bigbear
Well-known member
Lopettakaa jossittelu ja kysykää asiaa vaikka Harri Toivoselta ja Markku Alenilta tai joltakin jolla voisi edes olla jonkinlaista tietoa asiasta
Ei tässä mistään jossittelusta ole mielestäni kysymys vaan terveestä päättelystä ja järjenkäytöstä.. Itseäni kiinnostaisi kuulla jalat maassa esitettyjä perusteluita sille, että miten ihmeessä S4 olisi pystynyt päihittämään aika-ajokuntoon säädetyt turbo-f1-autot. Cresto oli kyydissä ja Toivonen pari kiekkaa ajeltuaan muka jotenkin ihmeellisesti kykeni alittamaan viittä lukuunottamatta kaikkien f1-autojen aika-ajoajat.bigbear:
Lopettakaa jossittelu ja kysykää asiaa vaikka Harri Toivoselta ja Markku Alenilta tai joltakin jolla voisi edes olla jonkinlaista tietoa asiasta
Loistava video. Näkee juuri loistavasti sen että ihan hitailla vauhdeilla ykkönen ei ole mikään hirmupeli mutta kun siivet alkavat saamaan ilmaa päälleen ja downforcea tulee niin F40 jää heti ja kunnolla.oldez:
Noh tässä pieni video pätkä. Ferrari F40 0-100km/h 3.8sek vs. Jordan F1.video
0-100km/h 2.3 sekuntia ja soralla?Kerron: B-ryhmäläinen soralla 2.3 sekuntia
</strong>Ainoo vaan että b-ryhmäläinen kiihtyy nopeammin soralla kuin asfaltilla.
</strong>Jotta auton saa lähtemään mahdollisimman nopeasti liikkeelle asfaltilla pitää kierrokset nostaa parhaalle vääntöalueelle.
Lähde: http://www.lanciaaustralia.com.au/pages/articles/rallyhq.htmIn a set of tests carried out in early November (1985), Lombardi stated that the S4 had been timed at 2.8 sec from zero to 100 kmph and other figures showed that the car accelerated as quickly as a Cosworth engined Formula One car up to 400 metres, despite the rally car weighing 990 kgs.
Eli toisin sanoen pystyy "roikkumaan" F1 auton perässä ensimmäiset 400 metriä ja sen jälkeen putoaa.Faustus:
Delta S4:n kiihtyvyydestä:
Lähde: http://www.lanciaaustralia.com.au/pages/articles/rallyhq.htmIn a set of tests carried out in early November (1985), Lombardi stated that the S4 had been timed at 2.8 sec from zero to 100 kmph and other figures showed that the car accelerated as quickly as a Cosworth engined Formula One car up to 400 metres, despite the rally car weighing 990 kgs.
Muistanko väärin vai oliko Cossu vapaastihengittävä? Jos näin niin silloin Lancia ei edes voittaisi kiihtyvyydessä turbo formulaaIlmari:
Eli toisin sanoen pystyy "roikkumaan" F1 auton perässä ensimmäiset 400 metriä ja sen jälkeen putoaa.Faustus:
Delta S4:n kiihtyvyydestä:
Lähde: http://www.lanciaaustralia.com.au/pages/articles/rallyhq.htmIn a set of tests carried out in early November (1985), Lombardi stated that the S4 had been timed at 2.8 sec from zero to 100 kmph and other figures showed that the car accelerated as quickly as a Cosworth engined Formula One car up to 400 metres, despite the rally car weighing 990 kgs.
Joo. Tais olla se mylly jolla Keke voitti viimeisenä maailmanmestaruuden 1982 kiitos turbokoneiden huonon luotettavuuden. Perässähän se ei ois muuten pysyny.bigbear:
Muistanko väärin vai oliko Cossu vapaastihengittävä? Jos näin niin silloin Lancia ei edes voittaisi kiihtyvyydessä turbo formulaa
Moni härveli on kiihtynyt 0 - 100km/h erilaisiin aikoihin. Mutta kertokaa nyt ihmeessä miten ne liittyvät tämän topiikin aiheeseen??Sammypiru:
Muistelen kun Matti Alamäki ajoi Rally Crossia vissin joskus -80 luvulla, niin sen Porche kiihty nollasta sataan alle 4 sekunnin.
To give you an idea of the kind of performance GroupB cars were capable of I'll mention that in the 1986 season Henri Toivonen made two laps around the Estoril circuit, during a stage of the Portuguese rally, the fastest of which, in 1 minute and 18,1 seconds, would have qualified him in the sixth position of the F1 Grand Prix that same season. Ayrton Senna had the Pole Position in the 1986 Portuguese Grand Prix in 1 minute and 16,7 seconds...Toivonen was using the Lancia Delta S4 and was accompanied by his usual co-driver Sergio Cresto.