(Lääke)kannabiskeskustelu

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kai tuo vanhemmuus muuttaa ihmistä. Halusi sitä tai ei. Aiemmin olin vahvasti laillistamisen kannalla, vaan en enää lain.
Niin se mieli muuttuu. Tietysti lääkekannabis voisi "vapautua". Olen vähän kahden vaihella sen suhteen että pitäisikö muuten vapauttaa. Mieluiten näkisin kannabiksen korvaamassa alkoholin ylikulutuksen tietyssä ihmispopulaatiossa, mutta muuten todennäköisesti se vain lisäisi sekakäyttöä.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
4972
Sijainti
Parc Fermé
Voishan tuon laillistaa.

Jo senkin takia et kannabiksenkasvatus on nykyään tehty kaikenmaailman thor-verkkojen sun muitten avulla suhtkoht helpoksi. Jos joku retostelee vielä 2010-luvulla sillä et on kannabista poltellut, niin eipä siinä oo mitään ihmeellistä. Vaikken itse oo polttanut moista tuotetta.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Selkäydinreaktiona suhtaudun pääsääntöisesti myönteisesti erilaisiin liberaaleihin hankkeisiin kuten huumausaineiden dekriminalisointiin ja niiden tuomiseen päivänvaloon. Ja muutenkin, jos kärsisin kroonisista kivuista, käyttäisin itsekin mieluummin lääkekannabista kuin esim. opiaatteja.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Tässä keskustelussa oli kyse lääkekannabiksesta. Tottakai pitäisi saada ostaa lääkekannabista. Ja olen liberaali sen viihdekäytönkin suhteen.
Joo, mutta. Mulla ainakin on puolustuksena se, että en osaa lukea.
Lääkekäyttö pitäisi olla sallittua. Etenkin terminaalivaiheessa pitäisi olla sallittu vetää ihan mitä lystää. Pulkasta Rapalaan.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18207
Terminaalivaiheessa taitaa olla jo nyt paremmat ropit tarjolla kuin suonensisäiset kannibekset.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Usein pointti kannabioidivaihtiksessa on Runarinkin mainitsema vähäiset sivuvaikutukset moniin reseptikoktaileihin verrattuna. Lisäksi se voi olla monella vähemmän päätä sekoittava, kuin monet opiaatit/-oidit. Lyrican ym. epilepsia-/ keskushermostoon vaikuttavien droppien haitat on pahimmillaan vitunmoisia.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Kai tuo vanhemmuus muuttaa ihmistä. Halusi sitä tai ei. Aiemmin olin vahvasti laillistamisen kannalla, vaan en enää lain.
Mulla on käynyt päinvastoin. Jo siis ennen kuin itse kokeilin ko. lääkitystä.

Pitkään halveksuin yli kaiken kaikenmaailman "kannabisnarkkeja", kunnes ihan oikeasti aloin ottaa selvää, millainen myrkky se oikeasti on esim. alkoholiin ja muihin, ihan oikeisiin huumeisiin verrattuna. Asenne on vuosien mittaan siitä sitten muuttunut entistä enemmän siihen suuntaan, että luonnonkasvi mikä luonnonkasvi, ei toisilla ihmisillä pitäsi olla mitään oikeutta määrätä mitä kasveja joku toinen ihminen haluaa luonnosta vetää lärviinsä. Olipa se sitten kantarellikastikkeen muodossa tai kuivattua hampun kukintoa.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Ongelmana niissä maissa missä kannabis on kielletty on mm. se, että saatavilla olevat lajikkeet on usein jalostettu korkeata THC-pitoisuutta ja päihdekäyttöä silmälläpitäen.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Kai tuo vanhemmuus muuttaa ihmistä. Halusi sitä tai ei. Aiemmin olin vahvasti laillistamisen kannalla, vaan en enää lain.
Se jäi vielä aiemmin sanomatta, että oon varsin tyytyväinen siihen, etteivät omat lapseni ole omaksuneet elämäntapaa, johon kuuluu huumausaineiden käyttö. Olisko niin käynyt sallivamman lainsäädännön alaisuudessa? Hyvä kysymys itseltäni.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
En kykene suostumaan lääkekäyttöä vapaammaksi.
Miksi viihteeksi? Laillisilla aineilla saa pään jo ihan riittävän sekaisin. Joskus liiankin sekaisin. Ei tarvita höpöheinää siihen enää
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Paha sanoa. Narkkari on aina narkkari, mutta ei se tietty vissiin ihan mustavalkoista ole. Kannabiksen osalta en ole tutustunut aiheeheen, mutta ensimmäinen reaktio = runar on kyllikki eli narkkis. Sorry, mutta tämmösen fiiliksen sain.
No ei se ehkä ihan noin mustavalkoista ole juu, ellei sitten pidä jokaista ei-absolutistia alkoholistina.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
En kykene suostumaan lääkekäyttöä vapaammaksi.
Miksi viihteeksi? Laillisilla aineilla saa pään jo ihan riittävän sekaisin. Joskus liiankin sekaisin. Ei tarvita höpöheinää siihen enää
Samaa mieltä. Lääkekäyttöön en ole perehtynyt nyt tarkemmin, ehkä pitäis. Mutta kuten jo sanoin, vanhakantaisena tämän asian suhteen tulee ensiksi vaan pipopäiset pössyttelijät mieleen, jotka ihan vaan ”lääkkeeksi”, ja tästä pieni matka piripäähän tai Sillanpäähän, kun mikään ei riitä ja mitään ongelmaa ei ole. Eri aineita toki, mutta niin on viski ja kaljakin.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Lääkekäytön hyväksyn täysin.

Alkoholissa on ihan tarpeeksi ja vähän jo liikaakin huumaavia aineita populaatiolle. Ei tarvita enää lisää vaihtoehtoja.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Samaa mieltä. Lääkekäyttöön en ole perehtynyt nyt tarkemmin, ehkä pitäis. Mutta kuten jo sanoin, vanhakantaisena tämän asian suhteen tulee ensiksi vaan pipopäiset pössyttelijät mieleen, jotka ihan vaan ”lääkkeeksi”, ja tästä pieni matka piripäähän tai Sillanpäähän, kun mikään ei riitä ja mitään ongelmaa ei ole. Eri aineita toki, mutta niin on viski ja kaljakin.
Jep, yhtä pieni matka kuin ykkösoluen juomisesta käsidesiä juovaan rappioalkoholistiin. Todellinen vaara tuon logiikan mukaan koska ykkösolutta saa kaupasta vapaasti ostaa. Ja jopa vahvempia alkoholiin pohjautuvia huumeita. (Alkoholihan ON huume, ja erittäin vaarallinen sellainen, turha sitä on kaunistella)
 
Ylös