Lotus Renault GP (Renault kaudella 2011)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Jos Kanadassa joutuu LRGP ongelmiin kyse on kenties piilomainnonnasta.
John Player tupakkiyhtiötä ei ole enää olemassa. Joillekin voi tulla väristä ekana mieleen tupakka.
Voi hitsi, joku saattaa alkaa himoitsemaan tupakkia kesken GP-ajojen - Äkkiä terveysviranomaiset, hatulliset kukkatädit ja kansalliskaarti paikalle, meillä on tässä koko formulasirkuksen pahin skandaali vuosikymmeniin käsillä!
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
On siellä vähemmän lunta kuin täällä.
Jos ei tämän talven lumimyräkkää lasketa (joita niitäkin aina välillä tulee), niin Englannin talvi on lähinnä tunnettu siitä, että aina sataa. Englanninkielinen Wikipedia kuvaa talven säätä (käännettynä) näin: "Vuodenaika on yleensä kylmä, märkä ja tuulinen."

Melkein sanoisin, että Suomessa on talvella miellyttävämpää.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
No ei se sää siellä Briteissä olekaan se mitä ihannoin.
Muistetaanpa vaikka, minkämaalaisia olivat aikoinaan mestaruustallit Brabham, BRM, Cooper...
tai kuskit Mansell, Damon Hill...
Maa täynnä perinteitä, kuten nimi Lotuskin. :cool:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No ei se sää siellä Briteissä olekaan se mitä ihannoin.
Muistetaanpa vaikka, minkämaalaisia olivat aikoinaan mestaruustallit Brabham, BRM, Cooper...
tai kuskit Mansell, Damon Hill...
Maa täynnä perinteitä, kuten nimi Lotuskin. :cool:
No lähinnä puutuinkin tuohon talviasuntoon. Toki Englannilla tai Brittein saarilla on minullekin erityisasema historiakiinnostukseni takia, mutta en minä sinne sen vuoksi muuttaa haluaisi. Käydä kyllä. Kesällä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Iniö on toinen saari jossa on kesällä mukavaa.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Olisihan se varsin mielenkiintoista, jos tupakkatehtaan vahvasti tukema talli, jonka nimeen sisältyy tupakkamerkki, selviäisi enemmän tai vähemmän röökiaskia muistuttavalla värityksellään rangaistuksetta, ja vain "sattumalta" tupakkabrändin värejä käyttävä tiimi saisi penaltia.
Eihän se mahdotonta ole, että sielä jotain tukea sattuisi olemaankin värityksen puolesta Renulle, mutta se jääköön nyt sivuseikaksi.

Mielenkiintoistahan tämmöisessä on enemmän se, että jos asiaan ei mitenkään puututa, niin luultavasti lähes kukaan joka ei ko. tupakkamerkkiä entuudestaan tunne, ei edes yhdistä auton väritystä mihinkään erityiseen. Sen sijaan nyt, kun siitä jo vauhkotaan ja kenties talli joutuu ajamaan Kanadassa erilaisella värityksellä, niin tasan kaikki tulee tietämään tämän "yhteyden".

Eli meinaan, että jos joku asiasta pillastuu lain tai jonkin muun näkökohdan takia, niin ampuu kyllä itseään omaan nilkkaan. Kaikki ne joita koitetaan suojella sillä, ettei vaan musta-kultainen Renu saastuta heidän mieltään tulevat tietämään tämän "yhteyden" tupakin ja ko. tallin välillä....

Eli? Taas politiikot/muut vastaavat silmäätekevät loistaa parhaimmillaan... :alppu:
:jaska:
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Malesialainen The Star-lehti kertoo, että Proton hakee parhaillaan 480:n miljoonan punnan pankkilainaa rahoittaakseen Lotuksen suunnitteleman henkilöautomallistonsa uudistamisen. Aiemmin Dany Bahar on puhunut tästä lainasta ikään kuin se olisi jo Group Lotuksen käytettävissä, mutta ilmeisesti asiat etenevät hitaammin kuin Bahar toivoisi. (Tony Fernandes kommentoi samaa uutista Twitterissä.)

Turun Sanomat taas raportoi Eric Boullierin kertoneen haastattelussa italialaiselle Autosprint-lehdelle, että Genii Capital omistaa Lotus Renault GP -tallin, Group Lotuksen ollessa pelkkä sponsori. Boullier pitää mahdollisena, että Group Lotus ostaisi ajan mittaan osakkuuden heidän F1-tallissaan, mutta Boullierin mukaan tallin määräysvalta pysyy Genii Capitalilla.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Monille on ehkä vaikea käsittää, miksi tuo brittilisenssi Lotus-nimisessä F1-tallissa on tärkeä. No ajatellaanpa tätä kansallista ylpeyttämme:

ovathan tämänkin firman osaakkenomistajat kai enimmäkseen Jenkeisä ja valmistus tapahtuu suurimmaksi osaksi jossain Itä-Euroopaassa ja Aasiassa.
Suurin osa suomalaisista EI varmastikaan sulattaisi ajatusta Nokian markkinoinnista minkään esim. tähtilipun alla. Haluamme, että siihen ehdottomasti yhdistetään siniristilippumme, vaikka firma olisi käytännössä enää 1 promillen verran suomalainen.
Brittiläiset ovat isänmaallista kansaa kuten mekin.

---

Eric Boullier uskoo Lotus Renault GP:n olevan mukana kärkikamppailussa 1. kisasta alkaen:
http://uk.eurosport.yahoo.com/17012011/23/boullier-lotus-renault-gp-ready-fight-race.html
 
Viimeksi muokattu:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Suurin osa suomalaisista EI varmastikaan sulattaisi ajatusta Nokian markkinoinnista minkään esim. tähtilipun alla. Haluamme, että siihen ehdottomasti yhdistetään siniristilippumme, vaikka firma olisi käytännössä enää 1 promillen verran suomalainen.
Brittiläiset ovat isänmaallista kansaa kuten mekin.
Nokiaa ei kansainvälisesti markkinoida suomalaisena. Kun Nokia teki kansainvälisen läpimurron matkapuhelinmarkkinoilla, sitä luultiin yleisesti japanilaiseksi, eikä Nokian taholta asiaa pyritty mitenkään korjaamaan. Japanilainen kulutuselektroniikka kun tunnettiin laadukkaana ja hinnoiltaan kilpailukykyisenä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Monille on ehkä vaikea käsittää, miksi tuo brittilisenssi Lotus-nimisessä F1-tallissa on tärkeä.
Kyllähän tämä siltä alkaa vaikuttaa, että tallin tarkoitus on imagollisesti olla Lotus. Renault on ilmoittanut vähentävänsä roolia, myynyt omistuksensa pois, ja tyytyy rooliin teknisenä kumppanina. Jos Team Lotusta ei olisi, niin varmaan tämän tallin nimeksi olisi voinut tulla pelkkä Lotus, ja Renaultille olisi jäänyt moottoritoimittajan paikka nimessä. Toisaalta Lotus Renault on osuva nimitys, koska Lotus on vain sponsori ja talli tunnetaan ennestään Renaulttina, eikä uuden hölynpölynimen keksiminen osakkeidenomistajan taholta oikein järkevältä kuulostaisi tässä saumassa.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Annetaan vaan ulkomaalaisten rauhassa luulla Nokiaa japanilaiseksi tai minkämaalaiseksi vaan, jos se on myynnin kannalta hyvä, kunhan ei suoranaisesti uskotella sen olevan "väärästä kotimaasta" esim. Japanin lippua heiluttelemalla mainoksissa Nokian isänmaana. Olleellista on se, että jos Nokian kuuluu jonkin maan lippua tunnustaa kansallisuutenaan on se tietenkin:
:rolleyes:

Globaalissa markkinataloudessakin on joistain arvoista yritettävä pitää kiinni.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mikä ero on sitten Team Lotuksella ja Lotus Renault GP'llä, molempien tallien kotipaikka on Iso-Britanniassa?
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Mikä ero on sitten Team Lotuksella ja Lotus Renault GP'llä, molempien tallien kotipaikka on Iso-Britanniassa?

-kyllä tuolla lisenssin kotimaalla vaan on väliä, miksi muuten sitten aikoinaan Benetton muutti lisenssinsä italialaiseksi ja Mercedes Brawn GP:n saksalaiseksi vaikka tehtaat pysyivät Englannissa? V: Autoissa kun maihin liittyvät mielikuvat ovat erilaisia kuin esim. kännyköissä. :dunno:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
-kyllä tuolla lisenssin kotimaalla vaan on väliä, miksi muuten sitten aikoinaan Benetton muutti lisenssinsä italialaiseksi ja Mercedes Brawn GP:n saksalaiseksi vaikka tehtaat pysyivät Englannissa? V: Autoissa kun maihin liittyvät mielikuvat ovat erilaisia kuin esim. kännyköissä. :dunno:
Minähän sanoin molempien tallien, jossa nimi Lotus esiintyy kotipaikan olevan Iso-Britanniassa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös