Nykyaan monista kuljettajista tehdaan kuljettajia koska nama ovat joltain tietylta markkina-alueelta. Esim. RedBull: niilla on kuskeja ympari maailmaa markkina-alueiden takia, iso firma kaks kertaa isommat budjetit lyoda kuskit lapi.

Suomi on vaan pieni paikka.

Mut ma vetoisin nyt noihin ex-F1 kuskeihin, etta niiden pitaisi tukea naita nuorempia kuskeja jollain tapaa (vahan niin kuin rallissa).Niilla loytyy mainetta ja kontakteja, en tosin tieda milta tuntuu olla 200miljEur ja joutuis investoimaan/jeesaan johonkii suomalaisii... :) Anyway, jos musta tulee jotenkin iso-kiho isona mina ainakin vien suomalaisia m-urheilijoita eteenpain.

-Pekka-
Tuossa Zep:in kysymyksessä lepää koko Suomalaisen tulevaisuuden rata tähtien kohtalo, joten oli pakko vielä kaivaa uudestaan esiin :rolleyes:

Pekalta Redbullin esimerkki on mielestäni täydellinen. Ensin päätetään markkina-alue missä halutaan vaikuttaa ja sitten vaan nostetaan sieltä jokin kuski. Redbullin tapauksessa on annettu tällä hetkellä painoarvoa niin Amerikan valloitukselle (esim. Scott Speedin rakettimainen ura) kuin oman lafkan juurien kunnioittamiselle (Aigner, Klien, Ammermüller). Reservissä pidetään sitten omiin tarpeisiin sopiva kirjava liuta kuljettajia joita tuetaan pikkuluokissa. http://www.redbull-juniorteam.com/2006/drivers_overview.php myös tuolta voi käydä tsekkaamassa strategian toteutumisen käytännössä. Joka maasta on poimittu yksi kuski paitsi Itävalta/Saksa ja USA akselit on ne mitä painotetaan. Viime vuonna suomi sai vielä osuutensa Mustonen & Nyman parivaljakossa, mutta jos oikein ymmärän ei heillekään enää tilaa löytynyt?

Mitä tulee suomalaisiin ex-F1 kuskeihin niin veikkaan että Keke kokee ehkä työnsä tehdyksi autettuaan Lehdon ja Häkkisen maailmalle, kenties sitten antanut jotain taloudellisia myönnytyksiä lukuisille suomalaiskuljettajille jotka ovat ajaneet Team Rosbergilla (Mäenpää, Liimatainen, Niemelä, Karjalainen, etc..)?

Mika Salo antoi panoksensa peliin auttamalla Risto Virtasta useampaan otteeseen ensin Alan Dockingille neuvotteluissa ja sitten Japaniin 5Zigenille sekä F3 että F3000 kuin myös Santavirran Mikua Japanin F3:siin. Ilmeisesti Aasian sen hetkinen talouskriisi, Salon omat resurssit/kiireet ja kotimaisten tukijoiden puuttuminen kuitenkin lopetti molempien lupaavan pitkälle päätyneet ajot.

Häkkisen ja Lehdon meriittit tällä saralla ovat mulle ainakin hämärän peitossa. Voisin kuvitella että Lehto auttaa Aleksi Mustosta tulevina vuosina melko mielellään ja pitkälle. Häkkisen panosta ehkä tässä kaivattais, jollei sitten keskity jo Hugoon.

Kyllähän suomestakin rahaa löytyy oikean henkilön myötä. Kuvitelkaa jos Timo Jouhki olisikin aikanaan kiinnostunut rata puolen jutuista. Veikkaan että olisi rata puolen suomalais saavutukset vielä komeempia tai ainakin olisi ollut enemmän kuskeja ajamassa ammatikseen. Jouhkin managerointi on sikäli mukava "jäänne" 80-luvun toimintamallista jossa autetaan nimenomaan LUPAAVIA uusia kuljettajia, jotka ei välttämättä tarvitse olla omia sukulaisia tai muita ennakko kytköksiä sponsoroivaan firmaan omaavia henkilöitä, etc..

Kilometri postauksen päätteeksi sanotaan näin, että onneksi markkinointi strategiat muuttuu aika nopeesti mitä tulee kansainvälisen tason sponsorointiin ja huomioon. Kaikki kun on pian Sarasvuon huomiotaloutta ja hedonistista design managementia jossa kuljettajan kansalaisuudella ja markkina-alue sidonnaisuudella ei ole enää kauheasti väliä vaan sillä että kuljettaja on differoitu persoona jollaista ei kuljettajien joukosta löydy entuudestaan. Esim. Redbullin ja muiden energiajuomien sponsorointi kohteet on melko samanlaisia kuten Nokian. Moottoriurheilu kai lasketaan siten monen kansainvälisen firman markkinoinnissa sinne xtream-lifestyle-cool lajiksi, joten sitä yritettään viestittää varikollakin, kuten Redbullillakin jossa kaikki on olevinaan niin viileetä että pitstopeillakin mekaanikot on kohta puettu svengaaviksi räppäreiksi, etc..

Mä luulen että Kiina-ilmiön myötä Pekan veto lähtee ajamaan Aasiaan oli varmaan ihan hyvä. Toivotaan että joku isompi niistä Kiinaan etabloituvista suomalais yrityksistä haluaa hyödyntää suomalaismenestystä myös radalta :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
-Japé- sanoi:
Tuossa Zep:in kysymyksessä lepää koko Suomalaisen tulevaisuuden rata tähtien kohtalo, joten oli pakko vielä kaivaa uudestaan esiin :rolleyes:

Pekalta Redbullin esimerkki on mielestäni täydellinen. Ensin päätetään markkina-alue missä halutaan vaikuttaa ja sitten vaan nostetaan sieltä jokin kuski. Redbullin tapauksessa on annettu tällä hetkellä painoarvoa niin Amerikan valloitukselle (esim. Scott Speedin rakettimainen ura) kuin oman lafkan juurien kunnioittamiselle (Aigner, Klien, Ammermüller). Reservissä pidetään sitten omiin tarpeisiin sopiva kirjava liuta kuljettajia joita tuetaan pikkuluokissa. http://www.redbull-juniorteam.com/2006/drivers_overview.php myös tuolta voi käydä tsekkaamassa strategian toteutumisen käytännössä. Joka maasta on poimittu yksi kuski paitsi Itävalta/Saksa ja USA akselit on ne mitä painotetaan. Viime vuonna suomi sai vielä osuutensa Mustonen & Nyman parivaljakossa, mutta jos oikein ymmärän ei heillekään enää tilaa löytynyt?

Mitä tulee suomalaisiin ex-F1 kuskeihin niin veikkaan että Keke kokee ehkä työnsä tehdyksi autettuaan Lehdon ja Häkkisen maailmalle, kenties sitten antanut jotain taloudellisia myönnytyksiä lukuisille suomalaiskuljettajille jotka ovat ajaneet Team Rosbergilla (Mäenpää, Liimatainen, Niemelä, Karjalainen, etc..)?

Mika Salo antoi panoksensa peliin auttamalla Risto Virtasta useampaan otteeseen ensin Alan Dockingille neuvotteluissa ja sitten Japaniin 5Zigenille sekä F3 että F3000 kuin myös Santavirran Mikua Japanin F3:siin. Ilmeisesti Aasian sen hetkinen talouskriisi, Salon omat resurssit/kiireet ja kotimaisten tukijoiden puuttuminen kuitenkin lopetti molempien lupaavan pitkälle päätyneet ajot.

Häkkisen ja Lehdon meriittit tällä saralla ovat mulle ainakin hämärän peitossa. Voisin kuvitella että Lehto auttaa Aleksi Mustosta tulevina vuosina melko mielellään ja pitkälle. Häkkisen panosta ehkä tässä kaivattais, jollei sitten keskity jo Hugoon.

Kyllähän suomestakin rahaa löytyy oikean henkilön myötä. Kuvitelkaa jos Timo Jouhki olisikin aikanaan kiinnostunut rata puolen jutuista. Veikkaan että olisi rata puolen suomalais saavutukset vielä komeempia tai ainakin olisi ollut enemmän kuskeja ajamassa ammatikseen. Jouhkin managerointi on sikäli mukava "jäänne" 80-luvun toimintamallista jossa autetaan nimenomaan LUPAAVIA uusia kuljettajia, jotka ei välttämättä tarvitse olla omia sukulaisia tai muita ennakko kytköksiä sponsoroivaan firmaan omaavia henkilöitä, etc..

Kilometri postauksen päätteeksi sanotaan näin, että onneksi markkinointi strategiat muuttuu aika nopeesti mitä tulee kansainvälisen tason sponsorointiin ja huomioon. Kaikki kun on pian Sarasvuon huomiotaloutta ja hedonistista design managementia jossa kuljettajan kansalaisuudella ja markkina-alue sidonnaisuudella ei ole enää kauheasti väliä vaan sillä että kuljettaja on differoitu persoona jollaista ei kuljettajien joukosta löydy entuudestaan. Esim. Redbullin ja muiden energiajuomien sponsorointi kohteet on melko samanlaisia kuten Nokian. Moottoriurheilu kai lasketaan siten monen kansainvälisen firman markkinoinnissa sinne xtream-lifestyle-cool lajiksi, joten sitä yritettään viestittää varikollakin, kuten Redbullillakin jossa kaikki on olevinaan niin viileetä että pitstopeillakin mekaanikot on kohta puettu svengaaviksi räppäreiksi, etc..

Mä luulen että Kiina-ilmiön myötä Pekan veto lähtee ajamaan Aasiaan oli varmaan ihan hyvä. Toivotaan että joku isompi niistä Kiinaan etabloituvista suomalais yrityksistä haluaa hyödyntää suomalaismenestystä myös radalta :thumbup:
Aivan loistavaa tekstiä...

Kun kumminkin olen vielä sen verran nuori niin minun päästäni ei ihan tuota kaikkea löytynyt. Kiitokset updatistä v.06... Mutta mitä tohon kekeen tulee, niin sehän oli Mäenpään manageri mutta jos oikein ymmärsin niin ei se tän uuden sukupolven penskoja ole vielä tukenut.

Kiitokset muuten tuesta Aasiaan lähdön kanssa.

-Pekka
 

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
-Japé- sanoi:
Ihan mielenkiinnosta kysyn että löytyykö AFR kisoistasi videoclippejä/-koosteita netistä? Kotisivullasi ei tainnut olla kuin fotoja..

Ei oo, mutta voin pistää sinne yhden pätkän IFC-sarjan avauksesta. Hyvä idea sinällään, mutta oikeuksien hommaaminen maksaa jonkun verran... Mietinpäs tätä vähän ja kyselen vaikka jostain jos sais ilmaiseksi...

-Pekka
 
Ylös