Antsa Rieppo
Well-known member
Onko Niklas Ajo ratamoottoripyöräilijä, kuten Seiska väittää?
Näin. Ura oli sitten taputeltu. Onneksi osaa mekatsun hommiakin.Kiitos.
Paha moka Niklas :nope:
Edit: 200e-250e enämpi saisin maksaa. Oi tätä iloaLiikenne- ja viestintäministeriö on selvittänyt mahdollisen liikenneverkkoyhtiön perustamista. Yhtiö rahoittaisi toimintaansa muun muassa tieverkon käytöstä kerättävillä maksuilla. Autoilijoiden kokonaisrasitus ei kuitenkaan kasvaisi, koska samalla nykyisiä liikenteen veroja alennettaisiin.
LIVE-laskurilla* voit laskea, mitä uudenmallinen liikenteen hinnoittelu saattaisi tarkoittaa juuri sinun kohdalla.
http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Maalta-tullut-ryöstäjä-uhkaili-Kuopiossa-Olen-ammattirikollinen/913767#cxrecs_sTuusniemeläinen 46-vuotias mies oli ollut asioilla Kuopiossa, kun hän ennen lähtöään takaisin Tuusniemelle päätti ryöstää kioskin Kuopion Kauppakadulla.
Mies uhkasi vasaralla myyjää ja sanoi, että hänellä oli taskussaan myös ase. Lisäksi mies kertoi olevansa ammattirikollinen ja että hänellä oli kioskin ulkopuolella kaksi kaveria.
Myyjä antoi ryöstäjälle kassasta kolikoita, mutta aikaviivelukko esti setelien antamisen. Ryöstäjä jäi odottamaan, kun aikaviivelukko raksutti ymmärtämättä, että samalla poliisipartio oli jo tulossa paikalle kioskista tulleen ryöstöhälytyksen hälyttämänä.
Kun ryöstäjä kuuli poliisiauton sireenit, hän poistui pihalle ja jäi siinä kiinni.
Heinäkuussa mies lähti naiskaverinsa kanssa ajelulle Tuusniemeltä Kuopioon. Matkan varrella he menivät varkaisiin tunnetun miljonäärisijoittajan huvilalle.
Mies ja nainen murtautuivat mökkiin ja varastivat sieltä takan. Mies luuli mustaa takkaa kylmäkaapiksi ja raahasi sen siksi autolle.
Myös sillä kertaa murtohälytys oli hälyttänyt poliisit paikalle niin, että varkaat jäivät kiinni taas rikospaikalta ja itse teko jäi yritykseksi.
Itsellä noin 300e enempi kuin nykysysteemillä. Jaettu ilo on paras iloYllättäen "palvelussa on ruuhkaa, yrittäkää myöhemmin uudelleen". Trafilla on Liikenneverkkolaskuri
Edit: 200e-250e enämpi saisin maksaa. Oi tätä iloa
Berner kirjoittaa Forumille nimimerkillä AJ?Minulla muutaman euron vähemmän kuin nyt. En silti ole valmis lämpenemään Bernerin ajatuksille. Sen ajatusrakennelma on kuin toisesta maailmasta, ellei peräti kolmannesta tai ehkä neljännestä. :dunno:
"Väyläverkon korjausvelan määrä on tällä hetkellä noin 2,5 miljardia euroa."Harrasteauto kannattaa pitää tallissa jatkossakin! Tai siis kesäisin käydä katsastuskonttorilla ja pari kertaa kylillä. Jos saisi kilometriperusteisin maksun... Tai painaa metsätietä, rallia opetella?? Tai siirtää peltoautoksi?? Ei valtiolle maksua?
Uudehkolla autolla kannattaa painaa 40 000 km ja yli. Jos saisi aikamaksun.... Taitaisi vaan halveta, mitä enemmän bensasyöppö!
Yksi juttu voisi olla hyvä. Autoista kerätyt maksut menisi teiden tekoon ja korjaukseen. Nyt kaiten se osuus on yllättävän pieni?
Ei se käy, kun pitää niillä kyhnyillä rahoittaa niitä kaikkia kukkenhoihoihommia ja mitä näitä oli.Yksi juttu voisi olla hyvä. Autoista kerätyt maksut menisi teiden tekoon ja korjaukseen. Nyt kaiten se osuus on yllättävän pieni?
Jätän vain tämän tähän:"Väyläverkon korjausvelan määrä on tällä hetkellä noin 2,5 miljardia euroa."
Tuo summa korjautuu näillä toimenpiteillä vuodessa ja sitten ylijäämillä voidaankin miettiä mitkä hiekkatiet asfaltoidaan. Parin vuoden päästä saadaan Lieksaan metro ja Utsjoelle motari.
@moottori.fiRahaa riittäisi nytkin, jos valtio käyttäisi tieliikenteen tuomasta vajaan 8 miljardin euron vuotuisista verotuloista enemmän liikenteen ylläpitoon.
Vuonna 2015 valtion tärkeimmät liikennemenot olivat 1,75 miljardia euroa, josta tieverkon osuus oli 873 miljoonaa euroa ja joukkoliikennepalveluiden osuus 117,8 miljoonaa euroa. Valtaosa liikenteen verotuloista käytetään yhteiskuntamme muuhun ylläpitoon.
Vastaavasti valtion kassasta jää uupumaan saman verran, joten muita toimintoja pakko leikata tai veroja korotettava. Tää on vain samalla tavalla korvamerkitty raha, kuten YLE-vero.Yksi juttu voisi olla hyvä. Autoista kerätyt maksut menisi teiden tekoon ja korjaukseen. Nyt kaiten se osuus on yllättävän pieni?
Tuo puuttuva osuus olisi sitten se 1.6 miljardia? Mikä aiotaan pienentää noita veroja..Vastaavasti valtion kassasta jää uupumaan saman verran, joten muita toimintoja pakko leikata tai veroja korotettava. Tää on vain samalla tavalla korvamerkitty raha, kuten YLE-vero.
Toki tuon tiesin. Jäi vaan Bernerin sanomiset mieleen (ei tuo kait painovirhepaholainenkaan ollut, kun ei ole korjattu). Niitten perusteella tiet olisivat pian kultaisia ja päällystetty punaisin matoin.Jätän vain tämän tähän:
@moottori.fi
Bernerin mukaan tähän mennessä tehdyt selvitykset osoittavat, että väylien yhtiöittäminen olisi taloudellisesti järkevää.
”Sen myötä kyky investoida väyliin voisi kaksin- tai kolminkertaistua nykyisestä.”
Poliittisen toimittajan mukaaan.Tää on joo samalla tavalla korvamerkitty raha, kuten YLE-vero, paitsi että ei ole korvamerkitty.
Sittenhän myös tuon yhtiön pitää tuottaa voittoa ja johtajiakin jotenkin palkita hyvästä johtamisesta, joka tuo yhtiöön tuloja.Kuulostaa kätevältä, mutta on tosiasiassa erittäin raaka yhteiskunnallinen päätös. Tämän jälkeen lakisääteiset menot tappelevat keskenään leikkausvuorosta. Eli edessä on jatkuva lakisääteisten menojen leikkauskierre. Tierahat on irrotettu pois tästä poliittisesta päätöksenteosta Yle-veron tapaan.