Liikenteessä ärsyttää

Mangelo

Well-known member
Eikös tuo ole suoraan taloudellisen ajon käsikirjasta? Vältä viimeiseen asti pysähtymistä - mielummin sitä kannattaa liruttaa kakkosella eteenpäin kuin kiihdyttää ykkösellä.
Ehkei ihan viimeseen asti kannata. Itse kulutan aikaa ja pitkitän pysähdystä hidastamalla ajoissa, mutta ryömittämään en ala. Ei liene kovin taloudellista sekään, ja sitten koko jono takana joutuu ryömimään.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Ehkei ihan viimeseen asti kannata. Itse kulutan aikaa ja pitkitän pysähdystä hidastamalla ajoissa, mutta ryömittämään en ala. Ei liene kovin taloudellista sekään, ja sitten koko jono takana joutuu ryömimään.
Niinjuu toki niin pitkään kun kierrokset laskee. Ryömittäminen on sitten saatanasta, puhuinkin tuossa onnistuneesta moottorijarrutuksesta.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Tosta vaivasta pääsee helpoiten kun suuntaa ne omat pitkät niin, etteivät häikäise vastaantulijaa.
No tänään esimerkiksi yks vilkutteli valoja yli kilometrin pitusen suoran toisessa päässä. Vaikka olisikin väärin suunnatut valot (eivät ole) ei ne sentään yli kilometrin päähän häikäise.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Tänään yks taksi(!!!) lirutteli tollanen likemmäs 200 metriä. Huomasin että herätti huomiota muissakin kuin minussa.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Moottorijarrutuksesta tulikin mieleen motarilla jarruttelijat.
Tai motarin kiihdytyskaistalla jarruttelijat, jotka eivät tajua, että siinä ois tarkotus kiihdyttää niin, että pääsee sujuvasti liikennevirtaan mukaan. Idiooteimmat vetävät jarrut piukkaan siinä ja takana täysi kaaos.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Täältä katsottuna alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että Saloon ovat majoittuneet autoilemaan kaikki ne, jotka pääsivät inssiajoista heti neljännellä yrittämällä (tahi sen jälkeen) läpi.

oldez

Well-known member
Tai motarin kiihdytyskaistalla jarruttelijat, jotka eivät tajua, että siinä ois tarkotus kiihdyttää niin, että pääsee sujuvasti liikennevirtaan mukaan. Idiooteimmat vetävät jarrut piukkaan siinä ja takana täysi kaaos.
Jep... Ajellaan 70 lasissa ja yritetään liittyä 120 sekaan.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Täältä katsottuna alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että Saloon ovat majoittuneet autoilemaan kaikki ne, jotka pääsivät inssiajoista heti neljännellä yrittämällä (tahi sen jälkeen) läpi.
Onneks ei tartte siellä kauheen usein käydä.
Lohjalla taasen on ongelmana jalankulkijat, joilta puuttuu alkeellisinkin itsesuojeluvaisto. Sen touhun uskoo vasta kun näkee. Missään muualla en ole sellasta nähnyt kuin Lohjalla.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Tollasta tilannetta varten pitäis olla tiiliskivi, jonka heittää tuulilasiin.
Hienoa jos viitsit ottaa asiaksesi, mutta täällä Lahdessa tiiliskiviä menee sitten säkillinen / liikenteessäolokerta. Minä olen yrittänyt kouluttaa punaisia päin ajavia keskisormilla, pitkillä valoilla ja tööttäämisellä, mutta eivät tunnu lahtelaiset oppivan.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Hienoa jos viitsit ottaa asiaksesi, mutta täällä Lahdessa tiiliskiviä menee sitten säkillinen / liikenteessäolokerta. Minä olen yrittänyt kouluttaa punaisia päin ajavia keskisormilla, pitkillä valoilla ja tööttäämisellä, mutta eivät tunnu lahtelaiset oppivan.
Tossa torin ympäristön kadunylityksissä on kyllä helppo päästä hengestään. Suojatiellä olevaa tosiaan väistetään, mutta ei edes hidasteta sitä tehtäessä.

markoj

Custom User
Täältä saa hyviä liikennekäyttäytymisvinkkejä seuraavaa kaupunkireissua varten. BE AWARE!

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Eihän moottorijarrutuksessa mitään vikaa ole, mutta olis kiva kun vähän mietittäis, että milloin on järkeä lirutella. Kaupunkiruuhkassa täysin järjetöntä. Siellä hännät pyörii edellisessä risteyksessä, kun valot vaihtuu, koska edellä joku jättää kymmeniä metrejä tyhjää lirutellessaan seuraviin valoihin. Ja joltain menee hermo ja tinttaa idiootista ohi ja taas syntyy potentiaalisia vaaratilanteita.

Liikenne on yhteispeliä. Pelataan yhteen ja eikä aina runkata vaan omaa persettä.

Mikä ihme niiden pitkien kanssa oikein on? Mieluummin ajetaan sokkona, kuin kärsitään "häikäisystä"? Vitut se mitään häikäise, kuin niitä turoja, jotka tuijottaa suoraan umpioon. Älkää katsoko niihin vastaantulevan valoihin. Ei siellä mitään elokuvia näytetä.

markoj

Custom User
Mikä ihme niiden pitkien kanssa oikein on? Mieluummin ajetaan sokkona, kuin kärsitään "häikäisystä"? Vitut se mitään häikäise, kuin niitä turoja, jotka tuijottaa suoraan umpioon. Älkää katsoko niihin vastaantulevan valoihin. Ei siellä mitään elokuvia näytetä.
Ei se kaikkia häikäsekkään. Riippuu minkä sortin öögat on sattunu saamaan. Itselläni on häikäisyherkät ja syyspimeellä ajaminen on yhtä vittua ja tuurilla menoa, vaikka tiedostan mainitsemas ongelman. Lisävalopellet varsinkin...

Knoukka

Well-known member
Sullako se varma tieto on, että milloin sitä vastaantulijaa häikäisee? Pitäiskö sun sit hommata sellanen kaukosäädin, että voisit vaihtaa vastaantulijan puolesta ne valot.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Ei se kaikkia häikäsekkään. Riippuu minkä sortin öögat on sattunu saamaan. Itselläni on häikäisyherkät ja syyspimeellä ajaminen on yhtä vittua ja tuurilla menoa, vaikka tiedostan mainitsemas ongelman. Lisävalopellet varsinkin...
Mulla on todella herkät öögat ja silti näkisin mieluummin mitä pientareella tapahtuu, kuin ajaisin montaa sataa metriä näkemättä mitään.

Mun silmät on itseasiassa nin herkät, että aina ihan hetki ennen toisen auton kohtaamista pimeällä, vedän silmät kiinni ihan hetkeksi. Ihan vaan sen takia, että osa vetää ne pitkät päälle turhan aikaisin ja silloin lentää meikäläiseltä vesi silmistä ja näkökyky on vähän aikaa onneton.

Yleensä nää liian aikaisin pitkille takaisin vaihtavat on niitä samoja, joiden mielestä ne tulee vaihtaa pois kilometri ennen kohtaamista.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Sullako se varma tieto on, että milloin sitä vastaantulijaa häikäisee? Pitäiskö sun sit hommata sellanen kaukosäädin, että voisit vaihtaa vastaantulijan puolesta ne valot.
Mä puhun tietysti yleisesti ja nimenomaan niistä tapauksista, että ne ihan oikeesti vaihdetaan pois useita satoja metrejä, jopa kilometrejä ennen kohtaamista. Ei siinä ole mitään järkeä.

Ihmiset ajavat kuin se olisi tärkeämpää, että häikäiseekö mahdollisesti vähän kuin se, että näkevät mitä tiellä tapahtuu.

Mites jengi suhtautuu motarilla pitkiin? Sellaisilla, missä on leveä viheralue välissä?