Lancia Delta tasapäinen F1 auton kanssa?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Matxi:
Teuvo:
eikä vaan legendaarinen vaan paras piiiiitkään aikaan.

Mitenkäs se onkaan, jos laitetaan nykyaikainen MotoGP pyörä ja nykyaikainen F1 samalle radalle...
Pitäskö tehdä toikki... :)
Ajavat noilla MotoGP-luokan peleillä aika hurjia vauhteja jo. Melkein 330km/h tais olla Riossa huiput. Siinä mennään aika haipakkaa. Ja kun pyörästä otetaan 220-260 heppaa ulos niin...
Häviävät F1:lle radasta riippuen noin parikymmentä sekuntia.

Tässä pätevät myös fysiikan lait. Prätkän kosketuspinta (mekaaninen pito) ja pyörän downforce ja muut aerodynaamiset ominaisuudet ovat niin paljon huonompia kuin formula-1 autolla, ettei pyörällä ole mutkaisella radalla mitään mahdollisuuksia.

Tästä lienee turha kinastella, sillä vertailukelpoisia virallisia aikoja samoilta radoilta löytyy runsaasti.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Ennenkuin useampi ehtii ottamaan Matxin moottoripyöräkommentin tosissaan, niin paljastettakoon, että kyse oli vitsistä.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Wilpuri:
Ennenkuin useampi ehtii ottamaan Matxin moottoripyöräkommentin tosissaan, niin paljastettakoon, että kyse oli vitsistä.
Uuuups, olimpa hölmö. No on tässä topiikissa hurjempiakin väitteitä esitetty vakavalla naamalla.

wink
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Ilmari:

[qb]tässä topiikissa hurjempiakin väitteitä esitetty vakavalla naamalla.

wink
Tuon allekirjoitan kyllä oitis :) .

Muuten, nuo James-nimimerkin laittamat kuvat Lancia Deltasta on ilmeisesti tarkoitettu jonkunlaiseksi vakuutteluksi S4:n puolesta. Minut ne ainakin vakuuttivat lähinnä toiseen suuntaan.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Tuolla ylhäällähän oli todistetusti Wrc:n ja F ykkösen ero 33 sekuntia samlla radalla.
Joten B-ryhmäläiset olisivat hävinneet helposti radasta riippuen sen 20 sekuntia.
Muistaakseni Jyskälässä ja muuallakin ajettiin melko nopeasti samoja aikoja B-ryhmäläisten kieltämisen jälkeen.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
b-ryhmän autolla shikaanit ajetaan kaasu pohjassa, rattiakaan ei paljo tartte kääntää.. :D
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Uskomattoman pitkä topiikki saatiin aikaiseksi pleikkaripelin kyljessä olleesta sadusta.

:D
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Tämä on F1-puolen raamattutoikki. Valaistunutta näkemystä.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Näin joskus 90-luvun puolessavälissä pätkän jossa Katayama ja oisko ollut Max Biaggi ottivat viivaa. Tosin se oli vanha 500-kuutioinen. Seisovassa lähdössä Tyrrel jäi kaivamaan kuopppaa asvalttiin, mutta maalissa kilometrin kohdalla oli formula kuitenki ekana. Teho/painosuhdehan menee suht tasoihin, ja pienemmästä painosta voi pyörällä olla hiukan etua jarrutuksessa, mutta taas toisaalta häviää sen edun samantien ykkösen mekaaniselle ja aerodynaamiselle pidolle sekä hiilikuitujarruille. (Mitä jarrulevymateriaalia Motogp:ssä käytetään?)
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No hyvä, että huomattiin tämä vedätys edes jossain vaiheessa.

Mitä noihin RR-pyöriin tulee, niin ne häviää f1:lle kierroksella n. 40 sekuntia tavanomaisella moottoriradalla. Eli ovat todella hitaita. Vaikka ajaminenhan niillä on valtavan paljon vaikeampaa.
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
No mopothan ovat aivan statisteja F1-autoihin verrattuna. Käsitykseni mukaan jo F3-auto pesee Moto-GP vehkeen ainakin hitaalla radalla. Tietoa asiasta ei liene vaikea kaivaa. Luulisin, että liki 20s saa mopo takkiin F1-autolta Span tyyppisellä radalla.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Jerezissä muistaakseni 500cc prätkä hävis 1997 F1:lle noin 20sekkaa, jos en ihan väärin muista. Vai oliko jopa 30sekkaa, taisipa olla. Ja kaiken lisäksi prätkät ajoi suoraan siinä lopussa olleen hidastushikaanin (johon jarrutettaessa Häkkinen ohitti Villeneuven 1997 GP:n viimeisellä kierroksella). Mutkissahan prätkä jää aivan tolkuttomasti ykköselle, se on päivän selvä juttu.
 

James

Well-known member
Liittynyt
2.5.2003
Viestit
62
Sijainti
Janakkala
Jarto:
Tässä oli puhe siis mutkasta lähdöstä eli tilanteesta jossa vauhtia on F1-autossa pitkälti toistasataa km/h. Väitätkö ihan vakavalla naamalla että F1-auto tosiaan kiihtyisi tuossa vaiheessa hitaammin kuin nelivetoinen ralliauto?
B-ryhmäläisten kiihtyvyydeksi on ilmoitettu joissain lähteissä 0-100km/h 2,3s; edes tämän päivän f1:t eivät kiihdy yhtä nopeeta. Lisäksi on väitetty, että edes aikoinaan jyllänneet muutamat (1-4 automallia) turbo-f1-mallit eivät pysty peittoamaan tämän päivän f1-autojen kierrosaikoja. Tiedä sitten, onko kyseessä satua vaikko totta.

Joka tapauksessa on varsin ummikkoa sanoa, että kaikissa f1-autoissa oli turbot '86, sillä niin ei todellakaan ollut.

<small>[ 23-09-2003, 18:55: Message edited by: James ]</small>
 

James

Well-known member
Liittynyt
2.5.2003
Viestit
62
Sijainti
Janakkala
Höpöä puhua että f1 kiihtyy siinä ja siinä vauhdissa nopeemmin ja siinä vauhdissa hitaammin. Se johtuu vain voimasta/tehosta ja väännöstä, välityksillä kiihtyvyydestä saadaan aina halutunlainen ja se voidaan muokata millaiseksi halutaan. Tehokkaampi / parempi vääntö ja pito niin sillon kiihtyy kovempaa. Ja 4-vetoisella ralliautolla voi kaiketi ajaa luisussa mutkat ihan eri tavalla kuin 2-vetoisella. Kaikkihan tietävät, että 4-vetoinen kiihtyy aina paremmin kuin 2-vetoinen, johtuen siitä että kaikkien pyörien veto suuntautuu eteenpäin eikä vain takapyörien.

<small>[ 23-09-2003, 19:11: Message edited by: James ]</small>
 

James

Well-known member
Liittynyt
2.5.2003
Viestit
62
Sijainti
Janakkala
Niille, jotka eivät asiaa tiedä, kerrottakoon että '86 oli valittavana 2 konekonseptia f1:een:

1) 3,5 litrainen ilman turboa

2) 1,5 litrainen turbon kanssa = yli 1500 heppaa

Ja siis tuo 1,5+turbo pyyhkii lattiaa ahtamattomalla koneella.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">code:<hr /><pre style="font-size:x-small; font-family: fixed;">Williams: Honda 1.5 V6T
Mclaren: TAG 1.5 V6T
Lotus: Renault 1.5 V6T
Ferrari: Ferrari 1.5 V6T (Type 032)
Ligier: Renault 1.5 V6T
Benetton: BMW 1.5 L4T
Tyrrell: Renault 1.5 V6T
Lola: Ford F1 1.5 V6T ja Hart 1.5 L4T
Brabham: BMW 1.5 L4T
Arrows: BMW 1.5 L4T
Zakspeed: Zakspeed 1.5 L4T
Minardi: Motori Moderni 1.5 V6T
Osella: Alfa Romeo 1.5 V8T
AGS: Motori Moderni 1.5 V6T </pre><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Arial">Tuossa on vuonna 1986 käyttyjä moottoreita F1-sarjassa. Sinänsä ei tuon James-nimimerkin jankkauksesta jaksa välittää, mutta että ei jäisi jollekin muulle virheellistä kuvaa, niin siksi tuon listan väsäsin.

James muuten aiemmissa kommenteissaan luuli, että kyse oli sijasta 16 eikä sijasta kuusi. Sitten kun ilmi, että oli käsittänyt väärin, niin oli ilmeisesti liian myöhäistä antaa periksi vaan jankkaus sai alkaa. Toinen vaihtoehto on (uskottavampi mielestäni), että kaverilla on vain tylsää, ja haluaa saada huomiota ja aiheuttaa turhaa hämmennystä. Tuossa tapauksessa hahmon voisi ainakin minun puolesta laittaa hyllylle joksikin aikaa wink .
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
James:
Höpöä puhua että f1 kiihtyy siinä ja siinä vauhdissa nopeemmin ja siinä vauhdissa hitaammin. Se johtuu vain voimasta/tehosta ja väännöstä, välityksillä kiihtyvyydestä saadaan aina halutunlainen ja se voidaan muokata millaiseksi halutaan. Tehokkaampi / parempi vääntö ja pito niin sillon kiihtyy kovempaa. Ja 4-vetoisella ralliautolla voi kaiketi ajaa luisussa mutkat ihan eri tavalla kuin 2-vetoisella. Kaikkihan tietävät, että 4-vetoinen kiihtyy aina paremmin kuin 2-vetoinen, johtuen siitä että kaikkien pyörien veto suuntautuu eteenpäin eikä vain takapyörien.
Onko noin? Täältä lisää.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös