Puupää
Señor Member
Miten muuten sen uuden jätti-ison Airbussin ensilento sujui?
Tuli alas.Mutku sanoi:Miten muuten sen uuden jätti-ison Airbussin ensilento sujui?
Mistä se johtuu että sä otat kaiken aina niin henkilökohtaisesti?Formulanomi sanoi:Seura tekee kaltaisekseen. Siksi "asiallisia "kommentteja ja tottakai myös alapäänjuttuja. Niistähän SÄ tykkäät...
Kivekset!
Naurattiko ?
Vahingossako mainitsit nikkini ?!Jones sanoi:
Jos täällä on jonkun kahdenvälistä herjanheittoa, niin sä änkeet siihen kuin pikkukakara mustasukkaisesti väliin?
Hommaa omat kivekset millä leikkiä.:ahem: :ahem: :ahem:
Pidetään. :thumbup:Jones sanoi:Mä jäin ihan sanattomaksi sun verbaaliakrobatian nähtyäni:thumbup:
Pidä toi:ahem:
Tippui, taas:Jones sanoi:Mitens toi Ruotsin ilmavoimat?
- ja niiden lentävä silitysrauta?
:thumbup:Jas 39 Gripen -hävittäjä syöksyi mereen Karslkronan eteläpuolella Ruotsissa keskiviikkoaamuna. Koneen lentäjä onnistui pelastautumaan heittoistuimella. Hänet kuljetettiin sairaalahoitoon.
Aiemmin koneita on syöksynyt maahan vuosina 1989, 1993 ja 1999.
Finnair on kaikkea muuta kuin tyytyväinen uuden lentokalustonsa pienimmän pään konetyyppiin, brasilialaiseen Embraeriin.
Uusien koneiden luovutusten myöhästelyt pakottavat Finnairin improvisoimaan liikenneohjelmiaan ja takkuileva varaosahuolto johtaa jo käytössä olevien koneiden pitkiin seisokkeihin maassa.
"Etenkin Embraerin alihankkijoiden kanssa on ollut isoja ongelmia. Monien varaosien laatu on ollut huono", sanoo Finnairin lentotoimintaryhmän johtaja Hannes Bjurström.
Yhtiö on tilannut kaikkiaan 20 Embraer-konetta. Puolet niistä on 76-paikkaisia E-170- ja toiset puolet satapaikkaisia E-190-tyyppejä. Tilausten kokonaisarvo on 364 miljoonaa euroa.
Sao Paolon tuntumassa Brasiliassa sijaitseva tehdas on toistaiseksi luovuttanut kaikki kymmenen 170- ja neljä 190-konetta. Bjurströmin mukaan kaikki luovutukset ovat olleet myöhässä ainakin kuukauden sovitusta aikataulusta.
Bjurströmin johtamille Finnairin operaatioille Embraer-aikataulujen kaatuminen on aiheuttanut suuria ongelmia. Osa tälle konetyypille suunnitelluista lennoista joudutaan lentämään korvaavalla Airbus-kalustolla.
Embraerin tekniset ongelmat ovat johtaneet jo yhteen lento-onnettomuustutkintaankin. Viime vuoden helmikuussa kaksi E-170-koneen päälaskutelineen neljästä renkaasta räjähti laskussa Helsinki-Vantaalle. Tapaus tutkittiin vaaratilanteena ja tutkintalautakunnan suositukset saivat valmistajatehtaan tekemään muutoksia koneen jarrujärjestelmään.
312T4 sanoi:Hyviä koneita ne ovat; ei Finnair paskaa osta:thumbup:
Finnairinkin käyttämät Embraer-lentokoneet ovat saaneet uusia tarkastusohjeita. Koneissa on havaittu metallin väsymistä ja huolto-ohjelma on päivitettävä, viranomaiset sanovat.