Lupaus.

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Sam sanoi:
Tätä lukiessa piti olla varovainen, ettei kahvit tule näppikselle. En näet ajatellut kirjoittaa moganomi-toikkiin mitään :nope:
Hähähäää....:D

Muuten, mulla kävi eilen vähän hassusti. Mua rupes joku aasi/asia naurattamaan. No se tietenkin aiheutti yskänpuuskan, jonka seurauksesta mun suusta lensi joku keuhkonpalalimaglunssi suoraan mun näppikselle, josta se limaisen simpukan tavoin luirahti tonne koneen sisään.:yuck:
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Jones sanoi:
No kun just sielläpäin mä EN liiku. Kuuluu meidän Roiston alueeseen.

Jo nimi: Ykköspesä, on lupauksia antava:D
Joo ja kolmospesällä sit lunastetaan, jos mietitään amerikan teinitermein tätä hässäkkää.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mehe Rienarsuo sanoi:
Joo ja kolmospesällä sit lunastetaan, jos mietitään amerikan teinitermein tätä hässäkkää.
Ajattelin tyytyä tähän suomalaiseen termistöön: Ykkös-/etupesä, kakkos-/takapesä.;)
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Jones sanoi:
Ajattelin tyytyä tähän suomalaiseen termistöön: Ykkös-/etupesä, kakkos-/takapesä.;)
Se onkin selvempää. Ellei partneri siteen ole laatua, joka tykkää tahdittaa suoritusta esim. yks-kaks-yks-kaks -komennoilla. Lokilaisosastolla vois olla vaikeuksia suoriutua. Rei-sil-le.
 

Sam.S.Walken

alias SSW
Liittynyt
8.12.2000
Viestit
2414
Sijainti
Espoo, Suomi
Jones sanoi:
Mitens toi Ruotsin ilmavoimat?

- ja niiden lentävä silitysrauta?:doubtful:
Selvyyden vuoksi:
tässä on silitysrauta Draken


ja tässä mikälie Gripen


Näistä Draken on hyvinkin toimiva laite huolimatta silitysrautamaisesta ulkomuodotaan. Vaikka se ei edes leijailisi ilman mottorin työntöä on se ainakin suomessa toiminut hyvin.

Gripenin ongelmahan taasen on mahdoton ohjattavuus. Eli ilman tietokoneavusteisuutta, sitä ei pystyisi pitämään ilmassa, mutta teoreettisesti se on melkoisen ketterä. (Käytännöstä en sano mitään):D

Drakenin kanssa on puoli vuotta tullut leikittyä.. Siis ihan vain maassa ollessa. Ja onpas noista imuaukoistakin tullut jonkin kerran ryömittyä sisään. :ahem: Olisi muuten eirinomainen paikka nukkua, paitsi jos joku menee käynnistämään koneen.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Sam.S.Walken sanoi:

Näistä Draken on hyvinkin toimiva laite huolimatta silitysrautamaisesta ulkomuodotaan. Vaikka se ei edes leijailisi ilman mottorin työntöä on se ainakin suomessa toiminut hyvin.

Mitä mä oon kuullu, niin minkä tahansa hävittäjän liito-ominaisuudet vastaavat hyvin pitkälti kerrostaloa.
 

Absolut

Private member
Liittynyt
9.12.2003
Viestit
1589
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ja lähin "baarihan" on sitten tosiaan Syvälampi joka onkin tutuksi tullut lööpeistä. :ahem: :ahem:
Noi vois fuusioitua ja perustaa Syväpesä-nimisen yrityksen!
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mehe Rienarsuo sanoi:
Se onkin selvempää. Ellei partneri siteen ole laatua, joka tykkää tahdittaa suoritusta esim. yks-kaks-yks-kaks -komennoilla. Lokilaisosastolla vois olla vaikeuksia suoriutua. Rei-sil-le.
Mä luulisin lokilaisosaton suoriutuvan tolla systeemillä 98 %'n todennäköisyydellä reisille.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Sam.S.Walken sanoi:
Gripenin ongelmahan taasen on mahdoton ohjattavuus. Eli ilman tietokoneavusteisuutta, sitä ei pystyisi pitämään ilmassa, mutta teoreettisesti se on melkoisen ketterä. (Käytännöstä en sano mitään):D
Tiedä muistanko väärin, mutta tällainen mielikuva on, että jostain oisin lukenut Lockheadin perustajan (sukunimi Lockhead, etunimeä en muista) sanoneen jo 40-luvulla pelkän siiven olevan paras lentokoneen muoto, mutta se on niin vakaa, että sillä lentäminen onnistu vastaa 90-luvulla (b2-pommittaja)
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Re: Re: Re: Re: Lupaus.

Formulanomi sanoi:
Suorastaan neitimäistä...
Millä logiikalla mielestäsi se, että kärsin lentopelosta ja että mulla on munaa myöntää se julkisesti, oikeuttaa _sinut_ vittuilemaan minulle? Miksi?
Miten lentopelko on sinulta pois, että täytyy alkaa ihan suoraan vittuilla?
Tollanen fobiasta vittuilu on junttimaisen kusipäistä 6-vuotiaan käytöstä. Juo vähän lisää keskaria tänäänkin, niin ehkä se siitä taas paha olo asettuu, ettei tartte muita nimitellä.
Vai oletko liian tarkkaan huolehtinut hygieniastasi ja useiden tuntema ominaisuhajusi on kadonnut hetkeksi ja siksi sinun täytyy tämäkin asia kääntää vittuiluksi? Että haisis paska tässäkin toikissa.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Re: Re: Re: Re: Re: Lupaus.

Runar ja Kyllikki sanoi:
Finnairin mukaan kaukoliikenteessä käytetään Boeing MD-11-koneita. Euroopan ja kotimaan runkoreiteillä käytetään Airbus A321-, A320- ja A319-koneita. Ja kotimaan ja Baltian syöttöliikenteessä MD80/83 ja ATR 72-koneita. Boeing 757 -lentokoneita lomaliikenteessä
Ja jos Embraer tulee kahden mainitun tilalle, en näe kovinkaan suurta riskiä esim. lomamatkoillani joutua Embraeriin.
Ei kovin suurta, mutta kyllä se huonolla tuurilla voi osua kohdalle jollain Euroopan reittilennolla vaikke edes olisi sille etukäteen suunniteltu. Jos kone hajoaa, niin jostainhan ne ottaa korvaavan vehkeen, jos vaan löytyy. Trävlig resa :ahem:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Juu, meinasin juuri kirjoittaa noista koneenvaihdoista myös. Eikä ne mitenkään järjettömän harvinaisia noin empiirisen tutkimuksen perusteella ole, tosin Bussien tilalle on hankala tunkea Embraeria jollei kone sitten ole puoliksi tyhjä.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Runarin hyökkäys nomin kommenttia vastaa tuli harvinaisen myöhässä. Etenkin kun jo quettasit herran samaan viestiin aikaisemmin.

Mikä noissa brassikoneissa nyt sitten on? Onko niillä kyseenalainen historia vai? Kait ne Brasiliassakin voi nykyään hyviä koneita tehdä? Yleensä nuo onnettomuudet johtuu siitä kun huolto on laiminlyöty jne... Tuskin Finnair vaarallista konetyyppiä hankkii ehdoin tahdoin.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
patriot sanoi:


Mikä noissa brassikoneissa nyt sitten on? Onko niillä kyseenalainen historia vai? Kait ne Brasiliassakin voi nykyään hyviä koneita tehdä?
Sitä mäkin ihmettelen. Ainakin noi brasialaiset kiitoradat on helvetin hyvässä trimmissä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
patriot sanoi:
Mikä noissa brassikoneissa nyt sitten on? Onko niillä kyseenalainen historia vai? Kait ne Brasiliassakin voi nykyään hyviä koneita tehdä? Yleensä nuo onnettomuudet johtuu siitä kun huolto on laiminlyöty jne... Tuskin Finnair vaarallista konetyyppiä hankkii ehdoin tahdoin.
No mun käsittääkseni merkillä on aika kyseenalainen historia, edit: http://www.airsafe.com/events/models/embraer.htm . Tuo kyseinen konetyyppi on kuitenkin historialtaan puhdas, ollut käytössä nyt vuoden päivät ainakin US Airwaysilla, LOTilla ja Alitalialla.
 
Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
patriot sanoi:
Runarin hyökkäys nomin kommenttia vastaa tuli harvinaisen myöhässä. Etenkin kun jo quettasit herran samaan viestiin aikaisemmin.

Mikä noissa brassikoneissa nyt sitten on? Onko niillä kyseenalainen historia vai? Kait ne Brasiliassakin voi nykyään hyviä koneita tehdä? Yleensä nuo onnettomuudet johtuu siitä kun huolto on laiminlyöty jne... Tuskin Finnair vaarallista konetyyppiä hankkii ehdoin tahdoin.
Hyökkäys? Se oli lähinnä ihmettelyä, että miksi nomi alkoi tästä asiasta heittää henkilökohtaista vittuilua.
Mitä helkkarin väliä sillä on, koska mä vastaan Nomin viesteihin ja miten ihmeessä se sun persettäs kaivelee?

Jos Concorde jätetään pois luvuista, niin Embraer on valmistanut tähän mennessä maailman ylivoimaisesti onnettomuusherkimmät koneet.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
patriot sanoi:
Runarin hyökkäys nomin kommenttia vastaa tuli harvinaisen myöhässä. Etenkin kun jo quettasit herran samaan viestiin aikaisemmin.
Ehken meidän muiden KANNATTAA pysyä tällaisten asioitten ulkopuolella.:thumbup:

Toisaalta taas... hyvät jarnat saataisiin tästäkin aikaan.;)

(Varsinkin nyt kun MegaMogaNomi on poissa igge-listalta):tongue:
 
Ylös