Kysy Pekka Saariselta

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Kiitokset kaikille.

Oikeastaan jäi laiha maku sarjan voitosta kun en päässyt ajamaan Macaon kisaa ja Pekingin katurata kisaa. Sitten vähän harmittaa kun Ranskan Renault peruutti mun FR3.5 testin Paul Ricardilla.

Mutta sen sain mitä tulin hakeen. Voitot kummastakin sarjasta. Mutta mikä on vielä tärkeämpää nii lähdin tänne ajamaan vain sen takia että saisin vielä tulevaisuudessa ajopaikan ja näillä näkymin Japanin F3 testit alkavat joulukuun alulla.

Kiitokset F1-forumille kaudesta 2006. Oli vallan mukavaa kirjoitella tänne sellasia juttuja mitä ei puhuta lehdissä ja muissa tiedotteissa.

Terveisin,
Pekka
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
PekkaSaarinen sanoi:
Oikeastaan jäi laiha maku sarjan voitosta kun en päässyt ajamaan Macaon kisaa ja Pekingin katurata kisaa. Sitten vähän harmittaa kun Ranskan Renault peruutti mun FR3.5 testin Paul Ricardilla.

Oli vallan mukavaa kirjoitella tänne sellasia juttuja mitä ei puhuta lehdissä ja muissa tiedotteissa.
Onnittelut minunkin puolesta todella hienosta kaudesta. Kannattaa talvi-tauolla fiilistellä ansaitusti tämän vuoden voittoista, rata-autoilussa voittaminen on yleensä kuitenkin harvinaista herkkua!

Mistäs syystä Renault perui testinsä? Entä legendaarinen Macao? Siellä olisi kyllä ollut varmasti todella makea päästä ajamaan..

Vielä tuosta netin käytöstä mediakanavana, ihan siis yleisesti eikä Pekkaan viitaten, niin luulisi suomalaisten ralli/rata kuljettajien huomaavan vähän suuremmallakin joukolla nimenomaan suosituimpien foorumeiden (kuten f1-forum ja ralli.net) vaikutuksen. Täällä sadat moottoriurheilua seuraavat ihmiset pääsevät jatkuvaan vuorovaikutukseen suomalaisten tähtien (kuten Pekan) kanssa. Lisäksi forumin kautta voi tosiaan laittaa mielenkiintoisimpien juttujen ohella, kuvia, videota ja ohjata suoraan omalle kotisivulleen, jne. mahdollisuudet on periaatteessa rajattomat. Tai sitten voi vaihtoehtoisesti ottaa perinteisen lähestymistavan mediaan ja toivoa että jos joskus saavuttaa jotain suurta niin VM:n sivulla 67 saattaa yläkulmassa stidiaskin kokoinen kuva viime vuotisesta autostasi ja sen lisäksi kolmen rivin teksti kaudestasi. Vielä kovempi suoritus on jos saa still-kuvana laitetun naamasi kolme vuotta vanha spossi-paita päällä esiin Ruutulippuun viideksi sekunniksi jonka aikana Kyllönen selittää jotain epämääräistä..


Laitahan Pekka siis jatkossakin tänne niin usein kommenttia kun jaksat. Odotan mielenkiinnolla niin F3 testejäsi, tallineuvottelujasi kuin ensi kautta :thumbup:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Paljon onnea uudelle mestarille minunkin puolestani!
Minua kiinnostaisi tietää, että nyt kun satuit samalle pallon puoliskolle näiden A1-kuljettajien kanssa niin ehditkö vaihtamaan heidän kanssaan ajatuksia? Pekingissä oli myös monta vaikutusvaltaista tallipäällikköä ja taustavaikuttajaa. Olitko heidän kanssaan tekemisissä?

Ja et kai vaan ole lopettamassa kirjoittelua tänne? On ollut hienoa lukea kommenttejasi tämän kauden aikana. Kiitoksia hyvin menneestä kaudesta, kattavista raporteista ja onnea tuleviin haasteisiin :thumbup:
 

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
-Japé- sanoi:
Mistäs syystä Renault perui testinsä? Entä legendaarinen Macao? Siellä olisi kyllä ollut varmasti todella makea päästä ajamaan..
Renaultin testien peruuttamisen syy on hieman epämääräinen. Niillä oli ongelmia jonkun yrityksen kanssa ja jostain syystä ne päätti vetästä multa jalat alta, ihan vaa huviksee. Moottori urheilussa on yks semmonen juttu mitä tälläisien firmojen ei ikinä pitäisi tehdä tälläisissä tapauksissa, eli rangaista maksajaa jostain mihinkä se ei oo mitenkään osallinen. Älkääs hätäilkö, kyllä mä avauduin. Henkisesti oli aikas suuri pettymys.

Macaoon meen sit kun sinne tarjotaan paikka, maksavana asiakkaana ei ole mitään toivoa sinne lähteä. Hinnat kun pyörii siinä 40 000€ kieppeillä ihan vaa perus teamissä.. eli ehkä joskus sit.

-Japé- sanoi:
Vielä tuosta netin käytöstä mediakanavana, ihan siis yleisesti eikä Pekkaan viitaten, niin luulisi suomalaisten ralli/rata kuljettajien huomaavan vähän suuremmallakin joukolla nimenomaan suosituimpien foorumeiden (kuten f1-forum ja ralli.net) vaikutuksen. Täällä sadat moottoriurheilua seuraavat ihmiset pääsevät jatkuvaan vuorovaikutukseen suomalaisten tähtien (kuten Pekan) kanssa. Lisäksi forumin kautta voi tosiaan laittaa mielenkiintoisimpien juttujen ohella, kuvia, videota ja ohjata suoraan omalle kotisivulleen, jne. mahdollisuudet on periaatteessa rajattomat. Tai sitten voi vaihtoehtoisesti ottaa perinteisen lähestymistavan mediaan ja toivoa että jos joskus saavuttaa jotain suurta niin VM:n sivulla 67 saattaa yläkulmassa stidiaskin kokoinen kuva viime vuotisesta autostasi ja sen lisäksi kolmen rivin teksti kaudestasi. Vielä kovempi suoritus on jos saa still-kuvana laitetun naamasi kolme vuotta vanha spossi-paita päällä esiin Ruutulippuun viideksi sekunniksi jonka aikana Kyllönen selittää jotain epämääräistä..
Tää media juttu vaatii aikas paljon rahaa. Jotkut maksaa päästäkseen TV:een ja jotkut maksaa jollekkin joka tuntee jonkun TV:stä ja tottakai suurin osa menee sinne ilmaiseksi mutta kontakteilla.. Suomessa on Moottori urheilu lehtiä muutama joista varmaan suosituin VM, se että Suomessa on niin monta m-urheilijaa nii siihe tarvittaisiin aika iso lehti ja ralli jutut taitaa mennä kaikkien muiden edelle. Eli luultavasti sinnekin mennään vaan kontakteilla. Mulle tulee niin hyvin mieleen tästä toi Kovalaisen ura, muistan kun se veti Relluja englannissa nii ei siitäkään mitään ollu. et sillee..
 
Viimeksi muokattu:

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
CARTer sanoi:
Paljon onnea uudelle mestarille minunkin puolestani!
Minua kiinnostaisi tietää, että nyt kun satuit samalle pallon puoliskolle näiden A1-kuljettajien kanssa niin ehditkö vaihtamaan heidän kanssaan ajatuksia? Pekingissä oli myös monta vaikutusvaltaista tallipäällikköä ja taustavaikuttajaa. Olitko heidän kanssaan tekemisissä?

Ja et kai vaan ole lopettamassa kirjoittelua tänne? On ollut hienoa lukea kommenttejasi tämän kauden aikana. Kiitoksia hyvin menneestä kaudesta, kattavista raporteista ja onnea tuleviin haasteisiin :thumbup:
Kyllähän siellä tuli tavattua aika paljon tuttuja, kuljettajista tallipäälikköihin ja aina mekaanikkoihin asti. Oli mukavaa taas nähdä vähän eurooppalaista väkeä ja moottori urheilua. Kyllä tuossa viikonloppuna aikaa riitti höpötellä et ei se siitä ainekaan kiinni jääny.

Eihän tätä kirjoittelua voi enää lopettaa kun on leikkii jo ryhtynyt. Mun mielestä hyvä että ihmiset puhuu ja itsekkin olen myös löytänyt aivan uutta tietoa F1-forumin kautta.
 

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Testejä talvella

Aikaisemmin kerroin noista Japanin testeistä ja nyt lisää uutta tietoa. Alustavasti Inging Motorsportin kanssa sovittuja testejä tulaan ajamaan n. kuusi päivää Joulukuun aikana. Ensimmäiset testit tulee oleen Suzukan radalla Joulukuun alkupuolella. Suzukassa olis tarkoitus ajaa kolme päivää. Toiset testit on Fujin radalla Joulun tienoilla jolloin olis tarkoitus ajaa muutama päivä. Saa nähdä kerkeekö jouluksi takas..

Olen muunmuassa sopinut yhden uuden Asia Formula Renault V6 teamin kanssa testeistä. Mun tarkoituksena olis auttaa niitä sen auton kehitystyössä. Näitä testejä tullaan ajamaan Tammi-Helmikuussa.

Ai nii mä unohdin kertoa sellaisen jutun että mun piti mennä Phukettii lomalle Joulukuun alussa, mut sekin peruuntu nyt näitten ajo hommien takia. Olis niin tehny mieli mennä täältä sinne kun matkat on nii halvat ja en oo ikinä ollu lomalla Suomen ulkopuolella paitsi perheen kanssa -90 Lanzarotella..

Palataan astialle taas kun asioita varmistuu.
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
PekkaSaarinen sanoi:
Aikaisemmin kerroin noista Japanin testeistä ja nyt lisää uutta tietoa. Alustavasti Inging Motorsportin kanssa sovittuja testejä tulaan ajamaan n. kuusi päivää Joulukuun aikana. Ensimmäiset testit tulee oleen Suzukan radalla Joulukuun alkupuolella. Suzukassa olis tarkoitus ajaa kolme päivää. Toiset testit on Fujin radalla Joulun tienoilla jolloin olis tarkoitus ajaa muutama päivä. Saa nähdä kerkeekö jouluksi takas..

Olen muunmuassa sopinut yhden uuden Asia Formula Renault V6 teamin kanssa testeistä. Mun tarkoituksena olis auttaa niitä sen auton kehitystyössä. Näitä testejä tullaan ajamaan Tammi-Helmikuussa.

Ai nii mä unohdin kertoa sellaisen jutun että mun piti mennä Phukettii lomalle Joulukuun alussa, mut sekin peruuntu nyt näitten ajo hommien takia. Olis niin tehny mieli mennä täältä sinne kun matkat on nii halvat ja en oo ikinä ollu lomalla Suomen ulkopuolella paitsi perheen kanssa -90 Lanzarotella..

Palataan astialle taas kun asioita varmistuu.

-onko yleensä ollu luottamista noihin juttuihin mitä tallit lupailee,liian paljon kuulee noita juttuja joissa kuskilta on menny testi/ajo paikka syystä jos mistäkin....:nope: rahaa puhuu sille ei maha mitään,ja suomesta on tunnetusti vaikea isoja sponssi euroja saada,eikö.....sinulle pekka kovasti tsemppiä urallesi...:ahem:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Millainen tilanne siellä Aasiassa on, saako ajamisesta jopa rahaa tallilta vai pitääkö tallipaikka ostaa joko omalla tai omien sponssien rahalla niinkuin tilanne taitaa olla suurimmassa osassa Euroopan sarjoissa ?
 

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
jps sanoi:
Millainen tilanne siellä Aasiassa on, saako ajamisesta jopa rahaa tallilta vai pitääkö tallipaikka ostaa joko omalla tai omien sponssien rahalla niinkuin tilanne taitaa olla suurimmassa osassa Euroopan sarjoissa ?
Sarjoja on aika paljon, tuolta saa tuolta ei. Jos vähän tarkennat kysymystä niin voi laittaa sulle jonkun näköistä vastausta.
 

kc4197

Polliarvonnassa voittanut
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
813
PekkaSaarinen sanoi:
... mun piti mennä Phukettii lomalle Joulukuun alussa, mut sekin peruuntu nyt näitten ajo hommien takia. Olis niin tehny mieli mennä täältä sinne kun matkat on nii halvat ja en oo ikinä ollu lomalla Suomen ulkopuolella paitsi perheen kanssa -90 Lanzarotella..
Molemmissa paikoissa lomailleena voin sanoa, että Lanzarotelle en mene enää koskaan - mutta Thaimaaseen uudelleen ja uudelleen.
Viimeksi lähdin Thaimaasta 2 päivää ennen tsunamia, joten hyvä tuuri kävi.

Suosittelen. Ihmiset hirvittävän ystävällisiä ja hintataso halpa. Erinomainen lomakohde.
Samuin saari kutsuu tammikuussa ...:thumbup:

Onnittelut menestyksestä!
 
Viimeksi muokattu:

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
PekkaSaarinen sanoi:
Tää media juttu vaatii aikas paljon rahaa. Jotkut maksaa päästäkseen TV:een ja jotkut maksaa jollekkin joka tuntee jonkun TV:stä ja tottakai suurin osa menee sinne ilmaiseksi mutta kontakteilla.. Suomessa on Moottori urheilu lehtiä muutama joista varmaan suosituin VM, se että Suomessa on niin monta m-urheilijaa nii siihe tarvittaisiin aika iso lehti ja ralli jutut taitaa mennä kaikkien muiden edelle. Eli luultavasti sinnekin mennään vaan kontakteilla. Mulle tulee niin hyvin mieleen tästä toi Kovalaisen ura, muistan kun se veti Relluja englannissa nii ei siitäkään mitään ollu. et sillee..
Hommahan menee niin, että parisen vuotta sitten rallimiehet kitisi VM:n olevan pelkkä F1-lehti ja nyt taasen toisin päin. Mutta samaa mieltä olen kanssasi rallikeskeisyydestä ja pariin kertaan on jo ollut lähellä, ettei ole tullut avauduttua VM:n palautepalstalle. Valitellaan rata-autoilun lamaa, mutta mitä lehti itse tekee: jonkun kuppasen parin sivun "spesiaalin" missä ei ole lopulta mitään uutta... :D Onneksi sentään ratatoimittaja on vaihtunut parempaan suuntaan. Ennenhän kun juttua tuli Ahveniston ja Alastaron kisoista pari aukeamaa, muut sai tyytyä yhteen sivuun, josta rivien välistä oli luettavissa, että toimittajaa k*rpi lähteä toimistosta ajeleen kehäkolmosen ulkopuolelle. Sama taitaa olla edelleen laita eräiden toimittajien kanssa -kun on katsonut kahden viimeisimmän lehden aineistoa.

Yksi toimittaja on Grönholmin kamu, toinen Hirvosen, kolmas fanittaa ikuisesti Mikkolaa (ja siinä samalla erästä virittäjää ja Kuismasta),... näin se lehti tehdään. Kolme rallikuskia ja yksi rataharrastaja.

Kaiken kaikkiaan suomalaisen moottoriurheilumedian kontaktit nuoriin kuskeihin tuntuu olevan huteralla pohjalla.
 
Viimeksi muokattu:

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
kc4197 sanoi:
Molemmissa paikoissa lomailleena voin sanoa, että Lanzarotelle en mene enää koskaan - mutta Thaimaaseen uudelleen ja uudelleen.
Viimeksi lähdin Thaimaasta 2 päivää ennen tsunamia, joten hyvä tuuri kävi.

Suosittelen. Ihmiset hirvittävän ystävällisiä ja hintataso halpa. Erinomainen lomakohde.
Samuin saari kutsuu tammikuussa ...:thumbup:

Onnittelut menestyksestä!
Kiitoksia.
Sulla kävi tuuri et lähit muutaman päivän aikasemmin. Mut tietkö et toi ei juurikaan lohduttanut että lähet Samui saarelle tammikuussa! Mulla noi lomat siirtyy varmaan 2007 talveen, et sillee..
 
Viimeksi muokattu:

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Zep sanoi:
Hommahan menee niin, että parisen vuotta sitten rallimiehet kitisi VM:n olevan pelkkä F1-lehti ja nyt taasen toisin päin. Mutta samaa mieltä olen kanssasi rallikeskeisyydestä ja pariin kertaan on jo ollut lähellä, ettei ole tullut avauduttua VM:n palautepalstalle. Valitellaan rata-autoilun lamaa, mutta mitä lehti itse tekee: jonkun kuppasen parin sivun "spesiaalin" missä ei ole lopulta mitään uutta... :D Onneksi sentään ratatoimittaja on vaihtunut parempaan suuntaan. Ennenhän kun juttua tuli Ahveniston ja Alastaron kisoista pari aukeamaa, muut sai tyytyä yhteen sivuun, josta rivien välistä oli luettavissa, että toimittajaa k*rpi lähteä toimistosta ajeleen kehäkolmosen ulkopuolelle. Sama taitaa olla edelleen laita eräiden toimittajien kanssa -kun on katsonut kahden viimeisimmän lehden aineistoa.

Yksi toimittaja on Grönholmin kamu, toinen Hirvosen, kolmas fanittaa ikuisesti Mikkolaa (ja siinä samalla erästä virittäjää ja Kuismasta),... näin se lehti tehdään. Kolme rallikuskia ja yksi rataharrastaja.

Kaiken kaikkiaan suomalaisen moottoriurheilumedian kontaktit nuoriin kuskeihin tuntuu olevan huteralla pohjalla.

Kyllähän se vähän noin näyttää toimivan. Mut voisin lisätä tohon ton Suomikeskeisyyden. Tarkoitan tolla et jos jossain vihtiputaalla on Jokkis-kisat ja samaan aikaan Italiassa ajetaan FR2.0 eurocupin kisa jossa mm. on suomalaisia nii silti luulen että jokkikset saa paljon isomman lehti jutun. (ei millään pahalla jokkislaisille)

Aina kun on vaikka siipi autoista juttua, tosiaan meinaa vähän naurattaa. Mut voin kyllä sanoo et oon vähän kade kun muut on lehdessä ja mä en. Mut mua ei kyllä sellai kiinnostakkaan et jos ne ei musta kirjota, lähetimpähän ainakin tiedotteen kuvat jne.. Tietää muitten kuskien taustat ja tilanteet nii voisin sanoo jo että kestä kirjotetaan seuraavassa lehdessä...

Joo asian ytimessä! Vähän vois joo tota lehteä nuorentaa ja tuoda sitä kautta vähän uutta sisältöä lehteen.
Mun mielestä sais olla kartingista enenmän juttua koska sieltähän ne seuraavat räikkoset tulee ja niille olisi iso ilo olla lehdessä!
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Onnea Japanin testeihin. Toivottavasti menee hommat putkeen ja saat paikan ensi kaudelle.

Noihin Inginin testeihin liittyen olis semmonen kysymys, että osaatko sanoa keitä muita kuljettajia niihin osallistuu? Entä onko sulla tarkoituksena päästä testaamaan myös jonkin muun japstitallin kalustoa?

Ja mites tuo Aasian FRV6, onko se vaihtoehto ensi kaudelle, jos Japanin kuviot eivät syystä tai toisesta toteudu?
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11235
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Zep sanoi:
Hommahan menee niin, että parisen vuotta sitten rallimiehet kitisi VM:n olevan pelkkä F1-lehti ja nyt taasen toisin päin. Mutta samaa mieltä olen kanssasi rallikeskeisyydestä ja pariin kertaan on jo ollut lähellä, ettei ole tullut avauduttua VM:n palautepalstalle. Valitellaan rata-autoilun lamaa, mutta mitä lehti itse tekee: jonkun kuppasen parin sivun "spesiaalin" missä ei ole lopulta mitään uutta... :D Onneksi sentään ratatoimittaja on vaihtunut parempaan suuntaan. Ennenhän kun juttua tuli Ahveniston ja Alastaron kisoista pari aukeamaa, muut sai tyytyä yhteen sivuun, josta rivien välistä oli luettavissa, että toimittajaa k*rpi lähteä toimistosta ajeleen kehäkolmosen ulkopuolelle. Sama taitaa olla edelleen laita eräiden toimittajien kanssa -kun on katsonut kahden viimeisimmän lehden aineistoa.

Yksi toimittaja on Grönholmin kamu, toinen Hirvosen, kolmas fanittaa ikuisesti Mikkolaa (ja siinä samalla erästä virittäjää ja Kuismasta),... näin se lehti tehdään. Kolme rallikuskia ja yksi rataharrastaja.

Kaiken kaikkiaan suomalaisen moottoriurheilumedian kontaktit nuoriin kuskeihin tuntuu olevan huteralla pohjalla.
Tää menee nyt pahoin offtopiciks (anteeksi, Pekka) mutta saa mut lopulta kommentoimaa aihetta.

Eihän VM umpisurkea lehti ole (taas kerran, vertaa muihin) mutta tuo toimittajajako pitää turhan hyvin paikkansa. No, pienellä joukolla tehdään ja kustantaja varmasti himoaa vain parempaa katetta. Ulkomaillakin paremmat lehdet yleensä katsovat moottoriurheilun maailmaa kapeammalla lajisihdillä.

VM:lle on aika turha lähettää palautetta. Joskus julkaistiinkin vastineeni TV-ohjelmien liiotellusta haukkumisesta, sen jälkeen TV-oikeudet tulivat kavereille, taso laski mutta haukkuminen loppui...

Tässä palautteeni jonka lähetin VM:lle 24.2.2005 (siis lähes 2v sitten) ja jota ei ikinä julkaistu. Mainittakoon että tuon virheitä vilisevän Hankirallistoorin oli kirjoittanut joku muu toimittaja kuin Urpo Vihervaara - ja samat virheet ja sananvalinnat oli kai sovittu jo neljä vuotta aiemmin...

Viime numeron Hankiralli-historiikissa oli sellainen tieto että viimeinen oikea Hankis 1994 oli kahdeksan EK:n kisa. Kyllä mun mielestä kisassa oli 20 pätkää ja Basti nousi voittajaksi serkkunsa ohi vasta viimeisen Kouvolan tauon jälkeen.

Sama virheellinen tieto oli jo 2001 Mobilia-museon Flying Finns -kirjassa Urpo Vihervaaran artikkelissa Hankirallista. Monessa muussakin kohdassa noiden kahden jutun näkökulmat vastasivat toisiaan.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Henri Karjalaisen sivuilta poimittua:

Kilpailu ja samalla kauden viimeinen finaali korvataan Zhuhaissa
järjestettävällä kilpailulla 16-17.12., missä taistelen vielä sarjan
kolmannesta sijasta.

Eikös tuo Zhuhain kisa ole IFC-sarjan osakilpailu? Missään muualla ei näyttäisi olevan tietoa, että siellä jaettaisiin myös Aasian sarjan pisteitä. Jos tuo tosiaan korvaa Pekingin peruuntuneen kisan, ei Pekan mestaruus olekaan vielä varma.
 
Ylös