Liki Juhannuskisa - lehdistötilaisuus

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Kahinat kahinoitu ja pitemmittä puheitta tulokset:

Aika-ajot:

1. Jussi 40.81
2. Cmoney 41.07
3. Darren 41.85
4. lfb 42.13
5. Jusban 42.22
6. FO110K 42.59
7. Albert Oil 42.85
8. jaska 44.69
9. Jacques 47.12

B-Finaali

1. FO110K 41.993
2. Albert Oil +0:10:96, 42.584
3. jaska + 0:16:82, 43.325
4. Jacques +1 lap, 44.874

A-Finaali

1. Cmoney 40.866
2. Jussi +0:00:42, 40.995
3. Darren +00:10:24, 40.860
4. lfb +0:18:98, 41.448
5. Jusban +0:37.94, 43.703
6. FO110K + 2 laps, 44.286

Päivän nopein: Jussi 40.81 (aika-ajoissa)
B-finaalin nopein: FO110K 41.993
A-finaalin nopein: Darren 40.860

Päivitän pistetilanteen myöhemmin + laitan omaa rapoa tulemaan. FO110K laittaa myöhemmin muutamia kuvia.

Onnittelut kisojen voittajille sekä suurkiitos taas kaikille osallistuneille - nähdään seuraavaksi Hyvinkäällä :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Aika-ajot nyt meni miten meni.. Pitkälti rataa harjoitellessa.. Spinnauksia ainakin tuli jonkin verran.
Itse kilpailussa mulla ei ollut sitten oikein mitään sanottavaa. Pikkuhiljaa jaskan hahmo meni kauemmas ja kauemmas. Sitten kun tiesin ettei ole mitään tsäänssejä niin tyydyin vain ajelemaan. Lisäksi jo ennestään kipeä lonkkani otti damagea vähän väljän istuimen takia ja jouduin ajamaan ne kaksi vasemmalle kaartavaa mutkaa megahitaasti.

Valitettavasti pilasin ilmeisesti Albert Oilin kilpailun kun hän ei päässyt minusta ohi kierroksella. Itse päästin hänet heti kun huomasin, mutta ilmeisesti hidastelin häntä sitten pidempäänkin. Suorilla menin lujaa ja mutkissa hiljaa, siinä kai syy miksei alppu päässyt ohi. Mulla oli kaiketi aika hyvä auto alla, kun samalla autolla voitettiin A-finaali.. Ja kyllä se pysyi lapasessakin paremmin kuin aika-ajo-autoni.

Noh.. Pahoitteluni kuitenkin vielä alpulle. Ehkä saan sitten hyvinkäällä peilit autooni! :D
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Jee, kisarapoa.

Aika-ajoissa rata ja auto tuntuivat aluksi tosi liukkailta, renkaat olivat tietty kylmät ja olimme myös päivän ensimmäinen ryhmä. Sain ajan perusteella onnistuneimman kierrokseni toiseksi viimeisellä kiepillä, vaikka tuntuma oli, ettei se mennyt niin hyvin kuin pari aiempaa yritystä. Noh, eihän amatööri tuollaisia osaa arvioida. Neljäs lähtöruutu oli vähintäänkin tyydyttävä suoritus tiukan aika-ajon päätteeksi ja toi paikan A-finaaliin, jota jonkinlaisena tavoitteena ennen kisaa pidin.

Kisassa sain hyvän lähdön ja pääsin lähelle edeltäni lähtenyttä Darrenia ohituskiellon päätyttyä ensimmäisen mutkan jälkeen. Ohitus ei kuitenkaan ollut kovinkaan lähellä. Joku kuitenkin spinnasi alussa edeltäni ja nousin kolmanneksi. Toisella tai kolmannella kierroksella pyörähdin nopeassa ensimmäisessä mutkassa, kun renkaat eivät olleet vielä aivan riittävän lämpimät ja auto puski ulos. Aikaa kului kierrosaikojen perusteella ehkä kuutisen sekuntia, auto pyörähti onneksi nokka oikeaan suuntaan, mutta pari kuskia pääsi ohitseni. Ohitin vielä yhden spinnanneen kuljettajan pian tämän jälkeen, minkä jälkeen painostin Darrenia muutaman kierroksen ajan pääsemättä kuitenkaan riittävän lähelle. Sitten alkoi voima loppua käsistä ja muutenkin rytmi hieman katosi ja jäin turvalliselle nelospaikalle, jolla sain kruisailla kisan rauhassa loppuun. Finaalin auto oli ehkä aivan aavistuksen vakaampi kuin se, millä ajoin aika-ajoissa. Kierrosaikakin parani a-a:sta seitsemisen kymmenystä.

Hyvät kisat jälleen kaiken kaikkiaan, kiitoksia osallistuneille ja etenkin jälleen järjestäjänä toimineelle Jussille. Toivottavasti näemme taas Hyvinkäällä ensi kuussa :thumbup:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Yee, aamupäiväraporttia: Jussin kanssa oli etukäteen sovittu että vaihdamme keskenämme autojamme päittäin aika-ajosta skabaan. No, näytti kieltämättä hyvältä kun a-ajossa jäin yli 2 kymppiä. Sen lisäksi tasaisuus tuntui olevan tänään hallussa kun silti pitkässä juoksussa pysyin vauhdissa. Tästä luottavaisesti kisaan.

Aavistelin että Darren saattaa olla kisassa kova luu, muistissa oli hyvin vielä Mylliksen edellisen kerran nopeusharppaus aika-ajosta kisaan. No toisen kierroksen alussa Darren lähtikin tekemään hyvää ohitusyritystä ekaan vasempaan tullessa mutta siellä oli ilmeisen liukasta kun kaveri pyörähti minua päin. Itse onneksi spinnasin vain puolittain jolloin Jussi ei päässyt ainakaan kolmea sekuntia enempää karkuun. Tässä vaiheessa lfb pääsi aika lähelle perään, mutta kuten itsekin totesi, spinnasi sitten ekassa mutkassa ja sain enää keskittyä pelkästään Jussin kypsyttämiseen. Pikkuhiljaa eroa pienemmäksi ja jotain 3 kierrosta ennen maalia pääsin vihdoin puolen metrin päähän ennen takasuoran jarrutusta, mikä oli riittävän lähellä että itsekin ehdin jarruttaa kunnolla kurviin. Ohituksen jälkeen 1-2 kymmenystä paremman autoni turvin ero 5-10 metriin, ja virheitä/sladeja vältellen kohti ruutulippua.

Takasuoran pää tuntui olevan ainoa paikkani päästä Jussin ohi koska sitä edeltävä mutka oli niin nopea. hitaista mutkista lähtiessä ei mitään jakoa pysyä aivan tarpeeksi lähellä ennen seuraavaa jarrutusta. Niin tai näin, jälleen jännä taistelukilpailu, ja melko varmasti pian tulee se kisa kun en voita. Nytkin kävi pieni tuuri että sain Jussia paremman auton nimenomaan kilpailuun. Tosin vasemmalle kääntyvissä kisa-autoni tuntui hieman yliohjaavan mutta aikojen perusteella se oli vain hieman parempi.

E: Ja kisat olivat siis jotain 17 kierroksen mittaisia (ainakin A-Finaali).
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Nyt alkaa toinen sijakin maistua joltain. Paranihan suoritukseni viime kerrasta siten, että tulipa ajettua paalu ja päivän nopein sentään.

Kisan alku lähti mukavasti liikkeelle. Yhtäkkiä rakoa takana oleviin oli useampi sekka ja ihmettelin että mitähän siellä on tapahtunut. Rako tuntui pysyvän samana pitkän aikaa, mutta kun varvasimme kiekalla FO:n, niin yhtäkkiä Cmoney oli kontissa kiinni ja siitä alkoi armoton taisto: koitin pitää hermoni kasassa ja olla ajattelematta takana olevaa autoa, ainoastaan parissa mutkassa ulos tultaessa ajoin vähän peittelevämpää ajolinjaa.

Mutta se moka sattui sitten tuossa Cmoneyn mainitsemassa kohdassa ja se tuli kaikenlisäksi aivan puun takaa. En osannut varautua siihen laisinkaan. Mies ilmestyi kuin haamu viereen ja siinä jarruttaessa vähän vielä tyrin ja luistelin mutkan leveäksi. Sen verran säikähdin :D Ohitus oli tyylipuhdas, siinä ei ollut paljoa nokan koputtamista.

Koitin epätoivoisesti rutistaa heti seuraavaan mutkaan, mutta edellisen mutkan tyrimisen takia peli oli siinä. Rako kasvoi pikku hiljaa, vaikka maalissa eroa oli vain jokunen kymppi.

No, se oli taas hyvää oppia ja nopeammalle hävisin :ahem: Siinä perässä ajaessa huomasin omat ongelmapaikkani ja tarttee miettiä niitä tapauksia sitten seuraavaan kisaan.

Siinä ajelut omalta kantiltani. Sadekisaa ei siis päästykään ajamaan.

Yllätys oli ekan aika-ajoryhmän kovuus, sillä niiden vuoksi tippui 2/3 tamperelaisista B-finaaliin ja se oli liki häpeällinen paikka ;)

Darren piti lujaa vauhtia ja on näköjään ehdokkaana kärkikahinoissa. Ajoihan isäntä kisan nopeimman kierroksenkin. Tosin sen tarkastelu myöhemmin poiki sääntömuutoksen seuraaviin kisoihin :thumbup:


Naistensarjassa ei ollut valitettavasti osallistujia ja Alppua ei pyynnöstään huolimatta päästetty ajamaan siihen.

Kartti on kyllä aina hauskaa, seuraavat KKWCS kisat sitten Hyvinkäällä.

Puhetta oli seuraavista kisoista akselilla Vihti-Kaanaa-Turku-VMKC.

Perästä kuuluu...
 

Örfil

Guest
Pistetilannetoikki oli hukkunut minne lie, joten laitan tilanteen tänne:

Miesten sarja:
Jussi 39
Cmoney 30
FO110K 23
lfb 22
Albert Oil 16
Jaska 11
Jusban 11
Myllis 10
Darren 10
Thunder 9
Jacques 7
Otto 4
Banaani 2

Naisten sarja:
S.A 30
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Jussi sanoi:
Pistetilannetoikki oli hukkunut minne lie, joten laitan tilanteen tänne:
Tämä pitäisi kyllä saada stickyksi. Modet tarkkoina nyt.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Ennen tämän päivän kisaa en ollut ainakaan kahteen vuoteen ollut karting-autoa lähelläkään. Ulkoradalla olen kartilla ajanut vain kerran, sekin jossain päin Espanjaa monta vuotta sitten. Ilman kypärää muuten mentiin silloin! Yritin mennä Cart'in Clubin sisäradalle Käpylään torstaina kokeilemaan, mutta kesäaikataulun johdosta niillä oli mennyt pulju kiinni jo seitsemältä. Eli kylmiltäni sitten lauantaina ajamaan. Kokeilin istua ajajapalaverin jälkeen autoon, ja huomasin, että polkimet ja varsinkin ratti jäävät liian kauas. Kokeilin penkin kouruun asennettavaa "lisäistuinta" ja sillä polkimet tulivat sopivalle etäisyydelle, mutta ratti jäi edelleen omaan makuuni liian kauas. Vaahtomuovi vielä penkin ja lisäpenkin väliin oli hyvä kompromissi poljinten ja ratin etäisyyksien välille.

Ilmoittauduin vapaaehtoisena ensimmäiseen harjoitukseen, jonka silloin myös luulin olevan vain harjoitus. Ajaminen tuntui heti ihan hyvältä. Radan oppi pääpirteissään parissa kierroksessa. Jarrumerkkien kohdat muotoutuivat parissa mutkassa lievään alamäkeen. Muutaman kierroksen aikana huomasi, että näihin alamäkiin ennen mutkaa kannattikin mielummin jarruttaa aikaisemmin ja kevyemmin, tai vain nostaa kaasua ennen mutkaa. Viime tipan jarrutuksissa auto heitti alamäestä johtuen helposti poikittain ja mutkan läpiajovauhti kärsi. Yllätys oli, kuinka paljon nopeampi auto oli renkaiden lämmettyä. Mutkavauhdit tuntuivat jo ihan kivoilta. Vikalla aikakierroksella yritin saada mahdollisimman puhtaan kiekan, ihan kokeeksi. En saanut ihan onnistunutta kiekkaa, varsinkin toisessa vasurissa vauhti tippui liikaa. Onneksi kokeilin sitä "puhdasta" kierrosta, koska session päätyttyä sain kuulla, että se myös samalla a-a. Toisen aika-ajon tulosten varmistuttua sijakseni tuli kolms ruutu. Ihan tyytyväinen siihen olin, siitä olisi mahdollisuus kärkeenkin. Huolenani kisaa ajatellen oli toisaalta kuljettajan kunto. Session loppua kohden huomasin, että ajaminen hengästyttää ja kun harjoitus päättyi, puuskutin radan vierellä kuin Nigel Mansell Williamsin varikkopilttuussa v. -94 Magny Cours'n kisan aika-ajojen jälkeen. Aerobinen kuntoilu ei ole koskaan ollut mieleeni. Ehkä pitäisi.

Kisassa roikuin Jussin ja Cmoneyn lähituntumassa kaksi ja puoli kierrosta. Kolmannella kierroksella kolmen nippu ihan kasassa ja huolenani oli, että riittääkö aerobiikkani roikkumaan hyökkäysetäisyydellä koko kisan ajan. Päätin sitten ekassa vasemmalle kääntyvässä mutkassa hyökätä jä yrittää ohitusta Cmoneysta. Sisäreunassa ennen mutkan leikkauspistettä ei kuitenkaan ollut pitoa ja autot osuivat yhteen. Minulla oli nokka väärään suuntaan kun Cmoney pääsi jatkamaan ilman merkittävää ajanhukkaa. lfb ja Jusban painoivat ohi. Ei mitään, päätin sitten tavoitella kolmossijaa. Sen sainkin kuitattua helposti takaisin, kun ensin ilmeisesti lfb spinnasi ja sitten vielä Jusban. Lfb taisi päästä lähelle, kun väistin Jusbania. Yritin nyt sitten pitää kielen keskellä kämmentä ja ajaa vain omaa ajoa, ja sainkin karistettua lfb:n. Sain ajaa loppukisan omassa rauhassa, mitään mahkuja ei ollut tavoittaa kahta ekaa kuskia. Viimeisellä kierroksella tuli sitten kisan nopein kierroskin. Kolmossija ihan tyydyttävä sen suhteen, etten ole ajanut Forssan radalla ennen, eikä muutenkaan karteilla ole juurikaan tullut ajettua. Olisi silti ollut kiva olla mukana loppuun asti jännässä tappelussa kärkipaikasta....

No, hyvinkäällä sitten uusi yritys. Täytyy vaikka kokeilla juosta vähän lenkkiä ennen sitä. Ja muistaa niin kuin entinen kiekkovalmentaja ja -joukkueen toimitusjohtaja sanoo, hermokontrolli.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Juskanen sanoi:
No niin haluaisinkin.:cool:
eli siis haluat nähdä jonkun tietyn kuskin suihkussa, pyyntö vain piilotettu ovelasti ryhmäkuvan muotoon :rolleyes:
mutta hmmm, kenestä.... :doubtful:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
kisarapo omasta puolesta:

harkat meni jotenkuten niinkuin pitikin, tuntua autoon oli hyvä, ja uskoin päässeeni A-finaaliin suoraan.... pettymys oli kuitenkin melkoinen kun huomasin olleeni B-finaalin paalulla, auto ei tuntunut hitaalta (42.5) mutta kellossa se ei näkynyt...:doubtful:

B-finaali alkoi siis paalulta, Alppu "Tampereen Takuma" Oilin hengittäessä puskuriin...
Pääsin ekalla kierroksella hieman ottaan kaulaa, ja kontroilloimaan eroa, tällä tempolla sitten mentiinkin finaali loppuun.
Jacquekselle kiitokset, päästi hienosti ohi kierroksella, vaikka eipä se alppu olis iohi ilman niitä ongelmiakaan päässyt, et sinänsä voitto ei ratkennut tuohon :)
Finaalin jälkeen sitten selvisi myös mun harkkojen vaisuus, kierrosaika parani reilusti johtuen eri autosta, ja Alppu puolestaan ajoi prikulleen saman ajan kisassa samalla autolla kuin millä/minkä minä aika-ajoissa....

A-finaali menikin sitten mönkään heti startissa, sain autoksi "pitkille kavereille" varustetun auton ja teki tiukkaa saada jalat polkimille edes...
Kaikien hyvän lisäksi autosta oli eturenkaat loppu (kuulin ystävällisesti kisan jälkeen :D) ja kytkinkin alkoi ilmeisesti jo luistamaan kun ei mennyt suorilla mihinkään
(kierr. aika putosi B-finaaliin verrattuna 3sek, eli ei ihan normaalia menoa ollut)

Muutoin kiva kisapäivä, 3x15min rupeamaa putkeen kyllä tuntuu käsissä kivasti, kylki mustana ja polvikin näköjään kerennyt hakkaamaan johonkin matkan varrella :D
Mutta, tästä on hyvä jatkaa!!! :cool:

PS. kisan tuomaristo kokoontuu lähiaikoina kahville keskustelemaan tapauksesta Darren, mieshän ajoi kaksi sessiota sääntöjen vastaisesti samalla autolla :D
(ts. pähkäilemme kaljatuopposen ääressä millä varmistetaan jatkossa ettei näin pääse käymään :rolleyes: )
 

Örfil

Guest
Aamun saldo eilisestä: kyljet kunnossa kiitos liivien, mutta kummassakin lonkassa Reissumiehen kokoiset mustelmat ja polvet/sääret arkoina osumista tankkiin ja runkoon.

Vasurimutkissa lonkka paukkui ikävästi penkin sivuun eli tarttee ensi kerraksi pehmustella myös lonkat foamipaloilla.
 

Örfil

Guest
FO110K sanoi:
eli siis haluat nähdä jonkun tietyn kuskin suihkussa, pyyntö vain piilotettu ovelasti ryhmäkuvan muotoon :rolleyes:
mutta hmmm, kenestä.... :doubtful:
Laitoin Juskaselle kuvan FO:sta saippuoimassa Alb...ööh itseään ;) ;)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Jussi sanoi:
Aamun saldo eilisestä: kyljet kunnossa kiitos liivien, mutta kummassakin lonkassa Reissumiehen kokoiset mustelmat ja polvet/sääret arkoina osumista tankkiin ja runkoon.

Vasurimutkissa lonkka paukkui ikävästi penkin sivuun eli tarttee ensi kerraksi pehmustella myös lonkat foamipaloilla.
Ihmettelinkin kisan jälkeen, mitä varaosia Jussi repi (edit: kisan jälkeen) itsestään. Kas kun et vielä HANS-niskatukea ota seuraavaan kisaan:thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
FO110K sanoi:
PS. kisan tuomaristo kokoontuu lähiaikoina kahville keskustelemaan tapauksesta Darren, mieshän ajoi kaksi sessiota sääntöjen vastaisesti samalla autolla :D
(ts. pähkäilemme kaljatuopposen ääressä millä varmistetaan jatkossa ettei näin pääse käymään :rolleyes: )
Joo auto nro. 2 tuntui ihan hyvältä aika-ajoissa, joten hiippasin vaivihkaa sen luokse, kun mentiin kisaa varten autoihin :ahem: . Voihan toisaalta olla, että jokin toinen auto olisi ollut vielä parempi. Ajattelin kuitenkin olla ottamatta riskejä siinä asiassa.

Jokainen porsaanreikähän mikä ei ole erikseen kielletty täytyy käyttää..... :D
 

Örfil

Guest
Painoerot meillä on aika isot. Luulisin että painavimman ja kevyimmän ero on 30-40 kg ja se näkyy aika rajusti kierrosajoissa.
 
Ylös