Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / TALVIKAUSI 2016-2017

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Vesku

Maatalousneuvos
Hmmm.... :eek:
Kataja oli "parissa pippaloissa" juontamassa ja yleisenä seremoniamestarina. Pankin 110-v juhlat ja 111-v halloweenjatkot! Muutama vuosi sitten.
Ekalla kertaa ihan ok-suoritus ( oli hyvin suunniteltu, mitä tekee ), toinen kerta ihan vihkoon, osin huonon ja kiireisen suunnittelun vuoksi. Myötähäpeä jonkinmoinen... josko nyt sitten illan viimeinen esiintyjäkään ihan nuoruuden innolla vetänyt.... Frederik....:eek::thumbfh::D

Lunssila

Well-known member
Janne Kataja ja Frederik. Toivottavasti ei viina loppunut niistä pippaloista ihan heti.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Millä pankilla on noin kallis ja paska maku? En ole kyllä kuullut pankin pitävän tilaisuuksia sitten hippohiihtojen.

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Babasta en tiedä mutta Saanilaa pidän itse hyvin hauskana. Ymmärrän tosin, että möykkäämisensä ja hörötyksensä saattaa joitakuita ärsyttää.

Tervohan on jo monta vuotta turvautunut sarkastiseen tyyliinsä, ei niinkään vitsien sisältöön.
Komp. Toki joskus huomaan ajattelevani Saanila-show'n ollessa täydessä vauhdissa että lopeta jo. Yleensä kyllä viihdyn.

Uutisvuotoa olen katsellut vaihtelevalla aktiivisuudella 2000-luvun alusta lähtien. Viime vuosina lähinnä vanhasta tottumuksesta, mutta kyllä ajoittain tulee karjahdeltua kovastikin jutuille.

E:

Janne Katajan juontama Reetu-keikka kuulostaa ilonpidon ultimaattiselta maksimaatiolta.
Mutta Mikko Kivisen juontama Reetu-keikka. Ai että mitä tykitystä!

Viimeksi muokattu:

Vesku

Maatalousneuvos
Millä pankilla on noin kallis ja paska maku? En ole kyllä kuullut pankin pitävän tilaisuuksia sitten hippohiihtojen.
Täälläpäinhän se...

Eka juhla oli ihan oikea juhla, rentokin. Suvi Teräsniska, Pete Poskiparta, Kataja ja taisi olla joku vielä. NÄYTTÄVÄ ilotulitus! Kunnon illallinen.
Noin 600 vierasta.
http://www.savonsanomat.fi/viihde/Pankkibileet-kiinnostivat-katso-kuvasarja/409014

Jatkot oli sitten 1.11. 111-v. Hieman sellainen camp-juttu... Frederik taitaa olla joku "jatkojen kuningas" ( halvalla saatiin...:ahem:)
Halloween samalla. Tulitaiteilua yms. Nakkikioskiruokaa.
Sanomista tuli....:frank: Osa kehui maasta taivaaseen, muutamilla ei huumori yms riittänyt....
Noin 270 vierasta.

Viimeksi muokattu:

Vesku

Maatalousneuvos
Eturivin koomikkonero ja laulajanero. Kuulostaa ihan mahtijutulta. coolia.

Mahtaakohan muuten @kuosmanen tehdä lavasketsikeikkaa?
Oon mä senkin palkannut esiintymään!:wink::cool::cool: Tai enpä ollutkaan virallisesti remmissä juuri tuolloin.

Joku 14 v sitten kylän rosvonpaistitapatumaan. Kerkesi suurin piirtein esiintyä akustisen kitaran kanssa ja sitten tuli Unto-myrsky. Helvetti irti, puuta kaatui, puoli paniikki.
Erään maalaistaloin pihassa pitkän niemen päässä, varmaan 1.5 km kapeaa tietä, metsää ympärillä. Varmaan n 150 autoa parkissa pitkin peltoja. Lopulta taisi vain yksi auto jäädä kaatuvan puun alle. Aineksia paljon pahempaankin. Kotipihastakin kaatui iso puu silloin.

Lunssila

Well-known member
Omistan Virallisten vuorten gorillat Alivaltiosihteereiden nimikirjotuksin ja syntymäpäiväonnitteluin varusteltuna.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Oliskohan jotain 5:iisi heidän kirjoistaan. Innostus lopahti porukkaan sen saatanan Ylexin myötä.

markoj

Custom User
Olen antanut itseni ymmärtää, että kaikissa nykyaikaisissa tankeissa käytettäisiin aktiivipanssarointia.
Muuan osannee korjata jos.
Itse olen ymmärtäny, että lähinnä venäläisillä on aktiivipanssarointia ja läntisillä vaunuilla ei juurikaan.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Vänkäri rupesi navigaattori/kakkoskuskiksi.

Vuonna 1988 syntyneen miehen vaimo ja vanhemmat olivat olleet huolestuneita tämän mielentilasta. Onnettomuuspäivän aamuna vaimo lähti viemään miestään lääkäriin.

Kesken automatkan mies kuitenkin ahdistui. Hänelle tuli tunne, että lääkäriin ei ole turvallista mennä.

Hän tarttui yllättäen vaimonsa ajaman pakettiauton rattiin ja ohjasi auton vastaantulevien kaistalle. Auto törmäsi vastaan tulleen kuorma-auton keulaan ja sinkoutui siitä ojaan.

Mies ja hänen vaimonsa loukkaantuivat törmäyksessä. Kun mies huomasi puolisonsa vuotavan verta, hänen todetaan sanoneen "mun piti kuolla, ei sun pitänyt kuolla".

Käräjäoikeudelle mies kertoi, että hänen tarkoituksensa oli vahingoittaa vain itseään. Siinä tilanteessa hän ei ollut ymmärtänyt, että autossa oli toinenkin henkilö.

Naisella todettiin lisäksi murtumia vasemmassa jalkaterässä sekä pirstoutuneen tuulilasin aiheuttamia haavoja kasvoissa ja rintakehässä. Saamansa iskun voimasta hänen kasvonsa turposivat pahoin suun ympäriltä ja hänen vasen silmänsä muurautui umpeen.

Psykoosi kannabiksesta

Mies kertoi käräjäoikeudelle kärsineensä unettomuudesta kahden viikon ajan ennen onnettomuutta.

Lisäksi tapahtuman aikaan hänestä tuntui, että joku vainosi häntä. Käräjäoikeuden teettämän mielentilatutkimuksen mukaan miehellä oli tapahtumahetkellä psykoottinen sairaus.

Miehen psykoosin aiheuttajaksi todettiin kannabiksen pitkäaikainen käyttö. Käräjäoikeudelle hän myönsi polttaneensa kannabista päivittäin noin puolen vuoden ajan.

Keski-Suomen käräjäoikeus totesi miehen syylliseksi huumausainerikokseen, törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen ja tapon yritykseen.

Miehen psykoositilan vuoksi hänet kuitenkin jätettiin tuomitsematta rangaistukseen kahdesta viimeksi mainitusta syytekohdasta.

Huumausainerikoksesta hänet määrättiin maksamaan 30 päiväsakkoa eli yhteensä 180 euroa.

Syyttäjä haki rangaistusta myös rattijuopumuksesta, mutta tämä syyte hylättiin korkeimman oikeuden tekemään ennakkopäätökseen vedoten.

Korkein oikeus päätti vuonna 2016, että rattijuopumukseen ei syyllisty silloin, kun veressä on ajon aikana tai sen jälkeen vain kannabiksen vaikuttavan aineen aineenvaihduntatuotetta, eli karboksitetrahydrokannabinolia.

Miehen saama tuomio ei ole lainvoimainen.
Vaarattomaksi huumeeksi varsin vakava seuraamus.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Olen antanut itseni ymmärtää, että kaikissa nykyaikaisissa tankeissa käytettäisiin aktiivipanssarointia.
Muuan osannee korjata jos.
Aktiivipanssarista ei kaikissa olosuhteissa ole ratkaisevaa hyötyä, vaan se lähinnä vain lisää vaunun painoa, joten länsivaunuissa se on lisävaruste. Abramsiin esim on olemassa "kaupunkisotasetti" johon kuuluu myös ERA (explosive reactive armor).