Hannub:
Mutta F1:llä päästään mutkissa lujempaa.. Huomaappa toi, jos aivosi kykenevät..
Kyllä -86 F1:ssäkin oli jo sen luokan parempi aerodynaaminen pitävyys varmaankin, ettei B-ryhmäläinen edelleenkään ois pärjännyt.. Moottoritehot varsinkin nykyään on sivuseikka verrattuna aerodynamiikkaan (hiukan karrikoidusti, onhan moottorillakin osansa).. Puhumattakaan, jos mietitään, et jos silloin vielä olisi F1:ssä ollut maaefektiautot.. Ois siinä mennyt kovimmaltakin pentuilijalta pahaiset housuun.
Huvittaa vaa kun jokkut amisteinit (amishan ei tässä välttämättä tarkoita samaa ku ammattikoululainen) alkavat kiukuttelemaan myöskin irl jostakin siviiliautosta "kyl se pesee F1-auton, kun siinä on paljon hevosvoimii".. Ei lol.. On tarvinnut siinä selventää, et vaikka ois 3000 hevosvoimaa, ni ei pärjää (jälleen hiukan äärimmäisyyksiin). Eli johtopäätös: F1 varsinkin nykyään on aivan ylitse muiden (ja jollakin B-luokan raadoilla ei varsinkaan nykypäivän ykkösille ois moottoriradalla sanansijaa). Ja vielä sananen tehoista: Vaikka B-ryhmän Lancialla oltaisiin saatu 1000 hevosvoimaa, saatiinhan joskus silloin BMW:llä 1500(?)..