Renngeist
Soldiers of Antisthenes
Etelä-Euroopasta puhumattakaan.
Ranskassa moista harrastavat jatkuvasti, mutta Suomessa en ole juuri muiden kuin venäläisten nähnyt noin tekevän.Keskieurooppalainen tapa tuo on ainakin ennen ollut.
Tarkoitus varmaankin hätistellä parkkipirkot? Näyttää pysäköinniltä jos ei autossa ole mitään elämääTässä kohtaa pitää yskäistä. Kun muutin aikoinaan Meilahdesta pois, tuli käytettyä juuri tuota tapaa. Varsinainen muuttokuormahan meni Hiaceen mutta siivousvälineet ladattiin henkilöautoon ja henkilöauto pysäköitiin juuri tuolla tapaa.
Huoltoajoahan toi on.Tässä kohtaa pitää yskäistä. Kun muutin aikoinaan Meilahdesta pois, tuli käytettyä juuri tuota tapaa. Varsinainen muuttokuormahan meni Hiaceen mutta siivousvälineet ladattiin henkilöautoon ja henkilöauto pysäköitiin juuri tuolla tapaa.
Tässä suhteessa automaatti on plussaa. Itse keltaisen valon aikana jo höllään jarrua, tai jos riiittävän välin olen muistanut jättää, päästän auton ryömimään. Ongelma vaan tulee jos edessä on manuaalikuski joka jää kuvaamallasi tapaa arpomaan.Tai kun kaikki nostaisivat kytkintä kun vihreä valo syttyy niin koko jono lähtisi liikkeelle yhtä aikaa. Mutta ei.. Kun edellä ajava nitkahtaa liikkeelle niin aletaan arpomaan että mikä olikaan kytkinpedaali että voidaan laittaa ykkönen silmää.. vaihde kun on laitettu valoissa vapaalle että auto säästyy..
Sama. Molempiin.Salon reissu takana ja kaks asiaa huomasin että riepoo:
- "Risteysliruttelijat". Tyypit jotka ei osaa ilmeisesti kunnolla lähteä liikkelle ja siksi ihan viimeiseen asti pelätään pysähtymistä liikennevaloissa.
Alkavat useita kymmeniä metrejä ennen risteystä valutella autoaan pikkuhiljaa kohti risteystä koko ajan hidastaen, ettei vaan joudu pysähtymään. Seurauksena pidentynyt jono taakse, kun ei joka ainut jonossa kumminkaan viitsi sitä valuttelijan taaksena jättämää rakoa ajaa kiinni, kerta toisena perään.
Mikä vittu siinä on niin vaikeaa, ettei osata kerralla ajaa risteykseen, pysähtyä siihen ja siitä sitten viivyttelemättä lähteä liikkeelle kun valo vaihtuu. (Samat tyypit näyttää hyvin usein olevan niitä, että JOS joutuvat pysähtymään, niinkuin kuitenkin useimmiiten käy, on ihme arpomista se liikkeellepääsy)
- Tyypit jotka vaihtaa lyhyille ihan liian kaukana ja valoja vilkuttelemalla osoittavat, että vaativat sitä myös vastaantulijalta. Seurauksena pitkä, valaisematon tienpätkä jossa voi olla vaikka jalankulkija "piilossa", häntä ei ole nähty kun on liian aikaisin vaihdettu lyhyille.
Sama. Kakkosella liikkeelle niin saa kiihdytyksessä sekunnin parin etumatkan. Joillakin on hirveä kiire eteen mutta sitten jököttävät paikoillaan kun saisi mennä. Lyhyet vaihdan aikasin, ja jos vastaantulija ajaa liian pitkään pitkillä vastaan, vaihdan pitkät päälle vähän ennen kohtaamista.Mä teen kumpaakin.
Usein pääsee kolmosella/nelosella heittämällä ohi, ja ero on nopeuksien tasaannuttua luokkaa 100 metriä.Kakkosella liikkeelle niin saa kiihdytyksessä sekunnin parin etumatkan.
Eikös tuo ole suoraan taloudellisen ajon käsikirjasta? Vältä viimeiseen asti pysähtymistä - mielummin sitä kannattaa liruttaa kakkosella eteenpäin kuin kiihdyttää ykkösellä.- "Risteysliruttelijat". Tyypit jotka ei osaa ilmeisesti kunnolla lähteä liikkelle ja siksi ihan viimeiseen asti pelätään pysähtymistä liikennevaloissa.
Alkavat useita kymmeniä metrejä ennen risteystä valutella autoaan pikkuhiljaa kohti risteystä koko ajan hidastaen, ettei vaan joudu pysähtymään. Seurauksena pidentynyt jono taakse, kun ei joka ainut jonossa kumminkaan viitsi sitä valuttelijan taaksena jättämää rakoa ajaa kiinni, kerta toisena perään.
Mikä vittu siinä on niin vaikeaa, ettei osata kerralla ajaa risteykseen, pysähtyä siihen ja siitä sitten viivyttelemättä lähteä liikkeelle kun valo vaihtuu. (Samat tyypit näyttää hyvin usein olevan niitä, että JOS joutuvat pysähtymään, niinkuin kuitenkin useimmiten käy, on ihme arpomista se liikkeellepääsy)
Noin mullekin autokoulussa opetettiin. Siksi kuulunkin liruttelijoihin. En oo tiennytkään sen olevan pahasta. Anteeksi!Eikös tuo ole suoraan taloudellisen ajon käsikirjasta? Vältä viimeiseen asti pysähtymistä - mielummin sitä kannattaa liruttaa kakkosella eteenpäin kuin kiihdyttää ykkösellä.
- Tyypit jotka vaihtaa lyhyille ihan liian kaukana ja valoja vilkuttelemalla osoittavat, että vaativat sitä myös vastaantulijalta. Seurauksena pitkä, valaisematon tienpätkä jossa voi olla vaikka jalankulkija "piilossa", häntä ei ole nähty kun on liian aikaisin vaihdettu lyhyille.
Tosta vaivasta pääsee helpoiten kun suuntaa ne omat pitkät niin, etteivät häikäise vastaantulijaa.Toi pitkien vaihtaminen pois kilometrin päästä on erityisen tyypillistä ainakin Salon seudulle. Tuli aikanaan sitä ääneen kirottua paikallisille enemmänkin. Katsoivat kuin tyhmää.