Kysy Pekka Saariselta

burb

.
Otto Hokkanen sanoi:
Laitetaanpas taas vähän Pekan lähettämiä kisakuvia näytille:
Pekan nettisivulta muuten löytyy muutama otos formulatähden asumuksesta Shanghaista.
Kiitokset kuvista Otolle (ja Pekalle).

Ihan siistin oloinen asunto, passaako kysyä missä hinnoissa siellä on tuollaiset asunnot, vai vuokrallako asut?
Vai maksaako sulle joku sponsori tuon asunnon...?

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
burb sanoi:
Kiitokset kuvista Otolle (ja Pekalle).

Ihan siistin oloinen asunto, passaako kysyä missä hinnoissa siellä on tuollaiset asunnot, vai vuokrallako asut?
Vai maksaako sulle joku sponsori tuon asunnon...?
No ton mun asunnon hinta 600 000-700 000rmp (6-70 000€) kieppeillä ja vuokraa ne taitaa pyytää jonkun 400€ kieppeillä.

Asuminen ja matkustaminen on mulle ilmasta täällä. Lisäksi minulla on kuukausi palkka täällä, koska teen töitä Shanghai F1-radalla. Työn kuvaan kuuluu FRD motorsportin kehittäminen, Racing schooli, passanger driavssei ja promootio juttuja kuten filmausta radalla yms...

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
PekkaSaarinen sanoi:
No ton mun asunnon hinta 600 000-700 000rmp (6-70 000€) kieppeillä ja vuokraa ne taitaa pyytää jonkun 400€ kieppeillä.

Asuminen ja matkustaminen on mulle ilmasta täällä. Lisäksi minulla on kuukausi palkka täällä, koska teen töitä Shanghai F1-radalla. Työn kuvaan kuuluu FRD motorsportin kehittäminen, Racing schooli, passanger driavssei ja promootio juttuja kuten filmausta radalla yms...
Näin äkkiseltään näyttäisi, että elämäsi on kohdallaan! Saat tehdä sitä työtä mitä haluatkin, ulkoiset puitteet ovat hienot ja mirkut kiehnää ympärillä! :thumbup:

-Japé-

Well-known member
PekkaSaarinen sanoi:
Livin' in a Dream :thumbup:

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Niin no, saahan autonkin näyttää hyvältä, vaikkakin se olis täys paska! No ei täällä nyt ihan niin huonosti mene, mutta kumminkin se pää juttu on tää moottoriurheilu. Ei vaan toi moottoriurheilu oikein suju täällä, en oikein oo selville päässy että miks ei.. Mut onhan se toki mukavaa kun on kaikki mitä tarvii, mutta tosin ei tuolta töistä sitä motivaatiota ainekaan lisää kerry!

-Pekka

Ehrnsten

Member
Kai aika monelle autourheilijalle on tavoite saada töitä alalta. Eikö toi oo aika hyvä tilanne, että leipätyö liittyy alaan? Vai ootko vain fykkösten perään?

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ehrnsten sanoi:
Kai aika monelle autourheilijalle on tavoite saada töitä alalta. Eikö toi oo aika hyvä tilanne, että leipätyö liittyy alaan? Vai ootko vain fykkösten perään?
Toisaalta voisi kuvitella olevan aika raastava tilanne, kun kaikki muu on kunnossa paitsi itse pääasiaan liittyvät jutut, kuten tästäkin otsikosta voi lukea.

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Ehrnsten sanoi:
Kuten mainitsi tossa tekstissäs, niin mun intressit on tulla ammattilaiseksi.. Ykköset kiinnostaa, mutta ikä painaa jo ja ykkösiin etitään vaan todella nuoria kuskeja.

Tässä pätkä keskustelua topicista ChampCarin ja IRL:n yhdistyminen:

PekkaSaarinen sanoi:
Oikeassa ja väärässä. Totta on että Amerikka kiinnostaa, tosin vasta sitten kun ne on saanu jotain järkeä tohon hommaa. En tiedä aiheesta IRL,CART,CHAMP juuri mitään, mutta sen tiedän että jos ne yhdistyis nii se olisi iso juttu. Todellakin sen jälkeen olisi minulle houkuttelevin vaihtoehto.

Mut vähä vääräs tossa 107%-jutus mun kohalla... Mä oon jo oli päässy tosta F1-jutusta, koska mulla ei enään mahkuja sinne ole. Ikä painaa ja nuortalihaa etitää! Lähinnä mä oon haaveillu siitä että saisin tehdä ammatikseni tätä hommaa! Aivan uskomaton fiilis tulee kun pääsee oman pirssin kimppuu väsää noita pieniä nippeleitä, jopa kiillotaan metallinpuhdistusaineella jarrulevynnapaa (näyttää sen jälkeen jokseenkin seksikkäältä)..
Mut tosiaan halu olis kehittää, mutta vielä ei ole päässy sinne asti. Ehkä ensi vuonna...

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Finnkampen

Meni kyllä nii päin persettä! Mut kyllä hurrit oli reenannutkin. Me saatii yks kierros reeniä ennen kisaa! no ens vuonna eri tulos!

-Pekka

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
PekkaSaarinen sanoi:
Meni kyllä nii päin persettä! Mut kyllä hurrit oli reenannutkin. Me saatii yks kierros reeniä ennen kisaa! no ens vuonna eri tulos!

-Pekka
Arvasin tuon! Ruotsalaista fair playta :mad_old:

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Jahas. Shanghaissa on taas ajettu IFC-sarjaa viikonloppuna ja mitä ilmeisimmin Pekka on voittanut kisan. Tarkempia tietoja ei sitten mulla olekaan, kun ei infoa just ny löydy kuin kiinaksi :dunno:

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Saarinen voittoon IFC-sarjan

Pekka Saarinen piti yllä suomalaisväriä Formula Renaultin IFC-sarjan
Shanghain osakilpailussa. Pienoisella kiireellä autourheilun Suomi-Ruotsi
maaottelusta Kiinaan lentänyt Saarinen joutui koneen 8 tunnin myöhästymisen vuoksi jättämään perjantain harjoitukset kokonaan väliin. Mikäli kone olisi ollut ajoissa, olisi Pekka juuri ja juuri ehtinyt mukaan harjoituksiin.

Lauantai toi tullessaan uusia yllätyksiä radalla tapahtuvien korjaustoimenpiteiden vuoksi. Uusien suojamuurien asentaminen vei järjestäjiltä sen verran kauan aikaa, ettei koko päivänä päästy radalle. Näin ollen sunnuntain ohjelmassa oli yhdet harjoitukset, aika-ajo ja yksi kisalähtö.

Sunnuntaina Pekka pääsi ensimmäisen kerran radalle viikonlopun
aikana, mutta ei harjoituksessakaan kierroksia kertynyt yhtä enempää takajousituksen antaessa periksi jo lämmittelykierroksella. Pekalle tasoitusta harjoitusmäärissä toi aika-ajoon alkanut sade, jolloin perjantain kuivissa oloissa ajetuilla testeillä ei ollut niin paljon merkitystä.
Kilpailijoidensa järkytykseksi Pekka tempaisi aika-ajossa 1,5 sekunnin pohjat hänen pahimman kilpakumppaninsa Jim Ka Ton kärsiessä vaihdelaatikko-
ongelmista.

Kilpailuun startattiin poikkeuksellisesti lentävällä lähdöllä oikeaksi rankkasateeksi muuttuneen kelin keskellä, koska olosuhteisiin nähden paikaltaan tapahtuva startti olisi ollut liian vaarallinen. Heti startista Pekka ampaisi kärkeen ja kasvatti eroaan melko ylivoimaisesti koko kilpailun ajan. Maalissa eroa toiseksi sijoittuneeseen Francis Tjiaan oli kertynyt jo 30 sekuntia. Kolmanneksi maaliin ajoi Wayne Shen.

”Kyllä jossain kohtaa tuntui, että eihän tässä pääse ajamaan koko
viikonloppuna, mutta toisin kävi. Olosuhteet olivat melko vaikeat, mutta auto ja ajaminen tuntuivat hyvältä joten kisa oli helpohko, kunhan vain jaksoi keskittyä. Kaipa tappio Ruotsille maaottelussa antoi myös pienen lisätsempin”

Seuraava IFC-sarjan kilpailu ajetaan jälleen Shanghaissa, 12.-13.
elokuuta.

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Ciao taas!

Joo tosiaan viikonloppuna tuli taas ajeltua liian kovaa... Järjestäjät rupevat jo vähn valittamaan koska erot kasvaa aina niin suuriksi! haha

Mut uus ihan sika hyvä juttu, ehkä.. Ostin ittelleni InCar camera hässäkän. http://www.viosports.com/store/customer/ourgear.php?page=ac3_overview
On meinaas niin cooli juttu, kuvan laatukin on F1 kamaa! Yritän saada tässä kasattua jonkun paketin ja pistää nettii vähän filmin pätkää. Koko paketille taisi tulla hintaa tuollaiset 1000USD, voihan sitä muissakin tarkoituksissa käyttää.

-Pekka

*wruuum*

Well-known member
Tuo kypärä kamera kuulostaa todella hyvälle, toivottavasti saamme joskus matskua nähtäväksi. :)

Pistetilannetta IFC:n sivuilta lainatakseni:

1 27 Pekka SAARINEN Perfect Beauty Team 30+30+30=90

Todella hyvälle näyttää. :thumbup:

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
*wruuum* sanoi:
1 27 Pekka SAARINEN Perfect Beauty Team 30+30+30=90
Saarisen Pekka on siis täydellinen kaunotar?

No, oli miten oli, seuraavaan AFR-kisaan on kehitelty varsin "mielenkiintoinen" täytelähtö:

Out of the 30 different celebrities, 15 of them will be men, and 15 will be women.No, it will not be a battle of the sexes; instead they will race in teams of two, one man, one woman, and one professional AFR Driver to act as the team coach.
http://www.frdsports.com/en/press/content/2006_08_23.html

Mites on Pekka, "pääsetkö" sinäkin opastamaan jotain amatööriä tuohon kisaan?

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Taitaa Pekka olla liian hyvä tuohon sarjaan? Paljonkohan maksaisi F1-Forum -tarra GP2-auton kyljessä? ;)