AFR Shanghai
Warm-up
Sunnuntaina ajettavaan warm-up:n vaihdettiin hieman auton säätöjä. Päätin tehdä vähän radikaalinpia säätöjä jotta saataisiin auto muuttumaan vähän enenmän. Aika-ajossa olleessa aliohjaamis ongelmaa lähdettiin parantamaan ottamalla takasiipeä pois ja korottamalla takapäätä muutamalla millillä. Aamun warm-upissa ei kuitenkaan voitu ajaa kovin montaa kierrosta koska muuten kisa renkaat olisivat kuluneet enenmän, joten tarkkoja kommentteja vaadittiin. Säätö muutokset tuntuivat hyviltä ja päätin vielä puoli-astessa lisätä etusiipeä kisaan.
1st Race
Ensimmäiseen kisaan starttasin viidenneltä paikalta Startti sujui mainiosti ja kuittasin neljäntenä lähteneen Boughley:n. Seuraavalla kierroksella kuittasin kolmantena lähteneen Henslin:n. KaTo:n siirtyessä kärkeen ohi Imperatorin, olin aivan kärkikaksikon luukussa kiinni. Jostain syystä arpa onni ei ole osunut minun kohdalleni kone valintojen kanssa, pitkällä takasuoralla en edes pysynyt karkikaksikon imussa. Kaksikko oli noin 5-10km/h nopeampi kuin minä takasuoralla, tuo oli vaan ajettava mutkissa kiinni.
Ohitin Imperatorin tiukassa takasuoraa edeltävässä mutkassa, toivoen että KaTon imu auttaa sen verran että Imperatori ei pääse kuittaamaan takasin. Toisin kuitenkin kävi. Imperatori kuittasi takasin neulansilmässä, mutta olin ainakin paljon lähenpänä tällä kertaa mikä tuottikin tulosta. Kuittasin Imperatorin pääsuoran jälkeen olevassa tupla vasurissa. Taistelu kumminkin vei aikaa ja KaTo oli päässy kolmen sekunnin päähän karkuun, neljä kierrosta aikaa. Heti kuitattuani Imberatorin ajoin nopeimman kierroksen, kierrokset kumminkin loppuivat kesken. Kierroksen olisin tarvinnut lisää KaTo:n kuittaamiseen, mutta toinenkin sija oli ihan riittävän hyvä Imperatorin tullessa maaliin takanani.
2nd Race
Toiseen kisaan starttiin edellisen maaliintulon mukaan, eli kakkosena. Lähtö ja ensimmäiset viisi kierrosta olivat helppoja. Seurasin katoa kokoajan 0,3sekunnin päässä, taktiikkana ottaa vähän eroa muihin. Kato ei kumminkaan pystynyt yllä pitään vauhtia, ohitin katon muutaman kerran mutta tolla suora vauhdilla en pystyny pitään häntä takana vaikka otettiinkin siipeä vielä pois.
Neljänneksi viimeisellä kierroksella kolmantena ollu Hanss Lin päätti antaa mulle vähän vauhtia takasuoran jarrutuksessa, siitä tuli spinni ja vasta neljäs sija. Hanss hylättiin, mutta Imperatori ohitti mut siinä samalla. Kolmas sija, kyllä siihen voi olla tyytyväinen. Vähän enenmän kun olisi ollu tuuria niin voitot olisi tullut molemmista, nopein radalla ei vieläkään tarkoita että ekana ruutulipulla. No mutta Pekingissa reilun parin viikon päästä ratkaistaa AFR.
-Pekka