Lapset

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Kuinka helkkarin vanha Sam oikein on? Jotenkin ajattelin hänen olevan esim. itseäni nuorempi. Ja voihan tuo toki ollakin, jos sekä Sam että jälkikasvu ovat nuorna vitsan vääntäneet.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Kuinka helkkarin vanha Sam oikein on? Jotenkin ajattelin hänen olevan esim. itseäni nuorempi. Ja voihan tuo toki ollakin, jos sekä Sam että jälkikasvu ovat nuorna vitsan vääntäneet.
Minulta kysyttiin vielä vuosi sitten kaupassa keskikaljaa ostaessa papereita :eek::D:thumbup:
...täytyy muuten todeta että tuolloin menin hetkeksi ihan hiljaiseksi ja olisin varmaan ollut hauska näky piilokamerassa (ei kukaan ole nähnyt?)

On minulla vielä omat vanhemmat elossa ja puolet isovanhemmistanikin.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Minulta kysyttiin vielä vuosi sitten kaupassa keskikaljaa ostaessa papereita :eek::D:thumbup:
...täytyy muuten todeta että tuolloin menin hetkeksi ihan hiljaiseksi ja olisin varmaan ollut hauska näky piilokamerassa (ei kukaan ole nähnyt?)

On minulla vielä omat vanhemmat elossa ja puolet isovanhemmistanikin.
:eek: :thumbup:
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Kuinkahan yleistä on, että lapsella on elossa vähintään yksi isovanhemman isovanhempi? Itselle ei ainakaan tule omasta suvusta tai tuttavapiiristä ainuttakaan tapausta mieleen.
 

Örfil

Guest
Ei ole meidänkään suvussa näin päässyt käymään. Max kolme sukupolvea on ollut elossa yht'aikaa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26885
Mummoni ehti olla muutaman vuoden useammankin lapsen isoisoisoäiti eli viisi sukupolvea oli elossa. Hän oli ite ainoan lapsensa saanut 17-18 vuotiaana. Isäkin esikoisensa syntymän aikaan oli parikymppinen ja velipuoli tuli isoisäksi 32 vuotiaana.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Mummoni ehti olla muutaman vuoden useammankin lapsen isoisoisoäiti eli viisi sukupolvea oli elossa. Hän oli ite ainoan lapsensa saanut 17-18 vuotiaana. Isäkin esikoisensa syntymän aikaan oli parikymppinen ja velipuoli tuli isoisäksi 32 vuotiaana.
Siellä on vedetty liikkuvat taakse heti, kun vaan on liikkunut.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Kuinkahan yleistä on, että lapsella on elossa vähintään yksi isovanhemman isovanhempi? Itselle ei ainakaan tule omasta suvusta mieleen.
Olettaisin varsin harvinaiseksi.

Mun isoäidit menivät pois kun olin noin 11 - 12 vuotias. Ensin keski-Pohjanmaan tummu ja sitten noin vuoden kuluttua Satakunnan mummu.

Isoisät poistuivat viikon välein, kun olin vissiin 15-vuotias. Satakunnan taata ensin ja reilun viikon kuluttua keski-Pohjanmaan tuta.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Minulla oli äitin mummo hengissä kun olin pieni. Samoin omalla lapsella oli syntyessään minun mummu ja vaimon molemmat mummot hengissä. Mutta siitä pidemmälle ei ole mennyt.

edit. ja niin olihan äitin pappakin hengissä.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26885
Minulla oli äitin mummo hengissä kun olin pieni.
Mullakin. Sen kuoleman aikoihin perhettäni huhuiltiin radiossa "matkalla jossain Suomessa"-tiedotteella. Julkkiksia.
Rupesin miettimään paljonkohan isovanhempieni isovanhempien kuolemasta lie aikaa. Näinköhän ovat edes jatkosodan aikaan olleet hengissä.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Exällä on neljä sukupolvea elossa. Oli jossain vaiheessa viisikin. Tämän hetken vanhimmat iän puolesta voivat ihan hyvin nähdä seuraavankin sukupolven.
Kovia nussimaan ja oisko pitkän iän salaisuus vähäinen työnteko? Sairaseläkkeelle tykkäävät hakeutua viimeistään nelikymppisenä.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Neljä samanaikaista sukupolvea ei liene kovin harvinaista, on noita omassa suvussa tälläkin hetkellä. Äidin isoäiti kuoli kun olin suunnilleen kahdeksanvuotias. Viisi sukupolvea vaatiikin jo useamman peräkkäisen nykymittapuulla suhteellisen nuorena lisääntymisen.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Omassa suvussa oli äidin puolelta viisi sukupolvea elossa vielä 90-luvun lopussa. Papan sisaruskatraasta oli tässä hiljattain juttua ainakin ilta-sanomissa kun 16 lapsesta on vielä 13 elossa ja yhteisikä on yli 1000 vuotta.
 
Ylös