Lupaus.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
En tule _koskaan_ matkustamaan Finnairin brassivalmisteisilla Embraer-'laatu'lentokoneilla.
Jos muuta vaihtoehtoa ei ole, jätän menemättä kokonaan.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Jos sulle tarjottais puolen tunnin lentelystä Embraer-'laatu'lentokoneilla esimerkiksi 1.000.000 egeä, niin todennäköisesti katsoisit lupauksesta huolimatta ko. matkan tekemisen kannattavaksi, vaikka tovin huonoa omaa tuntoa kantaisitkin.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
En tule _koskaan_ matkustamaan Finnairin brassivalmisteisilla Embraer-'laatu'lentokoneilla.
Jos muuta vaihtoehtoa ei ole, jätän menemättä kokonaan.
Ongelma vaan lienee siinä, että sähän et lippua varatessasi voi varmuudella tietää, millä konetyypillä lennät. Lipunhintaa tuskin saat takaisin toteamalla, että tolla hökötyksellä en suostu lentämään :rolleyes:

Ittehän kyllä luotan siihen, että Finski eikä mikään muukaan vakavastiotettava lentoyhtiö lennä lentokyvyttömällä romukasalla :ahem:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mitens toi Ruotsin ilmavoimat?

- ja niiden lentävä silitysrauta?:doubtful:
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Runar ja Kyllikki sanoi:
En tule _koskaan_ matkustamaan Finnairin brassivalmisteisilla Embraer-'laatu'lentokoneilla.
Jos muuta vaihtoehtoa ei ole, jätän menemättä kokonaan.
Höh...niissä on alapesusuihkukin....mitä muissa koneissa ei ole.
Funderaa nyt vielä tota katteetonta lupaustasi.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Re: Re: Lupaus.

OoPee sanoi:
Ongelma vaan lienee siinä, että sähän et lippua varatessasi voi varmuudella tietää, millä konetyypillä lennät. Lipunhintaa tuskin saat takaisin toteamalla, että tolla hökötyksellä en suostu lentämään :rolleyes:

Ittehän kyllä luotan siihen, että Finski eikä mikään muukaan vakavastiotettava lentoyhtiö lennä lentokyvyttömällä romukasalla :ahem:
JOS olen oikein ymmärtänyt, niin noita on vain kotimaan lennoilla(*). Ja jos lennän kotimaan lentoja, aion kyllä kysyä, josko kyseessä on Embraer. Jos on, en lennä sillä. Menen sitten vaikka junalla mieluummin.
Lentopelko on asia joka ei mua koskaan ole ilahduttanut...ja kun kerrotaan, että koneena on Embraer, niin jääpi kyllä satavarmasti lentämättä. Ihan yhtälailla kuin aikanaan peruin etelän (charter) lennon ja otin toiselta yhtiöltä, kun selvisi, että siinä alkuperäsessä lennossa ois ollut koneena muinaisen Tampaxin (Spantaxin) vuonna 1968 valmistettu DC-8.

Mulle lentopelko on totinen asia. Vaikka olenkin lentänyt suht paljon. Pelkään maailmassa vain kolmea asiaa: kuolemaa, hautajaisia ja lentämistä. En mitään muuta.
En myöskään häpeä tunnustaa näitä pelkojani. Siksi tiedän, etten tule Embraerilla lentämään. Koskaan. Irrationaalinen pelko. Tiedän. Mutta niinhän ne fobiat kai useimmin ovat.

*=jos tieto on väärä, oikaiskaa kaikin mokomin.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Re: Re: Re: Lupaus.

Runar ja Kyllikki sanoi:
JOS olen oikein ymmärtänyt, niin noita on vain kotimaan lennoilla(*). Ja jos lennän kotimaan lentoja, aion kyllä kysyä, josko kyseessä on Embraer. Jos on, en lennä sillä. Menen sitten vaikka junalla mieluummin.
Lentopelko on asia joka ei mua koskaan ole ilahduttanut...ja kun kerrotaan, että koneena on Embraer, niin jääpi kyllä satavarmasti lentämättä. Ihan yhtälailla kuin aikanaan peruin etelän (charter) lennon ja otin toiselta yhtiöltä, kun selvisi, että siinä alkuperäsessä lennossa ois ollut koneena muinaisen Tampaxin (Spantaxin) vuonna 1968 valmistettu DC-8.

Mulle lentopelko on totinen asia. Vaikka olenkin lentänyt suht paljon. Pelkään maailmassa vain kolmea asiaa: kuolemaa, hautajaisia ja lentämistä. En mitään muuta.
En myöskään häpeä tunnustaa näitä pelkojani. Siksi tiedän, etten tule Embraerilla lentämään. Koskaan. Irrationaalinen pelko. Tiedän. Mutta niinhän ne fobiat kai useimmin ovat.

*=jos tieto on väärä, oikaiskaa kaikin mokomin.
Suorastaan neitimäistä....mutta mitä luulet kummassa on suurempi riski matkustaa ikivanhoissa lentokoneissa vai upouusissa ?
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
AJ sanoi:
Ja has, det är JAS.
Aku Ankan (Markku Kivekäs) parhaita koskaan heittämiä vitsejä oli kuvateksti, jossa Roope-setä sai antiikkisen vanhan lentokoneen ilmaan: Jas, eikun kas, pysyyhän se röttelö ilmassa.:D

Oli jonkin aikaa Tukholman vesifestivaalien jälkeen, missä se silitysrauta tippui taivaalta.:rolleyes:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Re: Re: Re: Re: Lupaus.

Formulanomi sanoi:
Suorastaan neitimäistä....mutta mitä luulet kummassa on suurempi riski matkustaa ikivanhoissa lentokoneissa vai upouusissa ?
Mulle se on ihan se sama. Henki lähtee molemmissa jos kone tulee ketoon.
Mut jos automaailmasta otetaan vastine, niin uusissa autoissa niitä lastentauteja on. Ei jo kauemmin tuotanossa olleissa, parannelluissa malleissa.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Re: Re: Re: Lupaus.

Runar ja Kyllikki sanoi:
JOS olen oikein ymmärtänyt, niin noita on vain kotimaan lennoilla(*). Ja jos lennän kotimaan lentoja, aion kyllä kysyä, josko kyseessä on Embraer. Jos on, en lennä sillä. Menen sitten vaikka junalla mieluummin.

*=jos tieto on väärä, oikaiskaa kaikin mokomin.
Ainakin tän mukaan nuo korvaa MD80/83 ja ATR 72 :t. Joita käytetään mun tietääkseni myös Euroopan liikenteessä, ei suuria määriä, mutta kuiteski.
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Näin on. Finnair on ilmoittanut, että Embraereilla lennetään sekä kotimaanreitteja että tiettyjä muun Euroopan reittejä.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Re: Re: Re: Re: Lupaus.

jaska sanoi:
Ainakin tän mukaan nuo korvaa MD80/83 ja ATR 72 :t. Joita käytetään mun tietääkseni myös Euroopan liikenteessä, ei suuria määriä, mutta kuiteski.
Finnairin mukaan kaukoliikenteessä käytetään Boeing MD-11-koneita. Euroopan ja kotimaan runkoreiteillä käytetään Airbus A321-, A320- ja A319-koneita. Ja kotimaan ja Baltian syöttöliikenteessä MD80/83 ja ATR 72-koneita. Boeing 757 -lentokoneita lomaliikenteessä
Ja jos Embraer tulee kahden mainitun tilalle, en näe kovinkaan suurta riskiä esim. lomamatkoillani joutua Embraeriin.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Re: Re: Re: Re: Re: Lupaus.

Runar ja Kyllikki sanoi:
Finnairin mukaan kaukoliikenteessä käytetään Boeing MD-11-koneita. Euroopan ja kotimaan runkoreiteillä käytetään Airbus A321-, A320- ja A319-koneita. Ja kotimaan ja Baltian syöttöliikenteessä MD80/83 ja ATR 72-koneita. Boeing 757 -lentokoneita lomaliikenteessä
Ja jos Embraer tulee kahden mainitun tilalle, en näe kovinkaan suurta riskiä esim. lomamatkoillani joutua Embraeriin.
Juu ei tuo Embraer edes kokonasa puolesta sovi esim. lomalennoille. Tai tärkeimmille (eli runko) reiteille. Syöttöliikenne kone tuo on :)
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Täältä tullaan samban tahdissa sitten Kuopiosta Vantaalle:D

Vantaallahan tuo Etelä-Suomen pääkenttähän on;)
 
Ylös