WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Ei niin kauan kuin Bernie on vallankahvassa.
Ei niin kauan kuin Bernie on vallankahvassa.
Havaitsen melkoista halveksuntaa. Asiasta voidaan alkaa keskustella siinä vaiheessa, kun Dany Baharin Lotus on tehnyt jotain itse moottoriurheilun saralla. Siihen asti kannattanee miettiä, mikä taho on tähän mennessä tarrannut alimmalla oksalla roikkuvaan omenaan.En tiedä kuinka terveellistä tässäkään tapauksessa on, että F1-fanit ovat sokeasti menneet takaperin ensimmäiseen heille tarjottuun puuhun ja valinneet jälleen kerran alimmalla oksalla roikkuvan omenan. Kyynikkona voisi todeta, että jälleen kerran kaikki tämä tapahtuu muun moottoriurheilun kustannuksella.
Öö, siis vertaatko nyt ihan aikuisten oikeasti jostain kämäisestä tallinimestä kiistelyn siihen, että Prost ja Senna oman ja toisen hengen uhalla kiilasivat toisiaan ulos radalta?Nämä kiistat eivät koskaan ole hyväksi lajille. Esim Prostin ja Sennan riitaantuminen nostatti monia negatiivisia tuntemuksia, jotka huipentuivat Sennan traagiseen onnettomuuteen Imolassa 1994. (Monet varmasti olivat harmissaan, että Prost oli huonoissa väleissä Sennan kuollessa, asian olisi voinut sopia kummankin eläessä.) Toivottavasti tämän erimielisyyden ei tarvitse ratketa kenenkään kuolemaan.
:dunno:
-Lotus ei ole mielestäni kämäinen tallinimi. (vrt. esim. Super Aguri)Öö, siis vertaatko nyt ihan aikuisten oikeasti jostain kämäisestä tallinimestä kiistelyn siihen, että Prost ja Senna oman ja toisen hengen uhalla kiilasivat toisiaan ulos radalta?
Nyt olen lukenut kaiken mitä F1-puolelta luettavissa on.
Aika hyvin sanottu. Sielä on inhokkeja ja suosikkeja. Katsojalle iloja ja pettymyksiä. Sääli silti tämä Lotus-nimikiista nyt jo ajetun 2010:n myötä.Omalta osaltani voin sanoa, että aikoinaan FOCA:n ja FISA:n kinastelu vain lisäsi mielenkiintoani lajiin, ja niin lisää tämä Lotus-kiistakin. Tosielämän saippuaoopperaa.
Onhan se niinkin, että Fernandesin Lotus on jo vuoden verran ehtinyt kasvattaa fanipohjaa, ja vaikka se ehkä joillakin on alunperin perustunut Lotuksen nimeen, niin se ei enää ole pelkästään siitä kiinni. Itsellenikin vaikutuksen on tehnyt tallin avoin ja aktiivinen tiedotuspolitiikka ja "tyvestä puuhun noustaan"-asenne.Minulle henk koht tuntuu että tony:n tallissa on team lotuksen henki paljon paremmin läsnä kuin baharin sponssilotuksessa. Mutta periaatteessa vaikka joutuisivat sitten nimen vaihtamaan niin tulen pysymään fanina silti.
Kyseessä on mielestäni F1:sten sympaattisin talli monellakin perusteella =)
Edittiä :Ja toki relluakin koska petrov on symppis ja kubica on aika parsa !
Jep, '94 miehet olivat jo ihan hyvissä väleissä ja juttelivat usein. Senna jopa lähetti "rakkaalle ystävälleen" Alainille terveisiä Imolan viikonloppuna tiimiradiossa, kun Prost oli kisaa kommentoimassa Ranskan TV:lle. Ennen kisaa kaverukset söivät yhdessä, ja Prost kävi vielä tapaamassa Sennaa pilttuussa ennen lähtöä, jos oikein muistan..Prost ja Senna lähenivät huomattavasti Prostin lopetettua ja ilmeisesti kaunojakin sovittiin. Tästä osoituksena se, että Prost kantoi Sennan arkkua hautajaisissa.
Kyllä mä luulen, että ei voida.No toivottavasti mekin voimme pian muistella hymyssäsuin, kuinka tänä vuonna lähes verissäpäin tällä foorumilla kävimme tätä kämäistä nimikiistaa.
Säästä kommentiesi taso vapaalle , kiitos ! :nope:Kyllä mä luulen, että ei voida.
Eiköhän tämä tahraa lajin maineen lopullisesti ja johda jonkun kuolemaan.
Se kun sotkee Sennan ja Prostin väliset taistelut tähän nimikiistaan ei ole millään tapaa kärkäs mielipide. Se on ihan yksinkertaisesti vain ja ainoastaan typerää.Kärkevät mielipiteeni ovat monilla keskustelupalstoilla ennenkin herättäneet melkoisia negatiivisten tunteiden purkauksia (suom. sanottuna rankkaa vittuilua) kohtaani. En anna näiden kuitenkaan pilata Jouluani. :alppu:
Sehän on totta, että moinen kommentti ei F1-asiapuolelle kuuluisi. Pyydän nöyrästi anteeksi. Varsinkin jos nyt pilasin joulusi.Säästä kommentiesi taso vapaalle , kiitos ! :nope:
Noh vittuilla ei tarvitse mutta juup et jouluja pilannut ja kyllä huomasin kyseisen viestit aiemmin , mutta ajattelin ettei kukaan toivottavasti jatka "offtopik" linjaa.Sehän on totta, että moinen kommentti ei F1-asiapuolelle kuuluisi. Pyydän nöyrästi anteeksi. Varsinkin jos nyt pilasin joulusi.
Mutta jos oikeasti F1-puolen modelinjauksen mukaan mentäisiin, niin kyllähän tuo Jellinekin viesti jo olisi pitänyt heittää mäelle, koska asiayhteys Team Lotukseen on olematon, tai oikeastaan sitä ei edes ole.
Itse asiassa Clive Chapmanin lausunto, jota en vielä aatonaattona tiennyt, muutti kantaani tähän Lotus vs. Lotus -caseen, ja ymmärrän täysin hänen mielipiteensä, vaikka mielestäni laki edelleenkin on Tonyn puolella, ja jopa estää multa kuin TLV:ltä Lotus-nimen käytön F1:ssä. GL on edelleenkin sama yhtiö, jonka Colin perusti, kun taas uusi TL on eri yhtiö kuin Colinin perustama TL, joten totta kai olisi järkevää, että GL olisi taho, joka pyörittää Lotus-nimistä F1-tallia. Cliven lausunnon jälkeen myös toivoisin, että 1Malaysia Racing Team luopuisi pyrkimyksistään kilpailla Team Lotuksena.Team Lotus Venturesin omistuskuvioita selvitellään oikeudessa, mutta oikeudessa pitäisi minusta myös selvittää onko julkisen kilpailun sääntöjen rikkominen ihan laillista puuhaa?
Mutta pidät nyt siis tuon perusteella myös Clive Chapmania tekopyhänä, vaikka aiemmin sanoit kunnioittavasi hänen tahtoaan?
0 MM-pistettä. Tämä siitä(kin) huolimatta, että pisteitä jaettiin historiallisen leväperäisesti peräti kymmenelle parhaalle per kisa. Kausi 2010 oli varmasti tulokastallien tason puolesta varmaan surkein ikinä, kun yksikään ei päässyt korkkaamaan edes ns. "Kultainen Ananas"-palkintoa, joka jaetaan jokaisen kilpailun ensimmäiselle pisteittä jääneelle kuljettajalle.Talli lähti heikoimmista lähtökohdista kauteen ainakin aikataulullisesti ja auto oli silminnähden alkeellisin aerodynaamisesti, mutta silti se nousi uusista talleista ykköseksi. Ei sille voi kuin nostaa hattua.
Toisaalta luotettavuus lajissa on ihan eri tasolla kuin esim. 90-luvulla,0 MM-pistettä. Tämä siitä(kin) huolimatta, että pisteitä jaettiin historiallisen leväperäisesti peräti kymmenelle parhaalle per kisa. Kausi 2010 oli varmasti tulokastallien tason puolesta varmaan surkein ikinä, kun yksikään ei päässyt korkkaamaan edes ns. "Kultainen Ananas"-palkintoa, joka jaetaan jokaisen kilpailun ensimmäiselle pisteittä jääneelle kuljettajalle.
Hyviä vertailukohtia lienevät Jordan GP (avauskaudella 1991 13 pistettä, MM-5.), Sauber (1993 12 pistettä, MM-7) ja Arrows (1978, 11 pistettä, MM-10.). Nuo kaikki vieläpä 10-6-4-3-2-1 -aikakaudella.
Täytyy muistaa vielä se, että tuolla kyseisellä aikakaudella autot eivät olleet läheskään niin luotettavia, kuin nykypäivinä, joten keskeytyksiä nähtiin paljon enemmän. Se varmasti vaikutti pisteiden saamiseen noinkin "helposti" verrattaen nykypäivään. Itse en lähtisi vertailemaan noita tilastoja toisiinsa.Hyviä vertailukohtia lienevät Jordan GP (avauskaudella 1991 13 pistettä, MM-5.), Sauber (1993 12 pistettä, MM-7) ja Arrows (1978, 11 pistettä, MM-10.). Nuo kaikki vieläpä 10-6-4-3-2-1 -aikakaudella.
Nolla pistettä oli ennustettu jo ennen kauden alkua, joten se ei ollut pettymys.0 MM-pistettä. Tämä siitä(kin) huolimatta, että pisteitä jaettiin historiallisen leväperäisesti peräti kymmenelle parhaalle per kisa. Kausi 2010 oli varmasti tulokastallien tason puolesta varmaan surkein ikinä, kun yksikään ei päässyt korkkaamaan edes ns. "Kultainen Ananas"-palkintoa, joka jaetaan jokaisen kilpailun ensimmäiselle pisteittä jääneelle kuljettajalle.