Kysy Pekka Saariselta

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Chaos Asia

Kyllä pitää paikkaansa. Kuulin asiasta itse viime keskiviikkona. Erittäin tyhmä ratkaisu järjestäjiltä koska ensin julkistettiin sarjan lopulliset tulokset ja sit yhtäkki lisätäänkin kisa ilman minkäänlaista tiedustelua kuljettajilta. Karjalaisen talli ART valitti A1-kisasta ja FRD motorsport päätti tehdä heille hyväntekeväisyyttä järjestämällä tämän ylimääräisen kisan heitä varten. Kisa tullaan ajamaan samassa lähdössä IFC:n kanssa.

Kuten aikaisemmin oli puhetta että moottoriurheilussa ei ole mikään varmaa ja sehän taas huomattiin. Inging Motorsportin kanssa sovitut testit peruuntuivat koska Roberto Streit allekirjoitti kahden vuoden sopimuksen heidän kanssaan. Tästä syystä johtuen mm. minulle tarjottu ylimääräinen FR3.5 testi peruuntui. Tämä olisi ollut samaan aikaan kuin Japanin F3 testit, joten jouduin siitä kieltäytymään sen takia.

Mutta hanskoja ei olla vielä lyöty tiskiin koska sillä minulla on jo uusi kanava auki Japania kohtaan. Myös on nyt varmistunut että pyöritän FR2.0 teamiä ensi kaudella Aasiassa. Kolmen kuljettajan voimin minun teami lähtee AFR- ja IFC-sarjaan. Teamin nimenä tulee olemaan PSR Pekka Saarinen Racing, mikä myös tulee tukemaan kuljettajia jotka liittyvät tähän teamiin.

Jutellaan siitä vähän myöhemmin kun kaikki on varmistunut.

-Pekka

burb

.
PekkaSaarinen sanoi:
:eek:

Olipa erikoinen ratkaisu sarjan järjestäjiltä, toivottavasti tuo nyt ei enää tuosta mutkistu...

Uudelle tiimille onnea matkaan! :thumbup:

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Pekka voitti eilisen kisan, jossa jaettiin viimeiset Aasian FR2.0-pisteet, ja varmisti mestaruuden lopullisesti. Onnea mestarille!

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
AFR-IFC

Viikonloppuna tuli taas voitot tilille. lauantaina voitin AFR-sarjan viimeisen
lähdön ja sunnuntaina voitin myös viimeisen IFC:n lähdön. Tein siitä myös
hienon tarinan, mutta jostain syystä en löydä sitä enään. Mutta pakko kertoa että donitsien määrällä ei ollut mitään järkeä! Piti myös kilpailun johtajalta kysyä lupa pikkuseen extra näytökseen kilpailun jälkeen, koska kisa tuli livenä nii varmaan jossain vaiheessa saan donitseista clipit..

Pekka

*wruuum*

Well-known member
Onnea onnea, upea suoritus Pekalta! Katsotaan jos niitä donitsi videoita vielä löytyisi. :thumbup: Ja nyt kun vielä muistaa pyytää, niin mukava olisi myös tuo tarina lukea, mikäli sen vielä löydät.

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
2007

Back to bisnes.

Tänään alkaa taas bensa kiertämään veressä, sillä tänään lennän yön yli Hong Kongiin ja siitä matkataan zhuhaihin ja siitä sitten Shanghaihin ja sit siitä suoraan Japaniin. Japanissa olisi F3 teamissä vähän penkin tekoa, siitä sit yks vapaa päivä ja Fujin F1-radalle ajamaan kaksi päivää testiä.

En kuitenkaan tässä vaiheessa vielä rupea paljastamaan teamiä, mutta kyllä siitä tulee sitten päivitystä myöhemmin. No mutta palataan taas astialle.

Pekka

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
F3 tiimiä en rupea veikkaamaan/tivaamaan kun et kerran kerro, mutta mikäs juttu tuo Zhuhain keikka on? Aiemmin mainitsemasi AFRV6-testi jollekin uudelle tiimille? Ainakin Eurointernational ja BTMotorsport ovat ilmaisseet aikeensa osallistua tuohon sarjaan, joten ajatko mahdollisesti jommalle kummalle noista? Vai onko sekin vielä salaisuus ja suuri mysteeri, josta kuulemme lisää seuraavassa jaksossa :wink:

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Otto Hokkanen sanoi:
F3 tiimiä en rupea veikkaamaan/tivaamaan kun et kerran kerro, mutta mikäs juttu tuo Zhuhain keikka on? Aiemmin mainitsemasi AFRV6-testi jollekin uudelle tiimille? Ainakin Eurointernational ja BTMotorsport ovat ilmaisseet aikeensa osallistua tuohon sarjaan, joten ajatko mahdollisesti jommalle kummalle noista? Vai onko sekin vielä salaisuus ja suuri mysteeri, josta kuulemme lisää seuraavassa jaksossa :wink:
Joo se ei ole kumpikaan näistä. Annetaan nyt senkin olla salaisuus kun kaikki muutkin ovat. Euro ja BT muuten on varmistanut osallistumisensa.

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Profekti 2007

Jaotellaas nyt ensimmäisenä tää tuleva vuosi muutamaan osaan teami, F3 Japan, F3 Espanja, testit..

Lähetään kattoon tätä hommaa mun teamin puolelta. Eli tuun ajattamaan kolmea kuskia tänä vuonna, kuskeista en viitsi sanoa sen enenpää kun nimet ei ole vielä papereissa. Mut tää juttu toimii sellain että olen vuokrannut suurimman osan kalustosta FRD Motorsportilta ja lähinnä haen tällä vaan kokemusta näistä hommista. Rahoituksen pääasiassa hoitaa kuljettajat.
Pääosin teen työtä FRD:n kanssa ja tarkoitukseni on kouluttaa hyvä miehistö ensi vuotta varten, ensi vuodelle tarkoituksenani oli ostaa kaikki kalusto minkä nyt vuokraan. Teamiä ensi vuonna pyörittäisi sitten tämä porukka mitä tänä vuonna koulutan. Eli saisin vähän niin kuin puoli-ilmaseks porukan ja vehkeet kun tänä vuonna teen FRD:lle promootio ja racing school juttuja...

Formula kolmosia nyt tarjotaan joka puolelta palloa mm. Japanin lisäksi tarjouksia on tullut Briteistä, Saksasta ja Espanjasta. Varteen otettavia vaihtoehtoja ainoastaan on tullut Japanista ja Espanjasta, lähinnä teamin sponsorit hoitaisivat meikäläisen osuuden budjetista. Mutta katsellaan nyt vähän aikaa vielä. Sen ainakin olen varmistanut että päällekkäisyyksiä ei ole ainekaan Japanin kolmosten ja Aasian rellujen kanssa. Eli homma skulaa.

Testeistä nyt ei vielä ole sen enenpää tietoa paitsi että Fujissa huomenna ajellaan siviili autolla ja sit seuraavat kaks päivää kolmosilla. Se mitä Fujissa pääsee ajamaan siitä ei ole vielä tietoa mutta teami ZAP Speed on luvannut kahta päivää ajoa. Kattellaan miten homma tästä etenee.

Otto muuten voit laittaa ihan mitä kuvia sulla vaan on, eipä se minua haittaa jos paikallisen seiskan kuvat löytyy netistä.

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Jaa niin tosiaan. Pekka oli "päässyt" HK:ssa sikäläisen seiskan kaltaisen valmisteen juttuun, sillä lehti oli päätellyt Pekan seurustelevan tuon aikaisemmin tässäkin ketjussa mainitun entisen Miss HK Lee Sansanin kanssa.

Vaikka lehti ei varsinaisesti Pekan omia (oikeita) ansioita noteerannutkaan, niin voihan homman ajatella niin, ettei negatiivista julkisuutta ole olemassakaan... ja olihan juorulehden toimittaja kuulemma sentään tituleerannut Pekkaa seuraavaksi Schumacheriksi ;)

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Otto Hokkanen sanoi:
Jaa niin tosiaan. Pekka oli "päässyt" HK:ssa sikäläisen seiskan kaltaisen valmisteen juttuun, sillä lehti oli päätellyt Pekan seurustelevan tuon aikaisemmin tässäkin ketjussa mainitun entisen Miss HK Lee Sansanin kanssa.

Vaikka lehti ei varsinaisesti Pekan omia (oikeita) ansioita noteerannutkaan, niin voihan homman ajatella niin, ettei negatiivista julkisuutta ole olemassakaan... ja olihan juorulehden toimittaja kuulemma sentään tituleerannut Pekkaa seuraavaksi Schumacheriksi ;)
Ei ihme, että Pekka viihtyy seudulla :thumbup:

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Noh noh kaverit... Kyllä täällä jotenkin viihtyy ilman Miss HongKongiakin. Osaan jo kirjoittaa oman nimeni kiinaksi, enenpää en taida opetellakkaan! Mulla muuten alkaa Kiinan opiskelut ens viikolla..

Testeistä sen verran että olin seitsemänneksi nopein siinä vaiheessa kun jäin jäähylle. 1,5sekunttia kärkeen ja 40 kierrosta tilille. Tuli myös muutoksia tossa eilen kun teami ilmoitti että joudun jakamaan auton. Mut huomenna aamulla lisää stoori kuvien kera.

Pekka

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Tässä epävirallisia testiaikoja kahdelta päivältä:

Koodi:
16.-17.1.2007 (yhdistetty)

1.  Kazuya Oshima	JPN  TOM'S 		1'36"577
2.  Hiroaki Ishiura 	JPN  TOM'S 		1'36"614
3.  Oliver Jarvis 	GBR  TOM'S 		1'36"642
4.  Yuhi Sekiguchi 	JPN  Now Motorsports 	1'36"799
5.  Roberto Streit 	BRA  INGING 		1'36"967
6.  Hironobu Yasuda 	JPN  Threebond 		1'37"102
7.  Marko Asmer 	EST  Threebond 		1'37"301
8.  Koki Saga 		JPN  Le Beausset	1'38"490
9.  Muneyuki Kurihara 	JPN  ZAP SPEED		1'38"490
10. Pekka Saarinen 	FIN  ZAP SPEED		1'38"498
11. James Winslow 	GBR  Threebond		1'38"888
12. Motoaki Ishikawa	JPN  New Team 		1'43"147
Pekan sijoituksen häntäpäässä selittänee se, että parhaat ajat ajettiin ensimmäisenä päivänä kun sankarimme vielä totutteli uuteen autoon, jonka vieläpä joutui jakamaan toisen kuskin kanssa. Keskiviikkona kun auto ja kuski alkoivat alla iskussa tuli taivaalta vettä, eikä huippuaikoja luonnollisesti syntynyt yhtään kellään.

Pekka selitelkööt lisää, jos mulla meni tulkinta päin mäntyä.

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
LEHDISTÖTIEDOTE 18.01.07

Pekka Saarinen Japanin F3-sarjan testeissä

Suomen Pekka Saarinen testasi kuluvalla viikolla Japanin Formula 3-
sarjan autoa Toyota:n F1-tiimin kotiradalla Fujissa. Saarinen ajoi
kauden ensimmäiset testit ZAP Speed-tiimin F3-autolla kahtena eri
päivänä, mutta joutui jakamaan auton Japanin F4-sarjan voittajan
Kuriharan kanssa. Saariselle testi oli ensimmäinen F3-autolla niin
kuin myös ajaminen Fujin F1-radalla. Kauden ensimmäisiin Japanin F3-
testeihin Saarinen pääsi starttaamaan radalle ainoana Rookie
kuljettajana, mutta sehän ei kokenutta Saarista paljon haitannut.

[WINDOWS-1252?]”Mitäs tässä nyt ruveta ihmettelemään, kaikkihan rookieita jossain
vaiheessa on ja tuskin se mun suorituksissa tulee loppujen lopuksi
[WINDOWS-1252?]mitenkään näkymään”.

Tiistaina Saariselle kertyi 40 kierrosta ja paljon ajokokemuksia.
Pekan tullessa kuljettajan vaihtoon, hän oli kellottanut ajan
1.38.498 mikä oikeutti seitsemänteen sijaan siinä vaiheessa päivää.
Saarinen jäi tuossa vaiheessa parhaan ajan kellottaneelle Ishiuralle
1,5 sekuntia. Keskiviikkoaamuna tiimi ilmoitti, että toinen
kuljettajista putoaa pois iltapäivään mennessä ja niinhän Japanin
poika joutui vaihtopenkille kun Pekka täräytti sateella
seitsemänneksi nopeimman ajan. Iltapäivällä testit jatkuivat ja
Saarinen kellotti kokoajan nopeampia aikoja mutta sateen koventuessa
vauhti hiljeni kaikilla. Saarinen jäi iltapäivän reeneissä
kahdeksanneksi mikä ei ollut ihan huono sijoitus vaikeissa oloissa.

[WINDOWS-1252?]”Olihan se alkuun vähän hankalaa mutta sitten kun sai vähän rytmistä
kiinni, niin homma alkoi toimia. Ajoa tietenkin tiistaina olis voinu
olla enenmän kuin 40 kierrosta, mikä nyt ei järin paljoa ollut.
Keskiviikkona erot vähän tasottu kun päästiin ajamaan sateella ja
tottakai rajat tuli myös kokeiltua. Välillä pyörin radalla kuin
poranterä mutta sellaistahan se aina alkuun on. Loppua kohden aloimme
löytää hyvät säädöt autoon ja kellottelin siihen sekunnin päähän
[WINDOWS-1252?]kärjestä, mikä minun ja tiimin mielestä oli todella hyvä suoritus”.

Japanin F3-sarjaan Saarinen ei ole vielä sopimusta allekirjoittanut,
mutta miehen mielestä homma on sivallusta vaille valmis.

[WINDOWS-1252?]”Mulle on nyt tullu tarjouksia vähän enenmänkin ja luulen että jonkun
niistä otan. Tuli myös uusi tarjous yhdeltä huipputiimeistä nimeltä
Three Bond ja luulen että testaan heidän kanssaan ensi viikolla
Motegissa. Toinen kuljettaja heillä on jo varmistanut paikkansa eli
omaan hyvät mahdollisuudet päästä heidän tiimiinsä. Nyt vaan eletään
[WINDOWS-1252?]päivä kerrallaan ja katotaan mihin tuulet vie”.

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Espanjan F3-testit

Ollaan oltu vähän pimennossa tässä vähän aikaa, mutta on meinannut pidellä vähän kiireitä.

Joo tosiaan olin tossa eilen testaamassa Catalonyan radalla F-3-kärryä. Testasin GTA Motorsportin kanssa yhden päivän. Testit meni minulta yllättävänkin hyvin, ensimmäistä kertaa radalla ja toista kertaa kolmosen ratissa ja olin loppujen lopuksi kolmanneksi nopein teami kaverin kanssa. Mikä siitä teki yllättävän hyvän oli se että lensin suoraan Hong Kongista testeihin ja vielä onnistuin saamaan itteni kuumeeseen ennen testejä. Meinas ehkä vähän happi loppua.. Muutes, Catalonyan rata oli aikas hieno paitsi että ne oli muuttanut viimeiset (tupla oikeen) mutkat ja tehnyt siihen hidaste sikaanin!

Mut jatkan nyt matkaa tästä Pariisista takas Hong Kongii ja palaan asiaan tossa viikonlopun aikana.

Pekka

Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
PekkaSaarinen sanoi:
Ollaan oltu vähän pimennossa tässä vähän aikaa, mutta on meinannut pidellä vähän kiireitä.

Joo tosiaan olin tossa eilen testaamassa Catalonyan radalla F-3-kärryä. Testasin GTA Motorsportin kanssa yhden päivän. Testit meni minulta yllättävänkin hyvin, ensimmäistä kertaa radalla ja toista kertaa kolmosen ratissa ja olin loppujen lopuksi kolmanneksi nopein teami kaverin kanssa. Mikä siitä teki yllättävän hyvän oli se että lensin suoraan Hong Kongista testeihin ja vielä onnistuin saamaan itteni kuumeeseen ennen testejä. Meinas ehkä vähän happi loppua.. Muutes, Catalonyan rata oli aikas hieno paitsi että ne oli muuttanut viimeiset (tupla oikeen) mutkat ja tehnyt siihen hidaste sikaanin!

Mut jatkan nyt matkaa tästä Pariisista takas Hong Kongii ja palaan asiaan tossa viikonlopun aikana.

Pekka
No on poranterämeininkiä! :ahem: