Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / TALVIkausi '08-'09

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kuka kuukletuksen taituri etsisi yhden ympäristön kannalta parhautta ajatelleiden suunnitelman? Kilometrikorvaukset olisivat samat kaikille, riippumatta olisiko heillä käytössään helposti julkiset yhteydet töihin..vastapainoksi sitten kilometrikorvausta laskettaisiin. Moe ainakin hyppisi riemusta:eek:
Varmaan ottaisin firman auton siinä vaiheessa käyttöön.;)

Otti meidän Häme-Pohjanmaan rouvamme itselleen Nissan Käskain (Qashqai) virman autoksi. Siis sama tyyppi jolla 100k ajossa meni Volvo V50 autosta 3 turboa ja lopuksi vaihdettiin koko kone. Ei ollut ihan tyytyväinen 'Volvo-laatuun'. Mutta hei, itseppähän tilas.:p

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
.
Voi hellallettas, kylläpä meitä nyt varjellaan ja suojellaan pahalta.

Bye, bye kaurismäen leffat, bye Kummisedät, x-files ja Hill Street blues sekä moni muu.
Kaikki varmaan tietää, että on yhteisesti sovittu, että TV-sarjoissa ja elokuvisssa jenkkipuhelinnumerot alkaa 555-alkuisesti, jottei kukaan hörhö ala soittelemaan niihin numeroihin.:ahem:

Samalla tavalla voitaisiin sopia, että tupakointia varten olisi oma 'koodi' tai merkki. Esim. sormen työntäminen nenään, peukuttaminen otsaan:thumbfh: tai persuksen krapsuttelu.:eek:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Kaikki varmaan tietää, että on yhteisesti sovittu, että TV-sarjoissa ja elokuvisssa jenkkipuhelinnumerot alkaa 555-alkuisesti, jottei kukaan hörhö ala soittelemaan niihin numeroihin.:ahem:
Lähinnä se 555-alku on sen takia, että kun hörhöt soittavat niihin numeroihin haittaa ei koidu kenellekään. Hörhöt soittavat joka tapauksessa. Tarkkuutta nyt Moe.

Mangelo

Well-known member
Kuka kuukletuksen taituri etsisi yhden ympäristön kannalta parhautta ajatelleiden suunnitelman? Kilometrikorvaukset olisivat samat kaikille, riippumatta olisiko heillä käytössään helposti julkiset yhteydet töihin..vastapainoksi sitten kilometrikorvausta laskettaisiin. Moe ainakin hyppisi riemusta:eek:
Sellaiset varmaan kuin kansanedustajilla. 900€ jos kotipaikka helsinkhi ja 1800€ jos kotipaikka iisalmi. Loppuis turhat ajelut kun vois pitää kakkosasuntoa työpaikan lähellä, pitää molempia lämpimänä, ja ajella tai lentää viikonloppusin ykkösasunnolle.

Knoukka

Well-known member
Lähinnä se 555-alku on sen takia, että kun hörhöt soittavat niihin numeroihin haittaa ei koidu kenellekään. Hörhöt soittavat joka tapauksessa. Tarkkuutta nyt Moe.
Ootko paljonkin soitellu?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
.
Voi hellallettas, kylläpä meitä nyt varjellaan ja suojellaan pahalta.

Bye, bye kaurismäen leffat, bye Kummisedät, x-files ja Hill Street blues sekä moni muu.
Mulla on ilmeisesti menny ohitse tää meneillään oleva "skabataan mikä valtio saa tehtyä itsestään muiden silmissä naurettavimman" -kisailu, mutta ei nuo Suomen voittomahdollisuudet ainakaan kovin heikot ole :doubtful:

Kai televiossa saa kuitenkin tulevaisuudessakin ampua ihmisiä ja käyttää huumeruiskua? :rolleyes:

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Mulla on ilmeisesti menny ohitse tää meneillään oleva "skabataan mikä valtio saa tehtyä itsestään muiden silmissä naurettavimman" -kisailu, mutta ei nuo Suomen voittomahdollisuudet ainakaan kovin heikot ole :doubtful:

Kai televiossa saa kuitenkin tulevaisuudessakin ampua ihmisiä ja käyttää huumeruiskua? :rolleyes:
Riippuu siitä katsotaanko siinä mainostettavan ihmisten ampumista vai ei.

Pietari

HarjunHerra
Sijainti
Etelä-Savo
Mummo hylätty ajokortin kirjallisessa kokeessa 771 kertaa

5.2.2009 13:05

STT–AFP

Soul. Eteläkorealainen isoäiti hinkuaa auton rattiin, mutta autoilijan uralle on ilmaantunut este. Mummo on epäonnistunut ajokortin kirjallisessa kokeessa jo 771 kertaa.

68-vuotias nainen ei aio kuitenkaan luovuttaa, kertoi Jeonjun kaupungin paikallislehti.

Poliisi arvioi, että mummo on maksanut ajokortin loppukokeista tähän mennessä noin viisi miljoonaa wonia (2 800 euroa).
Mummo rukka. :eek:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
14-vuotias Nora löytyi kuolleena
5.2.2009 14:49

Nora oli vain kilometrin päässä paikasta, jossa hänet viimeisen kerran nähtiin elossa.

Viikon ajan kateissa ollut Nora Bhatia, 14, löydettiin torstaina kello 12.55.

Tyttö löytyi Petsamontien päässä olevasta metsästä Akaasta.

Ensin löytyi tytön laukku, sitten itse tyttö muutaman kymmenen metrin päästä.

Poliisin mukaan ulkoisia väkivallan merkkejä ei ole eikä kuolemaan epäillä liittyvän henkirikosta.

Tarkka kuolinsyy ei kuitenkaan ole vielä poliisin tiedossa, ja tältä osin tutkinta jatkuu.

Noran löysi VAPEPA:n (vapaaehtoinen pelastuspalvelu) koirapartio.

Noraa etsittiin koko viikko

Nora katosi viime torstaina noin kello 11.30 Toijalan yhteiskoulun läheltä, Ajulintien päässä olevalta kevyen liikenteen väylältä. Tästä paikasta on löytöpaikalle noin kilometrin pituinen matka.

Vapaaehtoiset joukot etsivät Noraa päivittäin koko viikon ajan.

Poliisi kiittää saamistaan lukuisista vihjeistä tutkinnan aikana.
No voi itku. :frown:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Mun mielestä mielenkiintoista tuossa uutisessa on se tosiasia, että kesti näin kauan löytää hänet, vaikka oli noinkin likellä katoamispaikkaansa.

Ilmeisesti lähimetsiä ei poliisilla sitten ole tapana haravoida.

Toisaalta kyllähän 2km x 2km alue on jo aika suuri...nojoo, mitäpä minä näistä tiedän. Kunhan mouhotan.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Noralla oli ollut koulusta lähtiessään mukanaan puolen litran vodkapullo, joka löytyi tyhjänä kassin vierestä läheltä vainajaa.

Poliisi tutkii alkoholin osuutta kuolemaan.

Oikeuslääketieteellisen tutkimuksen tulosten valmistuminen voi kestää pitkään.
Ei ole helppoa nuorten elämä. Eikö kukaan osannut aavistaa. :frown:
Mitä ajattelee se 'fiksu' aikuinen, joka 14-vuotiaalle vodkaa hankki.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Mun mielestä mielenkiintoista tuossa uutisessa on se tosiasia, että kesti näin kauan löytää hänet, vaikka oli noinkin likellä katoamispaikkaansa.

Ilmeisesti lähimetsiä ei poliisilla sitten ole tapana haravoida.

Toisaalta kyllähän 2km x 2km alue on jo aika suuri...nojoo, mitäpä minä näistä tiedän. Kunhan mouhotan.
Varusmiehiä saa komppanian verran etsimään kadonnutta aika vikkelään, ainakin 80-luvun alkupuolella oltiin metsässä etsimässä kadonnutta mummoa.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ei ole helppoa nuorten elämä. Eikö kukaan osannut aavistaa. :frown:
Mitä ajattelee se 'fiksu' aikuinen, joka 14-vuotiaalle vodkaa hankki.
Eli sammunut ja tukehtunut oksennukseensa tai paleltunut kuoliaaksi.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Eli sammunut ja tukehtunut oksennukseensa tai paleltunut kuoliaaksi.
Ehkä loppujen lopuksi noin, mutta ihan kaikkea julkisuuteen ei varmaankaan ole kerrottu, kun ainakaan itse en pidä sitä ihan tavallisena, että 14-vuotias lähtee torstaina koulun jälkeen yksin pakkasilmoilla ryyppämään, ja vielä niin, ettei kukaan kavereistakaan tiedä siitä yhtään mitään. Jo silloin kun katoamisuutinen julkaistiin, mulle heräsi jostain - ehkä nimestä - aavistus että olisiko tässäkin taustalla koulukiusaamista tai syrjimistä, mutta voin olla epäilyksineni ihan väärässäkin. Mut vahinko tai ei, olisi saanut jäädä tapahtumatta.

Astraali

Well-known member
Sijainti
Elefanttien hautausmaa
Ei löydetty koska joku oli heittänyt vihjeen siitä, että oltiin nähty juna-asemalla, siksi ei edes etsitty sieltä mistä nyt löytyi.

Sanotaanko vaikka niin, että Darwin korjasi jälleen satoa, kyllähän sen tietää mitä tapahtuu kun 14-vuotias massateini hankkii raakaa viinaa, ja adoptoi Studio Julmahuvin "minä en mene kotiin, vaan menen avantoon, perkele"-tyypin filosofian. Typerä angsti, ja nuoren ihmisen lapselliset kuvitelmat johtivat kapinaan, ja nyt kävi näin.Tosiasia on se, että tällä hetkellä kadonneita on todella paljon, mutta vain nämä kauneimmat, suurimman kaveripiirin omaavat, "tulevaisuuden lupaukset" nostetaan palstoille.

Anteeksi nyt, kun en jaksa itkeä silmiä päästäni kyseisen yksilön takia, mutta tämähän on vain minun mielipiteeni.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.