Susta taitaa olla useinkin juttua eri tiedotusvälineissä.Itseäni tosiaankin kiinnostaa minimoida liikenneonnettomuuden riskit, mistä saa lukea jatkuvasti tiedotusvälineissä tapahtuneen.
Susta taitaa olla useinkin juttua eri tiedotusvälineissä.Itseäni tosiaankin kiinnostaa minimoida liikenneonnettomuuden riskit, mistä saa lukea jatkuvasti tiedotusvälineissä tapahtuneen.
On se asia ihan hyvä mainita, koska näillä kommenteilla pilataan myös meidän harrastajien maine.. Vaikka ne kommentit oikeasti kohdistuvat muihin kuin harrastajiin.. Tai siis toisin sanoen nämä idiootit pyörällä liikkuvat ei-harrastajat pilaavat myös harrastajien maineen.. Ja sekös tässä ärsyttääkin..Vaikka maailmassa on jonkinlainen ryhmä oikeita pyöräilyharrastajia, joiden autoilutavatkin ovat Jacqueksen mukaan vertaansa vailla, niin se ei paljon lohduta esim. noissa Hokkasen tilanteissa joissa pyöräilijöitä ajaa päin persettä tuon tuosta vaarallisesti pomppien sinne tänne. Pyöräilijä kuin pyöräilijä, turha siinä alkaa harrastustaustoja sen kummemmin spekuloimaan.
Itseäni kyllä ärsyttää jos joku ajaa tahallaan ohituskaistalla päästämättä takana tulevaa nopeaa ohitseen. Mutta kyse on silloin sellaisista tapauksista, joissa ohitetaan pidempää jonoa ja edellä ajava ajaa just rajoitusten mukaan.. Harvoin minäkään lähden oikealta ohittamaan, mutta kyllä siinä sappi alkaa kiehumaan.Joskus täällä Suomessakin joku kiireinen mulkku on hyökännyt oikealta ohi kun en ole halunnut ohitetun aivan eteen mennä. Itseäni tosiaankin kiinnostaa minimoida liikenneonnettomuuden riskit, mistä saa lukea jatkuvasti tiedotusvälineissä tapahtuneen.
Opettele ajaan sitä pyörääs ettet meinaa kaatua ainakun auto ohittaaPaitsi että ilmavirtaukset aiheuttavat vaikeuksia, niin pitäisi muistaa että fillarilla saattaa myös kaatua! Esim. itse kaaduin pari viikkoa sitten pyörällä (se 180 asteen voltti, josta kerroin jossain).
....
Jos ajaisi ihan melkein hiekalla ja joku rekka sujahtaa ohi, niin vaarana on horjahtaa asfaltilta hiekalle, jolloin kaatuu todennäköisesti sen rekan alle! (huom! ainakin yksi helvetin pelottava läheltäpititilanne tästäkin.. onneksi en kaatunut)
Itse en siirry pois ohituskaistalta ennenkuin naen ohitettavan peilista.Itseäni kyllä ärsyttää jos joku ajaa tahallaan ohituskaistalla päästämättä takana tulevaa nopeaa ohitseen. Mutta kyse on silloin sellaisista tapauksista, joissa ohitetaan pidempää jonoa ja edellä ajava ajaa just rajoitusten mukaan.. Harvoin minäkään lähden oikealta ohittamaan, mutta kyllä siinä sappi alkaa kiehumaan.
Sama tekniikka mullakin etten poistu kaistalta ennen kuin näen ohitettavan peileistä.. Ainoa ero on se, että ohituskaistalla saatan kiihdyttää vauhtia kovemmaksi kuin mitä pidän oikealla kaistalla. Etenkin silloin jos näen ohituskaistalla tulevan takaa jonkun kovempaa mutta haluan ohittaa itsekin just silloin enkä jäädä odottamaan ohittajaa..Itse en siirry pois ohituskaistalta ennenkuin naen ohitettavan peilista.
Omasta mielesta suoraan nenan eteen tuleminen on erittain epakohteliasta ja liikenteen vaarantamista. Turvavali on pidettava myos ohitettavaan, ja ohitettavan pakottaminen jarruttamaan on aika itsekeskeista. :thumbdown
Jos tuo on jonkun mielesta myohaista siirtymista, niin eikohan olisi aihetta tutkailla asenteitaan.... :thumbfh:
En määgään kyllä ala ajamaan ylinopeutta tai siirry hätäisesti pois ohituskaistalta, vaikka joku "kiireinen ylinopeutta selkeästi ajava" tulisi takapuskuriin, kun olen itse ohittamassa pidempää jonoa tai vaikkapa rekkaa. (ja ajan siis nopeusrajoitusten mukaan).Itseäni kyllä ärsyttää jos joku ajaa tahallaan ohituskaistalla päästämättä takana tulevaa nopeaa ohitseen. Mutta kyse on silloin sellaisista tapauksista, joissa ohitetaan pidempää jonoa ja edellä ajava ajaa just rajoitusten mukaan...
Juuripa nain. Sneidsissa alkuaikoina kiihdytin kerran kun peraan tuli joku puskuriin kiinni. Molemmat saimme sakot. Oli eka kerta kun mut kuvattiin....Minkä hiton takia pitäisi muka ottaa sakot tai riskeerata, jonkun liikennesääntöjä noudattamattoman takia?
En mä sitä tarkoittanut että just sen idiootin takia ylittäisi nopeutta, vaan sitä että yleensäkin sitä kiihdyttää ohituistilanteissa kovempaan nopeuteen, jotta se tilanne menisi nopeammin ohi ja olisi vähemmän häiriöä muulle liikenteelle. Silloin sitä jää myös paremmin aikaa jättää kunnon turvavälit ennen kuin palaa omalle kaistalleen.En määgään kyllä ala ajamaan ylinopeutta tai siirry hätäisesti pois ohituskaistalta, vaikka joku "kiireinen ylinopeutta selkeästi ajava" tulisi takapuskuriin, kun olen itse ohittamassa pidempää jonoa tai vaikkapa rekkaa. (ja ajan siis nopeusrajoitusten mukaan).
Minkä hiton takia pitäisi muka ottaa sakot tai riskeerata, jonkun liikennesääntöjä noudattamattoman takia?
Se oli varmaan Parkkosen Pete, joka on alkanut varomaan rekkoja oikein kunnolla . Eipä siitä kauan ole, kun se veti rekan perään ja siitä uutisoitiin iltapäivälehdissäkin.Tänään taas yks kyrpä A8:asilla ajoi moottoritien liittymisramppia 60 km/h. Olis kevyesti päässyt rekan eteen ja monta muutakin, mutta ei painanut kaasua vaikka näki tilanteen. No REKKA joutui siirtymään toiselle kaistalle (tai ei joutunut, mutta siirtyi) jotta tämä pönttö pääsi moottoritielle.
Ajoin kyrvästä ohi ja pudistelin päätä. Kaikenlaisille sitä kortti annetaankin. Tai sitten ajoi ilman sitä.:thumbfh:
Joo itekin ihmettelin, kuinka jätkä kehtasi enää sanoakaan "ajavansa aina yhtä varovasti". Heh, sukelsi rekan perän alle ensin kuviteltuaan ehtivänsä viereistä kaistaa menevän auton edelle, ja ohitukseen. Tyylikkyys loppui siihen, kun vain ritari ässälle tulee se ramppi sieltä rekan perästäSe oli varmaan Parkkosen Pete, joka on alkanut varomaan rekkoja oikein kunnolla . Eipä siitä kauan ole, kun se veti rekan perään ja siitä uutisoitiin iltapäivälehdissäkin.
Musta vaikutti vähän siltä että tämä yritti ajaa tahallaan siihen rekan kylkeen. Ihan normi kiihdytyksellä olisi kerennyt noin 100 metrin erolla rekan eteen. Mutta ajeli vain 60:ymppiä, ettei vaan mene edelle. Oli kyllä harvinaisen heikko AJOSILMÄ tuolla kuskilla. Kun jopa rekkakin yritti tehdä olon ja tulemisen liikenteen sekaan helpoksi, väistämällä vasemmalle kaistalle, mutta ei, niin ei.:thumbfh:Se oli varmaan Parkkosen Pete, joka on alkanut varomaan rekkoja oikein kunnolla . Eipä siitä kauan ole, kun se veti rekan perään ja siitä uutisoitiin iltapäivälehdissäkin.
Heh, viime keksiviikkona kun ajeltiin letkassa kohti tsadia, niin edelleajava ruikkas vettä ikkunaansa. No sitä tuli tietenkin munkin tuulilasille. Piti sitten itsekin ruikata, jotta saa lasin puhtaaksi. Mun takanaoleva rupesi siitä vilkuttamaan valoja.Puskurissa roikkujat saa turvallisesti jätettyä jos autossa on takalasille oma pissapoika. Tuulilasinkin pissikisellä saa kyllä perässäroikkujan pyyhkimään, mutta ei yhtä hanakasti.
Ma laitan vilkun paalle jo vierella ollessa, jotta takana tuleva tietaa, mutta se ei naita pelkian posiloita pysayta.... :thumbfh:Juuri näin, mutta vilkun kun laittaa oikealle tietää malttihäiriöinen mihin suuntaan olet menossa. Mitä aggressiivisemmin nyhjää perässä sitä loivempi kaistanvaihto
Pitääkö sillä saatanan ohituskaistalla ajaa 130km/h cruisella rajoituksen ollessa 120km/h?! Pistät sen cruisen 120km/h ja ajat oikeaa kaistaa, niin ongelmaa ei ole, eihän?Tanaan paloi taas kaamit. Huomenna yritan saada kuskin selville.