(Lääke)kannabiskeskustelu

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Jengi ei oikeasti välitä haittavaikutuksista ja peilaa sitä ainoastaan alkoholiin ja sen haittavaikutuksiin.

Olisipa kiva kuulla mielipiteenne siinä vaiheessa kun perheenne lapsi on psykoosissa hourulassa. Varmaan silloinkin toteaisitte että hyvä ettei juonut viinaa sentääs.
En haluaisi että oma lapsi kokeilisi/käyttäisi.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Olisipa kiva kuulla mielipiteenne siinä vaiheessa kun perheenne lapsi on psykoosissa hourulassa. Varmaan silloinkin toteaisitte että hyvä ettei juonut viinaa sentääs.
Pelkällä kannabiksella psykoosiin pääseminen ilman esim. taustalla piileviä mielenterveysongelmia tai muiden (lääke)aineiden käyttöä lienee äärimmäisen harvinaista. Tilastotietoa ei mutuiluni tueksi kylläkään ole, joten tulen mielelläni korjatuksi jos olen väärässä.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Mä mutuilen sitten että kannabiksen käyttäjillä on paljonkin mielenterveysongelmia. Tilastoja ei kylläkään ole.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18206
Mä mutuilen että ihmisillä yleensäkin on paljon mielenterveysongelmia.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Pelkällä kannabiksella psykoosiin pääseminen ilman esim. taustalla piileviä mielenterveysongelmia tai muiden (lääke)aineiden käyttöä lienee äärimmäisen harvinaista. Tilastotietoa ei mutuiluni tueksi kylläkään ole, joten tulen mielelläni korjatuksi jos olen väärässä.
Mun tuttava piirissä on yksi. Olen tullut siihen käsitykseen, että on erittäinkin vaarallinen nykyään, koska niin vahva siihen nähden mitä joksu parikytä vuotta sitten.




Australialaisessa 83 tutkimuksen meta-analyysissä todettiin, että kannabis aikaistaa psykoosien puhkeamista. Yleisesti kannabiksen käyttäjät sairastuvat psykoosiin normaaliväestöä useammin. Erityisessä vaarassa ovat nuorten ihmisten aivot, sillä kannabiksen käyttö voi häiritä nuorten aivojen kehitystä.[49] Aivot kehittyvät vielä yli 20-vuotiaillakin, ja jokainen päihde, jota käytetään niiden vielä kehittyessä, on haitallista.[50]

British Medical Journalissa julkaistun raportin mukaan teini-ikäisinä kannabista käyttäneiden todennäköisyys saada psykoosi 26 vuoden ikään mennessä on 10 % siinä, missä koko väestössä riski on 3 %. Tutkijaryhmä Maastrichtin yliopistolta tutki lähes 2 500:ta 14–24-vuotiasta saksalaista ja tuli siihen tulokseen, että kannabiksen poltto nuoruusiässä kasvatti psykoottisten piirteiden kehittymisen vaaraa kohtalaisesti. Paljon suurempi riski oli niillä kannabista polttaneilla, joilla oli psykoosialttius ennestään. Näillä henkilöillä riski kasvoi sitä suuremmaksi, mitä enemmän ja varhemmin he olivat kannabista polttaneet. Ryhmän vetäjä päätteli kannabiksen käytön aiheuttavan mahdollisesti jopa 13 % Alankomaiden skitsofreniatapauksista.[51]
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Silloin jos on yksi aine, yhdiste, whatever, pienin sivuvaitutuksinkin, jolla voidaan korvata useampi muuten elimistölle pitkäaikaiskäytössä haitallinen lääke, niin soisi siihen suuntaan lääketeollisuutta vietävän.

Yleisesti ottaen lääkkeiden käyttöä oiisi syytä pohtia tarkemmin. Onhan noita kivunhoitoon käytetty mm. kylmähoitoa, josta justiinsa aamulla tuli televisiossa, että kun kerran viikossa käy 120 asteisessa kylmäkaapissa jokusen minuutin ihmettelemässä niin elimistö hoitaa sen jälkeen kivut veke. ilmeisesti siis ainakin reumapotilaille suositeltava hommeli. Kylmänsietokykykin kuulema kasvaa.

Kaikki voittaa. Myös minä, koska minulla on häntäluukipea ja lääkärin työnnettyä sormi persereikään, on nyt myös persereikä kipeä, niin ei tuo häntäluu enää niin mielessä olekaan.

Nimim. missä myydään perstyynyjä, joissa on keskellä reikä.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Mun tuttava piirissä on yksi. Olen tullut siihen käsitykseen, että on erittäinkin vaarallinen nykyään, koska niin vahva siihen nähden mitä joksu parikytä vuotta sitten.
Tossa taitaa nyt olla vähän sama juttu, kuin että ei alkomahoolikaan kaikille sovi - jotkut saavat sitäkin nautittuaan mieliteon esim. surmata perheensä tai ajella autolla. Pitäisikö sekin sitten kieltää kaikilta muutaman pöhelön takia? En tiedä, vaikeita asioita.
Henk.koht. toki ihan sama mutta en näillä tiedoilla pidä kannabiksen kriminalisoinnin jatkamista kovin järkevänä.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Epäilen, jotta kannabiksen piikittäjät löytäisivät aineensa, saisipa sitä yheltä Ranen kaverilta tai Alkon hyllyltä. En silti toivo, jotta kukaan moista harrastaisi, en kyllä suosittele liiallista alkoholin tai tupakan ottamistakaan.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Tuosta ameriikan opiaattiongelmasta, niin onko sen taustalla joku sääntelyn vapauttaminen vai miksi siellä on kaikki alkanu popsimaan huumepillereitä?
 
Ylös