Millähän perusteella b-ryhmäläiset kiihtyvät nopeammin nollasta sataan kuin edes ikäisensä f1:set? Eivät ainakaan tehojensa puolesta, eivätkä painonsa, eivät renkaiden pito-ominaisuuksien(kosketuspinta-ala, kumiseos) Eivätkä alustan ominaisuuksien, eivätkä alhaisemman painopisteen... jne.Valtte Laapotti:
Todellisuudessa B-ryhmäläiset ansaitsevat maineensa, sillä ne kiihtyivät nopeemmin nollasta sataan kuin edes nykyiset f1-autot.
Jos B-ryhmä olisi pidetty hengissä niin kehitystyön tuloksena tänäpäivänä rallipolkuja ajettaisiin sellaisilla autoilla,jotka nöyryyttäisivät nykyformuloita millä asfalttiradallakin tahansa.
4-vetoinen vs. 2-vetoinenformulastara:
Millähän perusteella b-ryhmäläiset kiihtyvät nopeammin nollasta sataan kuin edes ikäisensä f1:set? Eivät ainakaan tehojensa puolesta, eivätkä painonsa, eivät renkaiden pito-ominaisuuksien(kosketuspinta-ala, kumiseos) Eivätkä alustan ominaisuuksien, eivätkä alhaisemman painopisteen... jne.Valtte Laapotti:
Todellisuudessa B-ryhmäläiset ansaitsevat maineensa, sillä ne kiihtyivät nopeemmin nollasta sataan kuin edes nykyiset f1-autot.
Jos B-ryhmä olisi pidetty hengissä niin kehitystyön tuloksena tänäpäivänä rallipolkuja ajettaisiin sellaisilla autoilla,jotka nöyryyttäisivät nykyformuloita millä asfalttiradallakin tahansa.
Mene kotiin Laapotti
Etkö itse tajua, ettei sillä ole merkitystä vaikka mutkat menisivätkin hitaammin jos suorat menevät vielä suhteellisesti nopeammin ja mutkasta lähtee suoralle nopeempaa?Ilmari:
Ettekö te tampiot tajua ettei sillä ole mitään merkitystä silloin kuin ruvetaan taittamaan Estorilin radan mutkia?
Olenko ainoa jonka mielestä tässä on hienoinen ristiriita? Miten mutkasta voi lähteä suoralle "nopeempaa" jos vauhti mutkissa on hitaampaa?James:
Etkö itse tajua, ettei sillä ole merkitystä vaikka mutkat menisivätkin hitaammin jos suorat menevät vielä suhteellisesti nopeammin ja mutkasta lähtee suoralle nopeempaa?
Jaa-a. Miten on mahdollista että se Lancia menis suorat suhteellisesti nopeammin kun sen huippunopeus on jotain 250km/h ja formulalla >80km/h parempi. Ja mutkissa Lancia ei takuuvarmana pysty ajamaan samaa vauhtia kuin formula 1. Painopiste, aerodynamiikka, mekaaninen pito... Oli sitten vaikka kuinka neliveto.James:
Etkö itse tajua, ettei sillä ole merkitystä vaikka mutkat menisivätkin hitaammin jos suorat menevät vielä suhteellisesti nopeammin ja mutkasta lähtee suoralle nopeempaa?
Siten, että nelivetoisen vetopito 700 hevosvoimalle on hieman eri luokkaa kuin 2-vetoisen, joka jää sutimaan enempi tai vähempi.Jarto:
Olenko ainoa jonka mielestä tässä on hienoinen ristiriita? Miten mutkasta voi lähteä suoralle "nopeempaa" jos vauhti mutkissa on hitaampaa?James:
Etkö itse tajua, ettei sillä ole merkitystä vaikka mutkat menisivätkin hitaammin jos suorat menevät vielä suhteellisesti nopeammin ja mutkasta lähtee suoralle nopeempaa?
Kumma kun ei faktoja uskota. Sijasta 6 siis on kyse eikä paalupaikasta. Ei tuon aikaisilla koneilla ilman turboa kovin kovaa päässyt.Matxi:
Jaa-a. Miten on mahdollista että se Lancia menis suorat suhteellisesti nopeammin kun sen huippunopeus on jotain 250km/h ja formulalla >80km/h parempi. Ja mutkissa Lancia ei takuuvarmana pysty ajamaan samaa vauhtia kuin formula 1. Painopiste, aerodynamiikka, mekaaninen pito... Oli sitten vaikka kuinka neliveto.James:
Etkö itse tajua, ettei sillä ole merkitystä vaikka mutkat menisivätkin hitaammin jos suorat menevät vielä suhteellisesti nopeammin ja mutkasta lähtee suoralle nopeempaa?
Kivaa inttää, eikö? Hauskaa mulla ainakin piisaa kun jotku ei osaa pienoistakaan maalaisjärkeä käyttää.
Mitä faktoja? Yhtään uskottavaa sellaista et ole ainakaan esittänyt. Ja etkö sinä puolestaan ymmärrä aerodynamiikan, painopisteen ja painon merkitystä? Eihän ne tosin ole yhtä kivoja ja miehekkäitä kuin turbokoneen vääntösi.James:
Kumma kun ei faktoja uskota. Sijasta 6 siis on kyse eikä paalupaikasta. Ei tuon aikaisilla koneilla ilman turboa kovin kovaa päässyt.Matxi:
Jaa-a. Miten on mahdollista että se Lancia menis suorat suhteellisesti nopeammin kun sen huippunopeus on jotain 250km/h ja formulalla >80km/h parempi. Ja mutkissa Lancia ei takuuvarmana pysty ajamaan samaa vauhtia kuin formula 1. Painopiste, aerodynamiikka, mekaaninen pito... Oli sitten vaikka kuinka neliveto.James:
Etkö itse tajua, ettei sillä ole merkitystä vaikka mutkat menisivätkin hitaammin jos suorat menevät vielä suhteellisesti nopeammin ja mutkasta lähtee suoralle nopeempaa?
Kivaa inttää, eikö? Hauskaa mulla ainakin piisaa kun jotku ei osaa pienoistakaan maalaisjärkeä käyttää.
Vedättää tahi ei...James:
Kumma kun ei faktoja uskota. Sijasta 6 siis on kyse eikä paalupaikasta. Ei tuon aikaisilla koneilla ilman turboa kovin kovaa päässyt.
Talvella... kunnon monsuunisateessa??öö ruz:
ei voi olla mahdollista missään olosuhteissa.