Leffa-arvostelumme.

Sue_me

Well-known member
Katselinpa ensimmäisen filkan vuosiin ihan kotosalla. Yleensä jossain reissun päällä tullut kateltua enämpi.

Drive (2011) Ei Driven, toim. huom

Olipa pienemmän budjetin elokuvaksi melko laadukas tuotos. Aika synkkätunnelmainen oli ja loppua kohden alkoi päähenkilönkin todellinen luonne tulla esiin.

Eipä ole aiemmin Ryan Goslingin leffoja tullut katseltua. Aikalailla yhden ilmeen mies Clint Itäpuun tapaan, mutta sehän ei tämän tyylin leffoissa juuri haittaa.

Musiikistakin plussaa ehdottomasti.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Saman näyttelijän ja ohjaajan Only God Forgives on kyllä Driven yhtä ilmettä ja hidastempoisuutta toiseen potenssiin. Oli kyllä sellainen leffa, että mitä vittua...Kriitikot tykkää ja muut, että hohhoijaa. En tiedä. Se vaan meni yli. Silti oli kyllä katsomisen väärti hämäryydessään.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Saman näyttelijän ja ohjaajan Only God Forgives on kyllä Driven yhtä ilmettä ja hidastempoisuutta toiseen potenssiin. Oli kyllä sellainen leffa, että mitä vittua...Kriitikot tykkää ja muut, että hohhoijaa. En tiedä. Se vaan meni yli. Silti oli kyllä katsomisen väärti hämäryydessään.
Sillon siitä kuuluu tykkäillä jos kriitikot ylistää vaikka oikeasti olisi koko rainan ajan että hohhoijaa, mitäpä vittua. Kuten vaikkapa Avaruusseikkailu 2001.

Lunssila

Well-known member
Lievää pettymystä tahtoisin tässä ilmaista Fargo -televisiosarjasta. Coenin veljeksien leffa alunperin oli todella tunnelmallinen outoudessaan, kuten noiden velipoikien useimmat muutkin tuotannot, ja siihenhän fiilikseen vertaa tätä tv-sarjaa.

Eipä tämä sarja nyt ihan kympillä lähtenyt kuten alkuperäisideansa. Stoori ei rakennu kovinkaan vahvasti, jujuna kun liikaa yritetään käyttää henkilöhahmojen persoonia, jotka ovat välillä niin ylilyötyjä että uskottavuus pätkii.

Hyvä yrityshän tuo sarja on, ihan katsomisen arvoinen vaikka arvostelenkin, ja sinänsä enemmän toivoisi tällaista hieman pimeämpää televisiotuotantoa tehtäväksi. Kympin suorituksesta ei puhuta, mutta jos jotakin haluaa mulkoilla tunnin viikossa, niin paljon huonompaakin on tietty tarjolla. Meh.
Tänään 21:00 Herolta.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Captain Phillips

Ei tissin tissiä, mutta Tom Hanks toimii aina.

Hyvä oli raina. 4/6,5

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Lievää pettymystä tahtoisin tässä ilmaista Fargo -televisiosarjasta. Coenin veljeksien leffa alunperin oli todella tunnelmallinen outoudessaan, kuten noiden velipoikien useimmat muutkin tuotannot, ja siihenhän fiilikseen vertaa tätä tv-sarjaa.

Eipä tämä sarja nyt ihan kympillä lähtenyt kuten alkuperäisideansa. Stoori ei rakennu kovinkaan vahvasti, jujuna kun liikaa yritetään käyttää henkilöhahmojen persoonia, jotka ovat välillä niin ylilyötyjä että uskottavuus pätkii.

Hyvä yrityshän tuo sarja on, ihan katsomisen arvoinen vaikka arvostelenkin, ja sinänsä enemmän toivoisi tällaista hieman pimeämpää televisiotuotantoa tehtäväksi. Kympin suorituksesta ei puhuta, mutta jos jotakin haluaa mulkoilla tunnin viikossa, niin paljon huonompaakin on tietty tarjolla. Meh.
Tuohon olis tarkoitus tutustua, Netflixissä sen heitin jo sinne omien susikkien joukkoon odottelemaan vuoroaan. Rima on vaan tällä hetkellä aika korkealla, koska tulin juuuri katsoneeksi Breaking Badin loppuun (alusta loppuun muistaakseni alle kuukaudessa, puolet niistä ehkä viikossa, kun olin sairaslomalla enkä juuri muutakaan pystynyt tekemään), nousi mun ikiomalla vaatimattomalla listallani kaikkien aikojen sarjaykköseksi. Nyt ryhdyin katsomaan "Orange is the nex black" -sarjaa ja epä tuokaan paskemmalta tunnu, ei nyt kuitenkaan mitään Breaking Bad -tasoa ainakaan vielä alussa. Kolme tai neljä osaa vasta alusta katsonut.

Fargohan oli todellakin leffana kertakaikkiaan mainio.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Captain Phillips

Ei tissin tissiä, mutta Tom Hanks toimii aina.

Hyvä oli raina. 4/6,5
Olihan tuo ihan katsottava, mutta mulla oli kokoajan sellainen tunne, että tosta olis saanu enemmänkin irti. Oli aikalailla Tompan varassa tuo leffa ja mikäs siinä, kyllähän Tomppa osaa.

Ei kuitenkaan leffa, jota ehkä koskaan tulen katsoneeksi toiseen kertaan.

pendellstock

Well-known member
Scent of a Woman

Al Pacino on yksi historian parhaita näyttelijöitä ja tekee täyden kympin suorituksen taas. Hieno tarina ja hyvin näytelty kokonaisuus myös muiden roolien osalta, vaikka Al Pacino itseoikeutetusti varastaakin show:n upealla roolisuorituksellaan. 9/10 pistettä.

pendellstock

Well-known member
Taken 1 ja 2. Yllättävän hyvä, odotin taas yhtä lässähtänyttä wannabe James Bond-leffaa a la nämä Tom Cruisen agenttiseikkailut ja Impossiblet. Mutta tämä olikin hyvä sellaisella alkuaikojen 24 -sarjan Jack Bauer tyyppisesti, vauhtia oli muttei silti äidytty ihan hirveään realistisuudesta irtaantumiseen vaan miltei kaikki asiat olisivat periaatteessa voineet toteutua noin (aina hyvän action leffan merkki). Ainoastaan siinä 2 osassa oli se yksi tyttö saatettu ajallisesti epärealistisen nopeasti voimakkaaseen heroiiniriippuvuuteen (muistaakseni alle 24 tunnissa), mutta muuten hienoa tarinaa ja upeita kohtauksia. Pidin. 8p/10p

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Scent of a Woman

Al Pacino on yksi historian parhaita näyttelijöitä ja tekee täyden kympin suorituksen taas. Hieno tarina ja hyvin näytelty kokonaisuus myös muiden roolien osalta, vaikka Al Pacino itseoikeutetusti varastaakin show:n upealla roolisuorituksellaan. 9/10 pistettä.
Yhden ilmeen Al? Nyt alko ahistaa.

pendellstock

Well-known member
En tajunnut. Vaan yllättäneeköhän tuo ketään?
Ensin Pyryf totesi, että rouvansa on lukenut tämän.. yms. Sitten Alppu eli Albert Oil vastasi tuohon salakavalasti "Odotellaan RacerX:n kommenttia tähän." --> Muodosti upealla tavalla olettaman siitä, että RaceX onkin hahmon Pyryf rouva ja juttuhan toimi kuin sula vei voissa eli upposi!

Hienoja juttuja, kerrassaan hienoja! Jatkakaa!

pendellstock

Well-known member
Yhden ilmeen Al? Nyt alko ahistaa.
Ei hitossa ole Al yhden ilmeen mies. Pikemminkin miljoonan ilmeen mies. Vetäissyt pakettiin niillä ilmeillään ohimennen sellaiset historian hienoimmat klassikotkin kuin Kummisedät ja sellaista pientä.

Jack Nicholsonin ja Dustin Hoffmanin kanssa maailman parhaita näyttelijöitä ikinä.

Ps. Näyttelemisestä: Katsoin tossa yhen jakson sellaisat Valheen vangit -tv-sarjaa, jossa suomalaiset amatöörit näyttelee läpi tositilanteen draamoja. Yllätys oli suuri kun amatöörit pesivät 10 näyttelemisessä mm. maamme seuratuimman TV-sarjan Salkkareiden kaikki näyttelijäsuoritukset.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Ei hitossa ole Al yhden ilmeen mies. Pikemminkin miljoonan ilmeen mies. Vetäissyt pakettiin niillä ilmeillään ohimennen sellaiset historian hienoimmat klassikotkin kuin Kummisedät ja sellaista pientä.

Jack Nicholsonin ja Dustin Hoffmanin kanssa maailman parhaita näyttelijöitä ikinä.

Ps. Näyttelemisestä: Katsoin tossa yhen jakson sellaisat Valheen vangit -tv-sarjaa, jossa suomalaiset amatöörit näyttelee läpi tositilanteen draamoja. Yllätys oli suuri kun amatöörit pesivät 10 näyttelemisessä mm. maamme seuratuimman TV-sarjan Salkkareiden kaikki näyttelijäsuoritukset.
Salkkareista samaa mieltä.

Kummisedistä en tiedä, kun en ole alkua pitemmälle päässyt useasta yrityksestä huolimatta. Muutkin mafia-sarjat jäänyt näkemättä. Tie Perditioniin varmaan ainoa kokonaan nähty. Syykin herroissa Tom Hanks ja Jude Law.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Mä oon muuten kirjailijan kanssa samaa mieltä yhdestä seikasta, mitä tulee Hohto-elokuvaan:

Kirjassa seurataan, kuinka Jack Torrance syöksyy hulluuden rajamaille, mutta elokuvassa hän on hullu alusta asti. Jouduin pitämään suuni kiinni elokuvateatterissa, vaikka se ärsytti.
Mua on tuo kans ihmetyttänyt aina. Mies napsahtaa kekkuliksi samantien kun saapuu sinne vuoristohotelliin, eikä asiaa mitenkään porrasteta. Toisaalta luotan lempiohjaajani Kubrickin näkemykseen, joten mikäs minä olen kritisoimaan.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mä oon muuten kirjailijan kanssa samaa mieltä yhdestä seikasta, mitä tulee Hohto-elokuvaan:

Mua on tuo kans ihmetyttänyt aina. Mies napsahtaa kekkuliksi samantien kun saapuu sinne vuoristohotelliin, eikä asiaa mitenkään porrasteta. Toisaalta luotan lempiohjaajani Kubrickin näkemykseen, joten mikäs minä olen kritisoimaan.
Ei ole King aivan väärässä tuon suhteen, mutta hänpä tietysti katsoo asiaa hieman toisesta näkökulmasta kuin peruskatsoja, joka ei todennäköisesti edes lukenut kirjaa, saatikka kirjoittanut sitä itse. Itse taisin nähdä ensin elokuvan ja kirjan luin vasta myöhemmin, ovat tosiaan hieman erityyppisiä loppuratkaisuja myöten. Pidän kummastakin, mutta ehkä nuo kaksi teosta on tosiaankin pidettävä hieman toisistaan erillään, jos pystyy.

Nicholsonin roolisuorituksesta kyllä pidin, olkootkin että siinäkin mielessä King on kyllä oikeassa, että periaatteessa Nicholson vetää melkein jokaikisessä elokuvassaan sen yhden ja saman roolisuorituksen, mutta senpä vetääkin sitten niin hyvin, ettei pahemmin haittaa. Varsin tyypillinen luonnenäyttelijä hän.

Hohdostahan ilmeistyi myöhemmin (siitäkin kyllä jo pirusti aikaa) uudempi versio (siis eri näyttelijöillä tietysti), jota jo silloin aikoinaan mainostettiin elokuvana, joka vastaa Kingin näkemystä tarinasta. En edes muista olenko tuota koskaan nähnyt.

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jääasema Zebra ja Karhusaari. Siinä kaksi leffaa, jotka kirjan lukeneelle on pettymys. Tais jopa murhaaja olla elokuvaan tuotu uusi hahmo.