Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / TALVIKAUSI 2016-2017

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Poliittisen toimittajan mukaaan.



Sittenhän myös tuon yhtiön pitää tuottaa voittoa ja johtajiakin jotenkin palkita hyvästä johtamisesta, joka tuo yhtiöön tuloja.:eek:
Juu. Huomasin juuri itsekin, että olin ajatellut asian ihan päin.. titityy.
Eihän nyt erätauon aikana ehdi ajatuksen kanssa :eek:
 

Örfil

Guest
N. 20-100 eurua olisi nykykoslalla ja ajokilsoilla lisäkulu per vuosi, vähän parametrien arvosta riippuen.

Ehkä ei tarvitse vielä siirtyä kulkemaan pelkästään hissillä, kuten Andersson.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Toki tuon tiesin. Jäi vaan Bernerin sanomiset mieleen (ei tuo kait painovirhepaholainenkaan ollut, kun ei ole korjattu). Niitten perusteella tiet olisivat pian kultaisia ja päällystetty punaisin matoin.
Näin vähän arvelinkin ja siksi meinasin quotesi poistaa ennen postaamista. MUTTA ENPÄHÄN POISTANUT! HAH HAH HAH!
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Yleisesti voinee todeta, että sata vuotta siinä menikin ennenkuin valkoiset pääsivät lopullisesti tavoitteeseensa.
Toisaalta kahden vuoden päästä SDP valtaan päästessään pistää ainakin soten uusiksi mikäli Rinne on edelleen SDP:n puheenjohtaja silloin ja samalla SDP saattaa pistää sitten uusiksi myös Bernerin valmisteleman tieliikenneuudistuksen.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Poliittisen toimittajan mukaaan.



Sittenhän myös tuon yhtiön pitää tuottaa voittoa ja johtajiakin jotenkin palkita hyvästä johtamisesta, joka tuo yhtiöön tuloja.:eek:
Mitenkähän tuo tilanne muuttuisi nykyisestä.
Vahteralla oli juttu pari vuotta sitten Trafista. Lie hieman paisuteltu, mutta mies taitaa olla KHT-tason tilintarkastaja.

http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2014/08/10/liikaa-virkamiehia-liikaa-palkkaa-liikaa-valtaa-liikaa-tuhlausta/
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Ei ota oikein tuulta edes hallituskavereissa Bernerin esitys.

Hallituskumppani tyrmää selvityksen


Liikenne- ja viestintäministerin
ehdotukset autoverotuksen muuttamisesta
käyttäjämaksuiksi ja liikenneverkon
yhtiöittämisestä herättävät laajaa
poliittista vastustusta.

Opposition ohella myös hallituspuolue
perussuomalaiset tyrmää Anne Bernerin
ehdotukset ja esittää liikennerahojen
valmistelua yhdessä opposition kanssa.

Perussuomalaisministeri Jussi Niinistö
kirjoittaa blogissaan, että liikenne-
verkon kunnossapito tai päästövähen-
nystavoitteet eivät edellytä, että
julkisin varoin rakennettu omaisuus
yhtiöitetään ja kansallisomaisuudella
tehdään bisnestä kansalaisten rahalla
.
Orpo: Selvityksen logiikka ei aukea


Valtiovarainministeri Petteri Orpo
(kok.) ei lämpene ajatukselle
tieverkkojen yhtiöittämisestä tai
autoilijoiden veroalen korvaamisesta
käyttömaksuilla.

Kokoomus allekirjoittaa liikenne-
ministeri Anne Bernerin (kesk.)
jättiselvityksen tavoitteet, mutta ei
keinoja.

- Tämä selvitys ei anna mielestäni
vastauksia miten näihin tavoitteisiin
päästään
, Orpo sanoo.

Orpon mukaan valtiovarainministeriö ei
ole aloittamassa mitään muutoksia
autoiluun tai polttoaineverotukseen
.
AKL: Vero takaisin auton ostajalle


Autovero pitäisi palauttaa ostajalle,
jos verosta päätetään luopua
esimerkiksi ensi vuoden alusta,
ehdottaa Autoalan keskusliitto AKL.

Päätös pitäisi saada aikaan nopeasti,
viimeistään helmikuussa, AKL:n
toimitusjohtaja Pekka Rissa sanoo.

Liikenneministeriön ehdotus siirtyä
autoverosta käytön verotukseen
koettelisi autokauppaa kahdella
tavalla.

Kaupan hiljentymisen lisäksi kaupan
varastoissa olevien autojen arvo
laskisi. Koko autoalan varastojen arvo
on satoja miljoonia euroja
.
Nythään kukaan ei sitten osta uutta autoa, kun odottavat miten tämänkin esityksen kanssa käy. Jos Persut ja Kokoomuskin on vastaan, niin autokauppa kiittelee pitkään kepua ja Berneriä tästä esityksestä. No saihan nuo vetoapua romutuspalkkioista, joten onkin jo korkea aika vetää matto alta.:D
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Ihan symppiksen oloinen kaveri tuo sarjahukuttaja lehtitietojen perusteella.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kaupan hiljentymisen lisäksi kaupan
varastoissa olevien autojen arvo
laskisi. Koko autoalan varastojen arvo
on satoja miljoonia euroja.
Tuo on itse asiassa todella paljon suurempi ongelma kuin ensi silmäyksellä vaikuttaa. Erittäin suuri osa autokaupasta toimii varsin pienellä omavaraisuusasteella ja vaihtoautovarasto on suurin taseessa oleva varallisuuserä. Varaston arvon tippuminen esimerkiksi 25 %'lla kertaheitolla paukauttaa omavaraisuusasteen negatiiviseksi ja aiheuttaa aika helvetimoisia ongelmia rahoittajie kanssa.
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Tuo on itse asiassa todella paljon suurempi ongelma kuin ensi silmäyksellä vaikuttaa. Erittäin suuri osa autokaupasta toimii varsin pienellä omavaraisuusasteella ja vaihtoautovarasto on suurin taseessa oleva varallisuuserä. Varaston arvon tippuminen esimerkiksi 25 %'lla kertaheitolla paukauttaa omavaraisuusasteen negatiiviseksi ja aiheuttaa aika helvetimoisia ongelmia rahoittajie kanssa.
Kyllähän Rinta-Joupilla ja vastaavilla vaihtoautoihin erikoistuneilla liikkeillä varmaan munia puristellaan aika kovasti.

Käytetyissä on autovero "sisälla", mutta miten menee autoveron maksu uusia autoja tuovilla liikkeillä? Maksaako maahantuoja tehtaalle ensin sen tehdashinnan ja sitten asiakas ostaessaan uuden auton maksaa veron vähittäismyyntiliikkeelle auton hinnassa. Liike maksaa maahantuojalle "perushintaa" ja liike tai maahantuoja tilittää veron valtiolle?

Ts. rekisteröimättömissä tai myymättömissä autoissa ei ole maksettua autoveroa?

Minkälaisia mahdollisuuksia on nyt purkaa tämä jämähtänyt tilanne? Autokauppa ei käy, ihmiset odottavat päätöksiä autoveron poistosta ja tuleeko sitä ollenkaan? Rinta-Jouppien yms tilanne, jos vaihtoautojen arvosta katoaa vaikka se 15-20-25 % valtion päätöksellä, korvataanko mitenkään?? Nykyisin on kinasteltu Trafin kanssa käytettynä maahantuotujen autojen autoverosta, jotta se saataisiin pieneksi. Kohta Rinta-Joupit kinastelevat Trafin kanssa, että on siinä auton arvossa vielä helkkarin paljon veroa ja alkakaa maksaa, jos korvaustielle lähdetään. :thumbfh:
Just uuden auton ostaneet ? Pidetään kipeinämme?
Varmaan vaikuttaa leasing-juttuihin kanssa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Pikaista torppausta odotan, kun tuota pakettia ei ole tuntunut kukaan kannattavan Bernerin lisäksi.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kyllähän Rinta-Joupilla ja vastaavilla vaihtoautoihin erikoistuneilla liikkeillä varmaan munia puristellaan aika kovasti.

Käytetyissä on autovero "sisälla", mutta miten menee autoveron maksu uusia autoja tuovilla liikkeillä? Maksaako maahantuoja tehtaalle ensin sen tehdashinnan ja sitten asiakas ostaessaan uuden auton maksaa veron vähittäismyyntiliikkeelle auton hinnassa. Liike maksaa maahantuojalle "perushintaa" ja liike tai maahantuoja tilittää veron valtiolle?

Ts. rekisteröimättömissä tai myymättömissä autoissa ei ole maksettua autoveroa?

Minkälaisia mahdollisuuksia on nyt purkaa tämä jämähtänyt tilanne? Autokauppa ei käy, ihmiset odottavat päätöksiä autoveron poistosta ja tuleeko sitä ollenkaan? Rinta-Jouppien yms tilanne, jos vaihtoautojen arvosta katoaa vaikka se 15-20-25 % valtion päätöksellä, korvataanko mitenkään?? Nykyisin on kinasteltu Trafin kanssa käytettynä maahantuotujen autojen autoverosta, jotta se saataisiin pieneksi. Kohta Rinta-Joupit kinastelevat Trafin kanssa, että on siinä auton arvossa vielä helkkarin paljon veroa ja alkakaa maksaa, jos korvaustielle lähdetään. :thumbfh:
Just uuden auton ostaneet ? Pidetään kipeinämme?
Varmaan vaikuttaa leasing-juttuihin kanssa.
Mun käsittääkseni autovero tulee maksettavaksi liikennekäyttöön rekisteröitäessä. Liisareissahan hinta määräytyy sopimuksenteossa, se onko niissä sitten ehtoja vero- tai muiden vastaavien muutosten suhteen riippuu sopimustekstistä.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Mun käsittääkseni autovero tulee maksettavaksi liikennekäyttöön rekisteröitäessä. Liisareissahan hinta määräytyy sopimuksenteossa, se onko niissä sitten ehtoja vero- tai muiden vastaavien muutosten suhteen riippuu sopimustekstistä.
Jälleenmyyjien varastoissa olevista autoista on maksettu tulli ja alv tullista. Käytetyistä, joita on siis suurin osa autovarastoista, on tietysti maksettu kaikki.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Jälleenmyyjien varastoissa olevista autoista on maksettu tulli ja alv tullista. Käytetyistä, joita on siis suurin osa autovarastoista, on tietysti maksettu kaikki.
Joo, mutta suurimmasta osasta Suomessa myytävistä autoista ei makseta tullia, iso osa japanilaisistakin merkeistä tehdään EU-alueella.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Kempeleläisyritys PKC Group sai satojen miljoonien ostotarjouksen Intiasta

PKC Group on solminut yhdistymissopimuksen intialainen johdinsarjavalmistaja Motherson Sumin kanssa. Kauppahinta on 571 miljoonaa euroa.
Ylen sivuilla lisää. Mitähän tästä seuraa?
 
Ylös