"C tuli englannin kielen sanasta consumption, kulutus, sillä C-ryhmän autojen polttoaineenkulutusta oli rajoitettu siten, että C-ryhmän autojen tuli 1 000 kilometrin kilpailuissa tehdä 5 välitankkausta ja 24 tunnin ajoissa 25 tankkausta."
Eli kyseessä rankasti säännöin rajattu (jopa kulutus rajattu=jokainen tajuaa,ettei silloin voida irrottaa villeimpiä voimia radalle vapaasti mellestämään ja kaikki suunnittelu perustuu tähän sinänsä autourheiluun kuulumattomaan nyhveröinti-lähtökohtan) luokka tuo C-luokka.
B-ryhmä taas on tunnettu nimenomaan siitä, että kyseessä on ainoita täysin rajoittamattomia kilpa-autoluokkia maailman historiassa:thumbup: Tämä tosiasia on herättää kuulijoissa kunnioitusta. Siellä ei desilitroja laskettu kun annettiin palaa siihen malliin että Mikkolakin totesi "ei uskaltanut painaa kaasua pohjassa kuin 2 sekuntia, muuten tuli noutaja,voimaa oli niin paljon"!
Ihan turha verrata C-luokkaa siis aikansa moottoriurheilun kuningasluokkaan, eli B-ryhmään sen enempää. No itseasiassa sanottakoon, että yllättävän lähellä nuo rajoitetuilla koppiautoillakin(C-group) ajetut ajat verrattuna noihin F1-autoilla tehtyihin aikoihin (olivatko muuten kummatkin verranto-ajat 80-luvun peleistä?), mikäli C-ryhmäläisillä olisi niilläkin jo hakattu hitaammat F1-autot.