Sinne tunneliin olisi tarkoitus viedä vain kaupunkiratajunat, ei "pitkän matkan lähijunia". Tämä tarkoittaa siis Kehärataa, Keravalle jääviä kaikilla pysäkeillä pysähteleviä junia ja Leppävaaran junia, siis niitä junia jotka kulkevat omilla raiteillaan eroteltuna kaukoliikenteestä vasemman puoleisessa liikenteessä. Sillä kalustolla millä tällä hetkellä ajetaan Keravalta pidemmälle ei ole mitään asiaa niin jyrkällä mäellä suunniteltuun tunneliin kuin Pisara (tai Kehärata) on.Tämä Pisara-rata, joka nyt varmojen tietojen mukaan joko on torpattu tai nimenomaan ei ole. Niin mikä sen radan tarkoitus olikaan? Tekisivätkö lähiliikenteen junat, kuten P, K, R jne kierroksen keskustan alla? Rahvas voisi jäädä pois ja nousta kyytiin niihin/niistä, jos vaikka Hiekkaharjuun pitäisi päästä? Ja millä kohdin sukeltaisi junat tunneliin ja mistä ulos? Että oliko ideana, että lähilikenteen junat eivät tukkisi Helsingin päärautatieasemaa lain, vaan niihin asioitaisiin muualta vainen?
Päärautatieasemalle saapuisi ja lähtisi vain kaukoliikenteen junat maalaisia tuoden/vieden ja tietenkin rysiä myös?
Yritin etsiä enemmänkin viestejä vielä pitemmältä ajalta mutten tähän hätään nyt löytänyt. Vielä vaihtuu kyllä aloittaja, äläpä huolestu.Koskas minä tällaisen ketjun olen perustanut?
Näin minäkin muistelin. Saa minut pitää aloittajana vaikka jollain viisi vuotta vanhalla viestillä, joka ei liity pisaroihin.Yritin etsiä enemmänkin viestejä vielä pitemmältä ajalta mutten tähän hätään nyt löytänyt. Vielä vaihtuu kyllä aloittaja, äläpä huolestu.
Svois olla eurotehokkaampaa rakentaa nykyisten raiteiden päälle.Rakennetaan osa raiteista nykyisten raiteiden alle jo Pasilasta alkaen. Sitä tarkoitin.
Näyttäis homolta.Svois olla eurotehokkaampaa rakentaa nykyisten raiteiden päälle.
Totta. Jenkkilässä noita silloille rakennettuja ratoja lie enemmältikin, elokuvista päätellen ainakin.Näyttäis homolta.
Näinhän se tässä maassa on tapana. :ahem:Autoilijat rakentakoon ja maksakoon.
Mitenhän vitussa noi pinta-alat menee? Jos otetaan 50km säteellä kahdesta paikkaa olettaisin että ala on sama. Ymmärrän jos vesistöt ei ole mukana, mutta miten helvetissä Helsingin kohdalla on taas noin iso pinta-ala.Tuossahan voisikin hyödyntää meikiksen proggista.
50 km säteellä kaupungin keskusta.
Näytä liitetiedosto 20922
Tsadi 1,4
Tämpere 0,4
Renkku:
Mitäköhän sie nyt höpäjät.
Riippuu varmaan vuorovälistäkin. Jos se on 15min tai enemmän, niin mieluumin sitten ottaa kellosta katsotun vaihdottoman yhteyden, kuin että parilla pysäkillä odottelee 15min onneaan.Jotain pääkaupunkiseudun julkisessa liikenteessä on vikaa kun siellä kuulemma matkustajat vaihtoyhteyksiä karttavat. Bussilla tarttis päästä keskustaan....
Eikös se reittiopas kuitenkin aika hyvin kerro nopeimman (ja myös vaihtoehtoiset) yhteydet? Jos säännöllisestä työstä on kyse, niin aika nopeasti sen kätevimmän tavan oppii ulkoa.Riippuu varmaan vuorovälistäkin. Jos se on 15min tai enemmän, niin mieluumin sitten ottaa kellosta katsotun vaihdottoman yhteyden, kuin että parilla pysäkillä odottelee 15min onneaan.
No joskus aikoinaan aika rumia siltaratoja rakennettu niinku Berliinissä, mut kyllä ne nykyään ihan asiallisen näköiseks saadaan, kuten tossa Dubaissa:Totta. Jenkkilässä noita silloille rakennettuja ratoja lie enemmältikin, elokuvista päätellen ainakin.
Slummiuttaa ympäristöä noin niinku esteettisessä mielessä aika rajusti ne betonistruktuurit.
Ei sitä nyt Dubaihin asti olisi esimerkkiä varten tarvinnut lähteä, kun ihan Helsingissä ja Boss-tason Länsi-Vantaalla tuolla tavoin rakennettu Vantaankosken rata löytyy.mut kyllä ne nykyään ihan asiallisen näköiseks saadaan, kuten tossa Dubaissa:
http://gulfnews.com/polopoly_fs/1.856800!/image/690595273.jpg_gen/derivatives/box_475/690595273.jpg
Tuollaista olis metron laajentamisessakin voinu hyödyntää. Mut lähinnä ajattelin, että rautatieaseman laitureiden kohdalla olis huono se yläkerrosrata ja vaihteille kertyisi lunta entiseen tapaan.
Varmaan uljasta ja mahtavaa asua tuossa radan varressa.Boss-tason Länsi-Vantaalla tuolla tavoin rakennettu Vantaankosken rata löytyy.