Ja lähin "baarihan" on sitten tosiaan Syvälampi joka onkin tutuksi tullut lööpeistä. :ahem: :ahem:Jones sanoi:
Jo nimi: Ykköspesä, on lupauksia antava
Hähähäää....Sam sanoi:Tätä lukiessa piti olla varovainen, ettei kahvit tule näppikselle. En näet ajatellut kirjoittaa moganomi-toikkiin mitään :nope:
Joo ja kolmospesällä sit lunastetaan, jos mietitään amerikan teinitermein tätä hässäkkää.Jones sanoi:No kun just sielläpäin mä EN liiku. Kuuluu meidän Roiston alueeseen.
Jo nimi: Ykköspesä, on lupauksia antava
Ajattelin tyytyä tähän suomalaiseen termistöön: Ykkös-/etupesä, kakkos-/takapesä.Mehe Rienarsuo sanoi:Joo ja kolmospesällä sit lunastetaan, jos mietitään amerikan teinitermein tätä hässäkkää.
Mars,mars mokalogi toikkiin!VR sanoi:
Kahvit lensi.
Se onkin selvempää. Ellei partneri siteen ole laatua, joka tykkää tahdittaa suoritusta esim. yks-kaks-yks-kaks -komennoilla. Lokilaisosastolla vois olla vaikeuksia suoriutua. Rei-sil-le.Jones sanoi:Ajattelin tyytyä tähän suomalaiseen termistöön: Ykkös-/etupesä, kakkos-/takapesä.
Selvyyden vuoksi:Jones sanoi:Mitens toi Ruotsin ilmavoimat?
- ja niiden lentävä silitysrauta?:doubtful:
Mitä mä oon kuullu, niin minkä tahansa hävittäjän liito-ominaisuudet vastaavat hyvin pitkälti kerrostaloa.Sam.S.Walken sanoi:
Näistä Draken on hyvinkin toimiva laite huolimatta silitysrautamaisesta ulkomuodotaan. Vaikka se ei edes leijailisi ilman mottorin työntöä on se ainakin suomessa toiminut hyvin.
Noi vois fuusioitua ja perustaa Syväpesä-nimisen yrityksen!Runar ja Kyllikki sanoi:Ja lähin "baarihan" on sitten tosiaan Syvälampi joka onkin tutuksi tullut lööpeistä. :ahem: :ahem:
Mä luulisin lokilaisosaton suoriutuvan tolla systeemillä 98 %'n todennäköisyydellä reisille.Mehe Rienarsuo sanoi:Se onkin selvempää. Ellei partneri siteen ole laatua, joka tykkää tahdittaa suoritusta esim. yks-kaks-yks-kaks -komennoilla. Lokilaisosastolla vois olla vaikeuksia suoriutua. Rei-sil-le.
Tiedä muistanko väärin, mutta tällainen mielikuva on, että jostain oisin lukenut Lockheadin perustajan (sukunimi Lockhead, etunimeä en muista) sanoneen jo 40-luvulla pelkän siiven olevan paras lentokoneen muoto, mutta se on niin vakaa, että sillä lentäminen onnistu vastaa 90-luvulla (b2-pommittaja)Sam.S.Walken sanoi:Gripenin ongelmahan taasen on mahdoton ohjattavuus. Eli ilman tietokoneavusteisuutta, sitä ei pystyisi pitämään ilmassa, mutta teoreettisesti se on melkoisen ketterä. (Käytännöstä en sano mitään)
Millä logiikalla mielestäsi se, että kärsin lentopelosta ja että mulla on munaa myöntää se julkisesti, oikeuttaa _sinut_ vittuilemaan minulle? Miksi?Formulanomi sanoi:Suorastaan neitimäistä...
Ei kovin suurta, mutta kyllä se huonolla tuurilla voi osua kohdalle jollain Euroopan reittilennolla vaikke edes olisi sille etukäteen suunniteltu. Jos kone hajoaa, niin jostainhan ne ottaa korvaavan vehkeen, jos vaan löytyy. Trävlig resa :ahem:Runar ja Kyllikki sanoi:Finnairin mukaan kaukoliikenteessä käytetään Boeing MD-11-koneita. Euroopan ja kotimaan runkoreiteillä käytetään Airbus A321-, A320- ja A319-koneita. Ja kotimaan ja Baltian syöttöliikenteessä MD80/83 ja ATR 72-koneita. Boeing 757 -lentokoneita lomaliikenteessä
Ja jos Embraer tulee kahden mainitun tilalle, en näe kovinkaan suurta riskiä esim. lomamatkoillani joutua Embraeriin.
Sitä mäkin ihmettelen. Ainakin noi brasialaiset kiitoradat on helvetin hyvässä trimmissä.patriot sanoi:
Mikä noissa brassikoneissa nyt sitten on? Onko niillä kyseenalainen historia vai? Kait ne Brasiliassakin voi nykyään hyviä koneita tehdä?
No mun käsittääkseni merkillä on aika kyseenalainen historia, edit: http://www.airsafe.com/events/models/embraer.htm . Tuo kyseinen konetyyppi on kuitenkin historialtaan puhdas, ollut käytössä nyt vuoden päivät ainakin US Airwaysilla, LOTilla ja Alitalialla.patriot sanoi:Mikä noissa brassikoneissa nyt sitten on? Onko niillä kyseenalainen historia vai? Kait ne Brasiliassakin voi nykyään hyviä koneita tehdä? Yleensä nuo onnettomuudet johtuu siitä kun huolto on laiminlyöty jne... Tuskin Finnair vaarallista konetyyppiä hankkii ehdoin tahdoin.
Hyökkäys? Se oli lähinnä ihmettelyä, että miksi nomi alkoi tästä asiasta heittää henkilökohtaista vittuilua.patriot sanoi:Runarin hyökkäys nomin kommenttia vastaa tuli harvinaisen myöhässä. Etenkin kun jo quettasit herran samaan viestiin aikaisemmin.
Mikä noissa brassikoneissa nyt sitten on? Onko niillä kyseenalainen historia vai? Kait ne Brasiliassakin voi nykyään hyviä koneita tehdä? Yleensä nuo onnettomuudet johtuu siitä kun huolto on laiminlyöty jne... Tuskin Finnair vaarallista konetyyppiä hankkii ehdoin tahdoin.
Ehken meidän muiden KANNATTAA pysyä tällaisten asioitten ulkopuolella.:thumbup:patriot sanoi:Runarin hyökkäys nomin kommenttia vastaa tuli harvinaisen myöhässä. Etenkin kun jo quettasit herran samaan viestiin aikaisemmin.