Markus Palttala
Well-known member
Spa on kyllä ylivoimainen suosikki. Ja tilannetta parantaa vielä se, että se on meidän "kotiratamme". Luukultani on matkaa parikymmentä minuuttia. Eau Rouget ja Blanchimontit ovat jo legendaarisia ja niissä tosiaan vaaditaan vähän palloja (toim.huom. balls). Uusittu Bussipysäkki ei ole enää niin hieno kuin edellinen, rauhallisempi kun kanttien yli ei voi roiskia. Spassa on aina siistiä ajaa, siellä on vain jotenkin hyvä rytmi, haastetta, nopeita paikkoja, hitaita paikkoja, korkeuseroja.jaska sanoi:Span radalla olet ajanut ja muistaakseni siitä joskus täällä kertonutkin. Mitkä muut radat on jäänyt positiivisina, tai negatiivisina kokemuksina mieleen ?
Nürburgringin vanha Nordschleife on tietenkin aivan oma lukunsa. Siitä voidaan olla montaa mieltä, mutta mahtava paikka se on. Varsinkin yöllä sateessa... En kyllä silti ensimmäisenä kärräisi 700hv Porscheamme sinne.
Zolderissa ajamme myös paljon, mutta se on sellainen tylsä jarrutus-kiihdytys-shikaani -paikka. On sielläkin pari nastaa mutkaa, mutta esim. kaksnelosessa se on vähän puuduttava.
Hondalla tykkäsin ajaa Oscherslebenissä. Jopa niin paljon, että opin kirjoittamaan sen oikein.
Ranskassa on paljon hitaita ratoja, jotka eivät oikein sytytä ja Magny-Cours on hieman tylsä. Dijonissa on hieno ajaa, korkeuseroja ja nopeita mutkia, se on vain vähän pomppuinen nykyään. Ledenon on myös mielenkiintoinen rata kukkulan päällä aivan etelässä.
Kotimaisista pitää tietenkin mainita Ahvenisto, jossa oli hauska ajaa Porschella. Vaikka se onkin melko hidas, niin kyllä siihen varikkomäkeen saa fiilistellä.
Edit: unohdin mainita Rockinghamin (UK), jossa testasin kerran erään asiakkaamme oikealta ajettavaa biturboa. Siellä oli mahtavaa kantata pieni pätkä doseraattua ovaalia. Ratahan on pääosin siellä keskellä.
Viimeksi muokattu: