Liikenteessä ärsyttää:

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
- "Kiireiset" törpöt, jotka luulevat säästävänsä hirmuisesti aikaa ohittelemalla letkassa autoja yksi kerrallaan, vieläpä suht vaarallisella tavalla.

Tuossa kun ajelin Juvalta päin kotio, niin pisti vaan silmään eräänkin tröpön ajokäyttäytyminen. Autoja oli liikkeellä aika paljon johtuen viikonloppuliikenteestä ja paikallisesta rock-tapahtumasta, joten molempiin suuntiin liikkui tasainen letka autoja. Letkassa pystyi kuitenkin ajamaan ongelmitta tasaista nopeutta hieman yli nopeusrajoituksen.

Noh, sitten ilmaantui joku hätäinen hahmo uudehkolla VW pololla takapeiliin ohitettuaan takanani olevan auton. Vastaantulevien letkaan kun tuli muutaman auton mittainen rako, tämä kanssa-autoilija päätti sitten lähteä ohi. Vingutettuaan suht tehottoman oloisella Volkkarillaan oman suht tehottoman Volkkarini rinnalle ja hieman jo ohi, alkoi vastaan tuleva auto olla jo uhkaavan lähellä. Jouduin painelemaan jarrua että tröpö ehtisi takaisin omalle kaistalleen minun eteeni.

Ans olla kun tovin päästä vastaantulevien jonoon tuli taas pieni rako, niin ei muutakun sama uusiksi, ja taas törppö joutui väkisin tunkemaan takaisin omalle kaistalle aiheuttaen pumppailua jonossa. Yksi kerrallaan autoja ohitellen tröpö sitten eteni jonossa pikkurakoihin tunkien ja lopulta hävisi näkyvistä, tosin tuskin kovinkaan kauas jonosta johtuen.

Jos olisin halunnut harrastaa täällä paljon puhuttua kanssa-autoilijoiden kouluttamista liikenteessä, olisin voinut hahmon ohittaessa jatkaa omaa vauhtiani katsellen kun hän testaa jarrujaan vierekkäisellä kaistalla. Muiden saatikka omalla turvallisuudella leikkiminen ei vaan kiinnosta.

Ilmeisesti tämmöisillä törpöillä ei ole minkäänlaista itsesuojeluvaistoa ja eivät kai tajua että tuommoisella ajolla ei kovin montaa minuuttia ajassa voita, vaaratilainteita taas aiheutuu senkin edestä. Tai sitten nää luulee vaan saavansa respektiä tuolla.

:thumbfh:

Eräs MOTORISTI ohitti myös letkassa, mutta se ei häirinnyt lainkaan sillä prätkällä toki pääsee helpommin ohi pientä osaa vastaantulijoiden kaistasta käyttäen, ja hän ei myöskään tunkenut liian pieniin rakoihin. :thumbup:
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Se olin minä. Olin kotona 30min tavallista nopeammin, joten mielestäni oli täysin oikeutettua, ja riskit oliva sen arvoisia.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Itseäni ärsyttää myös ruuhkassa, kun on yhtenäistä jonoa niin sitten ohituskaista kohdalla osa lähtee ohi ja muut tippuu samanverran taaksepäin. Vois melkein itse mennä joku kerta ohituskaistalle ja tukkia sen ajamalla rinta rinnan jonkun kanssa :nope:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ei muuta ku kännykällä jepareille ilmotusta vaarallisesta ajotavasta. :thumbup:
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Dominic sanoi:
Ei muuta ku kännykällä jepareille ilmotusta vaarallisesta ajotavasta. :thumbup:
Sitten jeparit tulee myöhemmin kyselemään sulta ja huomaa, ettei ole hands freetä mukana, ja palkitsee lainkuuliaisuuden pikavoitolla.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Jonkki sanoi:
Sitten jeparit tulee myöhemmin kyselemään sulta ja huomaa, ettei ole hands freetä mukana, ja palkitsee lainkuuliaisuuden pikavoitolla.
Sama muuten kävi mulla mielessä, kun tota viestiä kirjotin. :p
 

luisto

Well-known member
Liittynyt
7.4.2005
Viestit
196
Rekkakuskit rajoittajineen ja hyytimisineen. Vesitiet ovat rahtia varten.
 

kode

Unregistered User
Liittynyt
8.7.2005
Viestit
118
Sijainti
Häme
luisto sanoi:
Rekkakuskit rajoittajineen ja hyytimisineen. Vesitiet ovat rahtia varten.
Toivoisitko, että rekat ajaisivat samaa vauhtia kanssa autoilijoiden kanssa? Olisipa kiva nähdä kun rekka lähestyy takakonttiasi toistasataa mittarissa... Kyllä rahdin kuljettaminen teitse taitaa olla kuitenkin huomattavasti nopeampi tapa kuin vesitse, varsinkin kun kaikella tuppaa nykyään olemaan niin kiire! Ja jos rekat häritsevät hitaudellaan niin mene ohitse...
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Mikä meihin viisaisiin ihmisiin oikein menee liikenteessä? Minä MINÄ minä MiNÄ minä Minä minä MINäminä Minä minä MINÄ minä MINÄ MINÄ MINÄ :mad_old:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Matxi sanoi:
Ei saatana. Meni viimeinenkin arvostus sun liikennejuttuja kohtaan.
Eikös se pienin sallittu ole 50 vai 60? Ajoin 80 keskellä yötä. Ohitin jopa karavaanarin että älä turhaan arvostusta menetä jos sellaista joskus on ollut.
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Mua kypsyttaa pienimunaiset immeiset kenen pitaa heti kiihdyttaa kun joku tulee rinnalle.

Keskieuroopassa ja jenkkilassa parjaa suht hyvin cruise controllilla, mutta suomessa se on kylla kirous.
Heti kun siirryt vasemmalle kaistalle ohittamaan, toinen posilo kiihdyttaa ja jaat sitten siihen ihmettelemaan muita takakontissa kiinni. Kun vaihdat takasin oikealle, sama heebo hidastaa vauhtia niin etta pitaa painaa jarrua ja kun hetken paasta kaytat resumea, niin sama homma toistuu.
Ei saatana, siina menee kylla hermot. :mad_old:

Muuten on homma suht oukei, mita nyt se etta jengilla on unohtunut etta autossa on vilkku muita varten, ei pelkastaan lain pakosta.
 

Jape

Well-known member
Liittynyt
6.7.2001
Viestit
1089
Dominic sanoi:
Ei muuta ku kännykällä jepareille ilmotusta vaarallisesta ajotavasta. :thumbup:
Mitäpä jos sattuu omaamaan kännykän, jolla pystyy ottamaan videokuvaa?
Tulkitaanko sillä kuvaaminen ajon aikana samanlailla rangaistavaksi kuin siihen luuriin puhuminenkin? :confused:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
J.Heldenview sanoi:
Eikös se pienin sallittu ole 50 vai 60? Ajoin 80 keskellä yötä. Ohitin jopa karavaanarin että älä turhaan arvostusta menetä jos sellaista joskus on ollut.
Millä tiellä sitten olit? Käsittääkseni aika monen moottoritien vierellä menee vanha tie niin miksi vitussa et aja vanhaa tietä jos sun tarvii ajaa niin saatanan hiljaa? Rekoilta sen nyt ymmärtää että isolla autolla on mukavampi ajaa suoraa tietä.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Harmittaa kun törpöt ajavat 100km/h rajotuksella 80km/h, sitten kun vaihtuu taajamaksi niin sama 80km/h nopeus jatkuu 40km/h:n rajoitusalueella.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Jr- sanoi:
Harmittaa kun törpöt ajavat 100km/h rajotuksella 80km/h, sitten kun vaihtuu taajamaksi niin sama 80km/h nopeus jatkuu 40km/h:n rajoitusalueella.
Niillä on sellainen 'vakionopeudensäädin' viritettynä. :wink:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tuosta tulikin mieleen. Viikko sitten mulla tuli vaaratilanne, kun menin moottoritielle ja rampilla nostin nopeuden sallittuun (eli 120 km/h). Yhtäkkiä huomasinkin ohittavani tiellä ajanutta autoa, mutta en uskaltanut (enkä olisi saanutkaan) ohittaa sitä rampin puolelta vaan jarrutin ja menin auton perään. Ja saman tien ohitse oikeaoppisesti. Se tyyppi ajoi about 80 km/h ja aiheutti ehdottomasti vaaratilanteen, koska jouduin hiljentämään vauhtiani todella paljon. Jos takanani olisi tullut joku, niin siitä olisi tullut vielä vaikeampi.

Ramppi oli vielä sellainen että auton huomasi vasta kun itsellä alkoi olla jo se 120 km/h melkein lasissa. Ja ramppihan on juuri sen takia, että sen aikana saavutetaan se nopeus mitä moottoritiellä tullaan käyttämään. Sen takia huomattava alinopeus (olosuhteet toki huomioon ottaen) moottoritiellä on suuri vaaratekijä.

Ja tuo oli kolmostiellä hyvinkään kohdalla, missä siis kulkee vanha tie ihan vieressä kiertämättä yhtään sen enempää kuin se moottoritie.
 

kode

Unregistered User
Liittynyt
8.7.2005
Viestit
118
Sijainti
Häme
Niin sinähän olet väistämisvelvollinen tulessasi rampilta moottoritielle ja tämä mainitsemasi tyyppi saa ajaa vaikka 80 km/h jos haluaa. Joten jos siellä joku aiheuttaa vaaraatilanteen niin kyllä se olet sinä... Ennakoivaa ajoa hyvä mies. Ei voi oletta, että jos moottoritiellä on 120 km/h nopeusrajoitus, että kaikki ajaisivat siellä maksiminopeutta.
 
Ylös