Mangelo
Well-known member
Jep. Mieluiten tietenkin näkisin Lotuksen kilpailevan ykkösissä Team Lotus tallilla, mutta jos pitää valita olemassaolevan tallin sponsoroinnin ja erillisenä kilpailevan Team Lotuksen välillä niin sitten se jälkimmäinen. Group Lotuksella tuskin on ollut ajatuksena perustaa/ostaa/kehittää omaa tallia, vaan ovat liikkeellä tuolla markkinointistrategiamielellä.Jep, näin juuri. Erilliset yhtiöt jotka on erikseen myyty eri tahoille aikanansa.
En edelleenkään ymmärrä miksi ihmeessä ne nyt pitäisikin olla samaa firmaa kun eivät sitä ole olleet aikaisemminkaan.
Toki toivottavaa olisi että F1-luokassa olisi vain ja ainoastaan 1 Team Lotus.
Mun näkemys tosin on se että haluaisin sen olevan oikeasti autojen rakentaja, ei pelkästään sponsori.
Jos Proton haluaa mun äänen omalle hankkeelleen niin he:
- ostavat määräysvallan (eli yli 50% osakkeista) Geniiltä tiimiin
- hankkivat oikeudet Team Lotus nimeen
- tekevät pitkän tähtäimen suunnitelman tiimin kehittämiseksi
(ei pelkästään 5v. markkinointisuunnitelmaa sponsoroinnin kautta)
Jos taas Proton/GL ei ole valmis olemaan valmistajana mukana, niin mikseivät yhdistäneet voimiansa TLV:n kanssa.... noh, ehkä se asia ei mulle kuulu, ampukoot itteensä jalkaan jos sitä kerran haluavat
Eipä se omasta mielestäni olisi niin suunnaton vahinko, jos Team Lotus kilpailisi jollain muulla nimellä sen historiallisen sijaan, mutta nyt kun Group Lotuksen taholta venkoilua on nähnyt ja kilpa-autoilustrategiaa alkaa ymmärtämään, niin siitä vaan kapuloita rattaisiin.