Onnittelut minunkin puolesta todella hienosta kaudesta. Kannattaa talvi-tauolla fiilistellä ansaitusti tämän vuoden voittoista, rata-autoilussa voittaminen on yleensä kuitenkin harvinaista herkkua!PekkaSaarinen sanoi:Oikeastaan jäi laiha maku sarjan voitosta kun en päässyt ajamaan Macaon kisaa ja Pekingin katurata kisaa. Sitten vähän harmittaa kun Ranskan Renault peruutti mun FR3.5 testin Paul Ricardilla.
Oli vallan mukavaa kirjoitella tänne sellasia juttuja mitä ei puhuta lehdissä ja muissa tiedotteissa.
Renaultin testien peruuttamisen syy on hieman epämääräinen. Niillä oli ongelmia jonkun yrityksen kanssa ja jostain syystä ne päätti vetästä multa jalat alta, ihan vaa huviksee. Moottori urheilussa on yks semmonen juttu mitä tälläisien firmojen ei ikinä pitäisi tehdä tälläisissä tapauksissa, eli rangaista maksajaa jostain mihinkä se ei oo mitenkään osallinen. Älkääs hätäilkö, kyllä mä avauduin. Henkisesti oli aikas suuri pettymys.-Japé- sanoi:Mistäs syystä Renault perui testinsä? Entä legendaarinen Macao? Siellä olisi kyllä ollut varmasti todella makea päästä ajamaan..
Tää media juttu vaatii aikas paljon rahaa. Jotkut maksaa päästäkseen TV:een ja jotkut maksaa jollekkin joka tuntee jonkun TV:stä ja tottakai suurin osa menee sinne ilmaiseksi mutta kontakteilla.. Suomessa on Moottori urheilu lehtiä muutama joista varmaan suosituin VM, se että Suomessa on niin monta m-urheilijaa nii siihe tarvittaisiin aika iso lehti ja ralli jutut taitaa mennä kaikkien muiden edelle. Eli luultavasti sinnekin mennään vaan kontakteilla. Mulle tulee niin hyvin mieleen tästä toi Kovalaisen ura, muistan kun se veti Relluja englannissa nii ei siitäkään mitään ollu. et sillee..-Japé- sanoi:Vielä tuosta netin käytöstä mediakanavana, ihan siis yleisesti eikä Pekkaan viitaten, niin luulisi suomalaisten ralli/rata kuljettajien huomaavan vähän suuremmallakin joukolla nimenomaan suosituimpien foorumeiden (kuten f1-forum ja ralli.net) vaikutuksen. Täällä sadat moottoriurheilua seuraavat ihmiset pääsevät jatkuvaan vuorovaikutukseen suomalaisten tähtien (kuten Pekan) kanssa. Lisäksi forumin kautta voi tosiaan laittaa mielenkiintoisimpien juttujen ohella, kuvia, videota ja ohjata suoraan omalle kotisivulleen, jne. mahdollisuudet on periaatteessa rajattomat. Tai sitten voi vaihtoehtoisesti ottaa perinteisen lähestymistavan mediaan ja toivoa että jos joskus saavuttaa jotain suurta niin VM:n sivulla 67 saattaa yläkulmassa stidiaskin kokoinen kuva viime vuotisesta autostasi ja sen lisäksi kolmen rivin teksti kaudestasi. Vielä kovempi suoritus on jos saa still-kuvana laitetun naamasi kolme vuotta vanha spossi-paita päällä esiin Ruutulippuun viideksi sekunniksi jonka aikana Kyllönen selittää jotain epämääräistä..
Kyllähän siellä tuli tavattua aika paljon tuttuja, kuljettajista tallipäälikköihin ja aina mekaanikkoihin asti. Oli mukavaa taas nähdä vähän eurooppalaista väkeä ja moottori urheilua. Kyllä tuossa viikonloppuna aikaa riitti höpötellä et ei se siitä ainekaan kiinni jääny.CARTer sanoi:Paljon onnea uudelle mestarille minunkin puolestani!
Minua kiinnostaisi tietää, että nyt kun satuit samalle pallon puoliskolle näiden A1-kuljettajien kanssa niin ehditkö vaihtamaan heidän kanssaan ajatuksia? Pekingissä oli myös monta vaikutusvaltaista tallipäällikköä ja taustavaikuttajaa. Olitko heidän kanssaan tekemisissä?
Ja et kai vaan ole lopettamassa kirjoittelua tänne? On ollut hienoa lukea kommenttejasi tämän kauden aikana. Kiitoksia hyvin menneestä kaudesta, kattavista raporteista ja onnea tuleviin haasteisiin :thumbup:
Aivan mahtavaa!Zep sanoi:Onnittelut!
PekkaSaarinen sanoi:Aikaisemmin kerroin noista Japanin testeistä ja nyt lisää uutta tietoa. Alustavasti Inging Motorsportin kanssa sovittuja testejä tulaan ajamaan n. kuusi päivää Joulukuun aikana. Ensimmäiset testit tulee oleen Suzukan radalla Joulukuun alkupuolella. Suzukassa olis tarkoitus ajaa kolme päivää. Toiset testit on Fujin radalla Joulun tienoilla jolloin olis tarkoitus ajaa muutama päivä. Saa nähdä kerkeekö jouluksi takas..
Olen muunmuassa sopinut yhden uuden Asia Formula Renault V6 teamin kanssa testeistä. Mun tarkoituksena olis auttaa niitä sen auton kehitystyössä. Näitä testejä tullaan ajamaan Tammi-Helmikuussa.
Ai nii mä unohdin kertoa sellaisen jutun että mun piti mennä Phukettii lomalle Joulukuun alussa, mut sekin peruuntu nyt näitten ajo hommien takia. Olis niin tehny mieli mennä täältä sinne kun matkat on nii halvat ja en oo ikinä ollu lomalla Suomen ulkopuolella paitsi perheen kanssa -90 Lanzarotella..
Palataan astialle taas kun asioita varmistuu.
Sarjoja on aika paljon, tuolta saa tuolta ei. Jos vähän tarkennat kysymystä niin voi laittaa sulle jonkun näköistä vastausta.jps sanoi:Millainen tilanne siellä Aasiassa on, saako ajamisesta jopa rahaa tallilta vai pitääkö tallipaikka ostaa joko omalla tai omien sponssien rahalla niinkuin tilanne taitaa olla suurimmassa osassa Euroopan sarjoissa ?
PekkaSaarinen sanoi:... mun piti mennä Phukettii lomalle Joulukuun alussa, mut sekin peruuntu nyt näitten ajo hommien takia. Olis niin tehny mieli mennä täältä sinne kun matkat on nii halvat ja en oo ikinä ollu lomalla Suomen ulkopuolella paitsi perheen kanssa -90 Lanzarotella..
Molemmissa paikoissa lomailleena voin sanoa, että Lanzarotelle en mene enää koskaan - mutta Thaimaaseen uudelleen ja uudelleen.
Viimeksi lähdin Thaimaasta 2 päivää ennen tsunamia, joten hyvä tuuri kävi.
Suosittelen. Ihmiset hirvittävän ystävällisiä ja hintataso halpa. Erinomainen lomakohde.
Samuin saari kutsuu tammikuussa ...:thumbup:
Onnittelut menestyksestä!
Hommahan menee niin, että parisen vuotta sitten rallimiehet kitisi VM:n olevan pelkkä F1-lehti ja nyt taasen toisin päin. Mutta samaa mieltä olen kanssasi rallikeskeisyydestä ja pariin kertaan on jo ollut lähellä, ettei ole tullut avauduttua VM:n palautepalstalle. Valitellaan rata-autoilun lamaa, mutta mitä lehti itse tekee: jonkun kuppasen parin sivun "spesiaalin" missä ei ole lopulta mitään uutta... Onneksi sentään ratatoimittaja on vaihtunut parempaan suuntaan. Ennenhän kun juttua tuli Ahveniston ja Alastaron kisoista pari aukeamaa, muut sai tyytyä yhteen sivuun, josta rivien välistä oli luettavissa, että toimittajaa k*rpi lähteä toimistosta ajeleen kehäkolmosen ulkopuolelle. Sama taitaa olla edelleen laita eräiden toimittajien kanssa -kun on katsonut kahden viimeisimmän lehden aineistoa.PekkaSaarinen sanoi:Tää media juttu vaatii aikas paljon rahaa. Jotkut maksaa päästäkseen TV:een ja jotkut maksaa jollekkin joka tuntee jonkun TV:stä ja tottakai suurin osa menee sinne ilmaiseksi mutta kontakteilla.. Suomessa on Moottori urheilu lehtiä muutama joista varmaan suosituin VM, se että Suomessa on niin monta m-urheilijaa nii siihe tarvittaisiin aika iso lehti ja ralli jutut taitaa mennä kaikkien muiden edelle. Eli luultavasti sinnekin mennään vaan kontakteilla. Mulle tulee niin hyvin mieleen tästä toi Kovalaisen ura, muistan kun se veti Relluja englannissa nii ei siitäkään mitään ollu. et sillee..
Kiitoksia.kc4197 sanoi:Molemmissa paikoissa lomailleena voin sanoa, että Lanzarotelle en mene enää koskaan - mutta Thaimaaseen uudelleen ja uudelleen.
Viimeksi lähdin Thaimaasta 2 päivää ennen tsunamia, joten hyvä tuuri kävi.
Suosittelen. Ihmiset hirvittävän ystävällisiä ja hintataso halpa. Erinomainen lomakohde.
Samuin saari kutsuu tammikuussa ...:thumbup:
Onnittelut menestyksestä!
Zep sanoi:Hommahan menee niin, että parisen vuotta sitten rallimiehet kitisi VM:n olevan pelkkä F1-lehti ja nyt taasen toisin päin. Mutta samaa mieltä olen kanssasi rallikeskeisyydestä ja pariin kertaan on jo ollut lähellä, ettei ole tullut avauduttua VM:n palautepalstalle. Valitellaan rata-autoilun lamaa, mutta mitä lehti itse tekee: jonkun kuppasen parin sivun "spesiaalin" missä ei ole lopulta mitään uutta... Onneksi sentään ratatoimittaja on vaihtunut parempaan suuntaan. Ennenhän kun juttua tuli Ahveniston ja Alastaron kisoista pari aukeamaa, muut sai tyytyä yhteen sivuun, josta rivien välistä oli luettavissa, että toimittajaa k*rpi lähteä toimistosta ajeleen kehäkolmosen ulkopuolelle. Sama taitaa olla edelleen laita eräiden toimittajien kanssa -kun on katsonut kahden viimeisimmän lehden aineistoa.
Yksi toimittaja on Grönholmin kamu, toinen Hirvosen, kolmas fanittaa ikuisesti Mikkolaa (ja siinä samalla erästä virittäjää ja Kuismasta),... näin se lehti tehdään. Kolme rallikuskia ja yksi rataharrastaja.
Kaiken kaikkiaan suomalaisen moottoriurheilumedian kontaktit nuoriin kuskeihin tuntuu olevan huteralla pohjalla.
Tää menee nyt pahoin offtopiciks (anteeksi, Pekka) mutta saa mut lopulta kommentoimaa aihetta.Zep sanoi:Hommahan menee niin, että parisen vuotta sitten rallimiehet kitisi VM:n olevan pelkkä F1-lehti ja nyt taasen toisin päin. Mutta samaa mieltä olen kanssasi rallikeskeisyydestä ja pariin kertaan on jo ollut lähellä, ettei ole tullut avauduttua VM:n palautepalstalle. Valitellaan rata-autoilun lamaa, mutta mitä lehti itse tekee: jonkun kuppasen parin sivun "spesiaalin" missä ei ole lopulta mitään uutta... Onneksi sentään ratatoimittaja on vaihtunut parempaan suuntaan. Ennenhän kun juttua tuli Ahveniston ja Alastaron kisoista pari aukeamaa, muut sai tyytyä yhteen sivuun, josta rivien välistä oli luettavissa, että toimittajaa k*rpi lähteä toimistosta ajeleen kehäkolmosen ulkopuolelle. Sama taitaa olla edelleen laita eräiden toimittajien kanssa -kun on katsonut kahden viimeisimmän lehden aineistoa.
Yksi toimittaja on Grönholmin kamu, toinen Hirvosen, kolmas fanittaa ikuisesti Mikkolaa (ja siinä samalla erästä virittäjää ja Kuismasta),... näin se lehti tehdään. Kolme rallikuskia ja yksi rataharrastaja.
Kaiken kaikkiaan suomalaisen moottoriurheilumedian kontaktit nuoriin kuskeihin tuntuu olevan huteralla pohjalla.